Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

499

  1. Keskustelun+aiheena+oli+miksi+Punkero-Pasanen+pitää+Hua+Hinia+parempana+kuin+Kuopiota,+mutta+voin+litteroida+hieman+tuota+sinunkin+vuodatusta."Sinulla+ei+ole+eedeniä,+jos+olisi+niin+eedenistä+olisi+paljon+valokuvia."-Olen+laittanut+noin+viisi+kuvaa+puutarhasta.+Parissa+kuvassa+"todisteet",+mikään+"Eeden+se+ei+ole."Sinulla+ei+ole+kaunista+perhettä,+jos+olisi+niin+olisi+paljon+kuvia"-Minulla+on+kaunis+perhe+ja+olen+laittanut+useita+kuvia+tyhmyyksissäni.+Saaripasasen+parhaaksi+en+laita+enää,+koska+lasku+kommenteistasi+menee+Pasaselle.+Yksityisyydensuoja+on+tärkeää+säilyttää.+"Sinulla+ei+ole+avomersua,+jos+olisi+niin+siitä+olisi+paljon+kuvia"-Olen+laittanut+useita+kuvia.+Passilla+ja+ilman,+myös+viestilappuja+laittanut+ainakin+kolmasti.+Jätetään+hullu+jännitykseen+kun+tiedetään+miten+se+tapahtuu."Sinulla+ei+ole+lapsia,+jos+olisi+niin+olisi+valokuvia+sinusta+ja+heistä"-Minulla+on+valtavasti+kuvia+minusta+ja+heistä.+Mistäs+saataisiin+sinulle?+"Sinulla+ei+ole+edes+puumajaa,+jos+olisi+niin+siitä+olisi+valokuvia+sinun+olle+lapsiesi+kanssa+puussa+passisi+kanssa"+-Minulla+ei+ole+puumajaa.+Se+on+lapsien+puumaja.+Voin+ottaa+majasta+kuvan+passin+kanssa+kun+se+on+valmis.+Lapsiani+et+pedari-pervo+tule+enää+koskaan+näkemään.Viikon+papruhommat+plakkarissa,+luvassa+retkeilyhenkinen+päivä.+Moikka!
  2. Jahas,+litteroidaanpas+hieman."käyn+joka+päivä+ulkona+useita+tunteja,+ajelen+mopolla+jopa+40+kilsan+lenkkejä"-et+käy"käyn+ostamassa+ruokaa+ja+juomaa+joka+päivä"-et+käy,+syöt+ravintolassa+aina+etkä+tee+koskaan+kotona+ruokaa,+näin+olet+sanonut.+Vuokrakopissanne+tuskin+on+mikroa+kummempaa."käyn+kerran+kaksi+vuodessa+pattayalla"-et+käy,+koska+sanojesi+mukaan+sinne+mennään+vain+naimaan"kerran+kolmessa+vuodessa+vaimoni+kotona,+matka+on+pitkä+yli+1000+kilometriä,+muutaman+vuoden+välein+saraburissa"-7+vuotta+olet+asunut,+joten+olet+käynyt+niissä+kahdesti"rayongissa+jossa+on+vaimoni+siskon+likka+sairaanhoitajana,+ja+vakuutusmyyjänä"-Kuka+vaan+voi+välittää+vakuutuksia+asiamiehenä,+mutta+hän+ei+ole+vakuutusmyyjä.+Samaa+työtä+kuin+puhelinmyynti."kerran+kuussa+käyn+sam+roy+yotissa,+kerran+viikossa+jossain+huahinin+lukuisista+uimarannoista,+suomibaarissa+parikertaa+vuodessa..."-et+käy,+sillä+olisit+ottanut+kuvia+ja+maininnut+asiasta+jos+olisit"+joulu+ja+uuden+vuoden+lounaalla,+käyn+kaksi+kertaa+kuukaudessa+peix+nimisessä+ravintolassa,+jossa+on+tarjolla+hieman+thaimaasta+poikkeavaa+apetta"-et+käy,+niistä+olisi+kuvia.+Olet+ollut+kaikki+pyhät+tällä+palstalla+7+vuotta+etkä+hetkeäkään+pois"käyn+pari+kertaa+viikossa+jossain+lempiravintoista+syömässä,+yleensä+khun+toy...+joka+on+yksi+hua+hinin+parhaita"-et+käy+ja+ei+ole,+vaan+kyseessä+on+työmiesten+katuruokala"kuponkiruokaloissa"+syömässä+kerran+pari+kuukaudessa,+perus+safkat+tulevat+kerran+kaksi+viikossa,+yleensä+10+ateriaa+kerralla,+osan+pakastan+osan+laitan+jääkaappiin,+jota+syömme+vaimoni+kanssa+tarpeen+mukaan"-Pari+päivää+sitten+sanoit+kerran+kuussa,+otit+kuvan+mutta+sitten+sanoit+että+et+käy+niissä.+Pakastat+siis+kotona+kerran+kypsennettyjä+valmisruokia+salaatteineen?+Kuulostaa+todella+herkulliselta+ja+olette+pirteän+kiireinen+kokkikaksikko."Mitä+ilmastointiin+tulee+se+on+makuuhuoneessa+päällä+24/7+ainoastaan+pidemmät+kotona+poissaolot+suljen+laitteen,+muualla+huoneistossa+on+tuulettimia+yleensä+hatari+merkkisiä,+kymmenkunta+kappaletta,+jokaisessa+huoneessa+omansa,+yleensä"-ei+ole+päällä.+"Jokaisessa+huoneessa"?+Siinä+kopissa+missä+asutte,+on+maksimissaan+kolme+huonetta.+Mainitsit+sanan+"huoneisto".+Senhän+piti+olla+kolmikerroksinen+talo+josta+näkyy+Hua+Hin+beach."Käyn+kerran+vuodessa+bangkokissa,+varmasti+eläketodistuksen+leimaamassa,+viivyn+reissussa+yleensä+5-7+vrk"-Höpöhöpö.+Olet+kerran+tai+kaksi+tehnyt+bussilla+päiväretken+sinne+etkä+koskaan+suostuisi+maksamaan+5-7+vrk+hotelleja."Erittäin+hieno+paikka+on+eräässä+ostarissa+oleva+akvaario,+siellä+käymme+joka+kerta,+lippu+maksaa+800-1000+bahtia"-Höpöhöpö."Vakuutukset+on+thaimaassa+iso+ongelma,+ne+on+vaikeita+saada+ja+erittäin+kalliita,+huonoja+korvaamaan,+liikenne+on+perseestä+joten+täällä+täytyy+olla+kunnollinen+vakuutus,+ehdottomasti,+ja+se+maksaa+tuhansia+euroja+vuodessa"-Ne+on+ongelma+vain+perussairaalle+itsensä+elämäntavoillaan+sairastuttaneelle.+Perusterveelle+ihmiselle+ei+vakuutukset+ole+kalliita.+Vanhaan+Navaraan+ei+tarvi+kuin+halvan+liikennevakuutuksen+ja+kotona+sinulla+ei+ole+mitään+arvokasta,+vuokranantaja+vakuuttaa+talon+puolestasi."Hyvä+vakuutusyhtiö+on+britti,+bupa...+josta+minulla+on+vakuutus,+se+korvaa+vaikka+bangkok+hopitalin+sairaalakulut,+jotka+voivat+olla+tähtitieteellisiä"-suolihoidossa+sanoit+ettei+vakuutus+korvannut+jälkitarkastuksia+ja+lähdit+Suomeen+riitelemään+Kelan+kanssa,+vaikka+sinun+ei+pitänyt+tarinan+mukaan+kuulua+Kelan+piiriin."Ihan+itsekseni+käyn+matkoilla+kerran+pari+vuodessa,+yleensä+pattayalla,+kaveri+omistaa+sieltä+ison+asunnon,+jonne+hilaan+tavarani,+jos+hän+ei+ole+maisemissa,+voin+viihtyä+siellä+viikon+pari,+viimeeksi+kävin+siellä+vaimoni+kanssa+songranina+2019+ennenkuin+tämä+korona+alkoi"-Olet+ollut+jo+kauan+ihan+itseksesi.+Sinulla+ei+ole+kavereita.+2019+valehtelit+olleesi+kaveriporukalla+venäläismiehen+omistamassa+kattosviitissä+260+patia+per+yö.+Nyt+oli+siis+vaimo+mukana+ja+kyseessä+kaverin+asunto?"Täällä+asuminen+vaatii+paljon+enemmän+kuin+suomessa+asuminen,+täällä+pitää+olla+pinkka+kunnossa"-Ei+vaadi.+Riittää+minieläke+ja+pikkuiset+talletukset.+Kaksi+kertaa+halvempaa+elää+kuin+Suomessa.+Riittää+tonnin+eläke,+jos+sinulla+on+pankissa+400.000+patia.+Tai+voit+opiskella,+työskennellä,+yrittää,+olla+erikoisviisumilla+jne.+Nyt+kaupitellaan+5-10+vuoden+viisumeita+lisäksi+varakkaille+ja+puolen+vuoden+visoja+turisteille.Keinoja+on+lukemattomia+ja+vain+nuo+5-10+vuoden+visat+edellyttää+suurempia+varallisuuksia.+Muutoin+joka+ikisellä+pulliaisella+on+mahdollisuus+asua+ja+elellä+Thaimaassa.Esim+itse+olen+Thaimaassa+yrittäjä,+työntekijä,+aviomies,+opiskelija+ja+erikoisosaaja+sen+lisäksi+että+olen+eläkeläisviisumilla.+Minulla+olisi+mahdollisuus+olla+täällä+kuudella+eri+syyllä,+mutta+yksi+riittää.
  3. Kysymys+on+erinomainen+jokaiselle,+joka+on+muuttanut+asumaan+ulkomaille,+tai+joka+harkitsee+muuttamista+ulkomaille,+kuka+minnekin+halajaa.Aivan+jokaisella+heistä+ja+meistä+on+varmasti+olemassa+vastaus+kysymykseen,+että+miksi+muutit,+tai+miksi+haluat+muuttaa.Saaripasaselta+olen+tätä+udellut+useinkin,+että+mitä+kehumista+on+sillä+missä+asuu?+Ikinä+en+ole+saanut+minkäänlaista+vastausta+tähän+kysymykseen.+En+ole+mikään+Nangrongin+mannekiini+enkä+mainosmies+minäkään+ja+olen+aivan+varma+siitä+että+99,99%+suomalaisista+ei+haluaisi+asua+täällä,+eikä+varsinkaan+vain+sen+vuoksi,+että+täällä+on+lämmintä+aina.Siis+miksi+kukaan+kadehtisi+kenenkään+asuinpaikkaa,+kuten+Saaripasanen+kuvittelee?Voin+omalta+osaltani+kertoa+äärettömän+helpon+ja+yksinkertaisen+vastauksen.Vaimoni+suku+asuu+täällä,+minulla+on+hyvä+olla+kanssaan+kun+hän+on+onnellinen,+minäkin+olen+onnellinen.+Rakastan+maaseutua+ja+rauhaa+ihan+pikkulapsesta+saakka,+tykkään+seurata+kun+kasvit+kasvaa,+arvostan+omavaraisuutta+valtavasti+ja+perhe-elämää.+En+osaa+olla+tekemättä+mitään+ja+täällä+riittääkin+puuhaa+omaan+tahtiin,+ilman+että+siitä+tulee+pakkopullaa+tai+stressiä.+Tämän+lähemmäksi+en+noita+tavoitteita+oikein+voi+päästä.+Jos+voisin+määrätä+niin+muutaman+asteen+saisi+olla+viileämpää+ja+että+rannikko+olisi+lähempänä,+mutta+kaikkea+ei+voi+saada+ja+sopeutuminen+on+yksi+tärkeimmistä+ominaisuuksista+ihmiselle.Nautin+myös+viimeaikaisista+myrskyistä+ja+sateista.+Mikään+ole+hienompaa+kuin+seurata+yöllä+ukonilmaa+terassilla.+Myrskyt+tuo+aina+uutta+tulleessan,+kuten+esimerkiksi+lisää+tekemistä.+Ne+tuo+myös+nöyryyttä+luonnovoimien+edessä.Yksi+syy+lisää+on+se+että+Thaimaa+oli+minulle+jo+ennestään+kovin+tuttu+ja+rakas.+Kohtalon+oikusta+tämä+voisi+olla+jokin+toinenkin+maa,+mutta+nyt+se+on+tämä+ja+näillä+mennään.
  4. Mielenterveysongelmia+kun+lakkaa+häpeämästä+ja+uskaltaa+jutella+niistä+sekä+lääkärille,+mahdolliselle+puolisolle+ja+kavereille,+niin+se+on+ensiaskel+kohti+parempaa+huomista.+Yllättävän+paljon+saa+vertaistukea+ja+huomaa+että+jokaisella+on+vaikeita+jaksoja+elämässään.+Elämänmuutoksia,+sairauksia,+vammautumisia,+avioeroja,+työpaikan+menetyksiä,+konkursseja+ja+burnoutteja.Syitä+masennuksiin,+kilahduksiin+ja+synkkiin+fiiliksiin+on+lukemattomia+ja+ne+otetaan+yksilöllisesti+vastaan.Tärkeimpiä+oppeja+jotka+olen+saanut,+on+se+että+annat+itsellesi+anteeksi+ja+lopetat+itsesi+rankaisemisen+todeten,+että+minäkin+ansaitsen+onnen.+Kukaan+ei+ole+seppä+syntyissään+eikä+virheetöntä+elämää+ole+olemassakaan,+tai+sitten+se+ei+ole+elämää+vaan+robottimaista+suorittamista.Toinen+tärkeä+asia+on+ymmärtää,+milloin+huono+mieliala+johtuu+fyysisestä+heikosta+hapesta+tai+kemiallisesta+epätasapainosta.+Aivokemia+on+herkkä+asia.+Jos+samaan+aikaan+sattuu+jotakin+ikävää+kun+olet+väsynyt+ja+kykenemätön+toimimaan,+on+ymmärrettävä+että+ensimmäinen+askel+on+hoitaa+se+olotilasi+kuntoon,+levätä,+syödä+ja+nukkua+hyvin+ja+vasta+sitten+olet+valmis+toimimaan.Työnsankari-+mitaleja+ei+jaeta+niille+jotka+polttaa+itsensä+loppuun.+Teet+vain+itsellesi+kiusaa+ja+vaikka+pomo+taputtaakin+selkääsi,+niin+todellisuudessa+hän+nauraa+sinulle+kun+sai+moisen+tollon+riehumaan+puolestaan.Paras+tapa+saada+itsensä+piippuun+on+jättää+kaikki+puolitiehen+niin+töissä+kuin+vapaalla.+Murehdit+tekemättömiä+töitä+vapaalla+ja+töissä+murehdit+kun+et+kykene+vapaalla+olemaan+sellainen+kuin+haluaisit.Yritysvalmennuksissa+nuo+asiat+kuulee+usein+ja+niissäkin+korostetaan+sitä+että+kaikki+lähtee+omasta+hyvinvoinnista.+Ei+kenenkään+muun+kuin+omasta.+Kun+voit+hyvin,+on+sinulla+annettavaa+niin+töihin+kuin+läheisillekin.+Huonossa+hapessa+olet+vain+harmi+ja+riippakivi.+Siinä+on+se+valinta.+Ärsyttävintä+mitä+tiedän,+on+se+kun+jotkut+laittaa+iän+ja+vaivojen+piikkiin+oman+saamattomuutensa.+Juuri+kuuntelin+yhtä+vanhaa+ketjupolttajaa+joka+ei+syö+eikä+liiku+ja+ihmettelee+miksi+on+aina+niin+heikko+olo.Siinä+tuleekin+se+viimeinen+opetus.+Jotkut+on+kaiken+avun+ulottumattomissa.+Älä+haaskaa+aikaasi+heihin+murehtimalla+toivottomien+tapauksien+elämää.+He+ottavat+usein+vielä+auttamisen+loukkauksena+ja+puuttumisena+omiin+asioihinsa.Jokaisella+on+ihan+tarpeeksi+duunia+pitää+itsensä+kondiksessa.+Erikseen+on+sitten+ne+joille+apu+kelpaa+ja+joilla+on+vielä+unelmia+paremmasta+huomisesta.Kouluilla+minä+en+ole+tehnyt+työelämässäni+mitään.+Ehkä+siellä+oppi+joitakin+sosiaalisia+taitoja,+mutta+kaiken+muun+olen+opetellut+aikuisiällä+itse+sen+mukaan+mitä+on+tarvinnut+ja+mikä+on+kiinnostanut.Jos+pitää+valita+ihmisryhmä+jonka+kanssa+en+tykkää+asioida,+on+ne+jotka+jatkuvasti+korostavat+akateemisen+koulutuksen+merkitystä+elämässä.+Saatan+jossakin+kohtaa+kysyä+heiltä+että+noh,+mitäs+kaikkea+akateemisuus+on+sinulle+tuonut+muuta+kuin+suojatyöpaikan+jossakin+haistapaska-+virassa?+Tekeminen+on+se+millä+ihminen+pärjää+ja+sillä+että+nousee+takaisin+ylös+kaatumisen+jälkeen,+eikä+jää+sinne+maahan+itkemään+ja+valittamaan.
  5. On+siellä+varmaan+paljon+hyvääkin.+Ei+taida+olla+vertailukepoisia+arvioita+siitä+mikä+on+rikollisin+uskonto.+Katolinen+kirkko+on+niin+valtavan+kokoinen,+että+siihen+massaan+mahtuu+kaikenlaista.Vatikaanihan+on+ottanut+kuitenkin+kantaa+ufoihin+ja+pari+paaviakin+on+sanoneet+että+avaruuden+ölliäiset+on+tervetulleita+Jumalan+varjelukseen.Sodissa+ja+tiedustelutoimissa+on+havaittu+jo+satoja+vuosia+sitten+että+kiduttamalla+tehdään+kiduttajia.+Ehkä+liian+tiukat+raamit+lisää+paineita+ja+katkeruutta+joidenkin+kirkkojen+sisällä.On+naisetkin+käyttäneet+toisiaan+hyväksi+luostareissa+jne.+Kykenevät+julmiin+tekoihin+siinä+missä+miehetkin.+Meillä+oli+alakouluaikaan+kaupungin+uimahallissa+noin+viiskymppinen+nainen+uimavalvojana,+kunnon+keskitysleirin+vartija,+joka+aina+heti+pukkarista+tulon+jälkeen+käskytti+meidät+riviin+seisomaan+ilman+uimahousuja+ja+käveli+rivin+ohi+tarkastaen+jokaisen+pojan+pippelit.Silloin+luultiin+että+se+oli+normaalia.+Nykypäivänä+sellainen+olisi+välittömästi+viralta+ja+raastuvassa.
  6. Kulttuurinen+omiminen+tai+kulttuurinen+appropriaatio+on+sosiaalisen+oikeudenmukaisuusteorian+käsitteistöä+ja+tarkoittaa+epäeettistä+toimintaa,+jossa+”etuoikeutetun”+ryhmän+jäsen+ottaa+käyttöönsä+toiselle+identiteettiryhmälle+kuuluvia+piirteitä+tai+kulttuurituotteita.+Nykyään+on+olemassa+ihmisiä+jotka+aina+loukkaantuu+jonkun+puolesta,+jos+suomalainen+laittaa+itselleen+vaikka+rastat+tai+käyttää+intiaanityylisiä+vaatteita.+Viimeksi+Chisu+pyyteli+anteeksi+kun+oli+laittanut+itselleen+braidseja.Minä+loukkaannun+suomalaisen+nakkimakkaran+puolesta,+jos+leivotaan+riisipalloja+ja+kutsutaan+niitä+makkaroiksi.+Samaten+tofupihvi,+soijapihvi,+kasvispihvi+ja+tonnikalapihvi+loukkaavat+tunteitani+A-+luokan+lihansyöjänä.Pihvi+jossa+ei+ole+lihaa,+ei+ole+pihvi+vaan+kutsuttakoon+sitä+jollakin+muulla+nimellä.+Esimerkiksi+vaikkapa+yrjöksi.+Tofuyrjö,+soijayrjö,+kasvisoksennus+ja+tonnikalahelvetti+on+ihan+ok+nimiä+niille+tekeleille.Kulttuurinen+omiminen+ei+kuitenkaan+toimi+niinpäin,+että+jos+musta+nainen+blondaa+itsensä.+Sekään+ei+ole+lain+mukaan+rasismia,+jos+musta+mies+vihaa+valkoisia+ja+pyrkii+toistuvasti+näitä+vahingoittamaan+sanoin+ja+teoin.+Se+hänen+käytöksensä+johtuu+kuulema+rasismista,+jota+valkoiset+ovat+häneen+kohdistaneet.Se+on+vähän+sama+asia+kuin+että+jos+mies+pettää+vaimoa,+niin+mies+on+petollinen+pettäjä,+mutta+jos+nainen+pettää+miestään,+niin+silloin+mies+on+laiminlyönyt+vaimoaan+eikä+ole+huomioinut+tämän+tarpeita.Jos+vakavasti+puhutaan+niin+tulee+syötyä+ihan+liikaa+lihaa.+Suositus+on+puoli+kiloa+viikossa.+Arvioisin+että+syön+viikossa+noin+2,5+kiloa+lihaa.+Puolet+punaista+ja+puolet+valkoista+lihaa.+Sen+lisäksi+vielä+kalanlihaa+vähintään+puoli+kiloa.
  7. "kokemukseni+ja+näkemykseni+päihittävät+sinun+kuvitelmasi+mennentullen"Täällä+on+siis+tällä+kertaa+menossa+kokemus+ja+näkemyskilpailu+Saaripasasen+toimesta.Tuhannen+valheen+mökkihöperöllä+mielisairaalla+erakolla+ei+ole+mitään+kokemusta+eikä+näkemystä.On+kuin+luolassa+koko+ikänsä+asunut+apina+olisi+tullut+päivänvaloon+ja+ennenkuin+kukaan+ehti+tätä+marakattia+opettaa,+hän+päätteli+asiat+ihan+itse+omalla+tavallaan.Olet+valehdellut+aivan+kaiken+alusta+saakka+alkaen+koulusta+ja+koulutuksesta+jatkuen+työuriin,+joita+sinulla+on+ollut+jo+peräti+kahdeksan+erilaista+versiota.Mielikuvituskaveri+sensein+keksit+siinä+vaiheessa+kun+jäit+kiinni+lapsekkaasta+tarinasta+kuinka+olit+sotilaspuvussasi+kutsuvieraana+suurlähetystön+juhlissa.+Valitettavasti+sinä+vuonna+ei+ollut+itsenäisyyspäivän+juhlia+laisinkaan,+koska+haluttiin+kunnioittaa+vastikään+haudattua+kuningasta.Senseistä+tuli+mielikuvituskaveri+ja+tukihenkilö+sinulle,+joka+ryömii+päästäsi+esille+aina+kun+sinua+ahdistaa.+Suojaudut+hänen+taakseen+huutelemaan+kuin+murkkupoika+kuvitellen+ettei+sinua+tunnista+sen+huutelun+takaa.Valitettavasti+tämä+luomasi+sensei-+hahmo+on+täsmälleen+yhtätyhmä+oppimaton+torvelo+kuin+sinäkin,+lukihäiriöineen+päivineen.+Myös+täsmälleen+identtinen+agenda+paljastaa+teidät+yhdeksi+ja+samaksi.Lukihäiriö+on+kuin+sormejälki.+Se+heijastuu+myös+luetun+ymmärtämiseen.+Kahta+täsmälleen+identtistä+lukihäiriötä+ei+ole+olemassa+kuin+"teillä+kahdella"+d,+b,+c,+p,+k,+t+ja+g-+virheineen.Vaikeissa+sanoissa+nuo+virheet+ilmenee+aina+teillä+"kummallakin".+Laiskana+et+jaksa+käyttää+aina+sitä+oikolukuohjelmaa,+joka+näkyi+tietokoneesi+työpöydällä.+Se+ei+auta+sinua,+koska+tarinat+paljastaa+aina+että+kyseessä+olet+sinä.Tilanteesi+on+vielä+huonompi,+jos+et+itse+tuota+tiedosta.