Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Kun+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+vuonna+1981.+minä+uudestisynnyin.+Minä+uskon,+että+silloin+sain+kaikki+syntini+anteeksi,+kun+pyysin+Jeesusta+antamaan+anteeksi+syntini.+Kukaan+ei+houkutellut+minua+mihinkään+jäseneksi,+vaan+minä+koin,+että+Helluntaiseurakunnassa+on+minun+hengellinen+kotini.Edelleen+haluan+seurata+Jeesusta,+edelleen+haluan+olla+hänen+omansa.+Ilman+häntä+elämäni+olisi+tarkoituksetonta.
  2. Minun+esi-isäni+ja+-äitini+tappoivat+yhdessä+miehen.+Heidät+teloitettiin+molemmat+vuonna+1817+Mäntsälässä.+He+saivat+rangaistuksen,+kun+heidän+kaulansa+katkaistiin.+He+tekivät+väärin+ja+saivat+rangaistuksen,+mutta+oli+monta+lasta,+jotka+joutuivat+kärsimään+siitä.+Heiltä+jäi+viisi+lasta,+nuorin+oli+3+vuotta+vanha.+Esi-isäni+Fredric+oli+silloin+12+vuotta+vanha.+Nuoremmat+lapset+joutuivat+rengeiksi+taloihin.+Kun+luin+kirkonkirjoista+Fredricin+elämää,+kun+hän+kiersi+talosta+taloon+renkinä,+ei+ollut+helppoa+elämää.+Mutta+hänen+isänsä+ja+äitinsä+saivat+rangaistuksen,+kun+kaulat+katkaistiin.+En+ole+vielä+jaksanut+lukea,+miksi+he+tappoivat+miehen.+Lähinnä+ajattelen+näitä+lapsia,+jotka+saivat+kärsiä+vanhempiensa+pahuuden+tähden.En+katso,+että+olisin+yhtään+parempi+kuin+se,+joka+on+murhannut+jonkun.+Itse+olen+ajatuksissani+murhannut+monia+ihmisiä.+En+ole+tehnyt+niin,+mutta+ajatellut.+Minä+rakastan+eläimiä,+enkä+pidä+ihmisistä.+Ihmiset+ovat+minun+mielestäni+pahoja.+Mutta+eläimet+ovat+minulle+rakkaita,+niiden+takia+voisin+vaikka+satuttaa+ihmisiä.+Lapsista+pidän+myös,+mutta+aikuisia+karsastan.+En+halua+olla+heidän+kanssaan+missään+tekemisissä.Jos+joku+murhaa+jonkun,+hän+saa+rangaistuksen.+Suomessa+ei+enää+teloiteta+ihmisiä,+mutta+hän+joutuu+vankilaan.+Silmä+silmästä,+hammas+hampaasta+periaate+on+vaikea+toteuttaa+monissa+tapauksissa.+Minun+tätini+on+sitä+mieltä,+että+kosto+on+suloista.+Hän+jakelee+minulle+neuvoja,+kuinka+hän+hoitelisi+väärintekijät.+Heittäisi+jonkun+pahantekijän+mereen+kuolemaan,+kiusaisi+kiusaajan+hengiltä,+häpäisisi+väärintekijän,+ei+ole+ollut+kiva+kuunnella+hänen+juttujaan.Miten+silmä+silmästä,+hammas+hampaasta+voisi+toteutua,+kun+äiti+on+kiusannut+lastaan.+Miten+hänelle+kostetaan+?+Kuitenkin+Jumalan+armo+Kristuksessa+kuuluu+kaikille,+niin+hyville+kuin+pahoillekin.
  3. Kiitos+avartavasta+vastauksestasi.+Kun+kirjoittaa,+ei+aina+muista+käsitellä+asioita+tarpeeksi+laajasti.+Tässä+ajatuksia+kirjoitukseesi.Ilman+muuta+rikoksen+uhrit+ovat+minunkin+sydämelläni.+Tiedän+monia,+jotka+ovat+ottaneet+Jeesuksen+vastaa.+Minun+koulukaverini+hänen+serkkunsa+raiskasi.+Monet+tunnit+kuuntelin+hänen+tuskaansa.+Hänellä+oli+myös+äitinsä+kanssa+ongelmia.+Kympin+tyttö,+jonka+elämä+meni+murskaksi.+Mutta+hänkin+tuli+uskoon.Murha+on+väärin.+Nytkin+on+tapahtunut+monia+murhia,+ajattelen+heidän+omaistensa+tuskaa+surun+keskellä.+Enkä+koskaan+hyväksy+raiskauksia.+Se+tuska,+mikä+siitä+jää,+kaihertaa+ihmistä+koko+ajan.Olin+noin+17+vuotta+vanha,+kun+tulin+kotiin.+Poikajoukko+hyökkäsi+kimppuuni.+Onneksi+olin+niin+lähellä+kotiani,+ettei+tapahtunut+mitään+pahempaa.+Minulla+on+kova+ääni,+joten+huusin+niin+kovaa+kuin+pystyin.+Pojat+pelästyivät+huutoani+ja+antoivat+minun+mennä.+Mutta+edelleen+se+pelko+on+minun+sisälläni.+Vaikka+olen+jo+vanha+ja+aikaa+on+kulunut,+vielä,+jos+näen+poikajoukon,+se+pelko+tulee+mieleen.En+haluaisi+satuttaa+ketään,+mutta+joskus,+kun+tapahtuu+ihan+kauheata,+silloin+nousee+mielleni+viha+ja+haluaisin+puhua+väärintekijälle,+miksi+hän+haluaa+satuttaa+toisia.+Silloin,+kun+ne+pojat+tappoivat+sen+pojan,+silloin+oli+hetki,+jolloin+en+varmaankaan+olisi+pystynyt+olemaan+sanomatta+pahasti.+Silloin,+kun+Erikaa+satutettiin,+olisin+voinut+lyödä+tätä+isää+ja+äitipuolta+kasvoihin.+Nytkin,+kun+muistan+sen,+alan+itkeä+Erikan+kohtaloa.+Sitä+tuskaa,+mitä+hän+koki.+Sen+koen+sydämessäni.
  4. Kiitos+vastauksestasi.+Annoit+paljon+ajatuksia+siitä,+miten+jotkut+asiat+voi+ajatella.Jumala+ei+nimitä+tätä+kolmoismurhaaja+pyhimykseksi.+En+tiedä+ketään,+joka+olisi+nimittänyt+hänet+pyhimykseksi.+Täällä+maailmassa+ei+ole+yhtään+pyhimystä.+Mutta+se+on+uskovaisesta+ihanaa,+kun+joku+ottaa+vastaan+Jeesuksen.+Oli+hän+sitten+siivosyntinen+tai+vankilassa+oleva+rikollinen.+Kaikille+ihmisille+kuuluu+armo.+Jeesus+kuoli+kaikkien+ihmisten+puolesta+ja+kantoi+syntimme+ristillä.+Ei+ole+niin+hyvää+eikä+pahaa+ihmistä,+ettei+Jeesus+ottaisi+häntä+vastaan,+jos+ihminen+huutaa+häntä+avukseen.+Me+ihmiset+emme+saa+korottaa+ketään+ihmistä,+se+on+väärin.Loot+asui+Sodomassa+ja+häntä+Sodoman+syntielämä+vaivasi.+Loot+oli+kuitenkin+syntinen+ihminen.+Lootista+on+hyvin+vähän+kirjoituksia,+sen+jälkeen+kun+hän+lähti+Sodomasta.+Ainoastaan+tämä,+että+hänestä+tuli+tyttäriensä+lasten+isä.+Näistä+lapsista+kasvoi+kaksi+kansaa,+joista+voimme+raamatusta+lukea.2.+Piet.+2:7+Kuitenkin+hän+pelasti+hurskaan+Lootin,+jota+rietasten+vaellus+irstaudessa+vaivasi;+saksan+kielisessä+raamatussa+hurskaan+sanan+paikalla+on+gerecht,+joka+tarkoittaa+puolueeton,+rehellinen,+reilu,+tasapuolinen.+Englanninkielisessä+raamatussa+(KIng+James)+ei+ole+Lootin+nimen+eteen+laitettu+adjektiiviä,+joka+kertoisi+millainen+Loot+oli.+Usein+kannattaa+lukea+muitakin+käännöksiä,+jotta+näkisi,+onko+joku+sana+käännetty+muilla+kielillä+samoin.+Se+avartaa+paljon.+Saksankielinen+raamattu++"kertoo"++paljon+enemmän+kuin+suomenkielinen.+Raamattu+on+siitä+erikoinen+kirja,+että+se+kertoo+totuuden+ihmisistä.+Se+ei+kaunistele+ihmisten+tekoja.Jumala+näkee+ihmisen+sydämen+ja+hän+tietää,+että+ihminen+on+syntinen.+Siksi+Hän+lähetti+Poikansa+maailmaan,+että+me+Hänen+kauttaan+pelastuisimme.