Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pysykää+minussa,+niin+minä+pysyn+teissä.+Niinkuin+oksa+ei+voi+kantaa+hedelmää+itsestään,+ellei+se+pysy+viinipuussa,+niin+ette+tekään,+ellette+pysy+minussa.
(+Joh.+15:4)+
1+Rakkaani,+älkää+jokaista+henkeä+uskoko,+vaan+koetelkaa+henget,+ovatko+ne+Jumalasta;+sillä+monta+väärää+profeettaa+on+lähtenyt+maailmaan.
2+Tästä+te+tunnette+Jumalan+Hengen:+jokainen+henki,+joka+tunnustaa+Jeesuksen+Kristukseksi,+lihaan+tulleeksi,+on+Jumalasta;
3+ja+yksikään+henki,+joka+ei+tunnusta+Jeesusta,+ei+ole+Jumalasta;+se+on+antikristuksen+henki,+jonka+olette+kuulleet+olevan+tulossa,+ja+se+on+jo+nyt+maailmassa.
4+Lapsukaiset,+te+olette+Jumalasta+ja+olette+voittaneet+heidät;+sillä+hän,+joka+teissä+on,+on+suurempi+kuin+se,+joka+on+maailmassa.
5+He+ovat+maailmasta;+sentähden+he+puhuvat,+niinkuin+maailma+puhuu,+ja+maailma+kuulee+heitä.
6+Me+olemme+Jumalasta.+Joka+tuntee+Jumalan,+se+kuulee+meitä;+joka+ei+ole+Jumalasta,+se+ei+kuule+meitä.+Siitä+me+tunnemme+totuuden+hengen+ja+eksytyksen+hengen.
(+1+Joh.+4)
23+Mutta+vältä+tyhmiä+ja+taitamattomia+väittelyjä,+sillä+tiedäthän,+että+ne+synnyttävät+riitoja.
24+Mutta+Herran+palvelijan+ei+sovi+riidellä,+vaan+hänen+tulee+olla+lempeä+kaikkia+kohtaan,+kyetä+opettamaan+ja+pahaa+kärsimään;
25+hänen+tulee+sävyisästi+ojentaa+vastustelijoita;+ehkäpä+Jumala+antaa+heille+mielenmuutoksen,+niin+että+tulevat+tuntemaan+totuuden
26+ja+selviävät+perkeleen+pauloista,+joka+on+heidät+vanginnut+tahtoansa+tekemään.
(+2+Tim.+2)
23.02.2022 18:58
Tässä+ei+tarvita+mitään+tietovisailuja+-+sillä
Jeesus+Kristus+on+Totuus!
Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.
Jos+te+olisitte+tunteneet+minut,+niin+te+tuntisitte+myös+minun+Isäni;+tästälähin+te+tunnette+hänet,+ja+te+olette+nähneet+hänet."
(+Joh.+14:6-7)
23.02.2022 17:54
1+Mutta+oli+mies,+fariseusten+joukosta,+nimeltä+Nikodeemus,+juutalaisten+hallitusmiehiä.
2+Hän+tuli+Jeesuksen+tykö+yöllä+ja+sanoi+hänelle:+"Rabbi,+me+tiedämme,+että+sinun+opettajaksi+tulemisesi+on+Jumalasta,+sillä+ei+kukaan+voi+tehdä+niitä+tunnustekoja,+joita+sinä+teet,+ellei+Jumala+ole+hänen+kanssansa."
3+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+joka+ei+synny+uudesti,+ylhäältä,+se+ei+voi+nähdä+Jumalan+valtakuntaa."
4+Nikodeemus+sanoi+hänelle:+"Kuinka+voi+ihminen+vanhana+syntyä?+Eihän+hän+voi+jälleen+mennä+äitinsä+kohtuun+ja+syntyä?"
5+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.
6+Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä+Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.
7+Älä+ihmettele,+että+minä+sanoin+sinulle:+teidän+täytyy+syntyä+uudesti,+ylhäältä.
8+Tuuli+puhaltaa,+missä+tahtoo,+ja+sinä+kuulet+sen+huminan,+mutta+et+tiedä,+mistä+se+tulee+ja+minne+se+menee;+niin+on+jokaisen,+joka+on+Hengestä+syntynyt.
(+Joh.+3)
22.02.2022 10:12
Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+Hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+
(+Joh.+3:16)+
25+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+ylösnousemus+ja+elämä;+joka+uskoo+minuun,+se+elää,+vaikka+olisi+kuollut.
26+Eikä+yksikään,+joka+elää+ja+uskoo+minuun,+ikinä+kuole.+Uskotko+sen?"
27+Hän+sanoi+hänelle:+"Uskon,+Herra;+minä+uskon,+että+sinä+olet+Kristus,+Jumalan+Poika,+se,+joka+oli+tuleva+maailmaan."
(+Joh.+11)
22.02.2022 10:04
1+Mutta+kun+he+puhuivat+kansalle,+astuivat+papit+ja+pyhäkön+vartioston+päällikkö+ja+saddukeukset+heidän+eteensä,
2+närkästyneinä+siitä,+että+he+opettivat+kansaa+ja+julistivat+Jeesuksessa+ylösnousemusta+kuolleista.
3+Ja+he+kävivät+heihin+käsiksi+ja+panivat+heidät+vankeuteen+seuraavaan+päivään+asti,+sillä+oli+jo+ehtoo.
4+Mutta+monet+niistä,+jotka+olivat+kuulleet+sanan,+uskoivat,+ja+miesten+luku+nousi+noin+viiteentuhanteen.
5+Seuraavana+päivänä+heidän+hallitusmiehensä+ja+vanhimpansa+ja+kirjanoppineensa+kokoontuivat+Jerusalemissa,
6+niin+myös+ylimmäinen+pappi+Hannas+ja+Kaifas+ja+Johannes+ja+Aleksander+sekä+kaikki,+jotka+olivat+ylimmäispapillista+sukua.
7+Ja+he+asettivat+heidät+eteensä+ja+kysyivät:+"Millä+voimalla+tai+kenen+nimeen+te+tämän+teitte?"
8+Silloin+Pietari,+Pyhää+Henkeä+täynnä,+sanoi+heille:+"Kansan+hallitusmiehet+ja+vanhimmat!
9+Jos+meitä+tänään+kuulustellaan+sairaalle+miehelle+tehdystä+hyvästä+työstä+ja+siitä,+kenen+kautta+hän+on+parantunut,
10+niin+olkoon+teille+kaikille+ja+koko+Israelin+kansalle+tiettävä,+että+Jeesuksen+Kristuksen,+Nasaretilaisen,+nimen+kautta,+hänen,+jonka+te+ristiinnaulitsitte,+mutta+jonka+Jumala+kuolleista+herätti,+hänen+nimensä+kautta+tämä+seisoo+terveenä+teidän+edessänne.
11+Hän+on+'se+kivi,+jonka+te,+rakentajat,+hylkäsitte,+mutta+joka+on+kulmakiveksi+tullut.'
12+Eikä+ole+pelastusta+yhdessäkään+toisessa;+sillä+ei+ole+taivaan+alla+muuta+nimeä+ihmisille+annettu,+jossa+meidän+pitäisi+pelastuman."
13+Mutta+kun+he+näkivät+Pietarin+ja+Johanneksen+rohkeuden+ja+havaitsivat+heidän+olevan+koulunkäymättömiä+ja+oppimattomia+miehiä,+he+ihmettelivät;+ja+he+tunsivat+heidät+niiksi,+jotka+olivat+olleet+Jeesuksen+kanssa.
14+Ja+nähdessään+parannetun+miehen+seisovan+heidän+kanssansa+he+eivät+voineet+mitään+vastaansanoa,
15+vaan+käskettyään+heidän+astua+ulos+neuvostosta+he+pitivät+keskenänsä+neuvoa
16+ja+sanoivat:+"Mitä+me+teemme+näille+miehille?+Sillä+että+heidän+kauttansa+on+tapahtunut+ilmeinen+ihme,+sen+kaikki+Jerusalemin+asukkaat+tietävät,+emmekä+me+voi+sitä+kieltää.
17+Mutta+ettei+se+leviäisi+laajemmalle+kansaan,+niin+kieltäkäämme+ankarasti+heitä+enää+tähän+nimeen+puhumasta+yhdellekään+ihmiselle."
18+Niin+he+kutsuivat+heidät+ja+kielsivät+heitä+mitään+puhumasta+ja+opettamasta+Jeesuksen+nimeen.
19+Mutta+Pietari+ja+Johannes+vastasivat+heille+ja+sanoivat:+"Päättäkää+itse,+onko+oikein+Jumalan+edessä+kuulla+teitä+enemmän+kuin+Jumalaa;
20+mutta+me+emme+voi+olla+puhumatta+siitä,+mitä+olemme+nähneet+ja+kuulleet."
21+Niin+he+uhkasivat+heitä+vielä+enemmän+ja+päästivät+heidät,+koska+eivät+kansan+tähden+keksineet,+miten+rangaista+heitä,+sillä+kaikki+ylistivät+Jumalaa+siitä,+mitä+tapahtunut+oli.
22+Sillä+sivu+neljänkymmenen+oli+jo+vuosiltaan+se+mies,+jossa+tämä+parantumisen+ihme+oli+tapahtunut.
23+Ja+päästyään+vapaiksi+he+menivät+omiensa+tykö+ja+kertoivat+kaiken,+mitä+ylipapit+ja+vanhimmat+olivat+heille+sanoneet.
24+Sen+kuultuansa+he+yksimielisesti+korottivat+äänensä+Jumalan+puoleen+ja+sanoivat:+"Herra,+sinä,+joka+olet+tehnyt+taivaan+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on!
25+Sinä,+joka+Pyhän+Hengen+kautta,+isämme+Daavidin,+sinun+palvelijasi,+suun+kautta,+olet+puhunut:+'Miksi+pakanat+pauhaavat+ja+kansat+turhia+ajattelevat?
26+Maan+kuninkaat+nousevat,+ja+ruhtinaat+kokoontuvat+yhteen+Herraa+ja+hänen+Voideltuansa+vastaan.'
27+Sillä+totisesti,+tässä+kaupungissa+kokoontuivat+sinun+pyhää+Poikaasi+Jeesusta+vastaan,+jonka+sinä+olet+voidellut,+sekä+Herodes+että+Pontius+Pilatus+pakanain+ja+Israelin+sukukuntain+kanssa,
28+tekemään+kaiken,+minkä+sinun+kätesi+ja+päätöksesi+oli+edeltämäärännyt+tapahtuvaksi.
29+Ja+nyt,+Herra,+katso+heidän+uhkauksiansa+ja+anna+palvelijaisi+kaikella+rohkeudella+puhua+sinun+sanaasi;
30+ja+ojenna+kätesi,+niin+että+sairaat+parantuvat+ja+tunnustekoja+ja+ihmeitä+tapahtuu+sinun+pyhän+Poikasi+Jeesuksen+nimen+kautta."
31+Ja+kun+he+olivat+rukoilleet,+vapisi+se+paikka,+jossa+he+olivat+koolla,+ja+he+tulivat+kaikki+Pyhällä+Hengellä+täytetyiksi+ja+puhuivat+Jumalan+sanaa+rohkeasti.
(+Ap.t.+4)
21.02.2022 19:46
42+Jeesus+sanoi+heille:+"Ettekö+ole+koskaan+lukeneet+kirjoituksista:+'Se+kivi,+jonka+rakentajat+hylkäsivät,+on+tullut+kulmakiveksi;+Herralta+tämä+on+tullut+ja+on+ihmeellinen+meidän+silmissämme'?
43+Sentähden+minä+sanon+teille:+Jumalan+valtakunta+otetaan+teiltä+pois+ja+annetaan+kansalle,+joka+tekee+sen+hedelmiä.
44+Ja+joka+tähän+kiveen+kaatuu,+se+ruhjoutuu,+mutta+jonka+päälle+se+kaatuu,+sen+se+murskaa."
(+Matt.+21)
21.02.2022 13:34
1+Niin+ei+nyt+siis+ole+mitään+kadotustuomiota+niille,+jotka+Kristuksessa+Jeesuksessa+ovat.
2+Sillä+elämän+hengen+laki+Kristuksessa+Jeesuksessa+on+vapauttanut+sinut+synnin+ja+kuoleman+laista.
3+Sillä+mikä+laille+oli+mahdotonta,+koska+se+oli+lihan+kautta+heikoksi+tullut,+sen+Jumala+teki,+lähettämällä+oman+Poikansa+syntisen+lihan+kaltaisuudessa+ja+synnin+tähden+ja+tuomitsemalla+synnin+lihassa,
4+että+lain+vanhurskaus+täytettäisiin+meissä,+jotka+emme+vaella+lihan+mukaan,+vaan+Hengen.
5+Sillä+niillä,+jotka+elävät+lihan+mukaan,+on+lihan+mieli,+mutta+niillä,+jotka+elävät+Hengen+mukaan,+on+Hengen+mieli.
6+Sillä+lihan+mieli+on+kuolema,+mutta+hengen+mieli+on+elämä+ja+rauha;
7+sentähden+että+lihan+mieli+on+vihollisuus+Jumalaa+vastaan,+sillä+se+ei+alistu+Jumalan+lain+alle,+eikä+se+voikaan.
8+Jotka+lihan+vallassa+ovat,+ne+eivät+voi+olla+Jumalalle+otolliset.
9+Mutta+te+ette+ole+lihan+vallassa,+vaan+Hengen,+jos+kerran+Jumalan+Henki+teissä+asuu.+Mutta+jolla+ei+ole+Kristuksen+Henkeä,+se+ei+ole+hänen+omansa.
10+Mutta+jos+Kristus+on+teissä,+niin+ruumis+tosin+on+kuollut+synnin+tähden,+mutta+henki+on+elämä+vanhurskauden+tähden.
11+Jos+nyt+hänen+Henkensä,+hänen,+joka+herätti+Jeesuksen+kuolleista,+asuu+teissä,+niin+hän,+joka+herätti+kuolleista+Kristuksen+Jeesuksen,+on+eläväksitekevä+myös+teidän+kuolevaiset+ruumiinne+Henkensä+kautta,+joka+teissä+asuu.
12+Niin+me+siis,+veljet,+olemme+velassa,+mutta+emme+lihalle,+lihan+mukaan+elääksemme.
13+Sillä+jos+te+lihan+mukaan+elätte,+pitää+teidän+kuoleman;+mutta+jos+te+Hengellä+kuoletatte+ruumiin+teot,+niin+saatte+elää.
14+Sillä+kaikki,+joita+Jumalan+Henki+kuljettaa,+ovat+Jumalan+lapsia.
15+Sillä+te+ette+ole+saaneet+orjuuden+henkeä+ollaksenne+jälleen+pelossa,+vaan+te+olette+saaneet+lapseuden+hengen,+jossa+me+huudamme:+"Abba!+Isä!"
16+Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia.
17+Mutta+jos+olemme+lapsia,+niin+olemme+myöskin+perillisiä,+Jumalan+perillisiä+ja+Kristuksen+kanssaperillisiä,+jos+kerran+yhdessä+hänen+kanssaan+kärsimme,+että+me+yhdessä+myös+kirkastuisimme.
18+Sillä+minä+päätän,+että+tämän+nykyisen+ajan+kärsimykset+eivät+ole+verrattavat+siihen+kirkkauteen,+joka+on+ilmestyvä+meihin.
(+Room.+8)
21.02.2022 10:57
26+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini."
27+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;
28+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
29+Ja+minä+sanon+teille:+tästedes+minä+en+juo+tätä+viinipuun+antia,+ennenkuin+sinä+päivänä,+jona+juon+sitä+uutena+teidän+kanssanne+Isäni+valtakunnassa."
(+Matt.+26)+
1+Mikä+on+alusta+ollut,+minkä+olemme+kuulleet,+minkä+omin+silmin+nähneet,+mitä+katselimme+ja+käsin+kosketimme,+siitä+me+puhumme:+elämän+Sanasta+-
2+ja+elämä+ilmestyi,+ja+me+olemme+nähneet+sen+ja+todistamme+siitä+ja+julistamme+teille+sen+iankaikkisen+elämän,+joka+oli+Isän+tykönä+ja+ilmestyi+meille+-
3+minkä+olemme+nähneet+ja+kuulleet,+sen+me+myös+teille+julistamme,+että+teilläkin+olisi+yhteys+meidän+kanssamme;+ja+meillä+on+yhteys+Isän+ja+hänen+Poikansa,+Jeesuksen+Kristuksen,+kanssa.
4+Ja+tämän+me+kirjoitamme,+että+meidän+ilomme+olisi+täydellinen.
5+Ja+tämä+on+se+sanoma,+jonka+olemme+häneltä+kuulleet+ja+jonka+me+teille+julistamme:+että+Jumala+on+valkeus+ja+ettei+hänessä+ole+mitään+pimeyttä.
6+Jos+sanomme,+että+meillä+on+yhteys+hänen+kanssaan,+mutta+vaellamme+pimeydessä,+niin+me+valhettelemme+emmekä+tee+totuutta.
7+Mutta+jos+me+valkeudessa+vaellamme,+niinkuin+hän+on+valkeudessa,+niin+meillä+on+yhteys+keskenämme,+ja+Jeesuksen+Kristuksen,+hänen+Poikansa,+veri+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä.
8+Jos+sanomme,+ettei+meillä+ole+syntiä,+niin+me+eksytämme+itsemme,+ja+totuus+ei+ole+meissä.
9+Jos+me+tunnustamme+syntimme,+on+hän+uskollinen+ja+vanhurskas,+niin+että+hän+antaa+meille+synnit+anteeksi+ja+puhdistaa+meidät+kaikesta+vääryydestä.
10+Jos+sanomme,+ettemme+ole+syntiä+tehneet,+niin+me+teemme+hänet+valhettelijaksi,+ja+hänen+sanansa+ei+ole+meissä.
(+1+Joh.+1)
21.02.2022 10:20
Jos+sinulla+olisi+edes+hiven+älliä+päässäsi+ja+rahtunen+harkintakykyä,+et+sotkisi+"palstatoimintaan"+Olavi+Peltolaa,+Jaakko+Pirttiahoa+tai+Leif+Nummelaa.
Minä+olen+siteeranut+heidän+hyviä+ja+raittiita+opetuksiaan+ja+kirjoituksiaan.
Eivät+he+itse+täällä+huseeraa.+
Yhtä+hyvin+voisit+parjata+C.+O.+Roseniusta+"palstatoiminnasta",+koska+jos+jotakuta,+niin+häntä+olen+täällä+siteeranut+runsainmitoin+vuosien+varrella.+Rosenius+tosin+on+kuollut+150+vuotta+sitten,+joten+hän,+vielä+vähemmän+kuin+nuo+elossa+olevat+veljet,+harrastaa+täällä+palstatoimintaa.
Totea+mainitut+miehet,+joita+allekirjoittanut+siteeraa,+huonoiksi+opettajiksi,+jos+tahdot,+tai+eksyttäjiksiksi+tai+miksi+lystäät,+mutta+älä+syytä+heitä+"jatkuvasta+palstalaisten+manipuloimisesta",+toiminnasta+täällä.+
Huom!+Lähde+ja+lähteestä+kirjoituksia+ammentava/siteeraava+ovat+kaksi+eri+asiaa.+
Minä+täällä+huseeraan,+eivät+parjaamasi+kristityt+veljet.+
Tosin+he+ovat+kyllä+"syypäitä"+siihen,+että+he+kaikki+julistavat+ja+opettavat+Raamatun+totuuden+rakkaudessa+totista+ja+raitista+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+evankeliumia.+
Evankeliumia,+jota+sinä+vastustat+ja+vainoat+vimmatusti.
20.02.2022 00:02
"Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos."+
35+Jeesus+sanoi+heille:+"Minä+olen+elämän+leipä;+joka+tulee+minun+tyköni,+se+ei+koskaan+isoa,+ja+joka+uskoo+minuun,+se+ei+koskaan+janoa.
36+Mutta+minä+olen+sanonut+teille,+että+te+olette+nähneet+minut,+ettekä+kuitenkaan+usko.
37+Kaikki,+minkä+Isä+antaa+minulle,+tulee+minun+tyköni;+ja+sitä,+joka+minun+tyköni+tulee,+minä+en+heitä+ulos.
38+Sillä+minä+olen+tullut+taivaasta,+en+tekemään+omaa+tahtoani,+vaan+hänen+tahtonsa,+joka+on+minut+lähettänyt.
39+Ja+minun+lähettäjäni+tahto+on+se,+että+minä+kaikista+niistä,+jotka+hän+on+minulle+antanut,+en+kadota+yhtäkään,+vaan+herätän+heidät+viimeisenä+päivänä.
40+Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä."
(+Joh.+6)
"+Tulkaa+minun+tyköni,+kaikki+työtätekeväiset+ja+raskautetut,+niin+minä+annan+teille+levon."
25+Siihen+aikaan+Jeesus+johtui+puhumaan+sanoen:+"Minä+ylistän+sinua,+Isä,+taivaan+ja+maan+Herra,+että+olet+salannut+nämä+viisailta+ja+ymmärtäväisiltä+ja+ilmoittanut+ne+lapsenmielisille.
26+Niin,+Isä,+sillä+näin+on+sinulle+hyväksi+näkynyt.
27+Kaikki+on+minun+Isäni+antanut+minun+haltuuni,+eikä+kukaan+muu+tunne+Poikaa+kuin+Isä,+eikä+Isää+tunne+kukaan+muu+kuin+Poika+ja+se,+kenelle+Poika+tahtoo+hänet+ilmoittaa.
28+Tulkaa+minun+tyköni,+kaikki+työtätekeväiset+ja+raskautetut,+niin+minä+annan+teille+levon.
29+Ottakaa+minun+ikeeni+päällenne+ja+oppikaa+minusta,+sillä+minä+olen+hiljainen+ja+nöyrä+sydämeltä;+niin+te+löydätte+levon+sielullenne.
30+Sillä+minun+ikeeni+on+sovelias,+ja+minun+kuormani+on+keveä."
(+Matt.+11)
18.02.2022 19:56
22+Mutta+Raamattu+on+sulkenut+kaikki+synnin+alle,+että+se,+mikä+luvattu+oli,+annettaisiin+uskosta+Jeesukseen+Kristukseen+niille,+jotka+uskovat.
23+Mutta+ennenkuin+usko+tuli,+vartioitiin+meitä+lain+alle+suljettuina+uskoa+varten,+joka+oli+vastedes+ilmestyvä.
24+Niinmuodoin+on+laista+tullut+meille+kasvattaja+Kristukseen,+että+me+uskosta+vanhurskaiksi+tulisimme.
25+Mutta+uskon+tultua+me+emme+enää+ole+kasvattajan+alaisia.
26+Sillä+te+olette+kaikki+uskon+kautta+Jumalan+lapsia+Kristuksessa+Jeesuksessa.
27+Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet.
28+Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.
29+Mutta+jos+te+olette+Kristuksen+omat,+niin+te+siis+olette+Aabrahamin+siementä,+perillisiä+lupauksen+mukaan.
(+Gal.+3)
18.02.2022 15:50
-
Vapahtajamme+Jeesus+itse+sanoi+ja+edellytti+(Joh+3:3-8):
”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+joka+ei synny+uudesti,+ylhäältä,+se+ei+voi+nähdä+Jumalan+valtakuntaa”.
Nikodeemus+sanoi+hänelle:+”Kuinka+voi+ihminen+vanhana+syntyä?
Eihän+hän+voi+jälleen+mennä+äitinsä+kohtuun+ja+syntyä?”
Jeesus+vastasi:+”Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei synny+vedestä+ja+Hengestä,
ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.
Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.
Älä+ihmettele,+että+minä+sanoin+sinulle:+teidän+täytyy syntyä+uudesti,+ylhäältä.
Tuuli+puhaltaa,+missä+tahtoo,+ja+sinä+kuulet+sen+huminan,
mutta+et+tiedä,+mistä+se+tulee+ja+minne+se+menee;
niin+on+jokaisen,+joka+on Hengestä+syntynyt.”
Jokaisen+–+sinun+ja+minun+–+pitää+syntyä+uudesti,+ylhäältä,+vedestä+ja+Hengestä.+Ilman+sitä+kukaan+ei+pääse+iankaikkiseen+elämään,+koska+syntinen+ja+kuolevainen+ei+pääse+täydellisyyteen.+Vain+Jumalan+antama+armo+ja+sisäinen+muutos+tekevät+meistä+taivaskelpoisia.
Sen+sijaan+jehovantodistajat+opettavat+tässäkin+pelottavan+väärin.+He+väittävät,+että+vain+144 000+valitun+pitää+syntyä+uudesti+–+kukaan+muu+ei+saa+kokea+sellaista.+Kuitenkaan+äskeisessä+tekstikohdassa+tai+missään+muussakaan+raamatuntekstissä+ei+puhuta+mitään+tällaisesta.+Kyse+täydellisestä+mielivallasta+ja+harhaopista.+Onkin+tärkeää+kuunnella+Jeesusta+ja+koko+Raamattua+eikä+jehovantodistajien+vartiotorniseuraa.
-
(+Ote:+Uudesti+syntyminen/Raamattu+ajassamme++sivusto)
18.02.2022 13:36
3+Olimmehan+mekin+ennen+ymmärtämättömiä,+tottelemattomia,+eksyksissä,+moninaisten+himojen+ja+hekumain+orjia,+elimme+pahuudessa+ja+kateudessa,+olimme+inhottavia+ja+vihasimme+toisiamme.
4+Mutta+kun+Jumalan,+meidän+vapahtajamme,+hyvyys+ja+ihmisrakkaus+ilmestyi,
5+pelasti+hän+meidät,+ei+vanhurskaudessa+tekemiemme+tekojen+ansiosta,+vaan+laupeutensa+mukaan+uudestisyntymisen+peson+ja+Pyhän+Hengen+uudistuksen+kautta,
6+jonka+Hengen+hän+runsaasti+vuodatti+meihin+meidän+Vapahtajamme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,
7+että+me+vanhurskautettuina+hänen+armonsa+kautta+tulisimme+iankaikkisen+elämän+perillisiksi+toivon+mukaan.
(+Tiit.+3)
25+Miehet,+rakastakaa+vaimojanne,+niinkuin+Kristuskin+rakasti+seurakuntaa+ja+antoi+itsensä+alttiiksi+sen+edestä,
26+että+hän+sen+pyhittäisi,+puhdistaen+sen,+vedellä+pesten,+sanan+kautta,
27+saadakseen+asetetuksi+eteensä+kirkastettuna+seurakunnan,+jossa+ei+olisi+tahraa+eikä+ryppyä+eikä+mitään+muuta+sellaista,+vaan+joka+olisi+pyhä+ja+nuhteeton.
(+Ef.+5)+
Puhdistakaa+sielunne+totuuden+kuuliaisuudessa+vilpittömään+veljenrakkauteen+ja+rakastakaa+toisianne+hartaasti+puhtaasta+sydämestä,
te,+jotka+olette+uudestisyntyneet,+ette+katoavasta,+vaan+katoamattomasta+siemenestä,+Jumalan+elävän+ja+pysyvän+sanan+kautta.
(+1+Piet+1:22+-+23)
18.02.2022 10:30
Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1:12-13)+
3+Ylistetty+olkoon+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+Jumala+ja+Isä,+joka+suuren+laupeutensa+mukaan+on+uudestisynnyttänyt+meidät+elävään+toivoon+Jeesuksen+Kristuksen+kuolleistanousemisen+kautta,
4+turmeltumattomaan+ja+saastumattomaan+ja+katoamattomaan+perintöön,+joka+taivaissa+on+säilytettynä+teitä+varten,
5+jotka+Jumalan+voimasta+uskon+kautta+varjellutte+pelastukseen,+joka+on+valmis+ilmoitettavaksi+viimeisenä+aikana.
(+1+Piet.+1)
17.02.2022 22:15
11+Hän+tuli+omiensa+tykö,+ja+hänen+omansa+eivät+ottaneet+häntä+vastaan.
12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
13+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1)+
26+Sillä+te+olette+kaikki+uskon+kautta+Jumalan+lapsia+Kristuksessa+Jeesuksessa.
27+Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet.
28+Ei+ole+tässä+juutalaista+eikä+kreikkalaista,+ei+ole+orjaa+eikä+vapaata,+ei+ole+miestä+eikä+naista;+sillä+kaikki+te+olette+yhtä+Kristuksessa+Jeesuksessa.
29+Mutta+jos+te+olette+Kristuksen+omat,+niin+te+siis+olette+Aabrahamin+siementä,+perillisiä+lupauksen+mukaan.
(+Gal.+3)
17.02.2022 20:12
Lainaan+vielä+Pirttiahoa:
>>Armo+ei+ole+lupa+pahuuteen
On+vaikeaa+opettaa+Jumalan+täyttä+ja+kattavaa+armoa+ilman,+että+se+ymmärretään+lupalipuksi+itsekkääseen+elämään.+Armolle+ei+saa+laittaa+ehtoja,+koska+muuten+se+menettää+ainutlaatuisen+voimansa.+Jokainen+ehto+kääntää+huomiomme+ristillä+riippuvasta+Kristuksesta+itseemme+ja+omiin+pelastusmahdollisuuksiimme.
Mutta+Jeesuksen+julistuksessa+oli+voimakas+kääntymisen+tarve.+Hän+liitti+evankeliumin+eli+ilosanoman+ja+kääntymyksen+tarpeen+yhteen+–+toista+ei+olisi+ilman+toista.+Tästä+asettelusta+eri+kirkkokunnat+ovat+vääntäneet+ikuisuuksia+ja+samasta+asiasta+kristityt+ovat+valmiita+lyömään+toisiaan.+Miten+siis+ymmärtää+armo+ja+parannuksenteko?
Emme+tarvitse+armoa+ellemme+ymmärrä+omaa+syntisyyttämme+ja+tarvettamme+kääntyä+kohti+Jumalaa.+Jeesus+osoittaa+päättäväiset+sanansa+kohti+meidän+jokaisen+omaa+elämää+–+suunnan+tulee+muuttua+itsekkäästä+ja+itserakkaasta+elämästä+kohti+Jumalan+tahtoa.+On+hyvä+huomata,+että+meidän+syntimme+oikeasti+satuttavat+toisia.
Vain+syntiset+tarvitsevat+armoa.+Jeesus+varoittaa+armon+ulkopuolelle+jäävän+niiden,+jotka+eivät+tahdo+luopua+jumalanvastaisesta+elämästään.+Varoituksen+sanat+kuuluvat+myös+niille,+jotka+kuvittelevat+olevansa+riittävän+kääntyneitä+ja+toisten+yläpuolella+–+juuri+he+ovat+vaarassa+menettää+koko+kristinuskon+ytimen.+Itse+pelkään+kuuluvani+molempiin+ryhmiin,+heitellen+puolelta+toiselle.
Riittääkö+armo+meille,+jotka+edelleen+taistelemme+syntiemme+kanssa?+Riittääkö+se+meille,+jotka+emme+ole+päässeet+eroon+ongelmistamme+ja+heikkouksistamme.+Aivan+varmasti+riittää.+Katso+tänään+Kristusta+ristillä,+kuolemassa+sinun+syntiesi+puolesta.+Siinä+on+Jumalan+rakkauden+mitta.+Kristuksen+yhteydessä+meillä+on+jatkuva+kääntymys+ja+armo.>>
(+Lähde:+Jaakko+Pirttiaho/Yksin+armosta+-+sivusto)
17.02.2022 19:30
"Yksityisen+ihmisen+ei+nyt+tarvitse+muuta+kuin+tulla+ja+ottaa+vastaan+kaikki+tämä,+mikä+hänelle+kuuluu.+Hän+saa+ilmaiseksi+pukeutua+parhaisiin+vaatteisiin+ja+uskoa+halki+elämänsä+anteeksi+kaiken+synnin,+mikä+hänessä+vielä+on+jäljellä.+Syntiä+ei+koskaan+enää+lueta+hänen+syykseen+eikä+laki+koskaan+enää+tuomitse+häntä+kadotukseen.+Jumala+ei+koskaan+enää+vihastu+häneen+vaan+rakastaa+häntä+iankaikkisella+ja+muuttumattomalla+rakkaudella+ja+sulkee+hänet+syliinsä+lapsenaan+ja+perillisenään,+niin+kauan+kuin+hän+uskoen+pysyy+Kristuksessa+eli+siis+niin+kauan+kuin+hän+synnin+vuoksi+yhä+uudelleen+palaa+Kristuksen+luo+eikä+tule+toimeen+ilman+hänen+armoaan"+(Rosenius/+Yksi+kaikkien+puolesta)
-
21+Mutta+nyt+Jumalan+vanhurskaus,+josta+laki+ja+profeetat+todistavat,+on+ilmoitettu+ilman+lakia,
22+se+Jumalan+vanhurskaus,+joka+uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen+tulee+kaikkiin+ja+kaikille,+jotka+uskovat;+sillä+ei+ole+yhtään+erotusta.
23+Sillä+kaikki+ovat+syntiä+tehneet+ja+ovat+Jumalan+kirkkautta+vailla
24+ja+saavat+lahjaksi+vanhurskauden+hänen+armostaan+sen+lunastuksen+kautta,+joka+on+Kristuksessa+Jeesuksessa,
25+jonka+Jumala+on+asettanut+armoistuimeksi+uskon+kautta+hänen+vereensä,+osoittaaksensa+vanhurskauttaan,+koska+hän+oli+jättänyt+rankaisematta+ennen+tehdyt+synnit
26+jumalallisessa+kärsivällisyydessään,+osoittaaksensa+vanhurskauttaan+nykyajassa,+sitä,+että+hän+itse+on+vanhurskas+ja+vanhurskauttaa+sen,+jolla+on+usko+Jeesukseen.
(+Room.+3)
17.02.2022 19:17
Ehkä+voisitte+siirtyä+tuohon+toiseen+ketjuun.
Aloitus+tuli+vahingossa+kahteen+kertaan.
:)
17.02.2022 18:48
Voivottele+kaikessa+rauhassa+-+jälleen+kerran!
Jaakko+Pirttiaho+uskoo+Jeesukseen+Kristukseen+syntiensä+sovittajana+ja+lunastajanaan,+Herranaan+ja+Vapahtajanaan.+Hän+turvaa+Jumalan+armoon+Jeesuksessa+Kristuksessa.
Hän+on+veljeni+Jeesuksessa+Kristuksessa.
17.02.2022 15:49
Kuten+Pirttiaho+kirjoittaa:
"Se+(+ARMO)+ensinnäkin+pelastaa+täysin+ja+vuorenvarmasti+jokaisen,+joka+siihen+turvaa.+Jokainen,+joka+uskoo+Jeesukseen+syntiensä+sovittajana,+on+Jumalan+lapsi."
12+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
13+jotka+eivät+ole+syntyneet+verestä+eikä+lihan+tahdosta+eikä+miehen+tahdosta,+vaan+Jumalasta.
(+Joh.+1)+
Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.
(+Joh.+3:16)+
1+Hänen+työtovereinaan+me+myös+kehoitamme+teitä+vastaanottamaan+Jumalan+armon+niin,+ettei+se+jää+turhaksi.
2+Sillä+hän+sanoo:+"Otollisella+ajalla+minä+olen+sinua+kuullut+ja+pelastuksen+päivänä+sinua+auttanut."+Katso,+nyt+on+otollinen+aika,+katso,+nyt+on+pelastuksen+päivä.
(+2+Kor.+6)
17.02.2022 15:44
26 / 27