Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+vuonna+1981.+minä+uudestisynnyin.+Minä+uskon,+että+silloin+sain+kaikki+syntini+anteeksi,+kun+pyysin+Jeesusta+antamaan+anteeksi+syntini.+Kukaan+ei+houkutellut+minua+mihinkään+jäseneksi,+vaan+minä+koin,+että+Helluntaiseurakunnassa+on+minun+hengellinen+kotini.
Edelleen+haluan+seurata+Jeesusta,+edelleen+haluan+olla+hänen+omansa.+Ilman+häntä+elämäni+olisi+tarkoituksetonta.
26.12.2021 15:28
Kerro+minulle,+mitkä+ovat+ne+teot,+jotka+sinä+teet,+ettei+sinun+uskosi+olisi+hyödytön.+Se+voisi+olla+opiksi+minulle,+että+alkaisin+tehdä+niitä+tekoja,+mitä+sinä+teet.+Olisihan+se+kauheata,+jos+minulta+puuttuisi+juuri+se+teko,+jotka+tekee+minun+uskoni+hyödyttömäksi.
26.12.2021 15:20
Oliko+Luther+kuitenkin+syntiä+tehnyt,+vaikkei+tappanut+ketään+?+Juutalaisvastaisuus+oli+hänellä.+Kun+on+lukenut+hänen+kirjoituksiaan+juuutalaisvastaisuudesta,+sitä+ei+ymmärrä.+Jeesus+oli+juutalainen+ja+juutalaiset+toivat+sanoman+Jeesuksesta+meille+pakanoille.
26.12.2021 15:13
En+pidä+Antikristusta+Raamatun+tärkeimpänä+olentona,+mutta+sillä+on+suuri+merkitys+lopun+ajan+tapahtumissa.+Juutalaiset+tekevät+liiton+sen+kanssa.+Jeesus+sen+itse+ilmoitti+Joh.+5:43++
"Minä+olen+tullut+Isäni+nimessä,+ja+te+ette+ota+minua+vastaan;+jos+toinen+tulee+omassa+nimessään,+niin+hänet+te+otatte+vastaan."
Minä+uskon,+että+viimeinen+7+vuoden+aika+on+edessäpäin.+Silloin+alkaa+Jaakobin+ahdistuksen+ajat.+Silloin+Ilmestyskirjan+tapahtumat+alkavat.
26.12.2021 15:06
Mutta+Luther+oli+juutalaisvastainen.+Hän+oli+sitä+mieltä,+että+Jumala+hylkäsi+oman+kansansa.+Mutta+se+ei+ole+totta+raamatun+ilmoituksen+mukaan.
26.12.2021 15:00
En+usko,+että+Jeesuksen+kaikkia+sanoja+on+kirjoitettu.+Miten+valtava+kirja+siitä+olisikaan+tullut,+jos+kaikki+Jeesuksen+sanat+kolmen+ja+puolen+vuoden+ajalta+olisi+kirjoitettu.
Daniel+kirjassa+kirjoitetaan+70+vuosiviikosta,+jotka+on+säädetty+juutalaisille.+69+vuosiviikkoa+on+jo+mennyt,+viimeinen+7+vuotta+on+vielä+tulematta.+(Daniel+9:+24-27)+.
26.12.2021 14:33
Vuonna+1981+pääsiäisenä+minä+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni.+Jumala+oli+jo+jonkun+aikaa+kutsunut+minä+Jeesuksen+luo.+Syksyllä+menin+kasteelle.
Olen+Jeesuksen+oma,+vaikka+kaikki+maailman+ihmiset+sanoisivat,+että+en+ole.+Mutta+kuitenkin+olen,+koska+Jeesus+otti+minut+vastaan+ja+hän+ei+heitä+pois+ketään,+joka+on+tullut+hänen+luokseen.+Nyt+odotan,+koska+hän+tulee+hakemaan+oman+seurakuntansa+pois+täältä+maailmasta+ja+saamme+olla+hänen+kanssaan+iankaikkisesti.
26.12.2021 14:17
Ei+siinä+seurakunnassa,+mihin+minä+kuulun,+opeteta+kellumaan+rakkaudessa.+Mitä+tarkoittaa+kelluminen+rakkaudessa,+eipä+ole+tullut+mieleen+alkaa+kellumaan.
Seurakunnassa,+mihin+minä+kuulun,+opetetaan+raamatun+sanaa.+Itse+luen+Jumalan+sanaa,+että+oppisin+enemmän+Jumalan+tahdosta.+Minä,+joka+olen+pelossa+kasvanut,+olen+alkanut+tuntemaan+Jumalan+rakkautta.+Ennen+pakenin,+nyt+haluan+lähemmäksi+Taivaallista+Isää.
Tiedätkö+käskyn:+"Älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi.+"+Oletko+käynyt+kaikissa+helluntaiseurakunnissa+kuuntelemassa,+että+siellä+kehotettaisiin+ihmisiä+kellumaan+rakkauden+varassa.+Jos+et+ole+käynyt,+älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi.
26.12.2021 14:10
Kyllä+minä+haluan+elää+Jumalan+säätämää+elämää.
Jeesus+sanoi+seuraajilleen+Matt.+21:+37,+39++"+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"'Rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+mielestäsi'.+Toinen,+tämän+vertainen,+on:+'Rakasta+lähimmäistäsi+niin+kuin+itseäsi'.+
Tahdon+seurata+Jeesuksen+opetusta,+mutta+tiedän,+että+olen+vajavainen+ihminen.+On+niin+vaikeata+rakastaa+joitakin+ihmisiä.+Jotain+mukavaa+ihmistä+on+helppo+rakastaa,+mutta,+jos+kohdalle+osuu+joku+täynnä+vihaa+oleva,+häntä+on+vaikea+rakastaa.+Onneksi+se+tietää,+että+meistä+ei+tule+enkeleitä+täällä+maan+päällä,+vaan+olemme+vajavaisia+ihmisiä+loppuun+asti.+Onko+sekin+Jumalan+suunnatonta+armoa,+ettei+meistä+tule+täällä+täydellisiä,+koska+uskon,+että+siinä+ihminen+tulisi+helposti+ylpeäksi.
26.12.2021 14:01
Mitkä+ovat+ne+teot,+joita+ilman+usko+on+hyödytön.+Kerro,+mitä+ne+sinun+mielestäsi+ovat.
26.12.2021 13:46
Minä+joudun+hakemaan+B-12+vitamiinipikkin+joka+kolmas+kuukausi.+En+ole+täynnä+neulanreikiä,+vaikka+olen+jo+monen+vuoden+aikana+niitä+saanut.
26.12.2021 13:35
Miten+paljon+me+syömme+myrkkyjä,+kun+syömme.+Ruokamme+voi+sisältää+vaikka+mitä+myrkkyjä.+Kuinka+puhdasta+on+vesi,+jota+juomme.+On+sanottu,+että+vedessä+on+jopa+muovihitusia.+Mitä+nämä+muovihituset+aiheuttavat+elimistössämme.+Varsinkin+munuaiset+ovat+kovilla.+Löytyneekö+enää+puhdasta+ruokaa+tai+vettä+Suomestamme.+Joskus+keväällä,+kun+pyöräilee+peltojen+ohi,+näkee,+kun+maanviljelijä+laittaa+jotain+myrkkyjä+pellolle.
Ilma,+jota+hengitämme,+ei+ole+enää+puhdasta.+Tietysti,+jos+asuu+metsän+keskellä,+niin+silloin+se+voi+olla+aika+puhdasta.+Mutta+keskellä+kaupunkia,+hengitämme+autojen+pakokaasuja.+Mitä+ne+aiheuttavatkaan+keuhkoille.+Jos+joku+tupakoi+läheisyydessämme,+saamme+sieltäkin+myrkkyä+keuhkoihimme.
Kyllä+me+myrkkyjen+keskellä+elämme,+puhtaasta+ruuasta+ja+vedestä+voimme+vain+haaveilla.
23.12.2021 19:13
Minä+olen+ottanut+kaksi+rokotetta+ja+yritän,+etten+tartuta+toisia.+En+käy+ravintoloissa,+en+käy+baareissa+enkä+muissakaan+paikoissa,+joissa+on+paljon+ihmisiä.+Jos+menen+kauppaan,+pidän+maskia+ja+olen+kaukana+muista+ihmisistä.+Käyn+harvoin+kaupassa+ja+ostan+vain+välttämättömät+tarvikkeet.+
Teen+kaikkeni,+etten+tarttuttaisi+kenellekkään+tätä+tautia.
23.12.2021 19:03
Mikähän+olisi+se+lääke+maasta,+joka+auttaisi+epilepsiaan+?++Söisin+mielelläni+luonnonlääkkeitä,+jos+ne+auttaisivat,+etten+saisi+epilepsiakohtauksia.+Pappani+kertoi,+että+joku+hänen+nuoruudessaan++kertoi,++että,+jos+jollain+on+munuaistauti,+se+paranee,+kun+juo+jonkun+terveen+ihmisen+pissaa.+Kuinkahan+moni+ryhtyisi+moiseen+?
Mieheni+sai+aina+kaikki+flunssat+ja+hänelle+tuli+usein+jälkitautina+angiina.+Angiina+johti+hänellä+munuaistautiin.+Uskon,+että+hän+olisi+ottanut+korona+rokotuksen,+jos+hän+olisi+vielä+elossa.++Hän+kuoli+sydäninfarktiin,+ei+ollut+lääkettä+pelastamaan+häntä.+En+tiedä+olisiko+lääke+maasta+hänet+pelastanut,+kun+puolet+sydämestä+meni+kuolioon.+Hän+oli+kuollessaan+44+vuotta+vanha.
23.12.2021 18:51
Minun+esi-isäni+ja+-äitini+murhasivat+yhden+miehen.+Heidät+teloitettiin+vuonna+1817+Mäntsälässä+molemmat.+Missä+he+ovat+kuolemansa+jälkeen,+koska+heidät+kastettiin+vauvana+?+Jos+kaste+pelastaa+ihmisen,+he+ovat+Jeesuksen+luona,+mutta,+jos+kaste+ei+pelasta+ihmistä,+he+ovat+kadotuksessa.
Miten+käy+ihmisen,+jota+ei+ole+vauvana+kastettu+ja+hän+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä+?+Hän+kuolee,+ennen+kuin+hän+ehtii+käydä+kasteella.+Missä+hän+viettää+ikuisuuden+?+
Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
02.12.2021 16:00
Minun+esi-isäni+ja+-äitini+tappoivat+yhdessä+miehen.+Heidät+teloitettiin+molemmat+vuonna+1817+Mäntsälässä.+He+saivat+rangaistuksen,+kun+heidän+kaulansa+katkaistiin.+He+tekivät+väärin+ja+saivat+rangaistuksen,+mutta+oli+monta+lasta,+jotka+joutuivat+kärsimään+siitä.+Heiltä+jäi+viisi+lasta,+nuorin+oli+3+vuotta+vanha.+Esi-isäni+Fredric+oli+silloin+12+vuotta+vanha.+Nuoremmat+lapset+joutuivat+rengeiksi+taloihin.+Kun+luin+kirkonkirjoista+Fredricin+elämää,+kun+hän+kiersi+talosta+taloon+renkinä,+ei+ollut+helppoa+elämää.+Mutta+hänen+isänsä+ja+äitinsä+saivat+rangaistuksen,+kun+kaulat+katkaistiin.+
En+ole+vielä+jaksanut+lukea,+miksi+he+tappoivat+miehen.+Lähinnä+ajattelen+näitä+lapsia,+jotka+saivat+kärsiä+vanhempiensa+pahuuden+tähden.
En+katso,+että+olisin+yhtään+parempi+kuin+se,+joka+on+murhannut+jonkun.+Itse+olen+ajatuksissani+murhannut+monia+ihmisiä.+En+ole+tehnyt+niin,+mutta+ajatellut.+Minä+rakastan+eläimiä,+enkä+pidä+ihmisistä.+Ihmiset+ovat+minun+mielestäni+pahoja.+Mutta+eläimet+ovat+minulle+rakkaita,+niiden+takia+voisin+vaikka+satuttaa+ihmisiä.+Lapsista+pidän+myös,+mutta+aikuisia+karsastan.+En+halua+olla+heidän+kanssaan+missään+tekemisissä.
Jos+joku+murhaa+jonkun,+hän+saa+rangaistuksen.+Suomessa+ei+enää+teloiteta+ihmisiä,+mutta+hän+joutuu+vankilaan.+Silmä+silmästä,+hammas+hampaasta+periaate+on+vaikea+toteuttaa+monissa+tapauksissa.+Minun+tätini+on+sitä+mieltä,+että+kosto+on+suloista.+Hän+jakelee+minulle+neuvoja,+kuinka+hän+hoitelisi+väärintekijät.+Heittäisi+jonkun+pahantekijän+mereen+kuolemaan,+kiusaisi+kiusaajan+hengiltä,+häpäisisi+väärintekijän,+ei+ole+ollut+kiva+kuunnella+hänen+juttujaan.
Miten+silmä+silmästä,+hammas+hampaasta+voisi+toteutua,+kun+äiti+on+kiusannut+lastaan.+Miten+hänelle+kostetaan+?+
Kuitenkin+Jumalan+armo+Kristuksessa+kuuluu+kaikille,+niin+hyville+kuin+pahoillekin.
28.11.2021 13:27
Kiitos+avartavasta+vastauksestasi.+Kun+kirjoittaa,+ei+aina+muista+käsitellä+asioita+tarpeeksi+laajasti.+Tässä+ajatuksia+kirjoitukseesi.
Ilman+muuta+rikoksen+uhrit+ovat+minunkin+sydämelläni.+Tiedän+monia,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaa.+Minun+koulukaverini+hänen+serkkunsa+raiskasi.+Monet+tunnit+kuuntelin+hänen+tuskaansa.+Hänellä+oli+myös+äitinsä+kanssa+ongelmia.+Kympin+tyttö,+jonka+elämä+meni+murskaksi.+Mutta+hänkin+tuli+uskoon.
Murha+on+väärin.+Nytkin+on+tapahtunut+monia+murhia,+ajattelen+heidän+omaistensa+tuskaa+surun+keskellä.+Enkä+koskaan+hyväksy+raiskauksia.+Se+tuska,+mikä+siitä+jää,+kaihertaa+ihmistä+koko+ajan.
Olin+noin+17+vuotta+vanha,+kun+tulin+kotiin.+Poikajoukko+hyökkäsi+kimppuuni.+Onneksi+olin+niin+lähellä+kotiani,+ettei+tapahtunut+mitään+pahempaa.+Minulla+on+kova+ääni,+joten+huusin+niin+kovaa+kuin+pystyin.+Pojat+pelästyivät+huutoani+ja+antoivat+minun+mennä.+Mutta+edelleen+se+pelko+on+minun+sisälläni.+Vaikka+olen+jo+vanha+ja+aikaa+on+kulunut,+vielä,+jos+näen+poikajoukon,+se+pelko+tulee+mieleen.
En+haluaisi+satuttaa+ketään,+mutta+joskus,+kun+tapahtuu+ihan+kauheata,+silloin+nousee+mielleni+viha+ja+haluaisin+puhua+väärintekijälle,+miksi+hän+haluaa+satuttaa+toisia.+Silloin,+kun+ne+pojat+tappoivat+sen+pojan,+silloin+oli+hetki,+jolloin+en+varmaankaan+olisi+pystynyt+olemaan+sanomatta+pahasti.+Silloin,+kun+Erikaa+satutettiin,+olisin+voinut+lyödä+tätä+isää+ja+äitipuolta+kasvoihin.+Nytkin,+kun+muistan+sen,+alan+itkeä+Erikan+kohtaloa.+Sitä+tuskaa,+mitä+hän+koki.+Sen+koen+sydämessäni.
27.11.2021 11:42
Kiitos+vastauksestasi.+Annoit+paljon+ajatuksia+siitä,+miten+jotkut+asiat+voi+ajatella.
Jumala+ei+nimitä+tätä+kolmoismurhaaja+pyhimykseksi.+En+tiedä+ketään,+joka+olisi+nimittänyt+hänet+pyhimykseksi.+Täällä+maailmassa+ei+ole+yhtään+pyhimystä.+Mutta+se+on+uskovaisesta+ihanaa,+kun+joku+ottaa+vastaan+Jeesuksen.+Oli+hän+sitten+siivosyntinen+tai+vankilassa+oleva+rikollinen.+Kaikille+ihmisille+kuuluu+armo.+Jeesus+kuoli+kaikkien+ihmisten+puolesta+ja+kantoi+syntimme+ristillä.+Ei+ole+niin+hyvää+eikä+pahaa+ihmistä,+ettei+Jeesus+ottaisi+häntä+vastaan,+jos+ihminen+huutaa+häntä+avukseen.+Me+ihmiset+emme+saa+korottaa+ketään+ihmistä,+se+on+väärin.
Loot+asui+Sodomassa+ja+häntä+Sodoman+syntielämä+vaivasi.+Loot+oli+kuitenkin+syntinen+ihminen.+Lootista+on+hyvin+vähän+kirjoituksia,+sen+jälkeen+kun+hän+lähti+Sodomasta.+Ainoastaan+tämä,+että+hänestä+tuli+tyttäriensä+lasten+isä.+Näistä+lapsista+kasvoi+kaksi+kansaa,+joista+voimme+raamatusta+lukea.
2.+Piet.+2:7+Kuitenkin+hän+pelasti+hurskaan+Lootin,+jota+rietasten+vaellus+irstaudessa+vaivasi;+saksan+kielisessä+raamatussa+hurskaan+sanan+paikalla+on+gerecht,+joka+tarkoittaa+puolueeton,+rehellinen,+reilu,+tasapuolinen.+Englanninkielisessä+raamatussa+(KIng+James)+ei+ole+Lootin+nimen+eteen+laitettu+adjektiiviä,+joka+kertoisi+millainen+Loot+oli.+Usein+kannattaa+lukea+muitakin+käännöksiä,+jotta+näkisi,+onko+joku+sana+käännetty+muilla+kielillä+samoin.+Se+avartaa+paljon.+Saksankielinen+raamattu++"kertoo"++paljon+enemmän+kuin+suomenkielinen.+
Raamattu+on+siitä+erikoinen+kirja,+että+se+kertoo+totuuden+ihmisistä.+Se+ei+kaunistele+ihmisten+tekoja.
Jumala+näkee+ihmisen+sydämen+ja+hän+tietää,+että+ihminen+on+syntinen.+Siksi+Hän+lähetti+Poikansa+maailmaan,+että+me+Hänen+kauttaan+pelastuisimme.
27.11.2021 10:53
Olin+23+vuotta+naimisissa.+Mieheni+sairastui+munuaistautiin,+kun+lapset+olivat+pieniä.+Monet+kerrat+miehen+ollessa+sairaalassa,+tunsin+olonsa+yksinäiseksi.+Lasten+takia+piti+olla+elämän+syrjässä+kiinni.+Sairaus+koetteli+lapsia+ja+minua.+Eihän+sitä+ole+puusta,+ettei+olisi+tuntenut+tuskaa+toisen+kärsiessä.+Pojillani+oli+jo+pienenä+huoli,+ettei+isä+kuolisi.+Poikiin+sairaus+koski,+he+joutuivat+kokemaan+pienestä+pitäen+sairaalareissut,+niin+Lahdessa+kuin+Helsingissä.+Kun+mieheni+tuli+munuaissiirron+jäkeen+kotiin,+tuntui+kuin+hän+olisi+ollut+vieras+meille.+Meidän+piti+taas+opetella+yhdessäolo.+Hänelle+tehtiin+kolme+munuaissiirtoa.+Munuaisen+hylkiminen+aina+koetteli+perhettämme.+Senkin+koimme+kolme+kertaa.+Suru+oli+siinä+läsnä.+Kuoleman+läheisyyskin+vaikutti.+
Minä,+joka+oli+äitini+alistama,+jouduin+perheen+huoltajaksi.+Minusta+ei+ollut+siihen.+Mieheni+jätti+kaiken+vastuun+minulle.+En+olisi+halunnut+niin,+olisin+halunnut+yhdessä+tehdä+ratkaisuja.+Nyt,+kun+vuosia+on+mennyt,+ymmärrän+paremmin+tilanteita,+joita+meillä+oli.+Silloin+ei+siinä+tuskan+keskellä,+pystynyt+toimimaan+aina+oikein.
26.11.2021 09:24
Rokote+voi+aiheuttaa+seurauksia.+Yksi+tutuistani+ei+ole+voinut+ottaa+rokotusta,+koska+hänelle+tulee+rokotuksista+oireita.+Muutaman+kerran+hän+on+ottanut+jonkun+rokotuksen+ja+joutunut+sairaalaan+hengitysoireiden+takia.+Sen+jälkeen+hän+ei+ole+ottanut+mitään+rokotuksia.+Hän+on+kotona+ja+käy+hyvin+harvoin+kaupassa,+näin+hän+suojelee+itseään+koronalta.
Minulla+on+ollut+pienestä+pitäen+migreeni.+Kun+minulla+todettiin+epilepsia+ja+sain+epilepsialääkkeet,+niin+migreenikin+väheni.+Kun+otin+koronarokotteen,+minulle+tuli+pientä+päänsärkyä.+Toisenkin+rokotuksen+jälkeen+tuli+päänsärkyä.+Nyt+ei+ole+ollut+päänsärkyä+pitkään+aikaan.+En+tiedä+tuleeko+jälleen+kolmannen+jälkeen+päänsärkyä.+Otan+sen+riskin.
Minulla+on+epilepsialääkitys.+Ne+aiheuttavat+minulle+kaikenlaisia+vaivoja.+Mutta+jättäisinkö+lääkkeet+pois+ja+ottaisin+riskin,+että+saan+epilepsiakohtauksen,+kun+vaikka+olen+pyöräilemässä.+Minulla+on+siinä+kaksi+vaihtoehtoa,+otan+pillerit+ja+kestän+niiden+aiheuttamat+vaivat+vai+jätänkö+pillerit+pois+ja+odotan,+koska+kohtaus+tulee.+Otan+nyt+pillerit,+koska+kohtaus+on+niin+kauhea,+etten+halua+sitä+kokea.
26.11.2021 08:33
49 / 59