Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Minä puhun omasta puolestani. Enhän tunne kaikkia helluntailaisia, enkä voi puhua heidän puolestaan. Minulla on ystävinä luterilaisia, baptisteja. Välillä Lahdessa on ollut kristillisten seurakuntien yhteisiä tilaisuuksia. Ei tulisi mieleenkään alkaa kysellä ihmisiltä, mihin seurakuntiin he kuuluvat. Se olisi mielestäni hölmöä, jos alkaisin riidellä esim. luterilaisten kanssa oppikysymyksistä.

Jeesus ei pelastanut meitä, että me riitelisimme oppikysymyksistä. Hän toivoisi, että meillä, Hänen omillaan, olisi keskinäinen rakkaus.

MInä en usko siihen, että kaste pelastaa. Minä uskon siihen, että Jeesuksessa on ainoa pelastus. Mutta en ala ketään hakkaamaan, jos hän on toista mieltä. Silloinhan joutuisin muslimien kanssa heti riitoihin, koska olemme niin eri mieltä uskon asioista.
  2. Vuonna pääsiäisenä vuonna 1981 minä tein sen ratkaisun, että lähdin seuraamaan Jeesusta. Edellisenä päivänä en uskonut Jeesuksen sovitustyöhön ristillä. Jeesus ei merkinnyt minulle mitään. Uskoin hänen eläneen ja uskoin hänen kuolleen ristillä, mutta se oli vain pääntietoa. Mutta pääsiäisenä vuonna 1981 minä uskoin sydämestäni sen, että hän oli kuollut minunkin syntieni tähden. Minä tein ratkaisun silloin, että haluan ottaa Jeesuksen vastaan elämääni.

Kyllä minä tein sen ratkaisun, että halusin seurata Jeesusta. Kukaan muu ei ratkaissut sitä minun puolestani. Ei tullut humahdusta taivaasta, että olisin yht´äkkiä huomannutkin olevani Jeesuksen oma. Ei kukaan ihminen taivutellut minua ottamaan Jeesusta vastaan. Eikä myöskään kukaan pakottanut. Ei kukaan jysäyttänyt minua kepillä päähän ja sanonut minulle, että nyt ketale uskot Jeesukseen tai käy huonosti. Uskoontulo oli minun omakohtainen ratkaisuni.

Mikä siinä ratkaisu sanassa ottaa pattiin ? Minusta se kertoo ihmisen kääntymisestä pahoilta teiltään Jeesuksen luo. Siinä ratkaisussa ihminen päättää hyljätä entisen elämän ja siirtyä seuraamaan Jeesusta.