ouro
Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia. <br /><br />Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta. <br /><br />Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi<br /><br />Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀
- <<Tässä on väärin ajateltu, eikö saa valistaa totuutta, - asia voi nauratta ja herättää huumoria, kun on hakattu aivan muuta kuin suklaata!<<
Ei todellakaan 'naurata' eikä' herätä huumoria', että ihmisen ajatusmaailma hirttäytyy juuri siihen, mitä eniten inhoaa. Inhoamaansa on PAKKO ajatella ilman lepoa. 🌹👀 - OSA on kirjoitettu Pyhän Hengen vallassa, suurin osa ajan hengen vallassa. 🌹👀
- Raamatun kirjoittajilla käsittääkseni lienee ollut useitakin eri motiiveja, mutta varmaa on, ettei motiivina näissä ole ollut lähimmäisenrakkaus. 🌹👀
- Mitä enemmän inhottaa jokin asia, sitä pakompi sitä on jatkuvasti ajatella.
Koska homous inhottaa sinua erityisesti, KOKO ELÄMÄSI on kietoutunut sen ympärille. Hirveää se on, että juuri sitä ajattelee, mitä inhoaa eniten, mutta niin vain ihmisen psyyke toimii. 🌹👀 - Homoja häväisevät, syljeksivät, vierovat ja herjaavat henkilöt esittävät kristillisenkin uskon niin iljettävässä muodossa, että se ei kutsu. Ei puhettakaan, että se kutsuisi uusiakin kristittyjä, kun jo entisetkin pakenevat sellaisesta seurasta.
He jäävät keskenään vain pienenevään toistensa ilottomaan seuraan. Kitkuttelevat ja riehuvat nälissään homovastaisuudessa. Lyövät päätään seinään ja kärsivät. He eivät koskaan saa nauttia kristinuskon hengellisestä TÄYTEYDESTÄ. 🌹👀 - Ja Jeesus vielä selvensi, mitä tarkoittaa, ettei pieninkään piirto katoa: Laki ja profeetat ovat siinä, että rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestään, mielestään ja voimastaan, sekä muita ihmisiä kuin itseänsä.
Sanonta 'pieninkään piirto' saa muuten alkunsa siitä, että heprean pienin kirjain, jod י , oli vain kokonaisen rivinkorkeuden alittava piirto. 🌹👀 - Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi
Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saa suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. 🌹👀 - <<Olet se homottava eläkkeellä oleva pappi. Mitä nikkiä ennen käytitkään ?<<
Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, cobre ja nykyinen ouro, mutta on ollut muitakin joita en muista.
Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan.
Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa.
Homoutta pidän - yhteisymmärryksessä eduskunnan säätämän lain kanssa - täysin hyväksyttävä, enkä näe hyvällä vähintäkään homojen halveksimista tai syrjimistä, vaikka en itse olekaan homo. Vakiintumattomat ja mieleltään kieroutuneet nimittävät tällaista asennetta homottamiseksi. Häväisevät itsensä. 🌹👀 - Antiikin Roomassa peräänantaja, nykykielellä top, oli tavanomainen mies, ei millään tavoin alempana. Peräänottaja, nykykielellä bottom, oli mollis, pehmeä, naismainen tai male vir, huonosti mies. Vastasi siis naisia, joita siihen aikaan pidettiin vähempiarvoisina.
Kreikassa kumpikin homoseksuaalisuuden muoto nähtiin, mutta kaikkiaan homoseksiä pidettiin laadukkaampana kuin heteroseksiä. Vielä laadukkaampana pidettiin seksittömyyttä.
Erittäin pitkälle kehittynyttä filosofia, kuten Zenon, saatettiin ihailla mainitsemalla, että hän harrasti seksiä harvoin miestenkin kanssa, mutta naisten kanssa jopa aniharvoin. 🌹👀 - Lääketiede, psykologia ja maallinen moraali ei tuomitse homoutta. Näkyy lainsäädännössä. 🌹👀
- On myös korkeampi moraali, jota noudatamme nykyään. Raamatun 'moraali' ei vain kestä nykyihmisen silmissä, siksi meillä on lainsäädäntöelin, eduskunta, jonka lakeja noudatamme. 🌹👀
- <<Kyllä minun kello on ainakin minuutin edellä. Homous on kehityshäiriö eikä mikään avioliitto.<<
Suuri osa avioliitoista jää TAHALLISESTI lapsettomiksi. Niitä pidetään kuitenkin oikeasti avioliittoina, koska ihmisen tarve ei ole vain lisääntyä, vaan myös solmia kiinteä suhde. Tämä tarve on usein kaikilla riippumatta seksuaalisista suuntauksista ja lisääntymisen mahdollisuudesta.
Tämän tarpeen toteutumisen Suomen laki sallii kaikille. Siihen on myös halventajien tyytyminen. 🌹👀 - <<Voi homoutta silti epänormaaliksi sanoa. Sitähän se on.<<
Voi sanoa, jos haluaa sanoa rumasti ja toista halventaen. Voi myös sanoa, että homoja on vähemmän kuin heteroja, mutta keskimäärin yhtä terveitä. 🌹👀 - Poisselittämisen tapa, joka ei monia vakuuta, esimerkiksi minua, joka katson, että muinainen ajattelutapa ei vain ole voimassa. 🌹👀
- Todella barbaarista. 🌹👀
- Tuulimyllyjä vastaan taisteleva el ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha eli väittelyriippuvainen multinikki sai suorastaan ihanan kohtelun: pääsi väittelemään, mitä oli jo kerjännyt. Mutta tyytymättömäksi silti jäi. 🌹👀
- On niin vääntyneitä ja katkeroituneita ihmisiä, että yrittävät löytää iloa enää vain toisen loukkaamisesta täällä netissä. Mutta SINULLEKIN koittaa aika, jolloin olet KAIKEN kärsimyksen ulkopuolella.
Sitä on armo, jonka Kristus on kalliilla ja maahan vuotaneella sovintoverellään hankkinut. Mene Herran rauhaan! 🌹👀 - Riittää minulle. Olen venynyt jo roimasti yli kantokykyni. Olen iäkäs, ERITTÄIN sairas ja ERITTÄIN väsynyt. Toivottavasti löydät paremmassa kunnossa olevan väittelykumppanin. 🌹👀
- Sikäli, kuin jotakin ei ole jossakin mainittu, noudatamme mitä yleisten kirkolliskokousten päätöksissä ja kristillisessä perinteessä on mainittu.
Vaikka propaganda on väittänyt mainitun iljetyksen noudattaneen yksin Raamattu eli sola scriptura -periaatetta, todellisuudessa hän kritisoi Raamattua jyrkästi ja vetosi pääasiassa yleisiin kirkolliskokouksiin ja yksittäisiin kirkkoisiin. 🌹👀 - Luterilainen kirkon tunnustus on tunnustuskirjoissa, joista Augsburgin tunnustus on vain viipale. 👀