Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Minä+luin+psykologiaa+lukiossa.Mistä+sai+alkunsa+ensimmäinen+ihmisen+ja+apinan+kantamuoto+?++Oliko+vahinko,+että+sattui+tulemaan+nainen+ja+mies+?+Mitä,+jos+olisi+tullut+sukupuoleton,+mitä+silloin+olisi+tapahtunut+?Mistä+tuli+ensimmäinen+apina+?+Töpsähtikö+yht´äkkiä+puuhun++jostain+?++Ja+tuli+toinenkin+ja+olivat+eri+sukupuolta+ja+sieltä+alkoi+tulla+pikku+apinoita.Miksi+ihminen+pitää+esi-isäänsä+eläintarhoissa+?++Sehän+on+ihan+väärin.+Teidän,+jotka+uskotte+tulleene+apinasta,+teidän+pitäisi+kohdella+heitä+hyvin+ja+kunnioittavasti.+Eikä+missään+tapauksessa+saa+käyttää+esi-isiä+koeeläiminä.
  2. Moos.+1:1++Alussa+loi+Jumala+taivaan+ja+maan.+Siinä+on+kaikessa+yksinkertaisuudessaan+kerrottu,+miten+tämä+maailmamme+on+saanut+alkunsa.+Miten+kahdesta+solusta+voi+kasvaa+ihminen,+jolla+on+silmät,+jotka+näkevät,+korvat,+jotka+kuuluvat,+suu,+joka+puhuu.+Ihmisellä+on+munuaiset,+jotka+pystyvät+tekemään+monia+hommia+sen+lisäksi,+että+ne+poistavat+kuonaaineita.+Ne+säätelevät+esim.+kaliumin,+natriumin+ja+sokerin+tasapainoa+elimistössä.+Kilpirauhasella+on+oma+tehtävänsä,+samoin+haimalla+ja+maksalla.+Niiden+merkityksen+huomaa+vasta+sitten,+kun+joku+niistä+sairastuu.+Jumala+sanoo+sanassaan:+"Jo+ennenkuin+minä+valmistin+sinut+äidin+kohdussa,"+Jeremia+1:5Se+vasta+vaatii+uskoa,+että+uskoisi,+että+tämä+meidän+planeetamme+olisi+tullut+tyhjästä.+Sanoohan+sanalaskukin+sen,+että+tyhjästä+on+paha+nyhjästä.+Minun+on+vaikempi+uskoa,+että+sattumalta+tämä+kaikki+olisi+syntynyt.+Jo+pieni+muurakainen+kertoo+minulle,+että+taivaassa+on+Luoja,+joka+on+luonut+kaikki+pienimmästä+suurimpaan.+Kuinka+voisi+aurinko+vahingossa+asettua+juuri+niin+kauaksi+maapallosta,+että+meillä+on+mahdollisuus+elämään+täällä.+Jos+se+olisi+lähempänä,+me+palaisimme,+tai+se+olisi+kauempana,+me+jäätyisimme.+1.+Moos+1:16+"Jumala+teki+kaksi+suurta+valoa,+suuremman+valon+hallitsemaan+päivää+ja+pienemmän+valon+hallitsemaan+yötä,+sekä+tähdet."Minä+uskon,+että+Jumala+on+kaiken+luonut+niin+kasvit,+eläimet+ja+ihmisen+Hän+teki+tomusta+ja+puhalsi+häneen+elämän+hengen.
  3. En+hyväksy+sitä,+että+ihmiset+laitetaan+eriarvoiseen+asemaan,+ovatko+he+rokotettuja+vai+rokottamattomia.+Se+on+väärin.+Enkä+ymmärrä+pakkorokottamista.+Se+on+mielestämi+väärin.+Yritän+ymmärtää+niitä,+jotka+rokottavat+itsensä+ja+myös+niitä,+jotka+eivät+rokota.+Mutta+vihapuhetta+en+ymmärrä.Täytyy+kysyä+serkultani,+joka+asuu+Australiassa,+miten+siellä+ovat+nämä+asiat.+Kun+minä+olen+sellainen,+etten+minä+kaikkea+usko,+mitä+luen.+Mutta,+jos+saan+vahvistuksen+serkultani,+niin+uskon.Minun+serkullani+on+syöpä,+hän+on+ottanut+koronapiikit,+koska+hän+ajatteli,+että+hänellä+on+suuri+mahdollisuus+saada+korona.+Korona+olisi+hänelle+ollut+kohtalokas,+koska+siiloin+hänellä+oli+nämä+syöpähoidot.Minusta+kaikki+ei+ole+mustavalkoista.+Jotkut+kuolevat,+kun+saavat+koronan,+jotkut+kuolevat,+kun+saavat+rokotteen.+MIstä+se+johtuu,+kukahan+siihen+voisi+vastata+täysin+oikein.+Varmaan+muutaman+vuoden+kuluttua+tiedämme+enemmän.Kukaan+lääkäri+ei+voi+pakottaa+minua+syömään+epilepsialääkkeitä.+Minä+sen+päätän.+MInulla+on+kaksi+mahdollisuutta,+ottaa+lääkkeet+tai+ottaa+vastaan+kohtaukset,+joista+joku+voi+olla+kohtalokas.+Mutta+en+mielelläni+syö+niitä+lääkkeitä,+ne+ovat+mielestäni+myrkkyä+elimistölle.+Mutta+minkäs+teet,+pakko+on+syödä,+jos+haluaa+estää+kohtaukset.+Toivoisin+kuitenkin,+että+me+suomalaiset+voisimme+mennä+yhdessä+tämän+ajan,+olimmepa+sitten+rokotettuja+tai+rokottamattomia.+Viha+toisiamme+kohtaan+on+pahempi+kuin+korona.+Jos+me+alamme+vihata+toisiamme,+se+ei+ole+rakentavaa.+Yrittääkäämme+ymmärtää+toisiamme+huolimatta+siitä,+mitä+ajattelemme+koronasta.
  4. Kiitos+vastauksestasi.Kun+olen+lukenut+ihmisten+kirjoituksia,+en+ymmärrä+sitä+fanattisuutta,+mikä+on+näissä+kirjoituksissa.+Meiltä+on+loppunut+ymmärrys+toisiamme+kohtaan.+En+hyväksy+sitä,+että+pakotetaan+ihminen+ottamaan+rokote,+enkä+sitä,+että+haukutaan+ihminen,+jos+hän+ottaa+rokotteen.Kun+korona+tuli,+me+emme+tienneet+siitä+mitään.+Nyt+tiedämme+enemmän.+Minulla+oli+nuorena+monta+kertaa+tilanne,+etten+saanut+nukuttua,+koska+en+voinut+hengittää.+En+voinut+nukkua,+koska+en+voinut+kuin+istua+tuolissa,+että+pystyin+vaivoin+hengittämään.+Ne+olivat+kauheat+yöt.+MIeheni+joutui+hengityskoneeseen,+kun+hänelle+oli+tehty+kolmas+munuaisensiirto.+Hän+kertoi,+kuinka+kauheata+se+oli.+Hän+jopa+toivoi,+että+kuolisi.+Mieheni+oli+todella+elämänhaluinen,+joten+uskon,+että+kokemus+hengityskoneessa+oli+kamala."Päinvastoin..suomessa+voisi+rekkamiehet+ajaa+piikkilampaat+tohjoksi...se+olisi+isänmaallinen+ja+ihana+teko😍+"+Tuon+kirjoitti+tuolla+joku+ystävällinen+sielu.+Tämä+ja+jotkut+muut+kirjoitukset+saavat+minut+voimaan+pahoin.+Eikö+tuossa+ole+halu+tappaa+ne,+jotka+ajattelevat+toisin.+Se,+että+rekkamiehet+tappaisivat+ne,+jotka+ovat+ottaneet+piikit,+olisi+hänelle+ihana+asia.+Minun+mielestäni+se+on+sairasta+ajattelua.Minulla+on+epilepsia.+Minulla+on+siihen+lääke,+joka+aiheuttaa+kaikenlaisia+oireita,+esim.+vihan+tunteita,+itsemurha-ajatuksia+ja+muita+negatiivisia+tunteita.+En+haluaisi+käyttää+tätä+lääkettä,+mutta+on+pakko.+Tiedän,+että+lääketehtaat+tienaavat+paljon,+sillä,+että+ihmiset+joutuvat+syömään+lääkkeitä.+Mutta+on+kaksi+mahdollisuutta,+syödä+niitä+tai+kuolla+niihin+sairauksiin.+Jos+on+syöpä,+on+parempi+ottaa+hoidot,+eikä+ajatella,+kuinka+paljon+lääketehtaat+siitä+nettoavat,+kun+minua+hoidetaan.Minun+mieheni+sai+angiinan+jälkitautina+munuaistaudin,+appeni+sai+vatsataudin+jälkitautina+munuaistaudin.+Jälkitaudit+flunssienkin+jälkeen+on+ne,+jotka+ovat+vaarallisia.+Samoin+voi+olla+koronankin+kanssa.Minulla+on+ystäviä,+jotka+ovat+ottaneet+rokotteen+ja+niitä,+jotka+eivät+ole+ottaneet+niitä.+Meistä+ei+ole+tullut+kuitenkaan+vihollisia.+Minulla+ei+ole+paniikkia.+Minun+elämäni+on+Jumalan+käsissä.+Mutta+kuitenkin+teen+sen,+minkä+voin+tehdä.+En+kuljeskele+väkijoukoissa,+viihdyn+kotosalla.Samoin+olisin+tehnyt,+jos+olisi+kyse+jostain+flunssasta.+Vältin+silloinkin+ihmisjoukkoja.
  5. Jos+rokotukset+tappaisivat,+eikö+kuolleita+pitäisi+olla+enemmän.+Jossain+vaiheessa+oli+yli+80+prosenttia+suomalaisista+saanut+rokotteen,+täällähän+pitäisi+olla+hirveästi+kuolleita.+Minä+asun+Lahdessa,+joten+täälläkin+alkaisi+olla+aika+vähän+ihmisiä+elossa.+Minun+ystävistäni+suurin+osa+on+rokotettuja.+Yksikään+ei+ole+vielä+kuollut.+Minäkään+en+vielä+ole+tuntenut+mitään+erikoista.+En+sitä+sano,+että+joskus+voi+tulla+rokotuksista+oireita,+mutta+vielä+ei+ole+tullut.+Mutta+tulevaisuudesta+en+voi+sanoa+mitään.+Voinhan+kuolla+vaikka+tänä+vuonna,+tulevaisuutta+on+vaikea+ennustaa.Voihan+sitä+kuolla+siihen+rokotukseen,+mutta+voi+sitä+kuolla+myös+syöpään+tai+muihin+tauteihin.+Miehelläni+oli+munuaistauti+ja+hän+kuoli,+äidilläni+oli+syöpä+ja+hän+kuoli+siihen,+isäni+kuoli+sydäninfarktiin.Itse+olen+kotosalla+ja+minusta+on+ihanaa+olla+yksin.+En+kaipaa+ketään+ihmistä,+en+kaipaa+ravintolareissuja,+en+kaipaa+festareita+enkä+muitakaan+paikkoja,+missä+on+ihmisiä.+Yritän+olla+kaukana+ihmisistä,+etten+itsekään+tarttuttaisi+ketään.Ei+juutalaisilla+ollut+sananvaltaa,+kun+heitä+vietiin+keskitysleireihin.+Heidät+vain+vietiin.+On+aika+outoa+ottaa+vertailun+kohteeksi+keskitysleirit.+Olen+lukenut+niin+monia+kirjoja,+jotka+kertovat+niistä+ihmisistä,+jotka+joutuivat+olemaan+siellä.+Emme+pysty+edes+ymmärtämään+sitä+raakuutta,+mitä+siellä+tapahtui.En+usko,+että+nykyään+rokotuksiin+kieltäytyjät+vietäisiin+keskitysleireihin.Pitäisikö+meidän+lopettaa+toistemme+uhkailut+ja+katsoa,+miten+me+selviämme+tästä+korona-ajasta.+Me+emme+tiedä,+kuinka+kauan+tätä+jatkuu.+Yrittäkäämme+rokotetut+ja+rokottamattomat+elää+rauhassa+ja+toivottavasti+kukaan+ei+ala+lietsomaan+vihaa+toista+ihmistä+kohtaan.
  6. Saatko+palkkasi+rahana+käteesi.++Niitä+firmoja+on+vähän,+jotka+maksavat+palkan+kätösiin.+Minä+eläkeläisenä+saan+eläkkeeni+pankkitilile.+Ei+ole+eläkevakuutusyhtiö+ottanut+yhteyttä,+että+toisivat+rahat+aina+kotiin.