-
Näin asian tiimoilta kirjoittaa Olavi Peltola:
Olen usein mietiskellyt eräitä pieniä, ehkä huomaamattomia välähdyksiä Jumalan ilmoituksen sivuilta. Niissä aivan kuin leimahtaa näkyviin jo täällä alhaalla tuo Jumalan pyhyyden tunto ja sen vaikutus ihmisen sydämessä. Mitä Johannes sanokaan uskoville kirjeessään: ”Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme ja totuus ei ole meissä” (1 Joh 1:8).
Kuinka karusti Raamatun alkulehdet kuvailevatkaan ihmistä: "Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat" (1 Moos 6:5). "Ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka" (1 Moos 8:21).
Miten Mooses rukoilikaan: "Muista palvelijoitasi Aabrahamia, Iisakia ja Jaakobia, älä katso tämän kansan uppiniskaisuutta, jumalattomuutta ja syntiä" ( 5 Moos 9:27). Tai entä nämä Salomon sanat temppeliä vihittäessä: "Sinä yksin tunnet kaikkien ihmislasten sydämet" …"ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee" (1 Kun 8:39, 46).
Daavidin rukous lie meille tuttu: "Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden" (Ps 51:6-8)
Miten sen Jeremia sanoikaan: "Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?" (Jer 17:9). Entä Paavalin hyvin henkilökohtainen tunnustus: "Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo" (Room 7:18-19).
3. Ainoa mahdollisuus selvitä Jumalan edessä on jumalattoman vanhurskauttaminen
En tiedä Raamatussa toista kohtaa, joka sen paremmin antaisi valoa Jumalan tulisen tuomion edessä kuin eräs loukkaavalta tuntuva kohta Roomalaiskirjeestä. Muistan kuinka eräs uskova sanoi kerran tuohtuneena: Eihän sellaista voi olla kirjoitettuna Raamatussa!
Luen vähän laajemmin tuon kohdan uuden käännöksen mukaan:
"Mitä sanovat kirjoitukset? 'Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi.' Työntekijälle maksettua palkkaa ei katsota armosta saaduksi vaan ansaituksi. Jos taas jollakulla ei ole ansioita mutta hän uskoo Jumalaan, joka tekee jumalattoman vanhurskaaksi, Jumala lukee hänen uskonsa vanhurskaudeksi.
Ylistäähän Daavidkin autuaaksi sellaista ihmistä, jonka Jumala katsoo vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta: Autuaita ne, joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois.
Autuas se mies, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään" (Room 4:3-8).
Otan siitä sen ydinkohdan vielä esiin vanhan käännöksen mukaan:
”Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi” (KR 38).
Siinä on sanottu nuo vallankumoukselliset sanat, ne ainoat sanat, jotka tuovat meille toivon Jumalan pyhien ja kaikkinäkevien silmien edessä: Hän vanhurskauttaa jumalattoman.
-
( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Jumalatonko kelpaa Jumalalle?")
Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty. ( Ps. 32:1)
43
180
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä se synti on?
Ei pidä alkaa sotkemaan juutalaista lakia ja Abrahamin uskontoa tähän.
Meidäthän on jo erotettu tuosa hapatteesta - Meidän edustajamme on Barnabas, ei se Uudessa testamentissa mainittu - vaan Barnabaan kirje 100 jKr.
Kirjeen lupaukset eivät kuulu juutalaisille, ja siinä on kirkkojemme peruskivimuuraus.
Muurareita on lisää. "Pitäkää vaari itsestänne älkääkä olko niin kuin jotkut, jotka lisäävät syntitaakkaa ja sanovat: 'Liitto on sekä heidän että meidän.' He ovat menettäneet sen." Eli näin.... me elämme korvausteologista aikaa.
Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr.
Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Näistä kirkkojemme opin rakennuksista ei missään vaiheessa pidä irrottautua, se on pidettävä pystyssä.
Miettikääs tätäkin perustuksen osaa - kuinka tärkeä se on meidän rakenteissa.
Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."
----ja me olemme tuon hedelmän viinitarha. .. Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr.
Meidän on ehdottomasti tunnettava kirkkomme rakenteet, että voimme puolustaa tätä omaa liittosuhdettamme ja kovausoppiamme perinjuurin.
Juutaliset nähtiin kirkkojemme historiassa oikeassa valossa.
Kristillinen kirkko kuvasi sitä silloin "alkukantaiseksi, sivistymättömäksi jäänteeksi muinaisesta pakanallisesta juutalaisuudesta." Pidetään siitä edelleen kiinni ja näin saamme yleisuskonnon valon loistamaan ajassamme edelleen.
Matkaan tulee Nikean kirkolliskokouset Rooman keisari. 318 piispaa, ja ensimmäinen edikti - puolsi meidän sunnuntain asettamista. Se on meidän merkkipaalu, joka tänäänkin kertoo - ketä me olemme - Olemme korvanneet sapatin, Herrn kansan, tehneet valinnat uudeksi ja kirkkojemme kirjo julistaa tätä korvausopin pyhyyttä, josta edelleen taistelemme. jne. jne. jne. - Anonyymi
Eli synnistä ei pidä enää puhua. Siitähän jo käydään taistelua korkeimpaan oikeuteen.
Synti on Jumalan lain rikkominen ja se on vanhaan liittoon kuuluva, Mooseksen perintö - kun kantoi ne Jumalan sormellaan kirjoittamat kivet tänne nähtäväksi ja pani ne arkkiin - ne suorakaiteen muotoiset kivet.
Ei niitä, mitä taiteilijat piirtää - pyöreäpäisiä kiviä, ei ne sovi arkkiin.
Ne eivät kuulu enää meille.
Olemme vapaat toimittamaan päiväämme omantunnon mukaan ja kullakin siten on oma jumala - sekä lakimme.
Näin lainsäätäjä voi mittailla vanhanliiton käskyt romukoppaan ja me tottakai, hyväksymme oikean päätelmän ja suunnan.
Ei ole syntiä, kun ei ole lakiakaan ja syntihän oli määritelmä Jumalan lain rikkominen.
Se ei sido enää meitä. katsellaan vain tekojamme - perisynti on parempi määritelmä. Hieman menee vinoon, mutta menköön vaan.
Pesuaineet on meillä hieman erilaiset, perisynnille. se on vesipesu>Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse.">
1 Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
( Room. 7)
-
>>Lakia on aina julistettava Jumalan seurakunnassa
Laissa Jumala ilmoittaa itsensä ja siksi lakia on aina julistettava. Kun lakia julistetaan, niin Pyhä Henki toimii myös lain kautta, lain virassa ja suorittaa "vierasta työtään" (Jes 28:21) näyttämällä todeksi synnin (Joh 16:8). Lain kautta tulee synnintunto (Room 3:20). Ilman lain aikaansaamaa synnintuntoa, ei ihminen halua eikä voikaan kuulla eikä ottaa vastaan evankeliumia. "Ei evankeliumi julista syntien anteeksiantamusta välinpitämättömille, suruttomille sydämille, vaan ’särjetyille’ eli katuville" (Tunnustuskirjat).>>
( Olavi Peltola)
- Anonyymi
Room.4:1-8 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Siilä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerkaamista, mutta ei Jumalan edessä. Sillä mitä Raamattu sanoo? Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä! Ps.32:1-2
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Juuri näin, kuten aloituksestakin ilmenee.
Miksihän luterilaiset eivät usko tuota, vaan yrittävät kasteen avulla paikata Jumalan työtä:
", mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi” (KR 38). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän luterilaiset eivät usko tuota, vaan yrittävät kasteen avulla paikata Jumalan työtä:
", mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi” (KR 38).Ei se pelkkä uskomin Paavalinkaan syntejä pessyt, Jumala pesi murhamiehen synnit kasteessa.
Raamattu ei todellakaan kaikki lauseet ole mitään täydellisiä lauseita, että niissä aina sanottaisiin koko totuus.
Uskominen tarkoittaa tottelemista,ei pelkää "uskomista" kuten hellarit asian väärin käsittää.
Raamatussa usko ja uskollisuus on sama sana. Ei pelkkä usko ihmisen syntejä pese eikä uudestisynnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Kyllä ne on Jumalan pelastustekoja kasteessa.
Uskosta sanotaan usein että usko vain liittyy asiaan "uskon kautta", ei siis pelkkä usko, vaan tekeminen johtaa siihen lopputulokseen. - Anonyymi
Näinhän se on.
- Anonyymi
1Kor.1:16-17 Kastoihan tosin Stefanaankin perkunnan; sitten en tiedä olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankellumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
- Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa kun Jeesus antoi kastekäskyn 11 oikealle apostolille kastaa kaikki ihmiset, koska kaikki ihmiset ovat sellaisenaan syntisiä Jumalan edessä. Toki Paavali kastoi ihmisiä paljon, esim. vanginvartijan koko perheen keskellä yötä.
Paavali ei edes nähnyt helluntain tapahtumia, mutta yritti Korintossa matkai helluntain kieli-ihmettä, huonolla menestyksellä, suusta tuli vain epämääräistä molotusta eli hurmoskieltä, josta Paavali käyttää alkukielen sanaa "glossolalia" suomeksi siansaksaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali oli vielä tappohommissa kun Jeesus antoi kastekäskyn 11 oikealle apostolille kastaa kaikki ihmiset, koska kaikki ihmiset ovat sellaisenaan syntisiä Jumalan edessä. Toki Paavali kastoi ihmisiä paljon, esim. vanginvartijan koko perheen keskellä yötä.
Paavali ei edes nähnyt helluntain tapahtumia, mutta yritti Korintossa matkai helluntain kieli-ihmettä, huonolla menestyksellä, suusta tuli vain epämääräistä molotusta eli hurmoskieltä, josta Paavali käyttää alkukielen sanaa "glossolalia" suomeksi siansaksaa.Paavalin kieli-ihme olikin pelkkää siansaksaa.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
- Anonyymi
Kyllä sille Lyydiallekin puhuttiin, että kasteessa ne synnit pestään pois ja Lyydia totteli eli hoiti koko perhekunna kasteasian heti kuntoon. Ottaa vaarin kuulemastaan tarkoittaa totella mikä käskettiin tekemään. Vasta kasteen jälkeen ihmisiä alettiin kutsua kristityiksi ja uskoviksi, kreikaksi "pistou"
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
Helluntailaisuus on todella varottava harhaoppi. He antavat täysin väärän merkityksen perisynnille, uskolle, kasteelle, ehtoolliselle jne. keskeisille teologisille asioille. - Anonyymi
Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mark.1:6-8 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa. Ja hän saarnasi sanoen: Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Luuk.3:15-16 Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johannesksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus, niin Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
- Anonyymi
Jeesus antoi 11 apostolille omaa kastevaltaansa kastekäskyssä, johon kastaminen perustuu.
Jeesus lupasi olla hänen kastekäskynsä noudattajien kanssa kastamassa joka päivä maailman loppuun asti. Uudessa liitossa on vain yksi kaste, jossa samassa kasteessa on vesi, Henki ja Kristuksen veren osallisuus.
Ef.4:5 Yksi kaste, Hen baptisma, hen=numeraali, yksi, ett, one
1. Joh. 5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Kastevalta ei perustu yksittäisten kastatilanteiden matkimiseen, kuten hellarit kuvittelevat.
Jeesus ei voi itse kastaa, koska on taivaassa, mutta helluntaina Jeesus lähetti kasteeseen lupaamansa Pyhän Hengen , mitä Jeesus tarkoittaa kun hän sanoo kastavansa Pyhällä Hengellä, joka on se uskon tulen lahja, jonka Kristittyksi kastettu saa kasteessa synneistä pestyyn sydämeensä. Helluntain ainutkertaine kieli-ihme ei ollut mikään kaste. Kaste vedestä ja Hengestä 3000 ihmiselle tapahtui vasta Pietarin puheen jälkeen.
Pelastava sydämen usko on kasteessa lahjaksi saatava Henki. Ei mikään ihmisen itsensä tekemä uskonratkaisu, kuten hellarit väärin opettavat.(ns. ratkaisukristillisyys)
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun" - Anonyymi
Johannes kastoi vain ne, jotka tunnustivat syntinsä ja he saivat synnit anteeksi kasteessa.
Hellutnailaiset eivät tunnusta syntisyyttään ennen kastetta. He puhuvat uskovien eli synnittömien kasteesta. Raamattu sanoo, että kaste on syntisten kaste, jossa Jumala pesee synnit pois ja lahjoittaa Pyhän Hengen lahjan.
Uuden liiton kasteen perusmerkitys on ihan sama. Kaikki ihmiset on syntisiä, siksi Jeesus käski kastaa kaikki ihmiset syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi. Savis kirjoitti:
Aamen !!! Juuri näin Rakas !!!
Tarkoitin tämän >> Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jälkeeni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mark.1:6-8 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa. Ja hän saarnasi sanoen: Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Luuk.3:15-16 Mutta kun kansa yhä odotti ja kaikki ajattelivat sydämessään Johannesksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus, niin Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.<<
- Anonyymi
Ap.t.1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauvan näitten päivien jälkeen.
- Anonyymi
Helluntaina 3000 ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä.
Ap.t.1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauvan näitten päivien jälkeen.
Raamatussa ei ole yhtään tapausta, että ihminen kastettaisiin pelkällä hengellä.
Hoviherrankin kasteen mahdollisti se kun erämaasta löytyi vettä.
Kaste on vedestä ja Hengestä, kuten Jeesus Nikodemukselle sanoi.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Uuden liiton sinetti on yksi kaste.
Ei ole erikseen vesikastetta, erikseen henkikastetta, erikseen verikastetta.
- Anonyymi
Miljoonnansa menettänyt Alfa. TV luottaa saavansa lisärahoitusta kuukausissa - ilman muuta taloustilanne on vakava.
>>Tullessamme Jumalan luo emme saa tuoda mukanamme mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyttävät ja turmelevat uskon. Ken rakentaa velvollisuuksien, armonkokemuksien ja muun sellaisen varaan, ei tunne Kristuksen ansiota. Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi, niin vieraaksi luonnolliselle ihmiselle. Jos uskot, täytyy sinun joka päivä luopua (niitä tappiona ja roskana pitäen, Fil. 3: 7, 8) etuoikeuksistasi, kuuliaisuudestasi, kasteestasi, pyhityksestäsi, täytetyistä velvollisuuksistasi, armolahjoistasi, kyyneleistäsi, liikutuksistasi, nöyryydestäsi, ja on sinun korotettava vain Kristus.
Sinun työsi ja itsekylläisyytesi on joka päivä kuoletettava. Sinun täytyy ottaa kaikki Jumalan kädestä. Kristus on Jumalan lahja, Joh. 4: 10 ja 3: 16. Usko on Jumalan lahja, Ef. 2: 8.
Syntien anteeksiantamus on armolahja, Room. 5: 16. Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa, ettei se voi ansaita mitään omilla teoillaan, kyyneleillään eikä velvollisuuksiensa täyttämisellä, että kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.>>
( Lähde: Thomas Wilcox/Kallis hunajan pisara)- Anonyymi
Psalmit on lauluja, joita matkoilla laulettiin.
Raamattu on kokonansa totuus, pitää tuntea koko Raamattu ja vasta sitten voi vetää asioista johtopäätöksiä ja perustaa oppi koko Raamatun ilmoitukseen. Ei vain joihinkin irrallisiin jakeisiin. Anonyymi kirjoitti:
Psalmit on lauluja, joita matkoilla laulettiin.
Raamattu on kokonansa totuus, pitää tuntea koko Raamattu ja vasta sitten voi vetää asioista johtopäätöksiä ja perustaa oppi koko Raamatun ilmoitukseen. Ei vain joihinkin irrallisiin jakeisiin.Aivan Rakas Anonyymi
01.06.2022 23:48
Tarvitaan Pyhä Henki joka antaa Viisauden !!
- Anonyymi
On vain valinta elämän tai kuoleman välillä. Ei ole kolmatta vaihtoehtoa. Valitse rakkaus sillä se on elämä.
- Anonyymi
Miksi sinä s-seutulaninen postaat tänne lutherilaisen rovastin juttuja ???
Eivät ne kuulu mitenkään helluntailaisuuteen !
Mene postaamaan lutherilais palstalle noita juttujasi, sinne ne kuuluvat, eivätkä tänne !
Tuolla ylhäällä lukee täysin selvästi:
Uskonnot ja uskomukset
Kristinusko
Helluntailaisuus
Onko jotenkin vaikea ymmärtää ???No onhan ss. kova tarve päästä synneistä , joka kuormittaa hänet ja saa ja antaa hänen sisin epämukava olo s. Hyvä jos on täällä ja oppii että on Synninpoistaja ja Vapauttaja olemassa !!! Ehkä hanki Hänet elämään niin ei tarvi mennä lihansa kanssa helvettiin.
Savis kirjoitti:
No onhan ss. kova tarve päästä synneistä , joka kuormittaa hänet ja saa ja antaa hänen sisin epämukava olo s. Hyvä jos on täällä ja oppii että on Synninpoistaja ja Vapauttaja olemassa !!! Ehkä hanki Hänet elämään niin ei tarvi mennä lihansa kanssa helvettiin.
>>1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
( Room. 10)
Paavali opettaa, että ihminen joka pyrkii itse pystyttämään omaa vanhurskauttansa, ei vielä -
(1) Ei todella tunne Jumalan vanhurskautta
(2) Ei ole alistunut Jumalan vanhurskauden alle
Jae 4. osoittaa, että Jumalan vanhurskauden alle alistuminen on Herran Jeesuksen Kristuksen aseman tunnustamista, ja siihen asettumista - jossa Hän on lain loppu (päätepiste/päämäärä), vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo Häneen.
Omavanhurskas uskoo itseensä, ja omiin mahdollisuuksiinsa - kun Jumalan vanhurskauden alle alistunut uskoo Kristukseen, lain täyttäjänä, ja näin on hänen vanhurskautensa - uskossa Jeesukseen.
OMAVANHURSKAUS on siis ihmisen omaa näennäistä Jumalan lain käskyjen täyttämistä, ja sen hedelmä on:
- epäaitous, eli tekopyhyys sekä ulkokultaisuus
- ylpeys, eli ihminen ottaa kunnian itselleen lain täyttämisestä
- halveksunta, eli ihminen halveksuu heikkoja ja epäonnistuneita
- lahkohenkisyys, eli ihminen oman paremmuutensa tähden erottaa itsensä muista
ja lopuksi:
Omavanhurskaus on Jumalan edessä likainen vaate, joka ei kelpaa Jumalan pyhien kasvojen edessä.
Jeesus puhui miehestä joka astui häävieraiden joukossa Jumalan omien aterialle, mutta häneltä puuttui häävaatteet, eli Kristuksen vanhurskaus.>>
( Lähde: Nimimerkki JPK/PUIMATANNER-sivusto)S-Seutulainen kirjoitti:
>>1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
( Room. 10)
Paavali opettaa, että ihminen joka pyrkii itse pystyttämään omaa vanhurskauttansa, ei vielä -
(1) Ei todella tunne Jumalan vanhurskautta
(2) Ei ole alistunut Jumalan vanhurskauden alle
Jae 4. osoittaa, että Jumalan vanhurskauden alle alistuminen on Herran Jeesuksen Kristuksen aseman tunnustamista, ja siihen asettumista - jossa Hän on lain loppu (päätepiste/päämäärä), vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo Häneen.
Omavanhurskas uskoo itseensä, ja omiin mahdollisuuksiinsa - kun Jumalan vanhurskauden alle alistunut uskoo Kristukseen, lain täyttäjänä, ja näin on hänen vanhurskautensa - uskossa Jeesukseen.
OMAVANHURSKAUS on siis ihmisen omaa näennäistä Jumalan lain käskyjen täyttämistä, ja sen hedelmä on:
- epäaitous, eli tekopyhyys sekä ulkokultaisuus
- ylpeys, eli ihminen ottaa kunnian itselleen lain täyttämisestä
- halveksunta, eli ihminen halveksuu heikkoja ja epäonnistuneita
- lahkohenkisyys, eli ihminen oman paremmuutensa tähden erottaa itsensä muista
ja lopuksi:
Omavanhurskaus on Jumalan edessä likainen vaate, joka ei kelpaa Jumalan pyhien kasvojen edessä.
Jeesus puhui miehestä joka astui häävieraiden joukossa Jumalan omien aterialle, mutta häneltä puuttui häävaatteet, eli Kristuksen vanhurskaus.>>
( Lähde: Nimimerkki JPK/PUIMATANNER-sivusto)Kyllä se on niin että jos uskova oikein etsii , miten hän voi jatkaa synneissä , niin saatana vie hänet sellaisiin sivuistoihiin ja teksteihiin mikä rakas ss. suoltaa tänne.
Savis kirjoitti:
Kyllä se on niin että jos uskova oikein etsii , miten hän voi jatkaa synneissä , niin saatana vie hänet sellaisiin sivuistoihiin ja teksteihiin mikä rakas ss. suoltaa tänne.
1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)S-Seutulainen kirjoitti:
1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)Ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
SIIS !!! Jos sanomme että Uskova saa ja tulis jatkaa synnin tiellä , teemmE HÄNET VALEHTELIJAKSI !!!
OLET TUJJONUT YKSPUOLISESTI SYNTI SYNTINEN JA MIELISTYNYT SYNNIIN.. huh huh..Savis kirjoitti:
Ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
SIIS !!! Jos sanomme että Uskova saa ja tulis jatkaa synnin tiellä , teemmE HÄNET VALEHTELIJAKSI !!!
OLET TUJJONUT YKSPUOLISESTI SYNTI SYNTINEN JA MIELISTYNYT SYNNIIN.. huh huh..>>SIIS !!! Jos sanomme että Uskova saa ja tulis jatkaa synnin tiellä , teemmE HÄNET VALEHTELIJAKSI !!!
OLET TUJJONUT YKSPUOLISESTI SYNTI SYNTINEN JA MIELISTYNYT SYNNIIN.. huh huh..>>
Kuka täällä sanoo, että uskova saa ja hänen TULISI JATKAA SYNNIN TIELLÄ!?
Ei kukaan.
Mitä Johannekseen tulee hän kirjoittaa:
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
P. S. Joka väittää, ettei hänessä ole syntiä, eksyttää itsensä ja totuus ei ole hänessä.
Joka väittää, ettei ole syntiä tehnyt, tekee Jumalan valhettelijaksi ja Hänen sanansa ei ole hänessä.S-Seutulainen kirjoitti:
>>SIIS !!! Jos sanomme että Uskova saa ja tulis jatkaa synnin tiellä , teemmE HÄNET VALEHTELIJAKSI !!!
OLET TUJJONUT YKSPUOLISESTI SYNTI SYNTINEN JA MIELISTYNYT SYNNIIN.. huh huh..>>
Kuka täällä sanoo, että uskova saa ja hänen TULISI JATKAA SYNNIN TIELLÄ!?
Ei kukaan.
Mitä Johannekseen tulee hän kirjoittaa:
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
P. S. Joka väittää, ettei hänessä ole syntiä, eksyttää itsensä ja totuus ei ole hänessä.
Joka väittää, ettei ole syntiä tehnyt, tekee Jumalan valhettelijaksi ja Hänen sanansa ei ole hänessä.Teemmekö Hänet valehtelijaksi jos sanomme että olen kuin Kristus tässä ajassa. ?? >>
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
Ei kait väität että Jeesus oli tehnyt syntiä niinkuin sinä ? Koska kait sä pyrit Kristuksen kaltaisuuteen??- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
>>SIIS !!! Jos sanomme että Uskova saa ja tulis jatkaa synnin tiellä , teemmE HÄNET VALEHTELIJAKSI !!!
OLET TUJJONUT YKSPUOLISESTI SYNTI SYNTINEN JA MIELISTYNYT SYNNIIN.. huh huh..>>
Kuka täällä sanoo, että uskova saa ja hänen TULISI JATKAA SYNNIN TIELLÄ!?
Ei kukaan.
Mitä Johannekseen tulee hän kirjoittaa:
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
( 1 Joh. 1)
P. S. Joka väittää, ettei hänessä ole syntiä, eksyttää itsensä ja totuus ei ole hänessä.
Joka väittää, ettei ole syntiä tehnyt, tekee Jumalan valhettelijaksi ja Hänen sanansa ei ole hänessä.Saviseutulainen, vänkkäät Lutherin, väärän profeetan ja jumalattoman murhamiehen oppia palstalle!
Savis kirjoitti:
Teemmekö Hänet valehtelijaksi jos sanomme että olen kuin Kristus tässä ajassa. ?? >>
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
Ei kait väität että Jeesus oli tehnyt syntiä niinkuin sinä ? Koska kait sä pyrit Kristuksen kaltaisuuteen??1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani minä sanoin: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
8 Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee.
9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan muutoin ne eivät sinua lähesty.
10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.
( Psalmi 32)S-Seutulainen kirjoitti:
1 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty!
2 Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä!
3 Kun minä siitä vaikenin, riutuivat minun luuni jokapäiväisestä valituksestani.
4 Sillä yötä päivää oli sinun kätesi raskaana minun päälläni minun nesteeni kuivui niinkuin kesän helteessä. Sela.
5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani minä sanoin: Minä tunnustan Herralle rikokseni, ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
8 Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee.
9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan muutoin ne eivät sinua lähesty.
10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.
( Psalmi 32)Snotko todella ss. että olet Kristuksessa ???
1. Joh. 2:6
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi
Miksi vaellat synnissä sitten ???
- Anonyymi
Sen näyttelieminen on täysin eri asia.
- Anonyymi
Sananl.3:1-4 Poikani, älä unhota minun opetustani vaan sinun sydämesi säilyttäköön minun käskyni; sillä pitkää ikää, elinvuosia ja rauhaa ne sinulle kartuttavat. Loupeus ja uslollisuus äkkööt hyljätkö sinua. Sido ne kaulaasi, kirjoita ne sydämesi tauluun, niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten edessä.. Sananl.7:1-3 Poikani, noudata minun sanojani ja kätke mieleesi minun käskyni. Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä opetukseni kuin silmäteräsi. Sido ne kiini sormiisi, kirjoita ne sydämesi lauluun. Jer.7:1-34
- Anonyymi
1Tim.2:1-15 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumallsuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhetta - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä; niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoidulla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla, vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi. Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa. Sillä Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen. Mutta hän on pelastuva lastensynnyttämisen kautta, jos hän pysyy uskossa ja rakkaudessa ja pyhityksessä ynnä siveydessä. 2Kor.11:1-9
- Anonyymi
Jumala siis vanhurskauttaa jumalattoman ihmisen.
Hän vanhurskauttaa ihmisen jumalattomana.
Jumala siis tekee jumalattomasta ihmisestä vanhurskaan.
Ja sitten jotkut uskovat sanovat jopa uskovaa Jumalasta syntynyttä
Jumalan lasta syntiseksi. Tämä on Jumalan Sanan vastaista nöyristelyä(kö).
Mitä sinä ajattelisit ja sanoisit minusta jos minä sanoisin lastasi saastaiseksi?
Apt 10:15 "Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala
on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi."
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452131040
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088 - Anonyymi
Saarnaaja.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä. 1Kun8:46. 2Aikak.6:36. Sananl.20:9.
- Anonyymi
Kuulutko sinä niiden ihmisten joukkoon, jotka ovat riidoissa
Kaikkivaltiaan kanssa? Käytätkö Hänen Sanaansa Häntä ja
Hänen ilmoituksiaan vastaan? Vai käyttääkö Jumala sinua
Hänen Sanansa esille tuomisessa. Tämä on tärkeä kysymys.
Koska me elämme uuden liiton aikaa, siirrytään uuden liiton puolelle:
Jumala sanoo. että Hän vanhurskauttaa jumalattoman ihmisen uskosta
Jeesukseen Kristukseen. Siis heti kun joku ihminen uskoo Jeesukseen
Kristukseen, Raamatun ilmoittamalla tavalla, Jumala tekee hänestä
vanhurskaan ja pyhän. Kun Jumala on vanhurskauttanut jonkun
ihmisen, hän on vanhurskas. Kun Jumala pyhittää ihmisen, hän on pyhä.
Apt 10:28 "minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä
epäpyhäksi enkä saastaiseksi."
Jos ihminen ei ole epäpyhä eikä saastainen, mikä hän on?
Apt 10:43-45 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen,
joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Kun Pietari VIELÄ NÄITÄ PUHUI, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle,
jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne USKOVAISET, jotka olivat
ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, HÄMMÄSTYIVÄT
sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,"
Apt 10: 15 "Ääni puhui hänelle toisen kerran: ”Minkä Jumala on
puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi." RK
Ts. älä sano syntiseksi Jumalan vanhurskauttamaa ja pyhittämää
ihmistä. Raamattu ei tunne syntistä uskovaa. Raamattu tuntee
vain vanhurskaita ja pyhiä uskovia. Uskova on Kristuksessa Jeesuksessa.
Hänessä kaikki uskovat ovat vanhurskaita ja pyhiä.
1 Kor 1:2 Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle, KRISTUKSESSA
JEESUKSESSA PYHITETYILLE, kutsutuille PYHILLE ja KAIKILLE, jotka
huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikilla
paikkakunnilla, niin omillaan kuin meidänkin.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690874
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
- Anonyymi
Nykykristillisyyden harha perustuu siihen, että on luovuttu Paavalin päätöksestä olla tuntematta mitään muuta kuin ristiinnaulittu Jeesus Kristus.
Jeesus Kristus ristiinnaulittuna EI NYKYKRISTITYILLE RIITÄ.
Heidän tulee saada tunkea ristiinnaulitun Kristuksen rinnalle oma uskonsa.
He kuvittelevat aivan vakavissaan, että Jumala arvosti MELKO PALJON Poikansa vapaaehtoista uhria - ihan jopa niin paljon, että sen ansiosta Hän asetti sovituksen, lunastuksen ja syntien anteeksiantamuksen ihmiskunnalle peräti tarjolle.
Jeesuksen uhri ei toisin sanoen SINÄLLÄÄN riittänyt maailman vapahtamiseksi, lunastushinnaksi, sovitukseksi ja uudestisyntymiseksi.
Mutta, antakaahan olla, kun Jumala näkee syntisen ihmisen alkavan USKOA Jeesukseen, niin SITTEN ALKAA TAPAHTUA - hups vaan, niin ihminen onkin yhtäkkiä lunastettu, sovitettu, vanhurskautettu, uudestisynnytetty ja pyhitetty.
Eli se, mitä Jumala pitää KONKREETTISESTI arvossa, ei ole oikeastaan Hänen Poikansa vapaaehtoinen ristinkuolema eikä ylösnousemus eikä taivaaseen astuminenkaan, vaan......(seuraa rumpujen voimistuvaa pärinää.....) TSÄDÄM!!! Ihmisen usko!!!
Jeesuksen sinällään raa'ahko ja kärsimyksentäyteinen kuolema oli Jumalan mielestä kohtuullisen kova suoritus, mutta ei sentään niin kova, että se olisi saanut mitään KONKREETTISTA aikaan. Konkretiaa hommaan tulee Jumalan mielestä vasta sitten, kun yksilöihminen alkaa USKOA.
Minä kun hieman luulen, että jos meidät vietäisiin aikakoneella Golgatalle, ja me joutuisimme sen kuusi tuntia seuraamaan Jeesuksen kärsimyksiä ja lopulta kuolemaa, me kaikki tajuaisimme, että Jumalan Karitsa tosiaan OTTI POIS koko maailman synnin, eikä kukaan pohtisi omaa tai toisten (Stalinit ja Pol Potit ja Putinit mukaan lukien) syntisyyttä muussa mielessä kuin siinä, että itse kukin ihmettelisi Jumalan suuruutta ja armoa MEIDÄN syntisten armahtamisessa - ei vain minun, vaan MEIDÄN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi734665Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1074151- 633730
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382911Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692670Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282663- 552637
- 391977
- 471948
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161916