ouro
Nikkini ouro, 'kulta', on portugalia. <br /><br />Olen eläkkeellä oleva luonnontieteelliseen maailmakuvaan perehtynyt seurakuntapappi, kuivilla jo pitkään ollut, mutta edelleen alkoholisti, ja kärsin tähän sairauteen kuuluvasta sietämättömästä ahdistuneisuudesta. <br /><br />Koska luonnontieteellisen katsannon osana matematiikka on minulle erityisen rakas, olen nikkinä käyttänyt myös persialaisen matemaatikon nimeä al-Khwarismi, samoin algebra-sanan alkujaan arabialaista muotoa al-jabr (الجبر , transletteroidaan myös al-ğabr). Lukiessani arabialais-persialaisen matematiikan historiaa saan suorastaan ponnistella, etten vaivu transsiin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Khwarizmi<br /><br />Eri aikoina olen käyttänyt eri nikkejä, joita en useita muistakaan. Mieleen tulevat Avicenna, Ali Abu Ibn Sina, Latviešu stāsts (=Latvialainen kertomus), Firdawsi, Dogmatikos, Kynä.M, kynä.mi, ånyo, ja cobre, mutta on ollut muitakin joita en muista. Nikkejä en ole käyttänyt päällekkäin, vain yhtä kerrallaan. Lisäksi minulla on ollut pari erittäin hyvää ystävää, Kyöpeli ja Tri'is eli Triceratops, joiden kanssa käytämme samaa tietokonetta erittäin hyvässä sovussa. 🌹👀
- <<...tuomiot tarvittaessa rikoksista lukee oikeuslaitos, eikä uskonto.<<
Aivan, eräs tärkeä yhteiskunnan tehtävä on suojella jäseniään toisilta, tarvittaessa jopa eristämällä. 🌹👀 - On tuohon tullut kommentteja minusta, mutta ei edelleenkään kristillisten sionistien asiaperusteisia kommentteja aloitukseni kuvaukseen heidän kahdesta pelastustiestään.
Ei myöskään niukista pelastumismahdollisuuksista, puhumattakaan siitä, miten sana Kristuksen SUURESTA voitosta olisi sovitettavissa tähän niukkuuteen. 🌹👀 - On jo kulunut liki 9 tuntia aloituksestani, eikä kukaan 'kristillisistä sionisteista' ole pyrkinyt esittämään kritiikkiä asiaperustein kuvaustani vastaan. Heikot ovat pelastumisen mahdollisuudet heidän oppinsa mukaan. 🌹👀
- Mielenterveys- ja rippuvuushoito on yhtä vaikuttavaa kuin kuppaus. Se on aivojen kuppausta, täysin hyödytöntä mutta tuskallista, kuitenkin selitetään hyvin toimivaksi lääketieteen alaksi. Siinä suoraan tai kautta rantain ihminen itse selitetään syylliseksi sairauteensa. 🌹👀
- Tiede tutkii ja opettaa tutkimustensa tuloksia. Varoittava esimerkkejä ovat vaikkapa sosiologia tai sukupuolentutkimus, jotka näkevät ideologisia tavoitteita. Kun ne sekoittuvat tutkimuksiin, syntyy sutta ja sekundaa. 🌹👀
- Tiedepiirit eivät voi olla vastuussa siitä, jos kansalle puhutaan tiedon vastaisesti. 🌹👀
- Vaikka olen pitkän elämäni aikana kaikkea joutunut näkemään, silti aitouskovien kylmyys on kamaloittavinta, mitä tavannut olen. 🌹👀
- Jos ei näe eroa sivistyneellä uudelleen ja uudelleen selittämisellä ynnä näykkimisellä ja toistuvalla herjaamisella, lienee käsitettävää, miksi en sinulle tämän enempää vastaa. Hyvää jatkoa sinulle! 🌹👀
- <<Täällä niitä pyhäpäiviä riittää.<<
Kansa kyllä on tykännyt pyhäpäivistä kuin punaisesta polkupyörästä. 🌹👀 - Tarkoittanet että koskea tarkoitti yhdyntää?
Raamattu sisältää ristiriitaisiakin lausumia, jotka kumoavat toisensa. Se muodostaa vakavan ongelman kirjaimelliselle raamatuntulkinnalle. Jo synoptisissa evankeliumeissa on lukuisia kuvauksia, joita ei voi selittää yhteensopiviksi.
Yleiset kirkolliskokoukset puolestaan pyrkivät muodostamaan ristiriidattoman uskonesityksen, joka sinun mukaasi on valehtelua.🌹👀 - Keskustelua on kovin haitannut, että useat siihen osallistuneet eivät ole selvillä, että Jeesuksen sikiäminen Pyhästä Hengestä ja sen seurauksena synnittömyys, ja Marian saastaton oma sikiämisensä conceptio immaculata, josta roomalaiskatolisella kirkolla on oma oppinsa, ovat kaksi eri asiaa.
Jeesuksen sikiäminen Pyhästa Hengestä on todettu kirkolliskokouksissa jo varhain, Marian saastaton sikiäminen vain roomalaiskatolisessa kirkossa, mutta sielläkin vasta paavi Pius IX vahvisti sen dogmiksi v. 1854. 🌹👀 - <<Neitsyt Maria lakkasi olemasta neitsyt kun hän yhtyi mieheensä Joosefiin.
Maria ja Joosef olivat uskonnollisia juutalaisia, joten on hyvin helppo tietää, että he olivat aviopari ja saivat nuo biologiset lapset.
Et onnistu valehtelemaan tällä,<<
Nuo ovat PÄÄTELMIÄSI ja ARVAUKSIASI, jotka perustuvat näkemykseen, että halusivat säilyttää ympäristöönsä sopivan ulkokuoren. Ei Raamatussakaan ole näin sanottu, eikä kerrottu, että Joosef olisi yhtynyt Mariaan, eikä minkään kirkon opissakaan sellaista väitetä. 🌹👀 - <<Ja Espanjassa on "neitseestä sikiämisen päivä". Taitaa olla 8. joulukuuta ja maa on kiinni.<<
Neitseestä sikiäminen tarkoittaa Jeesuksen sikiämistä, ei Neitsyt Marian omaa alkuaan, 'saastatonta sikiämistään', conceptio immaculata, josta roomalaiskatolisella kirkolla on oma oppinsa, jota muilla ei ole. 🌹👀 - Kirkkojen selitys sille, että Ramatussakin mainitaan Jeesuksen veljet jopa nimeltä, ja mainitaan olleen myös sisaria, joita ei nimetä, on se, että läheisiä, ehkä serkkuja, oli joutunut Neitsyt Marian perheeseen. Missään ei kuitenkaan sanota että Joosef olisi ollut heidän isänsä tai että Maria olisi heidät synnyttänyt. 🌹👀
- <<Vain katolinen kirkko palvoo Mariaa ikuisena neitsyenä. Et voi ratsastaa kaikkien kirkkojen opilla.<<
KAIKKI kirkot opettavat, että Maria oli ainainen neitsyt. Vain roomalaiskatolinen kirkko opettaa, että Maria itse sikisi ilman perisyntiä, conceptio immaculata . 🌹👀 - Roomalaiskatolinen oppi Immaculata Conceptio Beatae Virginis Mariae tarkoitti hänen omaa perisynnitöntä sikiämistään. Muut kirkkokunnat eivät ole hyväksyneet tätä oppia.
Siinä ei siis ole kyse Jeesuksen lihaksitulosta, kun hän sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi Ainaisesta Neitseestä Mariasta, ja tietysti ilman perisyntiä. 🌹👀 - Noudatan kirkkojen - myös luterilaisen - yhteistä tunnustusta, vaikka tämä asia ei olekaan useimmille tuttu. Väite, että kirkkojen opetuksessa pysyminen olisi valehtelemista, on perusteltava. 🌹👀
- Esitit, että palestiinalaisilla meni paremmin ennen Hamasia, minä kerroin, että ennen maahantunkeutujien noudattamaa terroria vielä paremmin. En ole sanonut, enkä tarkoittanut, että palestiinalaiset eivät olisi joutuneet kärsimään jo sitä ennenkin. 🌹👀
- <<naisilla mielipiteet vaihtuvat tänäänkin, että ei voi luottaa<<
Näillä halveksuvilla sanoilla viittaat Jumalan Äitiin, Ainaiseen Neitseeseen Mariaan. Samalla osoitat halveksuntaa naisia kohtaan myös yleensä. 🌹👀 - Tunteitten, kuten vihan, näkeminen todellisina motiiveina, on psykologistisen katsannon perusnäkemys. Samaan psykologismiin kuuluu myös väite, että olisi kyse antisemitismistä silloinkin, kun on kyse vain rationaalisesta toisen tekemisten arvioinnista.
Psykologistiseen maailmakuvaan ei kuulu rationaalinen arviointi, vain tunteet. 🌹👀