Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Vanha1955
profiilit
Vanha1955
Vanha1955
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
83
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Berner+on+jo+puhunut+pohjavesien+yhtiöittämisestä.+Jos+näin+tehdään+niin+myynti+on+seuraava+askel+siihen,+että+maksat+jopa+omasta+kaivovedestäsikin.+Bernerin+toinen+kansalaisuus+on+Sveitsi+ja+siellä+on+myös+Neste,+joka+voisi+ostaa+pohjavedet+ja+myydä+sitä+Suomeen+ja+ties+minne,+kuka+parhaiten+maksaa.
04.09.2018 11:26
Olin+Iranissa+viime+talvena+kolme+kuukautta.+Hijabia+käytetään+Iranissa+jonkin+verran.+Huivia+käytetään+selvästi+enemmän+mutta+sitäkin+usein+vain+peittämään+päälakea.+Naiset+ovat+huivin+käyttöä+vastaan+mutta+välttääkseen+vaikeudet+käyttävät+sitä.+Keskustelin+asiasta+usean+naisen+kanssa.+Naisia+oli+paljon+töissä+ja+jopa+taksikuskeina.+Miellyttäviä+ja+ystävällisiä+ihmisiä.
06.07.2018 17:58
Olen+ollut+maailmalla+töissä+kohta+30+vuotta+ja+tapaan+usein+eteläafrikkalaisia+kollegoja.+Osa+on+jo+muuttanut+sieltä+tai+siirtänyt+omaisuuttaan++Eurooppaan.+Nyt+parlamentin+tekemät+päätökset+kiihdyttävät+muuttoa+ja+sen+takia+Etelä-Afrikan+talous+romahtaa+muutamassa++vuodessa.
20.03.2018 16:58
Voin+kokemuksesta+sanoa+ettei++ole+vittumaisin+maa.+Olen+asunut+1,5+vuotta+Sudanissa+saman+verran+Kiinassa,+8+kuukautta+Saudi-Arabiassa+ja+saman+verran+Tsadissa,++6+kuukautta+Nigeriassa+ja+Iranissa+jotka+kaikki+ovat+hieman+hankalempia+asua+kuin+Suomi.+Sitten+on+vielä+"joistakin"+maista+lyhyempiä+kokemuksia.
07.03.2018 12:37
Kaverillani+on+intialainen+vaimo.+Vaimo+oli+hyvin+hämmästynyt+saadessaan+käyttää+palkkansa+niinkuin+itse+haluaa.+Kulttuurien+ero+on+tosiaan+isompi+kuin+uskotkaan.+Ero+ei+häviä+vielä+ensimmäisessä+Suomessa+syntyneessä+sukupolvessa+kokonaan+koska+perheen+vanhimmat+ovat+ne+joita+kuunnellaan.+Sekaavioliitoissa+ehkä+helpommin+mutta+vain+ehkä.+Olen+matkustanut+työkseni+lähes+koko+työikäni+ja+nähnyt+kaikenlaista,+mitä+ei+uskois.....
06.03.2018 15:12
Olen+matkustanut+työkseni+kohta+30+vuotta+pitkin+maailmaa+suurimman+osan+ajasta.+En+ole+koskaan+käyttänyt+maitohappobakteerivalmisteita.+Mahani+on+toiminut+normaalisti.+Olen+aina+syönyt+sitä+mitä+paikallisetkin+syövät+ja+olen+saanut+hyvää+ruokaa+halvalla+ja+voinut+hyvin.
04.03.2018 18:54
Seuraavaksi+ehkä+innostuksen+vallassa+siirretään+kaivokset+paikallisten+omistukseen.+Sitten+ollankin+muutamassa+vuodessa+mielenkiintoisessa+tilanteessa.+Maanviljely+on+romahtanut+eli+nälänhätä+uhkaa+ja+kaivosteollisuus+romahtaa+eikä+maahan+tule+mistään+rahaa.+
Sen+takia+yritykset+ja+yksityiset+ihmiset+ovat+siirtäneet+jo+varojaan+ulos+maasta.+Sikäläinen+tuttavani+kertoi+itsekin+siirtäneensä+rahaa+pois+sieltä.
04.03.2018 17:16
Etelä-Afrikan+mustat+muodostuvat+useasta+heimosta+ja+nämä+heimot+yrittävät+jokainen+saada+vallan+käsiinsä+jolloin+on+odotettavissa+vain+sekasortoinen+hässäkkä.+En+ole+koskaa+käynyt+tuolla+vaikka+olenkin+tehnyt+usean+siellä+asuvan+kanssa+töitä+yhdessä.+Keski-Afrikan+valtioissa+olen+ollut+yli+viisi+vuotta+ja+katsellut+heimojen+ja+kielten+aiheuttamaan+hässäkkää.+Kun+on+monta+heimoa+ja+kieltä+niin+demokraattisen+valtion+muodostaminen+on+haaste.+kenties+mahdottomuus.+Sudan+hajosi+jo+kahtia+ja+Etelä-Sudan+jatkaa+pilkkoutumistaan+hiljalleen.+Siellä+kyseessä+on+öljyn+omistuksesta+taistelu.+Kukin+heimo+aluaa+oman+osansa+öljystä.+Etelä-Afrikassa+kaivosteollisuuden+omistus+tulee+ehkä+vielä+kysymykseksi+parlamentissa.+Jos+niiden+omistukselle+tehdään+kuten+farmeille+niin+maa+romahtaa+muutamassa+vuodessa+sen+jälkeen.+Isot+firmat+ovat+varmuuden+vuoksi+jo+siirtäneet+omaisuuttaan+pois+sieltä+huomattavia+määriä.
04.03.2018 09:11
Minulla+on+useita+tuttavia+Etelä-Afrikassa+joiden+kanssa+olen+viime+vuosina+keskustellut+tilanteesta.+Rahaa+on+lähtenyt+maasta+ja+ketkä+ovat+voineet+ovat+muuttaneet+muualle.+Valkoiset+ovat+odottaneet,+että+jotain+tälläistä+voi+tapahtua+mutta+toivoneet+muuta.+Valkoisilta+farmareilta+"ostetut"+tilat+on+lopetettu+tai+tuotanto+on+romahtanut+lähes+kaikissa.+Zimbabwen+tapainen+tulevaisuus+on+edessä.
03.03.2018 07:03
Omistajaa+vaihtamalla+he+ovat+tekemässä+saman+kuin+Zimbabwe+eli+tuhoamassa+maanviljelyn.+Sikäläiset+tuttavani+ovat+kertoneet+tilanteesta+jo+vuosia+sitten.
02.03.2018 05:39
Moccamaster+on+hyvä.+Minulla+on+keitin+mikä+jauhaa+ensin+pavut+mistä+keittää+kahvin+.+Se+on+tähän+mennessä+paras+keitin+koska+nykyään+saa+niin+erilaisia+hyviä+papuja.
25.02.2018 13:04
Töissä+vaan.
18.02.2018 07:38
Iran+on+tutustumisen+arvoinen+paikka.+Töissä+minä+täällä+olen+mutta+onhan+täällä+paljon+nähtävääkin
17.02.2018 18:53
Vuosia+sitten+Paraisilla+asuva+tuttavani+totesi,+että+on+hienoa+kun+ruotsinkieliset+kunnat+ottavat+niin+paljon+mamuja+vastaan.+He+oppivat+ruotsinkielen+sinä+aikana+kun+valtio+tukee+mamujen+aiheuttamia+kuluja.+Sitten+he+muuttavatkin+Ruotsiin+ja+kaikki+ovat+tyytyväisiä+kun+kunnalle+ei+muodostu+kuluja+ja+mamut+pääsevät+sukulaistensa+luokse.+Ehkä+se+menee+näin+tai+sitten+ei?
17.02.2018 07:39
Suosittelen+koraanin+lukemista.+Ei+se+sen+hassumpi+kirja+ole+kuin+raamattukaan.+Ole+lukenut+molemmat+ja+pidän+niitä+yhtä+hassuina+ja+hyödyllisinä++kirjoina.+Jos+ihmiset+noudattaisivat+kirjojen+elämän+ohjeita+niin+täällä+olisi+parempi+elää.+Kumpikin+kiertää+tappamisen+,varastamisen,+valehtelemisen+jne.+Molemmissa+on+typeriä+ohjeita.+mitka+eivät+ole+enää+tätä+päivää+mutta+ovat+ehkä+kirjojen+kirjoittamisen+aikaan+olleet+tärkeitä.
17.02.2018 06:36
Olen+ollut+Iranissa++jo+kaksi+kuukautta+ja+pari+kuukautta+vielä+taitaa++mennä.+Tämän+retken+jälkeen+olen+ajatellut+lopettaa+ulkomaanmatkailun+ja+jäädä+eläkkeelle.
16.02.2018 14:25
Autotehdas+tarvitsi+työvoimaa+laajentaessa+tuotantoaan.+Turun+telakka+tarvitsee+koko+ajan+työvoimaa+lisää,+johtuen+laajasta+tilauskannasta.+Sandvik+Turussa+laajentaa+toimintaansa,+mikä+taas+johtuu+mailman+kaivostoiminnan+kasvusta.+Ei+hallitus+ole+vaikuttanut+näihin+mitenkään.
15.02.2018 07:24
Olen+nyt+Iranissa.+Ei+täällä+ole+mitään+ongelmaa+ihmisillä+jotka+ovat+samaa+mieltä+johdon+kanssa+tai+jos+ovat+eri+mieltä+niin+pitävät+suunsa+kiinni.+Ihmiset+eivät+pidä+imaamien+diktatuurista+mutta+sitä+ei+kannata+sanoa+ääneen.
13.02.2018 11:26
USA+auttoi+hihhuleita+saamaan+shaahin+pois+vallasta+koska+hän+oli+Neuvostoliiton+kaveri+ja+yksi+OPECin+perustajista.+Kyllä+vanhemmat+ihmiset+muistavat+shaahin+ajan+yleensä+positiivisesti.+Tilanne+on+maassa+hieman+kiristynyt+eli+ihmiset+ovat++hermostuneita+tulevaisuuden+suhteen.+Maasta+lähtee+nuoria+opiskelujen+jälkeen+ja+vievät+henkistä+pääomaa+mukanaan.+Vanhemmat+lähtijät+vievät+rahaa+mukanaan.
31.01.2018 11:18
Kyllä+puhutella+saa+jos+nyt+on+asiaa.+Naisia+on+töissä+monessa+paikassa+joten+kyllä+heidän+kansaan+voi+puhua+jos+sattuu+löytymään+yhteinen+kieli.
31.01.2018 09:32
2 / 5