Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Aktivisti
profiilit
Aktivisti
Aktivisti
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
517
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miten ihmeessä Trump oli niin hölmö, että meni KGB:n hotelliin ja luuli olevansa suojassa.
Hän olisi helposti saanut tietoonsa, että jokaisessa huoneessa on mikrofonit paremmissa huoneissa mikit ja kamerat.
Tuo Trumpin järjestämä "Golden shower" josta on hyvälaatuista kuvaa on ollut ihmisten tiedossa jo kauan mutta Putler ei ole sitä vielä julkaissut.
20.02.2025 15:51
Alkuperäinen on:
J.H. Erkon runo "Se kolmas" (kirjoitettu 1887-1890 välillä), jonka Oskar Merikanto sävelsi vuonna 1895
20.02.2025 15:40
Minulla on moniteholasit. Ei niin kauhean hyvät.
En käytännössä tarvitse kaukolaseja mutta ajokortissa lukee, että lasit on oltava.
Noiden kanssa minulla on lasien päälle tulevat aurinkolasit joita voi käyttää myös ilman rillejä koska niissähän on myös sangat joiden alle silmälasien sangat jäävät.
Toimiva setti.
20.02.2025 15:35
"Ei kai kukaan ota eläkeläistä edes töihin , ensinnäkin vakuutus asiat., kuka tekee vakuutuksen eläkeläiselle joka on töissä ? Jos jotain sattuu niin en usko että kukaan . "
Ihan varmasti ottaa.
Koulut tarvitsevat tilapäisiä opettajia joilla on joku erityisosaaminen.
Itse ainakin eläkeläisenä käyn välilä opettamassa ja nautin siitä, myös oppilaat tykkäävät kuin on vaihtelua.
20.02.2025 14:37
Olen listalla opettajaksi sairaslomapäivien varalle.
En halua ottaa työtä johon olisi sitouduttava menemään useita kuukausia.
20.02.2025 14:26
Minulla ja perheellä on Elisan liittymät yli 20v kokemuksella. Vissiin noin 30€/kk.
Ainut poikkeus on kodin Wifi (vaimolla etäpäiviä jota varten hyvä verkkoyhteys on oltava).
Wifin SIM on Moi 22-27€/kk riippuen 5G käytön määrästä. Tuo Moi 4G/5G liittymä joka oli edullisempi kuin Elisalta. Kaapelisi olisi vissiin 50 tai 70€/kk
Kodin Wifi verokko siis alle 30€/kk (22-27€???).
Kokeilin juuri laitta 3lle laitteelle joissa Google TV eri suoratoistopalvelun eri elokuvia pyörimään samaan aikaan. Toimi tuo halpis kotiverkko ihan hyvin kolmen leffan pyörittäjänä.
20.02.2025 14:22
Itselläni (66v) on muisti mielestäni heikentynyt isosti.
Olen saanut (Kanta-Häme) hyvää julkista palvelua.
Ensin lääkäri joka varasi ajan erikoislääkärille. Sieltä pään magneettikuvaukseen. Aivot ja verenkierto ikäisekseni hyvät mutta joku aivojen osa oli huonontunut kuten ikäiselläni useimmiten on.
Sitten tarkastus neuropsykiatrin toimesta. Muisti heikentynyt, ei hälyyttävää.
Lopputulema erikoilääkärin lausumana oli se, että jatka elämääsi ja jatka syömistäsi terveellisesti.
Palataan asiaan 5:n vuoden kuluttua. Nyt kirjoita kaiken muistiin kalenteriin tai puhelimen notepad-tiedostoon jotta en unohtaisi asioita.
Onneksi saan edullisen vuosikortin Uimalaan jossa kuntosali, hyvät saunat ja kylpylä-vekottimet.
Tuonne useampi viikottainen visiitti, niin pysyy kunnossa.
20.02.2025 13:55
Miten voit syyttää opettajaa siitä, että hän ei tunne meille vieraan kulttuurin X tapoja?
Miten sinä ketjun aloittaja tervehtisit sisällä olevia ihmisiä kömpiessäsi igluun sisälle?
20.02.2025 13:32
" Kiovan natsit Usan yllytyksestä alkoivat terrorisoida itäUkrainan venäjänkielisiä, jotta saataisiin sota Venäjän kanssa aikaan."
Niitä natseja ei sitten löydetty ja loput kiovalaisista vissiin lähti paskalle jotta saataisiin sota Venäjän kanssa aikaan.
19.02.2025 15:26
Ruskea talo?
Tässä aloitteessa on tarkoitus pitää mineraalimme ja malmimme meidä omaisuutena.
Noiden kanssa voisimme tehdä meille rahaa ja työpaikkoja.
Nyt nuo rahat menevät johonkin palmun alle, minne lie.
19.02.2025 13:51
Tuo oli hyvä tieto, että samoille ratapölkyille voi rakentaa molemmat raideleveydet.
18.02.2025 08:46
Olen itse se palkaton valvoja. Palkattu Valvoja kertoi käyvänsä työmaalla vähintäänm kerran viikossa itse jaksan tulla tuolta alle kilometrin päästä tilapäisasunnolta useammankin kerran viikossa tänne työmaalle.
16.02.2025 14:12
Olivat asiallisia. Auttoivat monessa asiassa kuten tilapäisasunnon hommaamisessa ja pois- ja takaisin muuttojen järjestelyissä.
Tilapäisasunto muutot ja ehkä tarvittava tavaroiden varasto joista maksavat 90% kuluista.
Korjaus menee siten, että olemme tilaajia. Vakuutusyhtiö tekee tilaukset ja maksaa laskut. Vakuutusyhtiö laittaa projektipäällikön työmaalle. Minä kommunikoin tuon projektipäällikön kanssa. Hän kommunikoi raksan mestarin kanssa. Kaikki välitarkastukset teemme kimpassa. Tarkaustuksissa myös vakuutusyhtiön edustaja.
Annamme remppafirmalle työrauhan. Lupasin jo, että olen 15min päässä tilapäisasunnossa ja tarvittaessa tulen työmaalle.
12.02.2025 17:48
"Venäläinen drone lentää Ukrainan pyhäkköön ja tuhoaa kaiken...on muitakin keinoja"
Onhan noita sinne kirkkoihin jo lennellyt kaikkia mahdollisia venäläisiä joukkotuhoaseita poislukien ydinpommit.
Venäjällä Venäjän ortodoksisen kirkon johtaja, patriarkka Kirill siunaa nämäkin iskut kun näihin Ukrainassa oleviin venäjän ortodoksikirkkoihin on tullut Ukrainalaisia natseja.
Kirill pahoittelee kun siinä samalla nämä ukrainan natsit aiheuttavat sen, että ukrainalaisia lapsia ja vanhuksia kuolee samassa iskussa.
11.02.2025 16:20
Onko teillä siellä Pietari-Moskova alueella pidellyt lämpöisiä säitä? Kovassa kuumeessa vissiin kuitenkin kirjoittelet.
11.02.2025 16:11
Yli 65 vuotiaana minä ainakin turvaudun kaupungin fiksuihin terveyspalveluihin.
Vuoden kortti uimahalliin ja kuntosalille maksaa minulle eläkeläiselle 22€.
Ensin salille ja sitten suihkun ja saunan kautta uimaan. Seuraava askel uinnin jälkeen on lämmin allas jossa hierovat suihkut.
Ilo ei ole ikuista kun me eläkeläiset häivymme ennen klo 16.00 jolloin meidän aikamme 10-16 loppuu
Kiitos eläkeläisistä huolta pitävä kaupunki, minun terveyteni on ikäisekseni todella hyvä.
11.02.2025 14:54
Trumppi on toivottavasti huomannut, että hänellä on jo melkoisesti kilsoja mittarissa. On vähän kuin miljoona kilsaa ajettu vaihtoauto jossa kone ja ohjaus lonksuttaa.
Hän kuitenkin suunnitelee tulevaisuuttaan.
Ehkä miettii sitä, että Paavin virkaan otetaan vain ikämiehiä.
Tämä päätös näyttää hyvältä Trumpin CV:ssä jos hän hakee Paavin paikkaa.
07.02.2025 11:43
Minä taas nautin tilanteesta tummaihoisen kanssa.
On ihanaa kun vaimo tuo karibian lämpöä peiton alle.
Satunnaisena kotiparturinani hän on todella hyvä. Laittaa ehtiessään hyvää ruokaa. Noita pelkäämiänne raiskauksia jopa toivoisin jopa vähän lisää.
Eikä tuo vaimon yli 4:n tonnin kuukausipalkkakaan ole mielestäni paha juttu.
Miksi te niputatte kaikki täällä asuvat ei-valkoiset yhteen nippuun?
05.02.2025 12:43
Tuossa on ehkäpä kaksi syytä.
1 Tuo on asia jotta opitaan toimimaan useamman maan ilmavoimien kanssa kimpassa.
2 On hyvä näyttää kone- ja ohjus-pulasta kärsivälle naapurillemme, että täällä ollaan valmiita.
05.02.2025 12:33
RKP haluaa vähentää byrokratiaa.
Muutama sata ruotsinkielen opettajan virkaa lisää lienee byrokratiaa lisäävä muutos?
Aika kallis ehdotus meille veronmaksajille.
Omana mielipiteenäni ehdotan, että kun kieliopintoihin satsataan, niin sitten sellaisiin joilla parannamme vaikkapa ulkomaankauppaamme.
05.02.2025 12:09
2 / 26