Vapaa kuvaus

Kristuksessa, rehellinen ja koko sydämestä uskossa.

Kotisivu. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Linkit: http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: Varattu

Lapset: ---

Email: [email protected]

Hakusanat: Usko, Jeesus, Kristus, Raamattu, pelastus, Pyhä Henki, Kirkko. Jumala

Aloituksia

96

Kommenttia

455

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Roomalaliskirje.+1:18+Sillä+Jumalan+viha+ilmestyy+taivaasta+kaikkea+ihmisten+jumalattomuutta+ja+vääryyttä+vastaan,+niiden,+jotka+pitävät+totuutta+vääryyden+vallassa,1:19+sentähden+että+se,+mikä+Jumalasta+voidaan+tietää,+on+ilmeistä+heidän+keskuudessaan;+sillä+Jumala+on+sen+heille+ilmoittanut.1:20+Sillä+hänen+näkymätön+olemuksensa,+hänen+iankaikkinen+voimansa+ja+jumalallisuutensa,+ovat,+kun+niitä+hänen+teoissansa+tarkataan,+maailman+luomisesta+asti+nähtävinä,+niin+etteivät+he+voi+millään+itseänsä+puolustaa,+>>+Jakeen+lisätiedot1:21+koska+he,+vaikka+ovat+tunteneet+Jumalan,+eivät+ole+häntä+Jumalana+kunnioittaneet+eivätkä+kiittäneet,+vaan+ovat+ajatuksiltansa+turhistuneet,+ja+heidän+ymmärtämätön+sydämensä+on+pimentynyt.1:22+Kehuessaan+viisaita+olevansa+he+ovat+tyhmiksi+tulleet1:23+ja+ovat+katoamattoman+Jumalan+kirkkauden+muuttaneet+katoavaisen+ihmisen+ja+lintujen+ja+nelijalkaisten+ja+matelevaisten+kuvan+kaltaiseksi.1:24+Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa,1:25+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.1:26+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;1:27+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.1:28+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia.1:29+He+ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä;1:30+ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia,1:31+vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta;1:32+jotka,+vaikka+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet,+eivät+ainoastaan+itse+niitä+tee,+vaan+vieläpä+osoittavat+hyväksymistä+niille,+jotka+niitä+tekevät.
  2. Raamatun+sana+toteutuu+ja+suomi+on+mennyt+mukaan+syntiin+ja+kirkko+myös+ajaa+näitä+syntejä+ja+hyväksyy+ja+kannustaa+näihin+synteihin.+Tuomio+tulee.Roomalaiskirje.++1:21+koska+he,+vaikka+ovat+tunteneet+Jumalan,+eivät+ole+häntä+Jumalana+kunnioittaneet+eivätkä+kiittäneet,+vaan+ovat+ajatuksiltansa+turhistuneet,+ja+heidän+ymmärtämätön+sydämensä+on+pimentynyt.1:22+Kehuessaan+viisaita+olevansa+he+ovat+tyhmiksi+tulleet+>>+Jakeen+lisätiedot1:23+ja+ovat+katoamattoman+Jumalan+kirkkauden+muuttaneet+katoavaisen+ihmisen+ja+lintujen+ja+nelijalkaisten+ja+matelevaisten+kuvan+kaltaiseksi.1:24+Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa,1:25+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.1:26+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;1:27+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.1:28+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia.1:29+He+ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä;1:30+ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia,1:31+vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta;1:32+jotka,+vaikka+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet,+eivät+ainoastaan+itse+niitä+tee,+vaan+vieläpä+osoittavat+hyväksymistä+niille,+jotka+niitä+tekevät.
  3. Jehovantodistajilla+on+väärä+tulkinta+Pyhästä+Hengesta,+että+Hän+olisi+vain+joku+tuuli+yms.+Raamattu+suoraan+sanoo+että+Pyhän+Hengen+voi+murehduttaa,+Hän+puhuu,+muistuttaa+ja+antaa+voiman+yms.+Tässä+vain+muutamia+asioita+mitä+tämä+Jumalan+kolmas+persoona+tekee.Markuksen+evankeliumi:13:11+Ja+kun+he+vievät+teitä+ja+vetävät+oikeuteen,+älkää+edeltäpäin+huolehtiko+siitä,+mitä+puhuisitte;+vaan+mitä+teille+sillä+hetkellä+annetaan,+se+puhukaa.+Sillä+ette+te+ole+puhumassa,+vaan+Pyhä+Henki.+>>+Jakeen+lisätiedotLuukkaan+evankeliumi:1:35+Enkeli+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Pyhä+Henki+tulee+sinun+päällesi,+ja+Korkeimman+voima+varjoaa+sinut;+sentähden+myös+se+pyhä,+mikä+syntyy,+pitää+kutsuttaman+Jumalan+Pojaksi.2:25+Ja+katso,+Jerusalemissa+oli+mies,+nimeltä+Simeon;+hän+oli+hurskas+ja+jumalinen+mies,+joka+odotti+Israelin+lohdutusta,+ja+Pyhä+Henki+oli+hänen+päällänsä.2:26+Ja+Pyhä+Henki+oli+hänelle+ilmoittanut,+ettei+hän+ollut+näkevä+kuolemaa,+ennenkuin+oli+nähnyt+Herran+Voidellun.3:22+ja+Pyhä+Henki+laskeutui+hänen+päällensä+ruumiillisessa+muodossa,+niinkuin+kyyhkynen,+ja+taivaasta+tuli+ääni:+"Sinä+olet+minun+rakas+Poikani;+sinuun+minä+olen+mielistynyt."12:12+sillä+Pyhä+Henki+opettaa+teille+sillä+hetkellä,+mitä+teidän+on+sanottava."Johanneksen+evankeliumi:14:26+Mutta+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+on+lähettävä+minun+nimessäni,+hän+opettaa+teille+kaikki+ja+muistuttaa+teitä+kaikesta,+minkä+minä+olen+teille+sanonut.20:22+Ja+tämän+sanottuaan+hän+puhalsi+heidän+päällensä+ja+sanoi+heille:+"Ottakaa+Pyhä+Henki.Apostolien+teot:1:8+vaan,+kun+Pyhä+Henki+tulee+teihin,+niin+te+saatte+voiman,+ja+te+tulette+olemaan+minun+todistajani+sekä+Jerusalemissa+että+koko+Juudeassa+ja+Samariassa+ja+aina+maan+ääriin+saakka."1:16+"Miehet,+veljet,+sen+raamatunsanan+piti+käymän+toteen,+jonka+Pyhä+Henki+on+Daavidin+suun+kautta+edeltä+puhunut+Juudaasta,+joka+rupesi+niiden+oppaaksi,+jotka+ottivat+kiinni+Jeesuksen.5:32+Ja+me+olemme+kaiken+tämän+todistajat,+niin+myös+Pyhä+Henki,+jonka+Jumala+on+antanut+niille,+jotka+häntä+tottelevat."10:44+Kun+Pietari+vielä+näitä+puhui,+tuli+Pyhä+Henki+kaikkien+päälle,+jotka+puheen+kuulivat.11:15+Ja+kun+minä+rupesin+puhumaan,+tuli+Pyhä+Henki+heidän+päällensä,+niinkuin+alussa+meidänkin+päällemme.13:2+Ja+heidän+toimittaessaan+palvelusta+Herralle+ja+paastotessaan+Pyhä+Henki+sanoi:+"Erottakaa+minulle+Barnabas+ja+Saulus+siihen+työhön,+johon+minä+olen+heidät+kutsunut."15:28+Sillä+Pyhä+Henki+ja+me+olemme+nähneet+hyväksi,+ettei+teidän+päällenne+ole+pantava+enempää+kuormaa+kuin+nämä+välttämättömät:16:6+Ja+he+kulkivat+Frygian+ja+Galatian+maan+kautta,+sillä+Pyhä+Henki+esti+heitä+julistamasta+sanaa+Aasiassa.19:6+Ja+kun+Paavali+pani+kätensä+heidän+päälleen,+tuli+heidän+päällensä+Pyhä+Henki,+ja+he+puhuivat+kielillä+ja+ennustivat.20:23+Sen+vain+tiedän,+että+Pyhä+Henki+jokaisessa+kaupungissa+todistaa+minulle+ja+sanoo,+että+kahleet+ja+ahdistukset+minua+odottavat.20:28+Ottakaa+siis+itsestänne+vaari+ja+kaikesta+laumasta,+johon+Pyhä+Henki+on+teidät+pannut+kaitsijoiksi,+paimentamaan+Herran+seurakuntaa,+jonka+hän+omalla+verellänsä+on+itselleen+ansainnut.21:11+Ja+tultuaan+meidän+luoksemme+hän+otti+Paavalin+vyön,+sitoi+sillä+jalkansa+ja+kätensä+ja+lausui:+"Näin+sanoo+Pyhä+Henki:+'Sen+miehen,+jonka+vyö+tämä+on,+juutalaiset+näin+sitovat+Jerusalemissa+ja+antavat+pakanain+käsiin.'"28:25+Ja+kun+he+olivat+keskenään+erimielisiä,+erosivat+he+toisistaan,+Paavalin+sanoessa+ainoastaan+nämä+sanat:+"Oikein+on+Pyhä+Henki+puhunut+profeetta+Esaiaan+kautta+teidän+isillenne,Hebrealaiskirje:3:7+Sentähden,+niinkuin+Pyhä+Henki+sanoo:+"Tänä+päivänä,+jos+te+kuulette+hänen+äänensä,9:8+Näin+Pyhä+Henki+osoittaa,+että+tie+kaikkeinpyhimpään+vielä+on+ilmoittamatta,+niin+kauan+kuin+etumainen+maja+vielä+seisoo.10:15+Todistaahan+sen+meille+myös+Pyhä+Henki;+sillä+sanottuaan:http;//www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
  4. Kaiken+piti+tapahtua+todellisesti,+että+Raamatun+ennustukset+kävisi+toteen.+Ihminen+joka+on+vain+nimellisesti+kristinuskoinen,+yrittää+turhauttaa+tämän+asian+ja+selittää,+että+Raamattu+ei+ole+Jumalan+sanaa.+Raamatttu+sanoo+että+yksikään+piirto+siitä+ei+ole+jäävä+tapahtumatta.Tässä+muutama+Raamatun+sana,+kuinka+tärkeä+on+että+esim+ylosnousu+on+todellinen+tapahtuma.1.Korinttolaiskirje:2:9+vaan,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"mitä+silmä+ei+ole+nähnyt+eikä+korva+kuullut,+mikä+ei+ole+ihmisen+sydämeen+noussut+ja+minkä+Jumala+on+valmistanut+niille,+jotka+häntä+rakastavat."+>>+Jakeen+lisätiedot15:12+Mutta+jos+Kristuksesta+saarnataan,+että+hän+on+noussut+kuolleista,+kuinka+muutamat+teistä+saattavat+sanoa,+ettei+kuolleitten+ylösnousemusta+ole?15:13+Vaan+jos+ei+ole+kuolleitten+ylösnousemusta,+ei+Kristuskaan+ole+noussut.15:14+Mutta+jos+Kristus+ei+ole+noussut+kuolleista,+turha+on+silloin+meidän+saarnamme,+turha+myös+teidän+uskonne;15:20+Mutta+nytpä+Kristus+on+noussut+kuolleista,+esikoisena+kuoloon+nukkuneista.2.Korinttolaiskirje:5:15+ja+hän+on+kuollut+kaikkien+edestä,+että+ne,+jotka+elävät,+eivät+enää+eläisi+itselleen,+vaan+hänelle,+joka+heidän+edestään+on+kuollut+ja+ylösnoussut.1.Tessalonikalaiskirje:4:14+Sillä+jos+uskomme,+että+Jeesus+on+kuollut+ja+noussut+ylös,+niin+samoin+on+Jumala+Jeesuksen+kautta+myös+tuova+poisnukkuneet+esiin+yhdessä+hänen+kanssaan.
  5. Raamattu+sanoo+että+tulee+vaikeita+aikoja+ja+vainoja,+mutta+meidät+otetaan+vihan+ajasta+pois+taivaaseen.Matteuksen+evankeliumi:+5:10+Autuaita+ovat+ne,+joita+vanhurskauden+tähden+vainotaan,+sillä+heidän+on+taivasten+valtakunta.+>>+Jakeen+lisätiedot5:11+Autuaita+olette+te,+kun+ihmiset+minun+tähteni+teitä+solvaavat+ja+vainoavat+ja+valhetellen+puhuvat+teistä+kaikkinaista+pahaa.5:12+Iloitkaa+ja+riemuitkaa,+sillä+teidän+palkkanne+on+suuri+taivaissa.+Sillä+samoin+he+vainosivat+profeettoja,+jotka+olivat+ennen+teitä.5:44+Mutta+minä+sanon+teille:+rakastakaa+vihollisianne+ja+rukoilkaa+niiden+puolesta,+jotka+teitä+vainoavat,10:23+Ja+kun+teitä+vainotaan+yhdessä+kaupungissa,+paetkaa+toiseen;+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+te+ette+ehdi+loppuun+käydä+Israelin+kaupunkeja,+ennenkuin+Ihmisen+Poika+tulee.13:21+mutta+hänellä+ei+ole+juurta+itsessään,+vaan+hän+kestää+ainoastaan+jonkun+aikaa,+ja+kun+tulee+ahdistus+tai+vaino+sanan+tähden,+niin+hän+heti+lankeaa+pois.23:34+Sentähden,+katso,+minä+lähetän+teidän+tykönne+profeettoja+ja+viisaita+ja+kirjanoppineita.+Muutamat+heistä+te+tapatte+ja+ristiinnaulitsette,+ja+toisia+heistä+te+ruoskitte+synagoogissanne+ja+vainoatte+kaupungista+kaupunkiin;Markuksen+evankeliumi:+4:17+mutta+heillä+ei+ole+juurta+itsessään,+vaan+he+kestävät+ainoastaan+jonkun+aikaa;+kun+sitten+tulee+ahdistus+tai+vaino+sanan+tähden,+niin+he+kohta+lankeavat+pois.10:30+ja+joka+ei+saisi+satakertaisesti:+nyt+tässä+ajassa+taloja+ja+veljiä+ja+sisaria+ja+äitejä+ja+lapsia+ja+peltoja,+vainojen+keskellä,+ja+tulevassa+maailmassa+iankaikkista+elämää.Luukkaan+evankeliumi:+11:49+Sentähden+Jumalan+viisaus+sanookin:+'Minä+lähetän+heille+profeettoja+ja+apostoleja,+ja+muutamat+niistä+he+tappavat+ja+toisia+vainoavat,21:12+Mutta+ennen+tätä+kaikkea+he+käyvät+teihin+käsiksi+ja+vainoavat+teitä+ja+vetävät+teidät+synagoogiin+ja+heittävät+vankiloihin+ja+vievät+teidät+kuningasten+ja+maaherrain+eteen+minun+nimeni+tähden.Johanneksen+evankeliumi:+5:16+Ja+sentähden+juutalaiset+vainosivat+Jeesusta,+koska+hän+semmoista+teki+sapattina.15:20+Muistakaa+se+sana,+jonka+minä+teille+sanoin:+'Ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi.'+Jos+he+ovat+minua+vainonneet,+niin+he+teitäkin+vainoavat;+jos+he+ovat+ottaneet+vaarin+minun+sanastani,+niin+he+ottavat+vaarin+teidänkin+sanastanne.Apostolien+teot:+7:52+Ketä+profeetoista+eivät+teidän+isänne+vainonneet?+He+tappoivat+ne,+jotka+ennustivat+sen+Vanhurskaan+tulemista,+jonka+kavaltajiksi+ja+murhaajiksi+te+nyt+olette+tulleet,8:1+Myös+Saulus+hyväksyi+Stefanuksen+surmaamisen.+Ja+sinä+päivänä+nousi+suuri+vaino+Jerusalemin+seurakuntaa+vastaan;+ja+kaikki+hajaantuivat+ympäri+Juudean+ja+Samarian+paikkakuntia,+paitsi+apostolit.9:4+ja+hän+kaatui+maahan+ja+kuuli+äänen,+joka+sanoi+hänelle:+"Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?"9:5+Hän+sanoi:+"Kuka+olet,+herra?"+Hän+vastasi:+"Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.13:50+Mutta+juutalaiset+yllyttivät+jumalaapelkääväisiä+ylhäisiä+naisia+ja+kaupungin+ensimmäisiä+miehiä+ja+nostivat+vainon+Paavalia+ja+Barnabasta+vastaan,+ja+ne+ajoivat+heidät+pois+alueiltansa.22:4+Ja+minä+vainosin+tätä+tietä+aina+kuolemaan+asti,+sitoen+ja+heittäen+vankeuteen+sekä+miehiä+että+naisia,22:7+ja+minä+kaaduin+maahan+ja+kuulin+äänen+sanovan+minulle:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?'22:8+Niin+minä+vastasin:+'Kuka+olet,+herra?'+Ja+hän+sanoi+minulle:+'Minä+olen+Jeesus+Nasaretilainen,+jota+sinä+vainoat.'26:11+Ja+kaikkialla+synagoogissa+minä+usein+koetin+rankaisemalla+pakottaa+heitä+herjaamaan+Jeesusta,+ja+menin+niin+pitkälle+vimmassani+heitä+vastaan,+että+vainosin+heitä+aina+ulkomaan+kaupunkeihin+saakka.26:14+ja+me+kaaduimme+kaikki+maahan,+ja+minä+kuulin+äänen+sanovan+minulle+hebreankielellä:+'Saul,+Saul,+miksi+vainoat+minua?+Työläs+on+sinun+potkia+tutkainta+vastaan.'26:15+Niin+minä+sanoin:+'Kuka+olet,+herra?'+Ja+Herra+sanoi:+'Minä+olen+Jeesus,+jota+sinä+vainoat.Roomalaiskirje:+8:35+Kuka+voi+meidät+erottaa+Kristuksen+rakkaudesta?+Tuskako,+vai+ahdistus,+vai+vaino,+vai+nälkä,+vai+alastomuus,+vai+vaara,+vai+miekka?12:14+Siunatkaa+vainoojianne,+siunatkaa,+älkääkä+kirotko.1.Korinttolaiskirje:+4:12+me+näemme+vaivaa+tehden+työtä+omin+käsin.+Meitä+herjataan,+mutta+me+siunaamme:+meitä+vainotaan,+mutta+me+kestämme;2.Korinttolaiskirje:+4:9+vainotut,+mutta+emme+hyljätyt,+maahan+kukistetut,+mutta+emme+tuhotut.12:10+Sentähden+minä+olen+mielistynyt+heikkouteen,+pahoinpitelyihin,+hätään,+vainoihin,+ahdistuksiin,+Kristuksen+tähden;+sillä+kun+olen+heikko,+silloin+minä+olen+väkevä.Galatalaiskirje:+1:13+Olettehan+kuulleet+minun+entisestä+vaelluksestani+juutalaisuudessa,+että+minä+ylenmäärin+vainosin+Jumalan+seurakuntaa+ja+sitä+hävitin1:23+Heidän+kuuloonsa+oli+vain+tullut:+"Meidän+entinen+vainoojamme+julistaa+nyt+sitä+uskoa,+jota+hän+ennen+hävitti";4:29+Mutta+niinkuin+lihan+mukaan+syntynyt+silloin+vainosi+Hengen+mukaan+syntynyttä,+niin+nytkin.