Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ukim
profiilit
Ukim
Ukim
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
491
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jumalan Henki ei johdata ihmistä tekemään syntiä.
16.09.2023 17:28
"Mitä olisi muuten maailma ilman tiedettä ja sen aiheuttamia parannuksia yhteiskunnissa"
Mitä olisi maailma ilman Jumalaa? Vastaus: Sitä ei olisi olemassa.
16.09.2023 14:48
"Uskonto on sinun henkilökohtainen asiasi sitä ei tartte tuputtaa kenellekkään."
Sinun mielipiteesi ja näkemyksesi ovat sinun henkilökohtaisia asioitasi, niitä ei tarvitse tuputtaa kenellekään.
16.09.2023 14:46
"Vihamiehiä kohtaan noudatetaan VT:n jumalan kostofantasioita"
Mitä siitä? Onko se väärin?
15.09.2023 00:38
Jumala on ylin auktoriteetti ja tuomari, joten tietenkin Hänen lakinsa on maallisten lakien yläpuolella.
14.09.2023 18:30
"Mieletään sairas uskoo olemattomiin."
Paha ihminen tekee vääryyttä.
14.09.2023 18:23
"Ei olematonta tarvitse kieltää. Sitä ei vaan kertakaikkiaan ole olemassa."
"Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa".
Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa." ( Psalmit 53:1 )
14.09.2023 16:46
Ateistit kieltävät Jumalan, koska he rakastavat pimeyttä enemmän kuin valkeutta. "Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." ( Johanneksen evankeliumi 3:19-21 )
14.09.2023 16:35
"Luultavasti olet jokin uskovainen sekopäätrolli tai muuten vain tyhjän jankkaaja..."
Kun sinä luulet, niin minä tiedän. Minä tiedän, että sinä olet paha ja väärämielinen ihminen. Sinä pidät itseäsi hyvänä, mutta totuus on se, että sinä olet paha.
14.09.2023 16:18
"Luultavasti olet jokin uskovainen sekopäätrolli tai muuten vain tyhjän jankkaaja..."
Ihan kiva päätelmä. Ehkä sinun kannattaisi perustaa jonkinlainen päätelmäkerho, voisitte siellä lausua tuollaisia kivoja päätelmiä toisillenne. Kerhon nimi voisi olla vaikka: "Yksinkertaisten ihmisten päätelmäkerho".
14.09.2023 16:14
"Yhteiskunta luo moraalisäännöt yhteiskunnan sujuvan ja oikeudenmukaisen toiminnan takaamiseksi, lähtökohtana ihmisten luontainen moraalitaju"
Kenen moraalitaju on oikea ja kenen väärä? Jos raiskaaminen on sinun moraalitajusi mukaan väärin, mutta minun moraalitajuni mukaan se ei ole väärin, niin kumpi on oikeassa ja kumpi on väärässä?
14.09.2023 16:07
"Moraali tulee yhteisöltä, jonka jäseniä olemme."
Jos yhteiskunta/yhteisö sanoo, että raiskaaminen ei ole väärin ja minä sanon, että raiskaaminen on väärin, niin kumpi on oikeassa ja kumpi on väärässä?
14.09.2023 14:44
"Olisitko sinä lapsena halunnut, että sinua olisi kidutettu?"
Mitä väliä sillä on? Minun tahtoniko kertoo mikä on oikein ja mikä väärin? Minä en tahdo syödä vadelmia, tarkoittaako tämä sitä, että vadelmien syöminen on väärin?
"Eikö se olisi ollut sinusta väärin?"
Miksi kysyt tuollaista? Onko minun mielide yhtäkuin totuus? Jos minä olen sitä mieltä, että vadelmien syöminen on väärin, niin tarkoittaako se sitä, että vadelmien syöminen on väärin?
14.09.2023 14:33
"Yhteiskunta määrää moraalista ja siksi on kirjoitettu jopa lakeja, jotka yrittävät seurata tuota yhteistä moraalia." Siis väitätkö sinä, että yhteiskunta/yhteisö määrittää mikä on oikein ja mikä väärin? Jos yhteiskunta/yhteisö on sitä mieltä, että raiskaaminen ei ole väärin, niin tarkoittaako se sitä, että raiskaaminen ei ole väärin?
14.09.2023 14:20
"jokainen täysijärkinenhän tuon ymmärtää." Kuka määrittelee täysijärkisyyden ja kenen määritelmä on oikea? Sinäkö sen määrittelet? Sinunko määritelmäsi on oikea? Miksi juuri sinun määritelmäsi on oikea? Oletko sinä ikäänkuin Jumala, jonka mielipiteet ja näkemykset ovat absoluuttisia totuuksia?
14.09.2023 14:03
"Jotkin asiat kuten lasten kiduttaminen on tietenkin itsestään selvästi väärin, jokainen täysijärkinenhän tuon ymmärtää." Joku voisi aivan yhtälailla sanoa näin: "Jokainen täysijärkinen ymmärtää, että lasten kiduttaminen ei ole väärin." Jos sinä sanot, että lasten kiduttaminen on väärin ja joku toinen sanoo, että se ei ole väärin, niin kumpi teistä on oikeassa ja kumpi teistä on väärässä? Miksi juuri sinun mielipiteesi/näkemyksesi on oikea? Oletko sinä ikäänkuin Jumala, joka kertoo mikä on oikein ja mikä väärin ja jonka sana on absoluuttinen totuus?
14.09.2023 13:59
"lasten kiduttaminen on tietenkin itsestään selvästi väärin" Miksi se on väärin?
14.09.2023 13:51
"Toiset asiat voivat olla enemmän oikein tai väärin kuin toiset asiat eli moraali on suhteellista." Kuka sanoo mikä on oikein ja mikä väärin ja kenen sana on totuus? Jos sinä sanot, että on väärin kiduttaa ihmistä huvin vuoksi ja minä sanon, että se ei ole väärin, niin kumpi meistä on oikeassa ja kumpi meistä on väärässä?
14.09.2023 13:45
"Minusta uskonnon takia valehtelu on moraalitonta." Mitä siitä? Jos minä olen sitä mieltä, että se ei ole moraalitonta, niin tarkoittaako se sitä, että se ei ole moraalitonta?
14.09.2023 13:40
"Eikö se ole aika moraalitonta?" Sinähän uskot, että mikään ei ole absoluuttisesti väärin, ei edes se, että mies kiduttaa pientä lasta huvin vuoksi.
14.09.2023 12:25
24 / 25