Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
9+Niin+hän+puhui+vielä+muutamille,+jotka+luottivat+itseensä,+luullen+olevansa+vanhurskaita,+ja+ylenkatsoivat+muita,+tämän+vertauksen:
10+"Kaksi+miestä+meni+ylös+pyhäkköön+rukoilemaan,+toinen+fariseus+ja+toinen+publikaani.
11+Fariseus+seisoi+ja+rukoili+itsekseen+näin:+'Jumala,+minä+kiitän+sinua,+etten+minä+ole+niinkuin+muut+ihmiset,+riistäjät,+väärämieliset,+huorintekijät,+enkä+myöskään+niinkuin+tuo+publikaani.
12+Minä+paastoan+kahdesti+viikossa;+minä+annan+kymmenykset+kaikista+tuloistani.'
13+Mutta+publikaani+seisoi+taampana+eikä+edes+tahtonut+nostaa+silmiään+taivasta+kohti,+vaan+löi+rintaansa+ja+sanoi:+'Jumala,+ole+minulle+syntiselle+armollinen.'
14+Minä+sanon+teille:+tämä+meni+kotiinsa+vanhurskaampana+kuin+se+toinen;+sillä+jokainen,+joka+itsensä+ylentää,+alennetaan,+mutta+joka+itsensä+alentaa,+se+ylennetään."
(+Luuk.+18)
13.05.2022 14:25
Laitetaas+tähänkin+ketjuun:
Kuulepas+nyt+Savis+(+ja+me+kaikki+muutkin!)+
niin+minä+kuin+sinäkin+-+ja+joka+ainoa+uskova+(+-+kin)+ihminen,+tekee+alituiseen,+liki+joka+hetki,+syntiä+jo+ajatuksen+tasolla.
Jos+olisi+olemassa+mittari+(+askel+-,+syke+-+yms.+mittarin+tapaan),+joka+näyttäisi+meille+miten+usein+olemme+päivän+mittaan+ajatelleet+Jumalan+tahdon+vastaisesti,+syyllistyneet+syntiin,+vieläpä+mitä+inhottavimpine+ajatuksinemme,+lukuisat,+lukuisat,+tekosynnit+kaiken+"kruununa",
kauhistuisimme+ja+vaipuisimme+hirvittävään+epätoivoon!
Me+olemme+joka+hetki,+aivan+joka+ikinen+hetki,+Jumalan+armon+ja+Jeesuksen+Kristuksen+veren+puhdistavan+voiman+varassa.
Meissä+ei+ole,+niin+uskovia+kuin+olemmekin,+mitään+ITSESSÄMME++Jumalalle+kelpaavaa.
Teemmepä+mitä+hyvänsä,+kaikessa+on+astian+makua...+"parhaimmissa"+rukouksissammekin,+aivan+kaikessa!
Ilman+Jeesusta+Kristusta+me+KAIKKI+olemme+hukassa,+toivottomasti+hukassa.
Hän+on+ainoa+toivomme+kaikessa,+aivan+kaikessa.
Liha+pysyy+lihana+loppuun+asti.+
Meissä+käy+alituinen+"sisällisota"+hengen+ja+viheliäisen+lihamme+välillä.+
Yksin+Jeesukseen+Kristukseen+turvaamalla,+hänen+nimeään+avuksemme+huutamalla,+me+voimme+perille+päästä.+
Mutta+Herra+Jeesus+ei+meitä+taipaleelle+jätä,+eikä+meitä+hylkää.+
"Pysykää+minussa,+niin+minä+pysyn+teissä",+
Hän+itse+seuraajilleen+lupaa.+
1+Mikä+on+alusta+ollut,+minkä+olemme+kuulleet,+minkä+omin+silmin+nähneet,+mitä+katselimme+ja+käsin+kosketimme,+siitä+me+puhumme:+elämän+Sanasta+-
2+ja+elämä+ilmestyi,+ja+me+olemme+nähneet+sen+ja+todistamme+siitä+ja+julistamme+teille+sen+iankaikkisen+elämän,+joka+oli+Isän+tykönä+ja+ilmestyi+meille+-
3+minkä+olemme+nähneet+ja+kuulleet,+sen+me+myös+teille+julistamme,+että+teilläkin+olisi+yhteys+meidän+kanssamme;+ja+meillä+on+yhteys+Isän+ja+hänen+Poikansa,+Jeesuksen+Kristuksen,+kanssa.
4+Ja+tämän+me+kirjoitamme,+että+meidän+ilomme+olisi+täydellinen.
5+Ja+tämä+on+se+sanoma,+jonka+olemme+häneltä+kuulleet+ja+jonka+me+teille+julistamme:+että+Jumala+on+valkeus+ja+ettei+hänessä+ole+mitään+pimeyttä.
6+Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta.
7+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.
8+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.
9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
10+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.
(+1+Joh.+1)
13.05.2022 13:49
Kuulepas+nyt+Savis,
niin+minä+kuin+sinäkin+-+ja+joka+ainoa+uskova+(+-+kin)+ihminen,+tekee+alituiseen,+liki+joka+hetki,+syntiä+jo+ajatuksen+tasolla.
Jos+olisi+olemassa+mittari+(+askel+-,+syke+-+yms.+mittarin+tapaan),+joka+näyttäisi+meille+miten+usein+olemme+päivän+mittaan+ajatelleet+Jumalan+tahdon+vastaisesti,+syyllistyneet+syntiin,+vieläpä+mitä+inhottavimpine+ajatuksinemme,+lukuisat,+lukuisat,+tekosynnit+kaiken+"kruununa",
kauhistuisimme+ja+vaipuisimme+hirvittävään+epätoivoon!
Me+olemme+joka+hetki,+aivan+joka+ikinen+hetki,+Jumalan+armon+ja+Jeesuksen+Kristuksen+veren+puhdistavan+voiman+varassa.
Meissä+ei+ole,+niin+uskovia+kuin+olemmekin,+mitään+ITSESSÄMME++Jumalalle+kelpaavaa.
Teemmepä+mitä+hyvänsä,+kaikessa+on+astian+makua...+"parhaimmissa"+rukouksissammekin,+aivan+kaikessa!
Ilman+Jeesusta+Kristusta+me+KAIKKI+olemme+hukassa,+toivottomasti+hukassa.
Hän+on+ainoa+toivomme+kaikessa,+aivan+kaikessa.
Liha+pysyy+lihana+loppuun+asti.+
Meissä+käy+alituinen+"sisällisota"+hengen+ja+viheliäisen+lihamme+välillä.+
Yksin+Jeesukseen+Kristukseen+turvaamalla,+hänen+nimeään+avuksemme+huutamalla,+me+voimme+perille+päästä.+
Mutta+Herra+Jeesus+ei+meitä+taipaleelle+jätä,+eikä+meitä+hylkää.+
"Pysykää+minussa,+niin+minä+pysyn+teissä",+
Hän+itse+seuraajilleen+lupaa.+
1+Mikä+on+alusta+ollut,+minkä+olemme+kuulleet,+minkä+omin+silmin+nähneet,+mitä+katselimme+ja+käsin+kosketimme,+siitä+me+puhumme:+elämän+Sanasta+-
2+ja+elämä+ilmestyi,+ja+me+olemme+nähneet+sen+ja+todistamme+siitä+ja+julistamme+teille+sen+iankaikkisen+elämän,+joka+oli+Isän+tykönä+ja+ilmestyi+meille+-
3+minkä+olemme+nähneet+ja+kuulleet,+sen+me+myös+teille+julistamme,+että+teilläkin+olisi+yhteys+meidän+kanssamme;+ja+meillä+on+yhteys+Isän+ja+hänen+Poikansa,+Jeesuksen+Kristuksen,+kanssa.
4+Ja+tämän+me+kirjoitamme,+että+meidän+ilomme+olisi+täydellinen.
5+Ja+tämä+on+se+sanoma,+jonka+olemme+häneltä+kuulleet+ja+jonka+me+teille+julistamme:+että+Jumala+on+valkeus+ja+ettei+hänessä+ole+mitään+pimeyttä.
6+Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta.
7+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.
8+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.
9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
10+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.
(+1+Joh.+1)
13.05.2022 10:06
25+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.
26+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole.+Uskotko+sen?"
27+Hän+sanoi+hänelle:+"Uskon,+Herra;+minä+uskon,+että+sinä+olet+Kristus,+Jumalan+Poika,+se,+joka+oli+tuleva+maailmaan."
(+Joh.+11)
12.05.2022 23:46
7+Sentähden,+niinkuin+Pyhä+Henki+sanoo:+"Tänä+päivänä,+jos+te+kuulette+hänen+äänensä,
8+älkää+paaduttako+sydämiänne,+niinkuin+teitte+katkeroituksessa,+kiusauksen+päivänä+erämaassa,
9+jossa+teidän+isänne+minua+kiusasivat+ja+koettelivat,+vaikka+olivat+nähneet+minun+tekojani+neljäkymmentä+vuotta;
10+sentähden+minä+vihastuin+tähän+sukupolveen+ja+sanoin:+'Aina+he+eksyvät+sydämessään';+mutta+he+eivät+oppineet+tuntemaan+minun+teitäni;
11+ja+niin+minä+vihassani+vannoin:+'He+eivät+pääse+minun+lepooni.'"
12+Katsokaa,+veljet,+ettei+vain+kenelläkään+teistä+ole+paha,+epäuskoinen+sydän,+niin+että+hän+luopuu+elävästä+Jumalasta,
13+vaan+kehoittakaa+toisianne+joka+päivä,+niin+kauan+kuin+sanotaan:+"tänä+päivänä",+ettei+teistä+kukaan+synnin+pettämänä+paatuisi;
14+sillä+me+olemme+tulleet+osallisiksi+Kristuksesta,+kunhan+vain+pysymme+luottamuksessa,+joka+meillä+alussa+oli,+vahvoina+loppuun+asti.
15+Kun+sanotaan:+"Tänä+päivänä,+jos+te+kuulette+hänen+äänensä,+älkää+paaduttako+sydämiänne,+niinkuin+teitte+katkeroituksessa",
16+ketkä+sitten,+vaikka+kuulivat,+katkeroittivat+hänet?+Eivätkö+kaikki,+jotka+olivat+Mooseksen+johdolla+lähteneet+Egyptistä?
17+Mutta+keihin+hän+oli+vihastunut+neljäkymmentä+vuotta?+Eikö+niihin,+jotka+olivat+syntiä+tehneet,+joiden+ruumiit+kaatuivat+erämaahan?
18+Ja+keille+hän+vannoi,+etteivät+he+pääse+hänen+lepoonsa?+Eikö+tottelemattomille?
19+Ja+niin+me+näemme,+että+he+epäuskon+tähden+eivät+voineet+siihen+päästä.
(+Hebr.+3)
12.05.2022 20:09
Hyvin+ja+totuudenmukaisesti+kommentoitu!
10.05.2022 18:22
1+Koska+me+siis+olemme+uskosta+vanhurskaiksi+tulleet,+niin+meillä+on+rauha+Jumalan+kanssa+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,
2+jonka+kautta+myös+olemme+uskossa+saaneet+pääsyn+tähän+armoon,+jossa+me+nyt+olemme,+ja+meidän+kerskauksemme+on+Jumalan+kirkkauden+toivo.
3+Eikä+ainoastaan+se,+vaan+meidän+kerskauksenamme+ovat+myös+ahdistukset,+sillä+me+tiedämme,+että+ahdistus+saa+aikaan+kärsivällisyyttä,
4+mutta+kärsivällisyys+koettelemuksen+kestämistä,+ja+koettelemuksen+kestäminen+toivoa;
5+mutta+toivo+ei+saata+häpeään;+sillä+Jumalan+rakkaus+on+vuodatettu+meidän+sydämiimme+Pyhän+Hengen+kautta,+joka+on+meille+annettu.
6+Sillä+meidän+vielä+ollessamme+heikot+kuoli+Kristus+oikeaan+aikaan+jumalattomien+edestä.
7+Tuskinpa+kukaan+käy+kuolemaan+jonkun+vanhurskaan+edestä;+hyvän+edestä+joku+mahdollisesti+uskaltaa+kuolla.
8+Mutta+Jumala+osoittaa+rakkautensa+meitä+kohtaan+siinä,+että+Kristus,+kun+me+vielä+olimme+syntisiä,+kuoli+meidän+edestämme.
9+Paljoa+ennemmin+me+siis+nyt,+kun+olemme+vanhurskautetut+hänen+veressään,+pelastumme+hänen+kauttansa+vihasta.
10+Sillä+jos+me+silloin,+kun+vielä+olimme+Jumalan+vihollisia,+tulimme+sovitetuiksi+hänen+kanssaan+hänen+Poikansa+kuoleman+kautta,+paljoa+ennemmin+me+pelastumme+hänen+elämänsä+kautta+nyt,+kun+olemme+sovitetut;
11+emmekä+ainoastaan+sovitetut,+vaan+vieläpä+on+Jumala+meidän+kerskauksemme+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+jonka+kautta+me+nyt+olemme+sovituksen+saaneet.
(+Room.+5)+
1+Varokaamme+siis,+koska+lupaus+päästä+hänen+lepoonsa+vielä+pysyy+varmana,+ettei+vain+havaittaisi+kenenkään+teistä+jääneen+taipaleelle.
2+Sillä+hyvä+sanoma+on+julistettu+meille+niinkuin+heillekin;+mutta+heidän+kuulemansa+sana+ei+heitä+hyödyttänyt,+koska+se+ei+uskossa+sulautunut+niihin,+jotka+sen+kuulivat.
3+Sillä+me+pääsemme+lepoon,+me,+jotka+tulimme+uskoon,+niinkuin+hän+on+sanonut:+"Ja+niin+minä+vihassani+vannoin:+'He+eivät+pääse+minun+lepooni'",+vaikka+hänen+tekonsa+olivat+valmiina+maailman+perustamisesta+asti.
4+Sillä+hän+on+jossakin+sanonut+seitsemännestä+päivästä+näin:+"Ja+Jumala+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikista+teoistansa";
5+ja+tässä+taas:+"He+eivät+pääse+minun+lepooni."
6+Koska+siis+varmana+pysyy,+että+muutamat+pääsevät+siihen,+ja+ne,+joille+hyvä+sanoma+ensin+julistettiin,+eivät+päässeet+siihen+tottelemattomuuden+tähden,
7+niin+hän+taas+määrää+päivän,+"tämän+päivän",+sanomalla+Daavidin+kautta+niin+pitkän+ajan+jälkeen,+niinkuin+ennen+on+sanottu:+"Tänä+päivänä,+jos+te+kuulette+hänen+äänensä,+älkää+paaduttako+sydämiänne."
(+Hebr.+4)+
9+Totinen+valkeus,+joka+valistaa+jokaisen+ihmisen,+oli+tulossa+maailmaan.
10+Maailmassa+hän+oli,+ja+maailma+on+hänen+kauttaan+saanut+syntynsä,+ja+maailma+ei+häntä+tuntenut.
11+Hän+tuli+omiensa+tykö,+ja+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.
12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
13+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1)+
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)+
1+Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi.
2+Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.
(+2+Kor.+6)
10.05.2022 13:05
19+Sillä+Jumala+näki+hyväksi,+että+kaikki+täyteys+hänessä+asuisi
20+ja+että+hän,+tehden+rauhan+hänen+ristinsä+veren+kautta,+hänen+kauttaan+sovittaisi+itsensä+kanssa+kaikki,+hänen+kauttaan+kaikki+sekä+maan+päällä+että+taivaissa.
21+Teidätkin,+jotka+ennen+olitte+vieraantuneet+ja+mieleltänne+hänen+vihamiehiänsä+pahoissa+teoissanne,+hän+nyt+on+sovittanut
22+Poikansa+lihan+ruumiissa+kuoleman+kautta,+asettaakseen+teidät+pyhinä+ja+nuhteettomina+ja+moitteettomina+eteensä,
23+jos+te+vain+pysytte+uskossa,+siihen+perustuneina+ja+siinä+lujina,+horjahtamatta+pois+sen+evankeliumin+toivosta,+jonka+olette+kuulleet,+jota+on+julistettu+kaikessa+luomakunnassa+taivaan+alla+ja+jonka+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.
(+Kol.+1)+
1+Pietari,+Jeesuksen+Kristuksen+apostoli,+valituille+muukalaisille,+jotka+asuvat+hajallaan+Pontossa,+Galatiassa,+Kappadokiassa,+Aasiassa+ja+Bityniassa,
2+ja+jotka+Isän+Jumalan+edeltätietämisen+mukaan+ovat+Hengen+pyhittämisen+kautta+valitut+Jeesuksen+Kristuksen+kuuliaisuuteen+ja+hänen+verellänsä+vihmottaviksi.+Lisääntyköön+teille+armo+ja+rauha.
3+Ylistetty+olkoon+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+Jumala+ja+Isä,+joka+suuren+laupeutensa+mukaan+on+uudestisynnyttänyt+meidät+elävään+toivoon+Jeesuksen+Kristuksen+kuolleistanousemisen+kautta,
4+turmeltumattomaan+ja+saastumattomaan+ja+katoamattomaan+perintöön,+joka+taivaissa+on+säilytettynä+teitä+varten,
5+jotka+Jumalan+voimasta+uskon+kautta+varjellutte+pelastukseen,+joka+on+valmis+ilmoitettavaksi+viimeisenä+aikana.
6+Sentähden+te+riemuitsette,+vaikka+te+nyt,+jos+se+on+tarpeellista,+vähän+aikaa+kärsittekin+murhetta+moninaisissa+kiusauksissa,
7+että+teidän+uskonne+kestäväisyys+koetuksissa+havaittaisiin+paljoa+kallisarvoisemmaksi+kuin+katoava+kulta,+joka+kuitenkin+tulessa+koetellaan,+ja+koituisi+kiitokseksi,+ylistykseksi+ja+kunniaksi+Jeesuksen+Kristuksen+ilmestyessä.
8+Häntä+te+rakastatte,+vaikka+ette+ole+häntä+nähneet,+häneen+te+uskotte,+vaikka+ette+nyt+häntä+näe,+ja+riemuitsette+sanomattomalla+ja+kirkastuneella+ilolla,
9+sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+pelastuksen.
(+1+Piet.+1)+
"Pysykää+minussa,+niin+minä+pysyn+teissä."
(+Joh.+15:4)
09.05.2022 19:23
...+jatkoa
On+tuiki+tähdellistä+uskon+vakuudessa+pysyäksemme,+että+syvästi+painamme+mieleemme+horjumattomana+asiana+Aadamin+kautta+olevamme+niin+turmeltuneita+ja+kadotettuja+olentoja,+että+luonnossamme+on+yksinomaan+syntiä,+pahuutta+ja+voimattomuutta,+että+Herran+ajatus+meistä+on+aina+ollut+tällainen.
Silloin+me+syvimmissäkin+synnin+kiusoissa+kiiruhtaisimme+armoistuimen+luo+ja+sanoisimme:+»Minun+puoleltani+on+kaikki+kokonaan+hukassa,+Jumala,+älä+katso+minua,+katso+Poikaasi!»+Silloin+aina+muistaisimme+Jumalan+koko+mielisuosion+olevan+vain+hänen+Pojassaan,+kaiken+vanhurskautemme+olevan+yksin+hänessä+eikä+Jumalan+ystävyyden+koskaan+muuttuvan+sen+turmeluksen+tähden,+joka+meissä+on,+niin+kauan+kuin+vain+pysymme+hänen+rakkaassa+Pojassaan,+jossa+meillä+on+paljoa+suurempi+vanhurskaus+ja+Jumalan+mielisuosio+kuin+Aadamilla+ennen+lankeamistaan.
(+C.O.Rosenius)
09.05.2022 11:28
”Jumalan+pyhien+kasvojen+eteen+asetettuna+ja+hänen+Pyhän+Henkensä+valaistessa+tuntoamme,+ei+meissä+itsessämme+ole+mitään+eikä+minkäänlaista+ilon+aihetta.+Kuta+syvemmälle+Herran+valo+tunkeutuu,+sitä+hirvittävämmän+synnin+saastan+se+tuo+valoon.+Ei+ole+enää+kysymys+joistakin+tekosynneistä+ja+hairahduksesta,+vaan+sydämemme+suuri+itsekkyys+ja+pahuus+paljastuu+silmiemme+eteen+mitä+kauhistuttavimpana.+Ellei+nyt+olisi+armoa,+olisimme+auttamattomasti+hukassa.+Ja+nyt+ei+tarvita+vain+pientä+armoa+pienistä+synneistä,+nyt+tarvitaan+aivan+ääretön+ja+rajaton+armo,+joka+voi+pelastaa+kaikkein+suurimman+syntisen.+Ja+silloin+ei+ihminen+voi+enää+hetkeäkään+katsoa+itseensä.+Hän+tuntee+olevansa+kaikkeen+armoon+aivan+mahdoton.+Hänen+täytyy+tulla+jumalattomana,+kerrassaan+jumalattomana,+vanhurskautetuksi.+Hänen+täytyy+tulla+pelastetuksi+niin+kylmänä,+kovana,+kuolleena+ja+mahdottomana+kuin+hän+on.+Kaiken+täytyy+olla+sulaa+armoa,+ettei+siinä+ihmisellä+itsellään+ole+pienintäkään+osuutta.+Vasta+sitten,+kun+hän+on+näin+kokonaan+kadotettuna+ja+tuomittuna+heittäytynyt+Kristuksen+armon+turviin+ja+saanut+uskoa+että+hänetkin+otetaan+vastaan+juuri+tällaisena,+saa+hän+rauhan”
(+Lähde:+Urho+Muroma)
07.05.2022 22:01
Ja+tämä+on+se+sanoma,+jonka+olemme+häneltä+kuulleet+ja+jonka+me+teille+julistamme:+että+Jumala+on+valkeus+ja+ettei+hänessä+ole+mitään+pimeyttä.+Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta.+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.
(+1+Joh.+1:5-10)
07.05.2022 19:39
-
Jeesus+riittää+iäti+–+riittää+kuolemankin+edessä,+joka+kaataa+kaiken.
Jeesuksen+Kristuksen+arvo+ja+merkitys+on+suurempi+kuin+koko+maailman+voittaminen+omakseen+kaikkine+rikkauksineen+ja+mahteineen.+Jos+panet+toiseen+vaakakuppiin+elämän,+maailman,+menestyksen,+kunnian,+vallan,+rikkauden+ja+toiseen+yksin+Vapahtajan,+niin+Vapahtajan+vaakakuppi+on+painavampi+kuin+koko+maailma.+Iäisyyden+valossa+vain+sillä+on+jotain+merkitystä.+Senhän+Jeesus+opetti+jo+vertauksessa+rikkaasta+miehestä,+jonka+maa+kasvoi+hyvin.+"Sinä+mieletön,+tänä+yönä+sinun+sielusi+vaaditaan+sinulta+pois.+Kenelle+sitten+joutuu+se,+minkä+olet+hankkinut?"+(Luuk+12:20).
"Minun+sydämessäni+vallitsee+ja+on+vallitseva+yksinomaan+tämä+yksi+asia,+nimittäin+rakkaus+Herraani+Jeesukseen+Kristukseen,+joka+on+ainoa+keskus,+alku+ja+loppu+kaikissa+niissä+hengellisissä+ja+hurskaissa+ajatuksissa,+joita+minulla+on+yöt+päivät.+Ja+sittenkin+tunnen,+että+tuskin+pääsen+edes+tämän+äärettömän,+käsittämättömän+ja+pohjattoman+viisauden+alkuun+ja+että+minun+on+onnistunut+löytää+ja+saattaa+päivän+valoon+tuskin+muuta+kuin+muutamia+vähäisiä+siruja+ja+osia+tästä+kaikkein+kalleimmasta+ja+rikkaimmasta+kaivoksesta."+(Luther,+Elämän+taistelussa,+24).
"Mitä+voi+maailma+sinulle+tarjota+ilman+Jeesusta.+Olla+ilman+Jeesusta+on+synkkä+helvetti,+olla+Jeesuksen+kanssa+ihana+paratiisi.+Jos+Jeesus+pysyy+luonasi,+ei+mikään+vihollinen+voi+sinua+vahingoittaa.+Ken+löytää+Jeesuksen,+hän+löytää+suuren+aarteen,+kaikkein+kalleimman+tavaran.+Ken+menettää+Jeesuksen,+hän+menettää+liian+paljon,+enemmän+kuin+koko+maailman.+Ken+ilman+Jeesusta+elää,+hän+on+köyhistä+köyhin,+ken+on+Jeesuksen+kanssa,+hän+on+rikkaista+rikkain"+(Tuomas+Kemppiläinen).
-
(+Ote:+"Jeesus+kaikki+kaikessa"+/Olavi+Peltola)+
.
06.05.2022 18:56
Kristus+hymni
1+Paavali,+Jumalan+tahdosta+Kristuksen+Jeesuksen+apostoli,+ja+veli+Timoteus
2+Kolossassa+asuville+pyhille+ja+uskoville+veljille+Kristuksessa.+Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme!
3+Me+kiitämme+Jumalaa,+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+Isää,+aina+kun+rukoilemme+teidän+edestänne,
4+sillä+me+olemme+saaneet+kuulla+teidän+uskostanne+Kristuksessa+Jeesuksessa+ja+rakkaudesta,+mikä+teillä+on+kaikkia+pyhiä+kohtaan;
5+me+kiitämme+häntä+sen+toivon+tähden,+joka+teille+on+talletettuna+taivaissa+ja+josta+jo+ennen+olette+kuulleet+sen+evankeliumin+totuuden+sanassa,
6+joka+on+tullut+teidän+tykönne,+niinkuin+se+on+myös+kaikessa+maailmassa,+missä+se+kantaa+hedelmää+ja+kasvaa,+samoin+kuin+teidänkin+keskuudessanne+siitä+päivästä+alkaen,+jona+te+kuulitte+ja+opitte+tuntemaan+Jumalan+armon+totuudessa,
7+niinkuin+te+sen+opitte+Epafraalta,+meidän+rakkaalta+kanssapalvelijaltamme,+joka+on+uskollinen+Kristuksen+palvelija+teidän+hyväksenne
8+ja+joka+myös+on+kertonut+meille+teidän+rakkaudestanne+Hengessä.
9+Sentähden+emme+mekään,+siitä+päivästä+alkaen,+jona+sen+kuulimme,+ole+lakanneet+teidän+edestänne+rukoilemasta+ja+anomasta,+että+tulisitte+täyteen+hänen+tahtonsa+tuntemista+kaikessa+hengellisessä+viisaudessa+ja+ymmärtämisessä,
10+vaeltaaksenne+Herran+edessä+arvollisesti,+hänelle+kaikessa+otollisesti,+kaikessa+hyvässä+työssä+hedelmää+kantaen+ja+kasvaen+Jumalan+tuntemisen+kautta,
11+ja+hänen+kirkkautensa+väkevyyden+mukaan+kaikella+voimalla+vahvistettuina+olemaan+kaikessa+kestäviä+ja+pitkämielisiä,+ilolla
12+kiittäen+Isää,+joka+on+tehnyt+teidät+soveliaiksi+olemaan+osalliset+siitä+perinnöstä,+mikä+pyhillä+on+valkeudessa,
13+häntä,+joka+on+pelastanut+meidät+pimeyden+vallasta+ja+siirtänyt+meidät+rakkaan+Poikansa+valtakuntaan.
14+Hänessä+meillä+on+lunastus,+syntien+anteeksisaaminen,
15+ja+hän+on+näkymättömän+Jumalan+kuva,+esikoinen+ennen+kaikkea+luomakuntaa.
16+Sillä+hänessä+luotiin+kaikki,+mikä+taivaissa+ja+mikä+maan+päällä+on,+näkyväiset+ja+näkymättömät,+olkoot+ne+valtaistuimia+tai+herrauksia,+hallituksia+tai+valtoja,+kaikki+on+luotu+hänen+kauttansa+ja+häneen,
17+ja+hän+on+ennen+kaikkia,+ja+hänessä+pysyy+kaikki+voimassa.
18+Ja+hän+on+ruumiin,+se+on:+seurakunnan,+pää;+hän,+joka+on+alku,+esikoinen+kuolleista+nousseitten+joukossa,+että+hän+olisi+kaikessa+ensimmäinen.
19+Sillä+Jumala+näki+hyväksi,+että+kaikki+täyteys+hänessä+asuisi
20+ja+että+hän,+tehden+rauhan+hänen+ristinsä+veren+kautta,+hänen+kauttaan+sovittaisi+itsensä+kanssa+kaikki,+hänen+kauttaan+kaikki+sekä+maan+päällä+että+taivaissa.
(+Kol.+1:1-20)
06.05.2022 18:47
Herra+Jeesus+Kristus+on+Jumalan+Sana.
Kiitos+ja+kunnia+Jumalalle+Kaikkivaltiaalle!
04.05.2022 18:25
-
RAAMATULLINEN+KRISTINUSKO
on+aina+ytimeltään+täysin+eksklusiivinen,+muut+pelastustiet+poissulkeva.+Muiden+uskontojen+jumalanpalvelus+perustuu+totuuden+vääristymiin+tai+pahimmillaan+pahojen+henkien+palvomiseen,+niin+kuin+Paavali+varoittaa+(1.+Kor.+10:19–22).+Raamatun+opetuksissa+ei+koskaan+sorruta+uskontojen+sekoittamiseen+–+päinvastoin:+siitä+varoitetaan+läpi+koko+Raamatun.
Muiden+uskontojen+sekoittaminen+kristinuskoon+valmistelee+kristinuskon+hautajaisia.
Kysymys+Kristuksen+persoonasta+ja+ainutlaatuisuudesta+on+pelastuskysymys.+Jeesus+itse+opetti,+että+hän+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+yhteyteen.+On+kristinuskon+ja+ihmisen+pelastumisen+kannalta+tuhoisaa+hämärtää+Kristuksessa+olevan+pelastuksen+ja+muiden+uskontojen+välinen+ratkaiseva+ero.+Mitä+enemmän+kristinuskoon+sekoittuu+muiden+uskontojen+oppeja+ja+elementtejä,+sitä+nopeammin+se+lakkaa+olemasta+kristinuskoa+ja+muuttuu+joksikin+muuksi.
MUIDEN+USKONTOJEN+SEKOITTAMINEN kristinuskoon+valmistelee+kristinuskon+hautajaisia.+Tänä+sekavana+aikana+emme+tarvitse+enää+yhtään+enempää+kristilliselle+uskolle+vieraiden+opetusten+ja+elementtien+tuomista+suomalaiseen+kristillisyyteen.+Sen+sijaan+tarvitsemme+uutta+uskonpuhdistusta+ja+evankeliumin+ja+muiden+Raamatun+opetusten+syvempää+ymmärtämystä+ja+vastaanottamista.
(+Lähde:+Ote+Leif+Nummelan+kirjoituksesta+"Jeesuksen+ainutlaatuisuus+on+pelastuskysymys"/Uusi+Tie+-+verkkolehti)
04.05.2022 14:10
"Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;
sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan."+
1+Veljet,+minä+toivon+sydämestäni+ja+rukoilen+Jumalaa+heidän+edestänsä,+että+he+pelastuisivat.
2+Sillä+minä+todistan+heistä,+että+heillä+on+kiivaus+Jumalan+puolesta,+mutta+ei+taidon+mukaan;
3+sillä+kun+he+eivät+tunne+Jumalan+vanhurskautta,+vaan+koettavat+pystyttää+omaa+vanhurskauttaan,+eivät+he+ole+alistuneet+Jumalan+vanhurskauden+alle.
4+Sillä+Kristus+on+lain+loppu,+vanhurskaudeksi+jokaiselle,+joka+uskoo.
5+Kirjoittaahan+Mooses+siitä+vanhurskaudesta,+joka+laista+tulee,+että+ihminen,+joka+sen+täyttää,+on+siitä+elävä.
6+Mutta+se+vanhurskaus,+joka+uskosta+tulee,+sanoo+näin:+"Älä+sano+sydämessäsi:+Kuka+nousee+taivaaseen?"+se+on:+tuomaan+Kristusta+alas,
7+tahi:+"Kuka+astuu+alas+syvyyteen?"+se+on:+nostamaan+Kristusta+kuolleista.
8+Mutta+mitä+se+sanoo?+"Sana+on+sinua+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sinun+sydämessäsi";+se+on+se+uskon+sana,+jota+me+saarnaamme.
9+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;
10+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.
11+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään."
12+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.
13+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuu."
(+Room.+10)
04.05.2022 09:54
Ei+ole+kysymys+helluntailaisuudesta,+ei+luterilaisuudesta...ei+mistään+-+laisuudesta+eikä+-+läisyydestä,+
vaan:
26+Sillä+te+olette+kaikki+uskon+kautta+Jumalan+lapsia+Kristuksessa+Jeesuksessa.
27+Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet.
28+Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.
29+Mutta+jos+te+olette+Kristuksen+omat,+niin+te+siis+olette+Aabrahamin+siementä,+perillisiä+lupauksen+mukaan.
(+Gal.+3)
03.05.2022 22:08
25+Mutta+keskiyön+aikaan+Paavali+ja+Silas+olivat+rukouksissa+ja+veisasivat+ylistystä+Jumalalle;+ja+vangit+kuuntelivat+heitä.
26+Silloin+tapahtui+yhtäkkiä+suuri+maanjäristys,+niin+että+vankilan+perustukset+järkkyivät,+ja+samassa+kaikki+ovet+aukenivat,+ja+kaikkien+kahleet+irtautuivat.
27+Kun+vanginvartija+heräsi+ja+näki+vankilan+ovien+olevan+auki,+veti+hän+miekkansa+ja+aikoi+surmata+itsensä,+luullen+vankien+karanneen.
28+Mutta+Paavali+huusi+suurella+äänellä+sanoen:+"Älä+tee+itsellesi+mitään+pahaa,+sillä+me+kaikki+olemme+täällä."
29+Niin+hän+pyysi+valoa,+juoksi+sisälle+ja+lankesi+vavisten+Paavalin+ja+Silaan+eteen.
30+Ja+hän+vei+heidät+ulos+ja+sanoi:+"Herrat,+mitä+minun+pitää+tekemän,+että+minä+pelastuisin?"
31+Niin+he+sanoivat:+"Usko+Herraan+Jeesukseen,+niin+sinä+pelastut,+niin+myös+sinun+perhekuntasi."
32+Ja+he+puhuivat+Jumalan+sanaa+hänelle+ynnä+kaikille,+jotka+hänen+kodissansa+olivat.
33+Ja+hän+otti+heidät+mukaansa+samalla+yön+hetkellä+ja+pesi+heidän+haavansa,+ja+hänet+ja+kaikki+hänen+omaisensa+kastettiin+kohta.
34+Ja+hän+vei+heidät+ylös+asuntoonsa,+laittoi+heille+aterian+ja+riemuitsi+siitä,+että+hän+ja+koko+hänen+perheensä+oli+tullut+Jumalaan+uskovaksi.
(+Ap.t.+16)
01.05.2022 21:01
1+Niin+ei+nyt+siis+ole+mitään+kadotustuomiota+niille,+jotka+Kristuksessa+Jeesuksessa+ovat.
2+Sillä+elämän+hengen+laki+Kristuksessa+Jeesuksessa+on+vapauttanut+sinut+synnin+ja+kuoleman+laista.
3+Sillä+mikä+laille+oli+mahdotonta,+koska+se+oli+lihan+kautta+heikoksi+tullut,+sen+Jumala+teki,+lähettämällä+oman+Poikansa+syntisen+lihan+kaltaisuudessa+ja+synnin+tähden+ja+tuomitsemalla+synnin+lihassa,
4+että+lain+vanhurskaus+täytettäisiin+meissä,+jotka+emme+vaella+lihan+mukaan,+vaan+Hengen.
5+Sillä+niillä,+jotka+elävät+lihan+mukaan,+on+lihan+mieli,+mutta+niillä,+jotka+elävät+Hengen+mukaan,+on+Hengen+mieli.
6+Sillä+lihan+mieli+on+kuolema,+mutta+hengen+mieli+on+elämä+ja+rauha;
7+sentähden+että+lihan+mieli+on+vihollisuus+Jumalaa+vastaan,+sillä+se+ei+alistu+Jumalan+lain+alle,+eikä+se+voikaan.
8+Jotka+lihan+vallassa+ovat,+ne+eivät+voi+olla+Jumalalle+otolliset.
9+Mutta+te+ette+ole+lihan+vallassa,+vaan+Hengen,+jos+kerran+Jumalan+Henki+teissä+asuu.+Mutta+jolla+ei+ole+Kristuksen+Henkeä,+se+ei+ole+hänen+omansa.
10+Mutta+jos+Kristus+on+teissä,+niin+ruumis+tosin+on+kuollut+synnin+tähden,+mutta+henki+on+elämä+vanhurskauden+tähden.
11+Jos+nyt+hänen+Henkensä,+hänen,+joka+herätti+Jeesuksen+kuolleista,+asuu+teissä,+niin+hän,+joka+herätti+kuolleista+Kristuksen+Jeesuksen,+on+eläväksitekevä+myös+teidän+kuolevaiset+ruumiinne+Henkensä+kautta,+joka+teissä+asuu.
12+Niin+me+siis,+veljet,+olemme+velassa,+mutta+emme+lihalle,+lihan+mukaan+elääksemme.
13+Sillä+jos+te+lihan+mukaan+elätte,+pitää+teidän+kuoleman;+mutta+jos+te+Hengellä+kuoletatte+ruumiin+teot,+niin+saatte+elää.
14+Sillä+kaikki,+joita+Jumalan+Henki+kuljettaa,+ovat+Jumalan+lapsia.
15+Sillä+te+ette+ole+saaneet+orjuuden+henkeä+ollaksenne+jälleen+pelossa,+vaan+te+olette+saaneet+lapseuden+hengen,+jossa+me+huudamme:+"Abba!+Isä!"
16+Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia.
(+Room.+8)
01.05.2022 20:53
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)
01.05.2022 20:28
16 / 27