Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

8

1. Haluaisin sanoa myös oman sanani kiusatun lapsen vanhempana. Kaikki tapahtui viime talvena pienessä kyläkoulussa Eteläpohjanmaalla...... Poikaani kiusattiin hänen oppimisvaikeuksien ja pyöreytensä vuoksi, välitunnilla oli tönimistä ja luokassa nimittelyä sekä tavaroiden vientiä. Kuinka lukemattomat kerrat olin kouluun yhteydessä asiasta. Kerran hänet oli tönäisty lumikasan päältä aitaa kohti sillä seurauksella että löi päänsä maalitolppaan ja silmälasit hajosivat. Hän oli koulumatkalla oksentanut mikä viittasi heti aivotärähdykseen. Olin asiasta yhdeydessä kouluun, mutta heidän mielestään se että poika oli oksentanut koulumatkalla ei kuulu heille. Olisi luullut heidän tarkistavan lapsen kunnon ja ilmoittavan tapahtuneesta minulle, mutta ei. Kun kyselin kuka korvaa silmälasit, koulun vakuutusko? koska hän tarvii ehdottomasti lasit, eikä minulla yksinhuoltajana ollut 500 euroa tosta vain. Ei korvannut koulu laseja. Onko tässä opettaja, joka on koulun rehtori tehnyt virka virheen ja lastensuojelu rikoksen kun on tavallaan jättänyt lapsen heitteille. Olemme muuttaneet paikkakunnalta pois, ja toivon todellakin ettei kukaan toinen koe samaa.