Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Kun+odotin+poikiani,+he+olivat+lapsia+siitä+hetkestä+asti,+kun+tiesin,+että+olen+raskaana.+En+koskaan+sanonut+kenellekään,+että+minä+tässä+vain+odotan+sikiötä.+MInä+en+odottanut+jotain+sikiötä,+vaan+lasta.Se+on+mukavaa+sanoa+sikiö,+niin+silloin+se+ei+merkitse+ihmiselle+mitään.+Sikiö+on+vaan+joku,+joka+syntymisen+jälkeen+paljastuu+lapseksi.Muistan,+kun+sain+esikoiseni+syliini,+mikä+rakkaus+tätä+pientä+kohtaan+syttyi+sydämessäni.+Katselin+hänen+pieniä+käsiään+ja+jalkojaan,+silitin+hänen+untuvaista+päätään+ja+onneni+oli+valtava.
  2. Raamattu+ei+ole+kirja+luonnontieteestä.+Se+kertoo,+kuinka+tämä+maailma+on+saanut+alkunsa.+Alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.+Raamattu+kertoo+siinä+kohdassa+sen,+mitä+ihminen+näkee.+Ihminen+näkee+päivällä+auringon+ja+yöllä+kuun.+En+usko,+että+pappani,+joka+ei+ollut+käynyt+kansakoulua,+tiesi,+että+kuu+saa+valonsa+auringosta.+Hän+ei+tarvinnut+sitä+tietoa.+Hänelle+merkitsi+se,+kun+hän+illalla+oli+menossa+kotiin,+niin+kuu+valasi+hänen+kulkuaan..Sanommehan+mekin+väärin,+kun+sanomme,+että+aurinko+nousee.+Me+tiedämme,+että+aurinko+pysyy+paikoillaan,+mutta+maa+pyörii+akselinsa+ja+auringon+ympäri.+Kuitenkin+me+sanomme+aurinko+nousee+ja+laskee,+koska+meidän+silmämme+kertoo+sen+näin.Kuinka+ihminen+voi+kertoa+järjellä+munuaisten+toiminnan.+Tunnetko,+kuinka+munuaisesi+tekevät+työtä,+kun+ne+suodattavat+nestettä+virtsaksi+?+Tunnetko,+kuinka+munuaisesi+tarkastavat,+onko+veressäsi+liikaa+esim.+kaliumia+?+Jos+on+liikaa,+niin+munuaiset+poistavat+sen+virtsan+mukana.+Munuaiset+tekevät+paljon+työtä+meidän+hyvinvointimme+eteen+ja+me+emme+huomaa+sitä.+Silloin,+kun+munuaiset+eivät+toimi,+silloin+me+vasta+huomaame,+miten+paljon+kaikkea+ne+tekevät.+Samoin+on+kaikkien+meidän+elintemme+kanssa.