Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+valehtelet+oikein+kunnolla.+Kirjoitit,+että++"Helluntailaiset+kieltävät,+että+Jumala+on+Kolmiyhteinen,+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki."+Se+on+suuri+vale.+Helluntailaiset+uskovat,+että+Jumala+on+Kolmiyhteinen,+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Sekotatko+Jehovan+todistajat+ja+helluntailaiset+?+
Kun+minut+kastettiin+kuukauden+vanhana,+ei+Jeesus+opettanut+minulle+taivaasta+mitään.+Kuljin+monet+vuodet,+enkä+välittänyt+Jeesuksesta.+20+vuotiaana+yritin+itsemurhaa,+koska+olin+niin+vihaa+täynnä+ihmisiä+kohtaan.+Kun+tulin+uskoon,+elämäni+muuttui.+Ei+se+muuttunut+heti,+vaan+hiljalleen+Jeesus+minua+vei+eteenpäin.+Minä,+joka+olin+kasvanut+vihan+alla,+opin+tuntemaan+Jumalan+rakkauden+Jeesuksessa+Kristuksessa.+En+tiedä,+miten+olisi+elämäni+laita,+jos+en+olisi+tullut+uskoon.
28.12.2021 16:42
En+tunnista+itsessäni+enkä+tutuissani+pedofiliaa.+Pidämme+sen+harjoittamista+syntinä.
Meille+Raamattu+on+Jumalan+sanaa,+jota+kunnioitamme+ja+haluamme+noudattaa.
Emme+vainoa+kristittyjä+emmekä+muitakaan+ihmisiä.
Emme+halua+käyttää+hengellistä+väkivaltaa.
Meillä+ei+ole+joogajumalaa.+Ainoa+ihminen,+jonka+tunnen,+joka+käy+joogatunneilla,+on+luterilainen.
Epäjumalanpalvelus+????
Emme+halua+jäljitellä+Parhamia,+emmekä+muitakaan+ihmisiä.+Kunnon+luterilaisena+jäljittelin+tuttujani,+mutta+nykyään+haluan+olla+oma+itseni.
Vaikka+mieheni+ei+ollut+uskossa,+ei+tullut+mieleenikään+erota.+Hän+välillä+uhkasi+erolla,+mutta+minä+en+halunnut.+Mieheni+oli+kunnon+luterilainen.
28.12.2021 14:37
En+minä+sauraa+Parhamia,+vaan+minä+seuraan+Jeesusta.+Luen+paljon+kirjoja,+mutta+en+ole+koskaan+lukenut+yhtään+Parhamin+kirjaa.
Onneksi+Jumala+ei+ole+antanut+meille+valtaa+tuomita+ketään+ihmistä.
28.12.2021 14:25
Se,+että+Luther+tunnisti+Ilmestyskirjan+pedon,+auttoi+varmaan+paljon+häntä.+Vahinko,+että+hän+ehti+kuolla,+ennen+kuin+peto+ilmestyy.++Ei+ole+vielä+ilmestynyt,+niin+kuin+ei+Antikristuskaan.
Mikä+on+Uuden+Liiton+sapatti+?+En+ole+lukenut+Raamatusta,+että+olisi+siellä+kerrottu+Uuden+Liiton+sapatista.
Mitä+saa+Uuden+Liiton+sapatin+aikana+tehdä.+Saako+sytyttää+tulen,+kuinka+pitkän+matkan+saa+kävellä,+saako+tehdä+ruokaa,+vai+täytyykö+ruoka+tehdä+edellisenä+päivänä.+En+ole+huomannut+ohjeita+Raamatusta,+kuin+Uuden+liiton+sapattia+vietetään.
28.12.2021 14:19
Älä+valehtele.+Kyllä+tämä+hellari+tietää+kymmenen+käskyä.+Tiedän,+etten+saa+tehdä+huorin.+Tiedän,+etten+saa+varastaa.+Tiedän,+etten+saa+tappaa.+Tiedän,+että+pitää+kunnioittaa+isää+ja+äitiä.
Kun+oli+kunnon+luterilainen,+tein+huorin,+varastin,+vihasin+äitiäni.+Vihasin+kaikkia+ihmisiä.+Näin+tein+kunnon+luterilaisena.
Nyt,+kun+olen+Jeesuksen+oma,+haluan+noudattaa+kymmentä+käskyä.+Sitä+en+tiedä,+miten+hyvin+olen+pystynyt+niitä+noudattamaan,+mutta++haluan+niitä+noudattaa.
28.12.2021 14:09
Matt.+28:19+(Luthernbibel+1912)
+Darum+gehet+hin+und+lehret+alle+Völker+und+taufet+sie+im+Namen+des+Vaters+und+des+Sohnes+und+des+heiligen+Geistes,+(lehren+opettaa)
Saksaksi+on+parempi+käännös:+"Siis+menkää+ja+opettakaa+kaikki+kansat+ja+kastakaa+heidät+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen."
Englanninkielisessä+Raamatussa+on+myös+sana+opettaa.
Siinä+on+sana+lehren+eli+opettaa+ei+tehkää,+se+on+aika+huono+sana,+sillä+kuka+voi+tehdä+toisen+Jeesuksen+opetuslapseksi.+Me+voimme+kertoa+ihmisille+Jeesuksesta,+mutta+yksikään+ihminen+ei+tee+toisesta+Jeesuksen+opetuslasta.+Se+on+Jumalan+työ,+että+ihminen+tulee+Jeesuksen+luo.
28.12.2021 13:54
Saanko+kysyä+sinulta,+miksi+vihaat+niin+paljon+niitä,+jotka+eivät+ole+samaa+mieltä+kanssasi.+Viha+on+syntiä.+Jos+ihmisellä+on+sydämessään+noin+paljon+vihaa+toisia+ihmisiä+kohtaan,+mahtuuko+sinne+yhtään+rakkautta.
Fariseukset+yrittivät+täyttää+lakia.+He+olivat+olevinaan+oikeaoppisia,+mutta+he+eivät+huomanneet,+että+he+hylkäsivät+Jumalan+Pojan.+Fariseukset+olivat+sormenpäitään+myöten+täynnä+omaa+hurskauttaan,+että+he+eivät+huomanneet,+että+he+vainosivat+Jumalan+Poikaa.+Oikeaoppisuus+vie+useinkin+ihmisen+harhaan.
Jumala+antoi+meille+Raamatun.+Me+emme+voi+ottaa+sieltä+yhtä+jaetta+ja+siitä+tehdä+uskollemme+jalustaa.
Jeesus+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden.+Hän+maksoi+kuolemallaan+meidän+syntivelkamme.+Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
28.12.2021 13:33
Tyttöjä+ei+ympärileikattu.+Tarkoittaako+se+sitä,+että+tyttöjä+ei+pitäisi+kastaa.
28.12.2021 13:18
Älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi.
Sinä+et+tunne+kaikkia+helluntailaisia,+en+usko,+että+tunnet+minua.+Sinä+et+tiedä+minusta+mitään.+Mutta+Jumala+tuntee+minut.+Jumala+tuntee+Jeesuksen+omat.
Onko+Jumala+antanut+sinulle+syyttäjän+viran+?+Oletko+itse+täydellinen+ja+synnitön+?
Kun+tulin+uskoon,+luulin+olevani+parempi.+Kun+vuosia+on+kulunut,+olen+huomannut,+että+en+tuntenut+itseäni+tarpeeksi+hyvin.+Näin+vain,+että+en+juonut+alkoholia,+en+tupakoinut,+en+käynyt+ravintolassa,+en+hakannut+ihmisiä,+olin+niin+sanottu+kiltti+ihminen.+Mutta+Jumala+on+vuosien+aikana+näyttänyt+totuuden,+mikä+minä+olen.+Se,+että+olin+arka,+esti+minua+menemästä+kapakoihin,+esti+tekemästä+monia+asioita,+joita+olisin+voinut+tehdä.+Mutta+Jumala+paljasti+minulle+oman+syntisyyteni.+Nykyään+minulla+ei+ole+varaa+osoitella+ketään+ihmistä.
28.12.2021 13:12
Jokainen+ihminen+on+vastuussa+omista+synneistään.+Jeesuksen+päällä+oli+kaikkien+ihmisten+synnit+ja+Jumala+tuomitsi+ne+siellä.
Joh.+8:4-7
ja+sanoivat+Jeesukselle:+"Opettaja,+tämä+nainen+on+tavattu+itse+teosta,+aviorikosta+tekemästä.+Ja+Mooses+on+laissa+antanut+meille+käskyn,+että+tuommoiset+on+kivitettävä.+Mitäs+sinä+sanot?"+Mutta+sen+he+sanoivat+kiusaten+häntä,+päästäkseen+häntä+syyttämään.+Silloin+Jeesus+kumartui+alas+ja+kirjoitti+sormellaan+maahan.+Mutta+kun+he+yhä+edelleen+kysyivät+häneltä,+ojensi+hän+itsensä+ja+sanoi+heille:+"Joka+teistä+on+synnitön,+se+heittäköön+häntä+ensimmäisenä+kivellä".
Jeesus+olisi+ollut+ainoa,+joka+olisi+voinut+heittää+kiviä+naisen+päälle,+mutta+hän+ei+tehnyt+niin.
Me+olemme+niin+hanakoita+katselemaan+toisten+syntejä,+mutta+usein+olemme+sokeita+omille+synneillemme.++Me+kaikki+olemme+syntiä+tehneet,+eikä+meillä+ole+oikeutta+heitellä+kiviä+toisiamme+kohti.
28.12.2021 13:00
Kannanko+minä+esi-isäni+ja+-äitini+syntiä,+koska+he+tappoivat+miehen+?+++Siitä+on+jo+yli+200+vuotta,+mutta+onko+se+vielä+minun+tunnollani.+Onneksi+minua+ei+kuitenkaan+mestata+siitä+rikoksesta.
26.12.2021 21:30
Minä+en+noudata+villitseviä+henkiä+enkä+riivaajien+oppeja.+Minä+haluan+noudattaa+Raamatun+opetusta.+Haluan+kasvaa+Kristuksen+tuntemisessa.+Haluan+olla+Jeesuksen+oma+ja+odotan+hetkeä,+kun+Hän+tulee+hakemaan+seurakuntansa+luokseen.+Silloin+saamme+olla+Hänen+kanssaan+iankaikkisesti.
26.12.2021 21:23
Minä+kylläkin+luen+ihan+tavallista+Raamattua,+minulla+on+myös+saksankielinen,+englanninkielinen+ja+ruotsinkielinen++Raamattu.+Ei+ole+mikään+niistä+Parhamin+rahvaalle+käännetty.
Minä+en+ymmärrä,+miksi+sinä+sanot+minun+lukevan+Parhamin+Raamattua,+jota+minä+en+lue.+Minun+mielestäni+sinä+tässä+valehtelet.+Älä+koskaan+luule+toisten+tekevän+jotain,+jos+et+ole+heidän+nähnyt+tekevän+sitä.+Sinä+et+ole+nähnyt+minun+lukevan+Raamattua,+joten+et+voi+sanoa,+mitä+Raamattua+minä+luen.
26.12.2021 21:18
Jeesus+itse+sanoi:+Ensimmäinen+on+tämä:+'Kuule,+Israel:+Herra,+meidän+Jumalamme,+Herra+on+yksi+ainoa;+ja+rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi+ja+kaikesta+voimastasi'.+Toinen+on+tämä:+'Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi'.+Ei+ole+mitään+käskyä,+suurempaa+kuin+nämä."++Markus+11:+29-31.
Kumpi+on+parempi,+totella+pelosta+Jumalaa+kohtaan+vai+rakkaudesta+Häntä+kohtaan.+Jos+minä+rakastan+lähimmäistä+niin+kuin+itseäni,+enhän+silloin+tahdo+tehdä+mitään+pahaa+lähimmäiselleni.+Kumpi+on+parempi,+totella+pakosti+vai+rakkaudesta+käsin.+Eikö+se,+jos+minä+tahdon+rakastaa+toista+ihmistä,+niin+en+halua+hänelle+mitään+pahaa.+En+hauku+tai+panettele+häntä.+Sitä+en+sano,+että+aina+onnistuisin+siinä,+mutta+olisi+hyvä,+että+voisin+käyttäytyä+toisia+kohtaan+rakastettavasti.
Mikä+Jumalan+antama+käsky+on+suurempi+kuin+Jeesuksen+sanoma+"rakkauskäsky".+Olihan+siellä+paljon+sellaisia+käskyjä,+missä+ei+ollut+kysymys+rakkaudesta,+esim.+käytännön+neuvot.
26.12.2021 21:06
Minun+esi-isäni+ja+-äitini+tappoivat+miehen.+Heidät+mestattiin+Mäntsälässä+1800-luvulla.+Miten+on+heidän+sielunsa+laita.+Heidät+kastettiin+molemmat.+Pääsivätkö+he+taivasten+valtakuntaan+sen+perusteella,+että+heidät+oli+kastettu+?+Miten+ihminen,+joka+on+saanut+Pyhän++Uskon+Hengen+lahjan+voi+tappaa+toisen+ihmisen.
26.12.2021 17:53
En+tee+laskelmia+ajoista.+Mutta+niin+kuin+Jeesus+sanoi+fariseuksille,+että+he+eksyvät,+kun+eivät+tiedä+ajan+merkkejä.+Samoin+meidänkin+on+hyvä+huomata+ajan+merkit,+että+Jeesuksen+tulo+seurakunnalleen+lähestyy.
26.12.2021 17:48
Minä+en+suivaannu,+vaikka+edelleenkään+suuri+osa+juutalaisista+ei+tunnusta+Jeesusta+Messiaanaan.+En+vihaa+juutalaisia,+vaan+rukoilen+heidän+puolestaan.+Mutta+en+vihaa.
26.12.2021 17:42
Anteeksi+vaan,+mutta+en+ymmärrä+vuodatustasi.+Miksi+haukut+minua+?+++Sielun+pelastus+on+tärkein+asia+täällä+maailmassa.+Sen+tärkeämpää+ei+ole.+Sinä+kirjoitat,+etten+tiedä+mitään+historian+suurimmasta+tapahtumasta,+mutta+voin+kertoa,+että+kyllä+minä+tiedän.+Mistä+sinä+oikein+suutuit+?+
Minä+odotan+sitä,+kun+Jeesus+tulee+hakemaan+omansa+pois+täältä.+Olen+samaa+mieltä,+että+kaikkein+tärkein+tapahtuma+oli+se,+kun+Jeesus+ristillä+kärsi+meidän+syntiemme+tähden+ja+nousi+kolmantena+päivänä+ylös+kuolleista.+Hän+on+ensimmäinen+ja+viimeinen.+Hän+on+voittaja.
En+odota+Antikristusta.+Mutta+Ilmestyskirja+puhuu+siitä.+Olen+lukenut+Ilmestyskirjan+monta+kertaa,+enkä+minä+voi+poistaa+sieltä+niitä+asioita,+jotka+eivät+minua+miellytä.+Mehän+tiedämme,+mikä+loppu+Antikristuksella+on.+Sen+paikka+on+tulinen+järvi.+Minä+en+ihannoi+Antikristusta,+koska+se+on+pahuuden+ilmentymä+täällä+maailmassa.+Mutta+miksi+Jeesus+antoi+Johannekselle+tämän+ilmestyksen.+Olisiko+syynä+se,+että+ihmisiä+varoitettaisiin,+etteivät+joutuisi+tämän+pauloihin.
26.12.2021 17:06
Tarkoitatko,+että+me+emme+saa+uskoa+Danielin+ja+Paavalin+kirjoituksiin.
Tietenkin+meidän+uskomme+kohde+on+Jeesus,+mutta+jos+emme+usko+muiden+sanoja+Raamatussa,+niin+Raamatusta+tulisi+aika+kaponen.
26.12.2021 16:20
Minä+uskon+siihen,+että+viimeinen+vuosiviikko+on+vielä+tulematta.+Silloin+ilmestyy+Antikristus,+jonka+kanssa+juutalaiset+tekevät+liiton.+Jeesus+ilmoitti+siitä+Joh.+5:43+"Minä+olen+tullut+Isäni+nimessä,+ja+te+ette+ota+minua+vastaan;+jos+toinen+tulee+omassa+nimessään,+niin+hänet+te+otatte+vastaan."
Ilmestyskirjan+tapahtumet+alkavat+toteutua.+Kun+lukee+Ilmestyskirjaa,+tuntuu,+että+ne+ajat+lähestyvät+nopeata+vauhtia.
26.12.2021 16:06
48 / 59