Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Väärä+teko+on+väärin,+teki+sen+mies+tai+nainen.+Oikeudenmukaisuus+pitäisi+olla+kaikissa+asioissa,+eikä+katsoa+tekikö+sen+mies+vai+nainen.
05.04.2022 08:15
Kirjoitinko+epäselvästi,+kyllä+synti+on+edelleen+täällä+maailmassa.+Sen+näkee+kaikesta.
Kiitos,+kun+selvensit+kirjoitustani.+Välillä+ajatus+karkaa+ja+ei+sitten+lue,+mitä+on+kirjoittanut.+Olen+samaa+mieltä+kanssasi.
03.04.2022 19:44
Luepa,+mitä+kirjoitit.
Yritä+kirjoitta+sopuisasti,+vaikka+toiset+kirjoittaisivat+rumasti.+MInä+en+voi+mitään+sille,+että+koen,+että+kirjoitat+näitä+tekstejäsi+vihaisena.
Onko+helluntailaiset+tehneet+sinulle+kauheuksia+?+Ainakin+alkaa+tuntua+siltä.+Olemmeko+me+potkineet+sinua+päähän+?+Olemmeko+me+juoruilleet+sinusta+?+Olemmeko+me+kääntäneet+selkämme+sinulle+?+Mitä+kaikkea+me+olemme+tehneet+sinulle,+että+vihaat+meitä.
Oletko+lukenut+raamatusta,+että+vihaaminen+on+syntiä.+Jos+joku+on+tehnyt+sinulle+pahoin,+niin+et+sinä+voi+syyttää+kaikkia+helluntailaisia+siitä.+Minä+en+tiedä,+kuka+sinä+olet+ja+missä+asut.+En+ole+varmaankaan+nähnyt+sinua.+Mutta+sen+voin+sanoa,+että+haluan+kohdella+sinua+ystävällisesti.+Mutta,+jos+sinä+alat+haukkua+minua,+niin+minä+livahdan+pois+luotasi.+Koska+minä+vihaan+riitaa.+Riita+ei+koskaan+rakenna.+Minusta+on+kiva+jutella+ja+vaihtaa+ajatuksia,+mutta+toisia+ihmisiä+kunnioittaen.+Kuuntelemalla+me+opimme.+Me+saamme+pitää+oman+mielipiteemme,+mutta+niin+saa+toinenkin+pitää+mielipiteensä.+Me+ihmiset+ei+olla+kaikkivaltiaita+eikä+kaikkitietäviä.+Meillä+on+aina+opittavaa.
03.04.2022 19:23
Kun+minä+luin,+niin+minun+mielestäni+sinun+kirjoituksesi+puhkui+vihaa.+Jos+haistattelee+toisille,+niin+mitä+sen.+Ystävällisiä+sanojako.
Minä+koin+sinun+kirjoituksesi+vihan+vallassa+kirjoitetuksi.+Minä+en+ole+tottunut+tuollaiseen.+En+voinut+edes+lukea+kaikkea,+kun+minulle+tuli+paha+mieli.+Eikö+olisi+parempi+keskustella+rauhallisesti+eikä+painaa+päälle+kuin+yleinen+syyttäjä.
"Aloitatteko+te+jopa+saalemeissannekin+jumalanne+palvonnan+kertomalla+lavalta+ensin+jonkun+"kippokastetun+Putleri"-vitsin?+"Ja+koko+kansa+naurakoon+ja+sanokoon:+"Aamen!+Hälellyjjää!"+Hehhehheh!+🤣"+Oliko+tuo+mielestäsi+ystävällisesti+kirjoitettu.+Minusta+siinä+on+pilkkaa.+Jos+sinä+syytät+jostain+ihmisiä,+niin+älä+itse+tee+niin.
Meidän+seurakunnassa+on+venäläisiä+ja+paljon+muita+kansallisuuksia,+mutta+en+ole+koskaan+nähnyt,+että+ketään+heistä+olisi+halveerattu.+
Ei+minun+pidä+saada+aina+nauraa.+En+ihan+ymmärtänyt,+mitä+minun+pitää+saada+nauraa.
Minulla+ei+ole+vihaa+venäläisiä+kohtaan.+Minulla+oli+ihana+appi.+Hänellä+oli+venäläinen+mummo.+Appeni+oli+syntynyt+Viipurissa.+Minä+en+yleensä+pidä+ihmisistä,+mutta+hänestä+minä+pidin.+Hän+ei+koskaan+haukkunut+ketään.+Jos+hän+oli+eri+mieltä,+hän+sanoi+sen,+mutta+ei+koskaan+korottanut+ääntään,+eikä+halventanut+toisia.++Oma+isäni+ja+hän+olivat+mielestäni+ihania.+Niin+ihania+en+ole+muita+tavannut.
Olen+huomannut,+että+täällä+on+paljon+vihaisia+kirjoituksia,+mutta+yleensä+jätän+ne+lukematta.+En+halua+pahoittaa+mieltäni.+Miksi+niitä+lukisin.
Mitä+minä+tiesin+?+Älä+kirjoita+arvoituksia.
Paljon+on+sitä,+mitä+en+tiedä.+En+tiedä,+mitä+tällä+hetkellä+tapahtuu+Kiinassa+tai+Intiassa.+En+tiedä,+miten+ihmiset+kärsivät+nälkää+Afrikassa.+Televisiosta+olen+nähnyt+pätkiä,+mutta+en+tiedä+tarkkaan,+kuinka+monta+lasta+kuolee+tänäkin+vuonna+nälkään.+En+tiedä,+kuinka+monta+ihmistä+sairastuu+tänä+vuonna+syöpään.++Paljon+on+sitä,+mitä+en+tiedä.
Ukrainan+tilanteesta+en+tiedä+muuta+kuin+sen,+että+Venäjä+hyökkäsi+pienemmän+maan+kimppuun.+Sen+minä+tiedän.+Minä+en+tiedä+niistä+julmuuksista,+mitä+siellä+tehdään.+Jumala+tietää+kaiken.+Minä+vaan+rukoilen+niin+ukrainalaisten+kuin+venäläisten+puolesta.
Yleensä+minä+en+usko+ihmisten+sanoihin,+en+edes+sinun.+Minä+en+usko,+että+sinä+tiedt+kaiken+totuuden,+sitä+minä+en+usko.+Jos+joku+kertoo+omista+tuntemuksistaa,+sen+uskon.+Näen+sen,+että+tämä+maailma+on+pahan+vallassa.+Kaikkialla+pahuus+lisääntyy.+Jeesuksen+tulo+hakemaan+omiaan+lähestyy.
Lue+kirjoituksesi+uudelleen+ajatuksella.+Sano+sitten,+oliko+se+ystävällisesti+kirjoitettu.+Oliko+siinä+rakentavaa+viestiä+toisille+ihmisille.+Mieti,+miksi+solvaat+ihmisiä.
03.04.2022 19:08
Kun+Aatani+ja+Eeva+lankesivat+syntiin,+silloin+ihmisestä+tuli+syntinen,+koska+hän+teki+vastoin+Jumalan+kieltoa.
Jeesus+kantoi+syntimme+ristillä,+mutta+ihmisen+pitää+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäänsä+ja+pyytää+syntinsä+anteeksi+niin+hän+saa+ne+anteeksi.+Ihminen+alkaa+elää+elämäänsä+Jeesuksen+kanssa.+Mutta,+jos+hminen+haluaa+elää+ilman+Jeesusta,+niin+hän+jatkaa+synnintekemistä.
Joh.+3:18++Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.
Tässä+on+vain+yksi+kohta+ilmestyskirjasta,+en+usko,+että+munkkien+mielikuvitus+olisi+pystynyt+keksimään+tuota+eikä+muitakaan+kohtia+ilmestyskirjasta.
Ilm.+12:+1-7+
Ja+näkyi+suuri+merkki+taivaassa:+vaimo,+vaatetettu+auringolla,+ja+kuu+hänen+jalkojensa+alla,+ja+hänen+päässään+seppeleenä+kaksitoista+tähteä.
Hän+oli+raskaana+ja+huusi+synnytyskivuissaan,+ja+hänen+oli+vaikea+synnyttää.
Ja+näkyi+toinen+merkki+taivaassa,+ja+katso:+suuri,+tulipunainen+lohikäärme,+jolla+oli+seitsemän+päätä+ja+kymmenen+sarvea,+ja+sen+päissä+seitsemän+kruunua;
ja+sen+pyrstö+pyyhkäisi+pois+kolmannen+osan+taivaan+tähtiä+ja+heitti+ne+maan+päälle.+Ja+lohikäärme+seisoi+synnyttämäisillään+olevan+vaimon+edessä+nielläkseen+hänen+lapsensa,+kun+hän+sen+synnyttäisi.
Ja+hän+synnytti+poikalapsen,+joka+on+kaitseva+kaikkia+pakanakansoja+rautaisella+valtikalla;+ja+hänen+lapsensa+temmattiin+Jumalan+tykö+ja+hänen+valtaistuimensa+tykö.
Ja+vaimo+pakeni+erämaahan,+jossa+hänellä+oli+Jumalan+valmistama+paikka,+että+häntä+elätettäisiin+siellä+tuhat+kaksisataa+kuusikymmentä+päivää.
Ja+syttyi+sota+taivaassa:+Miikael+ja+hänen+enkelinsä+sotivat+lohikäärmettä+vastaan;+ja+lohikäärme+ja+hänen+enkelinsä+sotivat,+mutta+eivät+voittaneet,+eikä+heillä+enää+ollut+sijaa+taivaassa.
03.04.2022 18:37
Jos+sinä+haistaisit+itse+ensin.
Minä+olen+aina+vääryyttä+vastaan.+Teki+sen+kuka+tahansa.+Väryys+on+vääryyttä,+vaikka+sen+sanoisi+olevan+hyvyyttä.+Minä+olen+aina+sen+puolella,+jota+kohdellaan+kaltoin,+oli+se+kuka+tahansa.
Mutta+sen+sanon,+että+sinun+sydämesi+on+täynnä+vihaa,+joka+pursuaa+jokaisesta+sanasta,+jonka+kirjoitit.+Onko+mukava+elää+tuollaisen+vihan+kanssa+?+Ja+kyllä+sinunkin+kanssa+muitten+on+todella+paha+olla.+Haukut+kaikki+ihmiset,+sinä+taidat+olla+ainoa+hyvä+ihminen+tässä+maailmassa.+Onko+mukava+olla+täydellinen+?+Täydellisyys+pursuaa+sanoissasi,+oletko+todella+mielestäsi+niin+täydellinen+kuin+sanoistasi+saa+käsityksen.
Tiuollaista+vihanpurkausta+en+ymmärrä.+Eikö+sinun+olisi+parempi+mennä+autiolle+saarelle,+missä+saat+olla+itsesi+kanssa,+koska+muut+ihmiset+eivät+ole+sinun+arvoisiasi.+Siellä+olisi+sinun+hyvä+olla,+ei+tarvitsisi+haistatella+kellekkään.+Siellä+saisit+olla+rauhassa+pahoilta+ihmisiltä,+jotka+kiusaavat+sinua+ja+tekevät+sinulle+iahanlle+ihmiselle+pahaa.+Oletko+sinä+koskaan+tehnyt+pahaa+kenellekkään+?
03.04.2022 17:20
Ihmiset+eivät+olisi+pystyneet+kirjoittamaan+sellaista+kirjaa+kuin+raamattu.+Se+on+Jumalan+sanaa,+missä+on+kerrottu,+kuinka+täm+ihmiskunta+sai+alkunsa.+Siellä+on+profetioita,+jotka+ovat+jo+toteutuneet+ja+niitä,+jotka+eivät+ole+vielä+totetuneet.
Eivät+munkit+olisi+pystyneet+kirjoittamaan+ilmestyskirjaa,+heillä+ei+olisi+ollut+tarpeeksi+mielikuvitusta.
Raamattu+ei+ole+biologian,+matematiikan,+maantiedon,+kemian+eikä+fysiikan+oppikirja,+vaan+se+on+kertomus+siitä,+kuinka+Jumala+loi+taivaan+ja+maan,+eläimet+ja+ihmisen.+Se+kertoo+syntiinlankeemuksesta+ja+siitä,+kuinka+Jumala+halusi+pelastaa+ihmisen+lähettämällä+poikansa+Jeesuksen+tänne+maailmaan.+Raamattu+kertoo+siitä,+kuinka+Jeesus+meni+ristille+ja+kantoi+meidän+syntivelkamme+ristillä,+että+meillä+olisi+mahdollisuus+Jumalan+luo.+Jeesus+avasi+kuolemallaan+tie+Jumalan+luo.+Jokainen,+joka+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä,+pelastuu+ja+pääsee+Jumalan+luo.
02.04.2022 13:41
Minulle+raamattu+on+Jumalan+sanaa+ja+sen+ohjeiden+mukaan+yritän+elää.+Mutta+haluan+käyttää+myös+järkeäni,+kun+elän+täällä+maailmassa.+Jos+minulta+puuttuu+ruokaa,+järkeni+sanoo,+että+pitäisi+lähteä+kauppaan.+Jos+väsyttää,+käytän+järkeäni+ja+menen+nukkumaan.+Tavallisessa+elämässä+joudun+käyttämään+järkeäni,+sitä+minä+tarkoitin.+
Minä+en+usko+evoluutioon.+MInä+uskon+siihen,+että+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.
Miehelleni+tehtiin+kolme+munuaisensiirtoa,+silloin+luotin+lääketieteeseen.+Luotin+lääkäriin,+joka+suoritti+munuaisensiirrot.+Luin+lukiossa+fysiikkaa+ja+sieltä+oppi+joitain+ihan+mielenkiintoisia+asioita,+mitä+on+olemassa+jokapäiväisessä+elämässä.
Edellisessä+kirjoituksessani+otin+kantaa+siihen,+että+jotkut+ihmiset+tekevät+joistain+ihmisistä+epäjumalia.+Se+on+mielestäni+väärin.+Koronarokotuksessa+oli+minulla+ajatuksena,+etten+itse+saisi+koronaa+ja+etten+tarttutaisi+toisia+ihmisiä+koronaan.
02.04.2022 13:28
Olet+oikeassa,+vahinkoja+on+todella+vaikea+korjata,+kun+ihmistä+on+rikottu+ja+petetty+monta+kertaa.+Silloin,+kun+luottamus+on+petetty,+ihmisen+on+vaikea+nousta+pettymyksen+syövereistä+ylös.+Jos+luottamuksen+toiseen+on+menettänyt,+on+vaikea+kutoa+luottamusta+yhteenkään+ihmiseen.+On+helpompaa+silloin+olla+yksin+ja+kysellä+itseltään,+miksi+minä+luotin+toiseen+ja+miksi+tämä+petti+minut.+Me+emme+useinkaan+nuorina+aina+huomaa,+kuka+on+ystävyytemme+arvoinen+ja+kuka+ei.+Meillä+varmaankin+kaikilla+on+kokemuksia+niistä+hetkistä,+jolloin+ystävämme+pettivät+meidät.+Vanhempana+oppii+olemaan+varovainen,+ettei+puhu+omista+kipeistä+asioistaan+toisille.
Toisinaan+ajattelee,+miksi+meissä+ihmisissä+on+niin+vähän+empatiaa+toisiamme+kohtaan.+Miksi+me+emme+pysty+asettumaan+toisen+rinnalle+kantamaan+niitä+taakkoja,+joita+toisella+on.+Onko+kyse+sitä,+että+mielellämme+alamme+neuvomaan+toista,+miten+hänen+pitäisi+tehdä,+kun+meidän+tehtävämme+olisi+olla+hiljaa+ja+kuunnella,+mitä+toinen+puhuu.
Olen+itsekin+sitä+mieltä,+ettei+sitä+sisintään+paljasta+ihmisille,+koska+siinä+on+pelko+siitä,+että+tulee+lyödyksi+tai+mitätöidyksi.
02.04.2022 13:05
Se+on+vahinko,+että+koet+näin.+MInä+olen+saanut+jakaa+kaikkia+asioita+uskovaiselle+ystävälle,+johon+minä+luotan.+Samoin+olen+minäkin+saanut+kuunnella+hänen+tuskaansa.+Joskus,+kun+on+niin+täynnä+kaikkea+ja+on+saanut+purkaa+sen+ystävälleen,+on+kuin+puolet+taakasta+olisi+hävinnyt.
Se+on+kurjaa,+jos+ihminen+ei+voi+luottaa+toiseen+ihmiseen.+Miksi+me+olemme+niin+kovia+ihmisten+kanssa+?++Miksi+me+emme+voi+kuunnella+toisen+ihmisen+sisintä,+vain+kuunnella,+tuomatta+omia+mielipiteitämme.+Olla+toisen+rinnalla,+olla+siinä+toisen+tukena.
Voi,+kun+sinä+löytäisit+jonkun+ihmisen,+jolle+voisit+jakaa+taakkaasi.+Minäkin+aikaisemmin+ajattelin,+etten+voisi+luottaa+ihmisiin,+että+kertoisin+heille+asioistani.+Silloin+kerroin+Taivaan+isälle.+Sekin+auttoi.+Mutta+sitten+hän+johdatti+minulle+ystävän,+jonka+kanssa+olemme+voineet+aukaista+sisintämme.+
Toivon,+että+löytäisit+ihmisen,+johon+voisit+luottaa+niin+paljon,+että+voisit+hänen+kanssaan+jakaa+elämääsi,+pelkäämättä,+että+hän+tuhoaisi+sinut.
02.04.2022 10:26
Kristityn+pitää+myös+katsoa+ihmisen+tekoja,+ennen+kuin+pitää+häntä+erinomaisena.+Kun+katselin+uskovaisena+Trumpin+tekoja,+en+voinut+olla+samaa+mieltä+Trumpin+kannattajien+kanssa.+Mielestäni+hän+on+todella+öykkäri.
Minä+olen+ottanut+kolme+koronarokotetta.+Alussa+mietin+sitä,+kun+se+niin+vauhdilla+tehtiin,+tuleeko+siitä+joitain+oireita,+koska+olen+allerginen.+Mutta+ajateltuani+sitä+tarkemmin,+otin+ne+kaikki+kolme+rokotetta.+Tiedän,+että+voin+siitä+huolimatta+sairastua+koronaan,+mutta+se+ei+ehkä+tule+niin+voimakkaana,+kuin+ilman+rokotuksia.
Minä+en+uskovaisena+ymmärrä+niitä+kirjoituksia,+joissa+kerrotaan,+mitä+kaikkia+sairauksia+rokotukset+aiheuttavat.+Viimeisin,+minkä+luin,+että+rokotetut+saavat+aidsin.+Voi+meitä+ihmisiä.+Joillakin+on+niin+mukava+piinata+ihmisiä.+Varsinkaan,+että+tämä+rokotus+olisi+antikristuksen+merkki,+sitä+en+usko+lainkaan.+
Jumala+on+antanut+meille+järjen,+jota+käyttää.+Jos+me+emme+olisi+ottaneet+mitään+rokotuksia,+meillä+olisi+paljon+sellaisia+tauteja,+jotka+rokotuksilla+on+saatu+kuriin.+Tästä+koronasta+emme+tiedä+vielä,+kuinka+monet+vuodet+se+jyllää+täällä,+mutta+sen+kanssa+on+meidän+elettävä.
02.04.2022 10:09
Kyllä+kaikilla+ihmisillä+on+samat+ihmisoikeudet.+Minulla+on+oikeus+sanoa+mielipiteeni+ja+toisilla+samaten.+Minulla+ei+ole+kuitenkaan+oikeutta+mennä+lyömään+naapuria+eikä+hänellä+minua.+Ihminen+voi+sanoa+mielipiteensä,+mutta+ei+saa+tehdä+väkivaltaa.+Väkivalta+on+väärin.
Minulla+on+oikeus+kertoa,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu,+mutta+en+saa+pahoinpidellä+ketään+vedoten+raamattuun.+Myös+toisilla+on+oikeus+sanoa,+että+he+eivät+usko+sitä,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu.+Minä+en+voi+ketään+pakottaa+uskomaan+raamattuun,+eikä+muut+voi+pakottaa+minua+olemaan+uskomatta+raamattuun.+Monet+kuitenkin+herjaavat+täälläkin+keskustelupalstalla+niitä,+jotka+uskovat+raamattuun.+Monet+sanovat+raamattua+satukirjaksi+ja+nimittelevät+niitä,+jotka+uskovat+Jumalan+sanaan.+Minä+en+saa+niistä+kirjoituksista+hepulia,+niin+kuin+homot+saavat+nyrhämän+niistä+kirjoituksista,+joista+he+eivät+tykkää
31.03.2022 09:52
Raamatussa+on+kerrottu,+että+Jumala+vihaa+syntiä.+Me+olemme+syntisiä,+siksi+Jumala+lähetti+Jeesuksen+maan+päälle,+että+me+hänen+kauttansa+voisimme+pelastua.+Mutta+Jeesus+on+ainoa+tie+pelastukseen.+Kun+me+otamme+Jeesuksen+vastaan+elämäämme,+me+saamme+syntimme+anteeksi.+Kun+vaellamme+uskossa,+niin+me+joudumme+taistelemaan+syntiä+vastaan.+Mutta+Jumala+antaa+meille+voimaa+vastustamaan+syntiä.+Mutta+taistelu+on+koko+ajan+läsnä.+Meidän+lihamme+on+altis+lankeamaan.+Jotkut+synnit+on+helpompi+poistaa+uskoontulon+jälkeen,+toiset+taas+riippuvat+itsessä+kuin+pihka.+Mielen+synnit+ovat+usein+sellaisia.+Jos+on+kateelinen+luonne,+on+vaikeea+päästä+kateudesta+irti.+Ylpeydestäkin+on+aika+vaikea+päästä+eroon.+Mutta,+jos+niistä+haluaa+päästä+eroon,+Jumala+kyllä+auttaa+siinä.
Joitakin+mielen+syntejä+ei+itse+huomaa.+Minä+en+huomannut+kateuden+tunnetta,+ennen+kuin+Jumala+sen+minulle+näytti.+Silloin+huomasin,+että+olin+kateellinen+niille+lapsille,+joilla+on+rakastava+äiti.+Koska+minulla+ei+sellaista+ollut,+olinkin+kateellinen.+Kun+Jumala+sen+minulle+näytti,+niin+pyysin+syntiäni+anteeksi+ja+nyt+voin+olla+iloinen,+kun+katson+lapsia,+joilla+on+hyvä+suhde+äitiinsä.+Pystyn+myös+suremaan+niiden+lasten+kohtaloa,+jotka+ovat+jääneet+ilman+rakkautta.
31.03.2022 09:29
Ai.+sinä+tarkoitit+kaikkia+syntejä,+joita+on+tehty.+Mutta+sinä+siinä+kirjoitit+synti,+niin+ajattelin+kysyä,+mitä+syntiä+tarkoitat.
Jeesuksen+päällä+ristillä+olivat+kaikkien+ihmisten+synnit.+Mutta+ei+anteeksianto+tule+kuin+Manulle+illallinen.+Ihmisen+täytyy+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäänsä+ja+pyytää+anteeksi+syntejään.+Silloin+ihminen+saa+anteeksi+syntinsä.
31.03.2022 09:13
Ei+se+ole+alistamista,+jos+kertoo,+mitä+raamattuun+on+kirjoitettu.+Se+on+alistamista,+jos+minä+pakotan+jonkun+tekemään,+niin+kuin+minä+sanon.
Täällä+Suomessakin+on+oikeus+ihmisellä+sanoa+mielipiteensä.+Jossain+asioissa+useat+ovat+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+murha+on+väärin,+useimmat+ovat+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+aviorikos+on+väärin,+jotkut+voivat+olla+samaa+mieltä.+Jos+sanon,+että+abortti+on+väärin,+ei+ole+montakaan+ihmistä+samaa+mieltä+kanssani.
31.03.2022 09:00
Mutta+on+niitä+muitakin+asioita,+jotka+Jumala+tuomitsee.+Esim.+mielen+synnit++kateus,+ahneus,+ylpeys+ja+juoruilu+ja+muut.
Minä+olin+nuorena+niin+rikkinäinen,+että+suunnittelin+itsemurhaa++monta+vuotta.+Viimein+yhtenä+kesänä+otin+pillereitä,+koska+halusin+kuolla.+Äitini+ja+isäni+löysivät+minut+ja+veivät+sairaalaan.+Olen+inhonnut+täällä+elämistä.+Ja+suurin+syy+on+ihminen.+Eläimiä+minä+rakastin.+Haaveilin+nuorena,+että+muutan+eläinten+kanssa+jonnekin+kauas,+ettei+minun+tarvitse+edes+nähdä+ihmisiä.+Mutta+tiesin+myös+sen,+ettei+se+käy.+Joten+minun+piti+kovettaa+itseni,+että+pystyin+elämään+ihmisten+kanssa.+Muutuin+kiveksi,+mikään+ei+voinut+enää+haavoittaa+minua+lisää.+Olin+jäässä+ja+rikki.+Vain+eläinten+kanssa+olin+onnellinen.+Ne+vain+antoivat+sitä+rakkautta,+mitä+kaipasin.+En+kaivannut+kovia+sanoja,+en+kaivannut+lyöntejä,+en+kaivannut+ylenkatsetta.+Olin+loppu.+Suunnittelin+taas+itsemurhaa.+Silloin+ollessani+elämäni+tuhkaläjässä,+löysin+Jeesuksen+elämääni.+Nyt+jaksan+elää,+mutta+vieläkin+kipuilen+itseni+kanssa.+Vieläkin+kartan+ihmisiä,+mieluummin+olen+yksin.+Vieläkin+nurisen+Jumalalle,+miksei+hän+antanut+minun+kuolla+kuukauden+vanhana,+kun+minut+leikattiin+ja+lääkäri+ei+antanut+mitään+toivoa.+Mutta+nyt+jaksan+tällaisena+valantavikaisena+mennä+eteenpäin+Jeesuksen+kanssa+päivä+kerrallaan.
30.03.2022 21:46
MInä+en+usko,+että+Räsänen+on+sodan+kannalla.
Mutta+Venäjällä+ortodoksipappi+on+Putinin+liekassa.+Jos+ei+ole+hyvä+kaveri+Putinille,+voi+olla+kohta+päätä+lyhempi.+Kirill+haluaa+olla+ystävä+Putinille,+että+saa+viettää+lunkia+elämää.+Kirill+puhuu+niitä+sanoja,+joita+Putin+on+laittanut+hänen+suuhunsa.+Kenen+leipää+syöt,+sen+puheita+puhut.
30.03.2022 17:34
Minkä+takia+?+En+usko,+että+järkevät+ihmiset+alkavat+vainoamaan+vähemmistöjä.+Mitä+tarkoittaa+vapaata+riistaa.+Tuli+mieleen+Ku+Klux+Klan,+kun+ajattelin,+että+joku+on+vapaata+riistaa.+Mutta+silloin+on+valtiossa+ei+ole+lakia+eikä+järjestystä.
30.03.2022 17:30
Mikähän+oli+ajatuksesi+?+Opettele+käyttämään+pilkkua.++Äläkä+huuda.
Mikä+oli+se+synti,+mikä+oli+se+puhe,+josta+pääsee+katumalla+?
30.03.2022 17:13
Saavatko+uskomattomat+jatkaa+uskovien+vainoa,+onko+se+mielestäsi+oikein.
Mitä+on+mielestäsi+herjaaminen+?+Jos+sanoo+raamatun+kannan,+ei+se+mielestäni+ole+herjaamista.+Ei+uskovat+halua+tuomita,+mutta+he+kertovat+raamatun+totuuden.
Minä+en+ymmärrä,+ovatko+homot+niin+herkkänahkaisia,+etteivät+he+kestä+mitään.+Pitäisikö+heitä+kohdella+silkkihansikkain,+pitäisikö+heille+leperrellä,+että+he+ovat+ihania+mussukoita.+Pitäisikö+heidän+edessään+kaikkien+kumarrella+ja+pokkuroida,+että+he+olisivat+onnellisia.+Välillä+voisi+tietenkin+kehua,+miten+erinomaisia+he+ovat.+Maailman+parhaimpia+ihmisiä,+melkein+enkelien+veroisia.+Olisivatko+homot+sitten+onnellisia+?
30.03.2022 16:54
38 / 59