Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
S-Seutulainen
profiilit
S-Seutulainen
S-Seutulainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
64
Kommenttia
530
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Korj.+"viestinsä+klo.+12.05!
15.02.2022 19:13
Ja+mitä+tulee+anonyymiin+kirjoittajaan,+jota+kutsut+viestissäsi+klo.13.13+"Anoksi"+(+viestinsä+mm.+klo.12.15+),+hän+ei+ole+ainakaan+minun+"hengellinen+veljeni"+puhumattakaan+siitä,+että+hän+olisi+veljeni+Jeesuksessa+Kristuksessa.
Eikä+hän+ole+Jeesuksen+oma,+koska+hän
kieltää+Jumalan+Pojan+Jeesuksen+Kristuksen+ja+hyökkää+hyökkäämästä+päästyään+Herran+evankeliumia+vastaan.
Hän+on+Herran+Jeesuksen+ja+hänen+seuraajiensa/seurakuntansa+piintynyt+vainooja.
1+Rakkaani,+älkää+jokaista+henkeä+uskoko,+vaan+koetelkaa+henget,+ovatko+ne+Jumalasta;+sillä+monta+väärää+profeettaa+on+lähtenyt+maailmaan.
2+Tästä+te+tunnette+Jumalan+Hengen:+jokainen+henki,+joka+tunnustaa+Jeesuksen+Kristukseksi,+lihaan+tulleeksi,+on+Jumalasta;
3+ja+yksikään+henki,+joka+ei+tunnusta+Jeesusta,+ei+ole+Jumalasta;+se+on+antikristuksen+henki,+jonka+olette+kuulleet+olevan+tulossa,+ja+se+on+jo+nyt+maailmassa.
(+1+Joh.+4)
22+Kuka+on+valhettelija,+ellei+se,+joka+kieltää+sen,+että+Jeesus+on+Kristus?+Hän+on+antikristus,+se,+joka+kieltää+Isän+ja+Pojan.
23+Kuka+ikinä+kieltää+Pojan,+hänellä+ei+ole+Isääkään.+Joka+tunnustaa+Pojan,+hänellä+on+myös+Isä.
24+Minkä+te+olette+alusta+asti+kuulleet,+se+pysyköön+teissä.+Jos+teissä+pysyy+se,+minkä+olette+alusta+asti+kuulleet,+niin+tekin+pysytte+Pojassa+ja+Isässä.
25+Ja+tämä+on+se+lupaus,+minkä+hän+on+meille+luvannut:+iankaikkinen+elämä.
26+Tämän+minä+olen+kirjoittanut+teille+niistä,+jotka+teitä+eksyttävät.
(+1+Joh.+2)
15.02.2022 19:11
Niin,+tämmöiset+"hengelliset+laskuopit"+sun+muut+viisastelut+ovat+ikävä+kyllä+juuri+niitä+järjenpäätelmiä,+jotka+Paavali+heittää+syrjään,+"hajottaa+maahan."+
Me+hajotamme+maahan+järjen+päätelmät+ja+jokaisen+varustuksen,+joka+nostetaan+Jumalan+tuntemista+vastaan,+ja+vangitsemme+jokaisen+ajatuksen+kuuliaiseksi+Kristukselle
(+2+Kor.+10:5)+
1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.
2+Sillä+minä+olin+päättänyt+olla+teidän+tykönänne+tuntematta+mitään+muuta+paitsi+Jeesuksen+Kristuksen,+ja+hänet+ristiinnaulittuna.
3+Ja+ollessani+teidän+tykönänne+minä+olin+heikkouden+vallassa+ja+pelossa+ja+suuressa+vavistuksessa,
4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,
5+ettei+teidän+uskonne+perustuisi+ihmisten+viisauteen,+vaan+Jumalan+voimaan.
6+Kuitenkin+me+puhumme+viisautta+täydellisten+seurassa,+mutta+emme+tämän+maailman+viisautta+emmekä+tämän+maailman+valtiasten,+jotka+kukistuvat,
7+vaan+me+puhumme+salattua+Jumalan+viisautta,+sitä+kätkettyä,+jonka+Jumala+on+edeltämäärännyt+ennen+maailmanaikoja+meidän+kirkkaudeksemme,
8+sitä,+jota+ei+kukaan+tämän+maailman+valtiaista+ole+tuntenut+-+sillä+jos+he+olisivat+sen+tunteneet,+eivät+he+olisi+kirkkauden+Herraa+ristiinnaulinneet+-
9+vaan,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"mitä+silmä+ei+ole+nähnyt+eikä+korva+kuullut,+mikä+ei+ole+ihmisen+sydämeen+noussut+ja+minkä+Jumala+on+valmistanut+niille,+jotka+häntä+rakastavat."
10+Mutta+meille+Jumala+on+sen+ilmoittanut+Henkensä+kautta,+sillä+Henki+tutkii+kaikki,+Jumalan+syvyydetkin.
11+Sillä+kuka+ihminen+tietää,+mitä+ihmisessä+on,+paitsi+ihmisen+henki,+joka+hänessä+on?+Samoin+ei+myös+kukaan+tiedä,+mitä+Jumalassa+on,+paitsi+Jumalan+Henki.
12+Mutta+me+emme+ole+saaneet+maailman+henkeä,+vaan+sen+Hengen,+joka+on+Jumalasta,+että+tietäisimme,+mitä+Jumala+on+meille+lahjoittanut;
13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.
14+Mutta+luonnollinen+ihminen+ei+ota+vastaan+sitä,+mikä+Jumalan+Hengen+on;+sillä+se+on+hänelle+hullutus,+eikä+hän+voi+sitä+ymmärtää,+koska+se+on+tutkisteltava+hengellisesti.
15+Hengellinen+ihminen+sitä+vastoin+tutkistelee+kaiken,+mutta+häntä+itseään+ei+kukaan+kykene+tutkistelemaan.
16+Sillä:+"kuka+on+tullut+tuntemaan+Herran+mielen,+niin+että+voisi+neuvoa+häntä?"+Mutta+meillä+on+Kristuksen+mieli.
(+1+Kor.+2)
15.02.2022 14:53
17+Sen+käskyn+minä+teille+annan,+että+rakastatte+toisianne.
18+Jos+maailma+teitä+vihaa,+niin+tietäkää,+että+se+on+vihannut+minua+ennen+kuin+teitä.
19+Jos+te+maailmasta+olisitte,+niin+maailma+omaansa+rakastaisi;+mutta+koska+te+ette+ole+maailmasta,+vaan+minä+olen+teidät+maailmasta+valinnut,+sentähden+maailma+teitä+vihaa.
20+Muistakaa+se+sana,+jonka+minä+teille+sanoin:+'Ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi.'+Jos+he+ovat+minua+vainonneet,+niin+he+teitäkin+vainoavat;+jos+he+ovat+ottaneet+vaarin+minun+sanastani,+niin+he+ottavat+vaarin+teidänkin+sanastanne.
21+Mutta+kaiken+tämän+he+tekevät+teille+minun+nimeni+tähden,+koska+he+eivät+tunne+häntä,+joka+on+minut+lähettänyt.
22+Jos+minä+en+olisi+tullut+ja+puhunut+heille,+ei+heillä+olisi+syntiä;+mutta+nyt+heillä+ei+ole,+millä+syntiänsä+puolustaisivat.
23+Joka+vihaa+minua,+se+vihaa+myös+minun+Isääni.
24+Jos+minä+en+olisi+tehnyt+heidän+keskuudessaan+niitä+tekoja,+joita+ei+kukaan+muu+ole+tehnyt,+ei+heillä+olisi+syntiä;+mutta+nyt+he+ovat+nähneet+ja+ovat+vihanneet+sekä+minua+että+minun+Isääni.
25+Mutta+se+sana+oli+käyvä+toteen,+joka+on+kirjoitettuna+heidän+laissaan:+'He+ovat+vihanneet+minua+syyttä.'
26+Mutta+kun+Puolustaja+tulee,+jonka+minä+lähetän+teille+Isän+tyköä,+totuuden+Henki,+joka+lähtee+Isän+tyköä,+niin+hän+on+todistava+minusta.
27+Ja+te+myös+todistatte,+sillä+te+olette+alusta+asti+olleet+minun+kanssani."
(+Joh.+15)
15.02.2022 13:05
Tässä+Paavalin+2+Kor.+5++kokonaisuudessaan:
1+Sillä+me+tiedämme,+että+vaikka+tämä+meidän+maallinen+majamme+hajotetaankin+maahan,+meillä+on+asumus+Jumalalta,+iankaikkinen+maja+taivaissa,+joka+ei+ole+käsin+tehty.
2+Sentähden+me+huokaammekin+ikävöiden,+että+saisimme+pukeutua+taivaalliseen+majaamme,
3+sillä+kun+me+kerran+olemme+siihen+pukeutuneet,+ei+meitä+enää+havaita+alastomiksi.
4+Sillä+me,+jotka+olemme+tässä+majassa,+huokaamme+raskautettuina,+koska+emme+tahdo+riisuutua,+vaan+pukeutua,+että+elämä+nielisi+sen,+mikä+on+kuolevaista.
5+Mutta+se,+joka+on+valmistanut+meidät+juuri+tähän,+on+Jumala,+joka+on+antanut+meille+Hengen+vakuudeksi.
6+Sentähden+me+aina+olemme+turvallisella+mielellä+ja+tiedämme,+että,+niin+kauan+kuin+olemme+kotona+tässä+ruumiissamme,+me+olemme+poissa+Herrasta;
7+sillä+me+vaellamme+uskossa+emmekä+näkemisessä.
8+Mutta+me+olemme+turvallisella+mielellä+ja+haluaisimme+mieluummin+muuttaa+pois+ruumiista+ja+päästä+kotiin+Herran+tykö.
9+Sentähden+me,+olimmepa+kotona+tai+olimmepa+poissa,+ahkeroitsemme+olla+hänelle+mieliksi.
10+Sillä+kaikkien+meidän+pitää+ilmestymän+Kristuksen+tuomioistuimen+eteen,+että+kukin+saisi+sen+mukaan,+kuin+hän+ruumiissa+ollessaan+on+tehnyt,+joko+hyvää+tai+pahaa.
11+Kun+siis+tiedämme,+mitä+Herran+pelko+on,+niin+me+koetamme+saada+ihmisiä+uskomaan,+mutta+Jumala+kyllä+meidät+tuntee;+ja+minä+toivon,+että+tekin+omissatunnoissanne+meidät+tunnette.
12+Emme+nyt+taas+suosittele+itseämme+teille,+vaan+tahdomme+antaa+teille+aihetta+kerskata+meistä,+että+teillä+olisi+mitä+vastata+niille,+jotka+kerskaavat+siitä,+mikä+silmään+näkyy,+eikä+siitä,+mikä+sydämessä+on.
13+Sillä+jos+me+olemme+olleet+suunniltamme,+niin+olemme+olleet+Jumalan+tähden;+jos+taas+maltamme+mielemme,+teemme+sen+teidän+tähtenne.
14+Sillä+Kristuksen+rakkaus+vaatii+meitä,+jotka+olemme+tulleet+tähän+päätökseen:+yksi+on+kuollut+kaikkien+edestä,+siis+myös+kaikki+ovat+kuolleet;
15+ja+hän+on+kuollut+kaikkien+edestä,+että+ne,+jotka+elävät,+eivät+enää+eläisi+itselleen,+vaan+hänelle,+joka+heidän+edestään+on+kuollut+ja+ylösnoussut.
16+Sentähden+me+emme+tästä+lähtien+tunne+ketään+lihan+mukaan;+jos+olemmekin+tunteneet+Kristuksen+lihan+mukaan,+emme+kuitenkaan+nyt+enää+tunne.
17+Siis,+jos+joku+on+Kristuksessa,+niin+hän+on+uusi+luomus;+se,+mikä+on+vanhaa,+on+kadonnut,+katso,+uusi+on+sijaan+tullut.
18+Mutta+kaikki+on+Jumalasta,+joka+on+sovittanut+meidät+itsensä+kanssa+Kristuksen+kautta+ja+antanut+meille+sovituksen+viran.
19+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.
20+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.
21+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.
(+2+Kor.+5)
14.02.2022 23:11
Jos+sinulle+Raamatusta+tänne+tuotu,+käsiteltävänä+olevaan+uskonkysymykseen+kiinteästi+liittyvä,+kirjoitettu+sana+ei+kelpaa,+niin+olkoon+kelpaamatta.
Se+on+sinun+häviösi+se.
Uskosta+Jeesukseen+Kristukseen+
vs.+uskon+puuttumisesta+Häneen++ON+KYSYMYS.
Uskon+kautta+Jeesukseen+Kristukseen+pelastutaan+Jumalan+armosta.
Ilman+uskoa+Jeesukseen+Kristukseen+ei+ihminen+voi+pelastua.
Kehäpäätelmistä+sun+muista+järjenpäätelmistäsi++minä+vähät+välitän.
Niillä+ei+ole+mitään+tekemistä+elävän,+Jumalalta+lahjana+saadun,+uskon+kansssa,+
uskon+Hänen+Poikaansa+Jeesukseen+Kristukseen.
14.02.2022 21:16
"Ja+sentähden+me+myös+lakkaamatta+kiitämme+Jumalaa+siitä,+että+te,+kun+saitte+meiltä+kuulemanne+Jumalan+sanan,+otitte+sen+vastaan,+ette+ihmisten+sanana,+vaan,+niinkuin+se+totisesti+on,+Jumalan+sanana,+joka+myös+vaikuttaa+teissä,+jotka+uskotte."+
9+Muistattehan,+veljet,+meidän+työmme+ja+vaivamme:+yöt+ja+päivät+työtä+tehden,+ettemme+ketään+teistä+rasittaisi,+me+julistimme+teille+Jumalan+evankeliumia.
10+Te+olette+meidän+todistajamme,+ja+Jumala,+kuinka+pyhät+ja+oikeamieliset+ja+nuhteettomat+me+olimme+teitä+kohtaan,+jotka+uskotte,
11+samoinkuin+te+tiedätte,+kuinka+me,+niinkuin+isä+lapsiansa,+kehoitimme+itsekutakin+teistä+ja+rohkaisimme+teitä,
12+ja+teroitimme+teille,+että+teidän+on+vaeltaminen+arvollisesti+Jumalan+edessä,+joka+kutsuu+teitä+valtakuntaansa+ja+kirkkauteensa.
13+Ja+sentähden+me+myös+lakkaamatta+kiitämme+Jumalaa+siitä,+että+te,+kun+saitte+meiltä+kuulemanne+Jumalan+sanan,+otitte+sen+vastaan,+ette+ihmisten+sanana,+vaan,+niinkuin+se+totisesti+on,+Jumalan+sanana,+joka+myös+vaikuttaa+teissä,+jotka+uskotte.
14+Sillä+teistä,+veljet,+on+tullut+niiden+Kristuksessa+Jeesuksessa+olevien+Jumalan+seurakuntain+seuraajia,+jotka+ovat+Juudeassa,+sillä+tekin+olette+kärsineet+omilta+kansalaisiltanne+samaa+kuin+he+juutalaisilta,
15+jotka+tappoivat+Herran+Jeesuksenkin+ja+profeetat+ja+ovat+vainonneet+meitä,+eivätkä+ole+Jumalalle+otollisia,+vaan+ovat+kaikkien+ihmisten+vihollisia,
16+kun+estävät+meitä+puhumasta+pakanoille+heidän+pelastumiseksensa.+Näin+he+yhäti+täyttävät+syntiensä+mittaa.+Viha+onkin+jo+saavuttanut+heidät,+viimeiseen+määräänsä+asti.
(+1+Tess.+2)
1+Pietari,+Jeesuksen+Kristuksen+apostoli,+valituille+muukalaisille,+jotka+asuvat+hajallaan+Pontossa,+Galatiassa,+Kappadokiassa,+Aasiassa+ja+Bityniassa,
2+ja+jotka+Isän+Jumalan+edeltätietämisen+mukaan+ovat+Hengen+pyhittämisen+kautta+valitut+Jeesuksen+Kristuksen+kuuliaisuuteen+ja+hänen+verellänsä+vihmottaviksi.+Lisääntyköön+teille+armo+ja+rauha.
3+Ylistetty+olkoon+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+Jumala+ja+Isä,+joka+suuren+laupeutensa+mukaan+on+uudestisynnyttänyt+meidät+elävään+toivoon+Jeesuksen+Kristuksen+kuolleistanousemisen+kautta,
4+turmeltumattomaan+ja+saastumattomaan+ja+katoamattomaan+perintöön,+joka+taivaissa+on+säilytettynä+teitä+varten,
5+jotka+Jumalan+voimasta+uskon+kautta+varjellutte+pelastukseen,+joka+on+valmis+ilmoitettavaksi+viimeisenä+aikana.
6+Sentähden+te+riemuitsette,+vaikka+te+nyt,+jos+se+on+tarpeellista,+vähän+aikaa+kärsittekin+murhetta+moninaisissa+kiusauksissa,
7+että+teidän+uskonne+kestäväisyys+koetuksissa+havaittaisiin+paljoa+kallisarvoisemmaksi+kuin+katoava+kulta,+joka+kuitenkin+tulessa+koetellaan,+ja+koituisi+kiitokseksi,+ylistykseksi+ja+kunniaksi+Jeesuksen+Kristuksen+ilmestyessä.
8+Häntä+te+rakastatte,+vaikka+ette+ole+häntä+nähneet,+häneen+te+uskotte,+vaikka+ette+nyt+häntä+näe,+ja+riemuitsette+sanomattomalla+ja+kirkastuneella+ilolla,
9+sillä+te+saavutatte+uskon+päämäärän,+sielujen+pelastuksen.
(+1+Piet.+1)
14.02.2022 20:18
Hoksasin.+Kiitos!
14.02.2022 13:22
Sillä+minä+en+häpeä+evankeliumia;+sillä+se+on+Jumalan+voima,+itsekullekin+uskovalle+pelastukseksi,+juutalaiselle+ensin,+sitten+myös+kreikkalaiselle.
Sillä+siinä+Jumalan+vanhurskaus+ilmestyy+uskosta+uskoon,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Vanhurskas+on+elävä+uskosta."
(+Room.+1:16-17)+
Sillä+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille,+jotka+pelastumme,+se+on+Jumalan+voima.
(+1+Kor.+1:18)
13.02.2022 23:25
Ilmoitan,+että+tästä+lähtien+kirjautuneena+kirjoitan+tänne+tällä+uusatulla,+rekisteröidyllä,+nimimerkilläni.
s-seutulainen
13.02.2022 22:23
27 / 27