Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2163

1. Se on tapauskohtaista..
  2. Lihan syöntiin liittyy monenlaisia ongelmia, tai ainakin harmaita alueita. Tehotuotanto, mitä karjatalous pitkälti on, ei pysty takaamaan eläimille niille sopivia luontaisia elinolosuhteita ja lisäksi on havaittu, että alalla syyllistytään jatkuvasti eläisuojelurikkomuksiin, sekä epäeettiseen toimintaan. Lihansyöntiin liittyy myös tekopyhyyttä, joka jountaa juurensa ihmsen vieraantumisesta luonnosta. Lihatuotantoon kuuluu oleellisesti tappaminen ja minua ärsyttää ihmiset, jotka kauhistelevat teurastamista, mutta kuitenkin hyvällä halulla syövät lihaa, joka on mystisesti ilmaantunut vain jostakin jostakin heidän lautaselleen. Jos et itse pysty ampumaan lehmää naulapyssyllä päähän, nylkemään ja pilkkomaan sitä, on jokseenkin tekopyhää nassuttaa pihviä ja heittää puolet siitä roskikseen, tiedostamatta, mitä kaikkea sen lautaselle saattamiseksi on tehty.

Maailmanlaajuisesti ajateltuna peltopinta-ala, joka käytetään karjatalouden tarpeisiin voitaisiin käyttää tehokkaammin ihmisravinnon tuottamiseen. Viljelyspinta-alan lisääminen lisää maaperästä vaputuvan hiilidioksidin määrää, joka puolestaan lisää hiilidioksidin määrää ilmakehässä.

Jos asiaa tarkastelee terveydellisistä lähtökohdista on lihan syönnin joissain tutkimuksissa todettu olevan kytköksissä joihinkin syöpiin ja kiihdyttävän solujen rappeutumista. Lisäksi tuotantoeläimille syötetään suuria määriä antibiootteja yms lääkkeitä, ja jossain päin maailmaa myös kasvuhormooneja, joiden siirtyminen ja vaikutukset ihmiseen ovat epämääräiset.

En ole mikään vegefasisti, mutta minusta lihansyönnin vähentäminen on kaiken kaikkiaan hyvinkin kannatettava asia, samoin luomulihan, eettisesti tuotetun lihan ja riistan syömisen lisääminen olisi hyvä asia.
  3. Jos sanon seuraavat asiat rennosti, mutta kuuluvalla ja matalalla äänellä, et varmaan sitten esitä mitään vasta-argumentteja. ;)

En tiedä mihin jyrsijöihin viittaat, mutta tässä tapauksessa tarkoitin ketmeillä ja ytmeillä ns. normaalin oloisia miehiä, eivätkä he tietenkään kaikki ole ollenkaan kiinnostavia minun mielestäni.. Kuten totesin, nuoret ätminoloiset miehet nyt vain tuntuvat usein olevan tympeitä ja käyttäytyvät hieman epäkohteliaasti. Mutta ei se mitään, kyllä minulla ymmärrystä ja myötätuntoa heitä kohtaan riittää.

Nuo minun poikaystävät, joihin viittaat, ovat ehkäpä olleet luokiteltavissa palstatermein ketmiksi ja jännämieheksi. Ketmi oli akateemisesti koulutettu, pitkä ja ihan ok:näköinen, mutta äkkipikainen ja joi hiukan liikaa. Jännämies oli opiskellut kulttuurialan juttuja, mutta siirtynyt ilman tutkintoa työelämään. Hän oli pitkä, komea, tatuoitu, sekä myöskin äkkipaikainen ja alkoholisoitunut ja poltti lisäksi pilveä. Molemmat olivat sosiaalisia, halutessaan erittäin kohteliaita ja huomioivia, minua kohtaan, mutta myös yleisesti. Kummallakaan ei ollut taipumusta alfamaiseen käyttäytymiseen sosiaalisissa tilanteissa tuolla tavalla mitä kerroit, mutta molemmat olivat kuitenkin tietyllä tapaa aika kovia luonteita ja tarpeen tullen aggressiivisia ja jokseenkin piittaamattomia toisten mielipiteistä ja tunteista. Jännämiehellä oli erikoinen taipumus olla näennäisen alistuva minua kohtaan, mutta muutenkin naisia kohtaan. Yltiöpäinen miellyttämisen halu oli ilmeisestikin hänen tapansa hakea naisten huomiota ja kietoa heidät sormensa ympärille esimerkiksi työpaikalla. Sopiikohan tämmöinen käytös palstateorioihin.

Nuo sinun kuvaukset jostain laumaa perässään vetävistä alfoista ovat lähinnä omituisia. Eikä voisi vähempää kiinnostaa mies, joka tarvitsee ympärilleen jonkun hännystelevän lauman, oli rento tai ei, muttei myöskään tyyppi, joka haluaa liehitellä jotain alfamiestä. Kunniotan miestä, ja ylipäätään ihmistä, joka osaa tarvittaessa olla sosiaalinen ja toimia tasavertaisena ryhmän jäsenenä, mutta myöskin seistä omilla jaloilaan ja tehdä omat valintansa olematta jonkun itse itsensä kruunanneen liiderin vaikutuspiirissä.

Kyllä sinulla on tainnut siinä mielessä alkanut heittää, että minusta tuntuu, että otat nämä jutut hiukan liian vakavasti. Kaikenlaisten teorioden tutkailu on kiinnostavaa ja varmaan joitakin yhtymäkohtia todellisuudenkin kanssa on, mutta siinä vaiheessa kun teoria muuttuu ummehtuneeksi rotanpesäksi, josta ei pääse omin avuin pois, ja jonne kaikki tiet tuntuvat vievän, olisi hyvä heillittää vähän. Lisäksi sinun jutut alkaa olla aika höpöjä, jatkuvaa puhetta jostain matalasta äänestä.. Toisto on toki huumorin väline. En usko, että näiden juttujen jauhaminen täällä palstalla on sinulle, tai kenellekään hyväksi. Luulen, että ennenmminkin ne ruokkivat kaikenlaisia negatiivisia tunteita ja negatiivista tapaa katsoa maailmaa. Lisäksi iso ongelma näissä keskusteluissa on se, että kaikesta tarkasti harkitusta informaatiosta, mitä vaikkapa minä teille annan, poimitte jatkuvasti vain itseänne miellyttävät, tai teorioitanne tukevat seikat, ja muut asiat sivuutetaan, tai kuitataan valehteluksi.

Vaikka nämä miehet nyt sattuivat olemaan kuvatunlaisia, ehkäpä näennäisesti teorioitanne tukevia, sillä, että kiinnostuin heistä, ei ole todellisuudessa tekemistä palstateorioiden kanssa. Kummassakin miehessä sattui olemaan eräs mainitsematon piirre, joka miehessä takuuvarmasti saa minun mielenkiintoni heräämään, eikä se suinkaan ole alfamainen käytös, vaan jotain ihan muuta ja periaatteessa täysin triviaalia, mutta mielestäni kovin viehettävää. Mielenkiinnon herättyä on luonnollista haluta tutustua toiseen ja jos se toinenkin näkee sinussa jotain, edes hetkellisesti, siitä voi kehkeytyä suhde. Olennaistahan on, että myös se toinen osapuoli on kiinnostunut. Ei maailmankaikkeus ja miehet todellisuudessa pyöri naisten hypergamian, halujen, ja valintojen ympärillä, vaan heilläkin on omat mielipiteensä ja valinnan vapaus.