Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ateistin ajatukset ovat tässä sitä mitä on Raamatussa ajatukset. Ota tai jätä; kaikki on kuitenkin joskus edessäsi, jos Raamattuun on uskominen.
17.01.2015 12:55
Mellerillä ei ole väärien henkien erottavaa lahjaa selvästikään. Ikävää vaan, että kristinuskolla tehdään mielettömiä tuloja, vaikka kaikki perustuu valheeseen.
17.01.2015 12:38
Ihan hyvin mummomuori tuossa; ei liittynyt suoraan uskontoon kuitenkaan.
Minua ei ole välttämättä huvittanut, ehkä paremminkin ihmetyttänyt se, kuinka niin monessa uskonnossa on aivan hulluja juttuja, ja ihmiset sitten tekevät mitä hullua tahansa. Ymmärrän sen, jos jotkut sitten tekevät niistä pilaa.
Mutta en ymmärrä aina sitä, että heitä pilkanneita vastaan hyökätään välillä varsin verisesti. Kritiikki sallittakoon ja itsekritiikki lisääntyköön.
17.01.2015 12:23
Niin TÄSSÄ OLLAAN. Suomessa enää alle 30 % uskoo Jumalaan, Ruotsissa vain 17 %. Suunta on huonompaan päin, eikä kristilliset seurakunnat ole voineet tätä estää, vaikka kaikki ovat olleet omalla asiallaan.
17.01.2015 12:13
Itse tunnen kyllä uskovia homoja, miksi ei olisi? Kysehän on uskosta Jumalaan. Kuka tahansa saa uskoa, jos on uskoakseen.
17.01.2015 12:00
No, tämä on kuitenkin huomioni, ei vain tällä palstalla, vaan lähemminkin nähneenä:
Kunnon uskovalle Raamattu on pimeä kirja, ja siksi minunkin laittamat Raamatun asiat on saatu näyttämään mielenvikaisen esitykseltä, ja Raamatun lauseet ovat sitten uskovalle vailla mitään merkitystä.
On tullut vahva tunne, että uskova ei tarvitse Raamattua mihinkään, kun pelastuu muutenkin. Uskosta osattomat taitavat ottaa Raamatun kokonaisuutena, ei vain siltä osin kuin uskovalle sopi. Näin tämä on näkynyt olevan.
Minulle on Raamattu "auennut" valtavalla tavalla; siinä ei ole mitään mitä en ole käsittänyt; paitsi Danielin unet. On ollut erikoista sekin, että uskovat ovat luullet minun keksivän omiani Raamatusta; vasta kun olen pannut tarkat paikat, niin on uskottu sen olleen Raamatun tekstiä. Tässäkin tulee esiin se, että pitäisi paljon enemmän vain lukea, ei luulla.
17.01.2015 11:56
SEURAKUNTALAINEN S.
Sateenkaari on luonnonilmiö, ja siitä on ollut monta erilaista käsitystä; mm. enteilee tulvaa, on paholaisesta, ja Israelin ja Israelin Jumalan välinen merkki.
Kukaan ei voi todellisuudessa kieltää sateenkaaren värien käyttöä, ja onhan se ollut myös monen maalauksen aiheena.
17.01.2015 11:36
Minä olen monesta asiasta tietoinen, ottanut selvää, ja nähnyt monenlaista. Ei ole hyvä jättää tietoja vain omaan käyttöön, kun ne voivat olla jopa hyödyksi.
17.01.2015 11:30
PAAVALIN sanoin: "Sitä hyvää mitä tahdon tehdä, sitä minä en tee. Mutta sitä pahaa mitä en halua tehdä, sitä minä teen".
Tämä on siis ollut jo alusta asti hyvin vaikea asia. On siis paras vain turvautua Jeesuksen tekoon, omat tekemisemme eivät taida kestää Jeesuksen edessä. Näin taisi olla Paavalinkin kohdalla. Jo ajatukset ja katseet ovat pantu synnin alle.
17.01.2015 11:25
Miten vaikka joku HELLUNTAIPORUKKA vaikuttaa Suomen jumalattomaan elämään? Ei taida olla mitään sen suurempaa vaikutusta näköpiirissä. Suomi on samaa lössiä pikkuisen eri paketeissa.
17.01.2015 11:00
Kuulostaa lestadiolaiselta tyyliltä. Ei varmaan edes ev-lut. kirkossa ole tuollaista. Seurakuntia ja kirkkoja, sekä uskontoja on maailmassa monenlaisia, ja on myös monta tapaa suhtautua homouteen.
Mutta ei kukaan valitse uskontoaan sen mukaan miten ne homouteen suhtatautuvat. Onneksi on siis myös valinnanvaraa jo kristinuskon sisällä. Aika vaikea on olla yhteisössä, jossa saa kuulla vain olevansa riivattu tai muuta mukavaa.
17.01.2015 10:52
No, tiedän evlut. pappien olevan eniten lukenutta väkeä. Arvion tässä vain sitä miten lukeneet ja vähemmän lukeneet suhtautuvat Raamattuun. Ja siis ne eri seurakuntien papit ja saarnaajat. Eroja löytyy, älä väheksy.
16.01.2015 20:55
Viestini oli POISTETTU, jossa kerroin saaneeni tarkan käsityksen kaikesta. Eli minä olen tiukka Raamatun kanssa, mutta sitten on ne uskovat. joille Raamattu on mennyt kirjaksi, joka on vain tyhjiä sanoja.
Tuo TÄRKEIN ASIA selvensi paljon. Itse uskovana aloin epäillä omaa uskoani Markus 16 perusteella, koska minussa ei näkynyt ainuttakaan Jeesuksen seuraajan merkkiä. Luovuin uskosta, koska en uskonut Jeesuksen tuntevan minua seuraajakseen.
Mutta "uudestisyntyminen" siis muuttaa kaiken: Raamattu ja Jeesuksen sanat jäävät taka-alalle, ja muuttuvat käsittämättömiksi. Minulle Jeesuksen sanat ovat sitä mitä hän on sanonut. Ei ne sanat muutu miksikään vaikka kuka lukisi.
16.01.2015 20:50
Mutta "uskova" on tähän asti ilman mitään tunnontuskia voinut olla kirkossa, vaikka pyhäpäivinä ei tarvitse enää levätä, vaan saa tehdä mitä haluaa, avioerot on sallittu kaikissa tapauksissa, uudet avioliitotkin ovat sopineet vallan hyvin, on saanut tulla kirkkoon vaikka olisi sitä ennen valehdellut toisista, on kirkkotiellä on saanut katsella naisia himoiten.
Ja niin se on: kaikki on hyväksytty sekä kirkon sisällä, että ihmiset kirkon ulkopuolella. Mutta nyt "uskovat" ovat niitä vastaan, joita vastaan Jumala ei Raamatun mukaan ole: lesboja, ja niitä homoja, jotka eivät makaa miehen kanssa. Jotain on mennyt nyt vikaan Jumalan ja "uskovien" välillä.
16.01.2015 19:52
Saattaa olla niin, että Lut. Kirkon papit ovat eniten lukeneita, ja siksi näkevät asiat laajemmin kuin muiden yhteisöjen saarnaajat. Raamattu kun ei ole sitä "Jumalan sanaa" mitä on uskoteltu. Tieto ei ole pahasta, luulot usein ovat.
16.01.2015 19:35
Juuri noin, natanael.
Luther-säätiö on irtaantunut kauas Luterilaisesta kirkosta: jonnekin äärimäisyyteen, joten ei heidän paikkansa ole millään muotoa enää Suomen kirkossa. Ehkä voi sanoa niin päin, että Luther-säätiö vainoaa kaikin tavoin Suomen kirkkoa.
16.01.2015 11:53
Jaa, että "Teidän pitää uudestisyntyä".
Tämäkö se sitten tekee sen, että uudestisyntynyt ei tarvitse Raamattua mitenkään? Minä tarvitsen sillä tavalla, että Jeesus antaa selvät asiat, joista voisi tunnistaa Jeesuksen seuraajan, mutta en ole koskaan nähnyt yhtään uskovaa, johon Jeesuksen seuraajan merkit sopivat: Mark.16.
Minä otan toki "todesta" kaikki, vaikka en itse ole mihinkään koskaan kyennyt olemaan sellainen, että Jeesus olisi minut tunnistanut seuraajakseen: ne merkit puutuivat. Jeesuksen sanat ovat totta, ja totta sekin, etten ole koskaan sellaista uskovaa nähnytkään toistakaan.
En ymmärrä sitä, että minua pidetään Raamatun "tulkitsijana", vaikka luen ja panen Raamattua juuri niin kuin siinä lukee ja on sanottu. Minulle se on suuri mysteeri. Miten uskova näkee Raamatun sanat kuin niitä ei olisi kuten siinä lukee? Ikään kuin Raamatussa ei olisi juuri mitään juuri heille.
16.01.2015 11:38
Miten muuten voi Raamatusta olla "pihala kuin lumiukko", jos kertoo mitä Raamatussa lukee ja sanotaan? Tämä on minulle suuri mysteeri:
15.01.2015 18:32
En minä ole sanonut, että luen Raamattua "oikein", vaan että luen mitä siellä lukee lisäämättä omia ajatuksiani sekaan. En ainakaan näe silloin olevani ihan väärässäkään.
Raamatusta olen lukenut Jeesuksen sanaa Kirjoitusten lukemisesta. "Ettekö ole lukeneet?". "Ette ole lukeneet Kirjoituksia; siksi ette ole ymmärtäneet". Raamattu on "kuollut" vain jos ei sitä lue. Tämä ei ole minun oppiani eikä siitä kinaamista, vaan Jeesuksen sanaa.
Jos Raamatun sana on "teille" eri asia kuin minulle, niin ei ole minun vika; vaan sen, jos Raamattua ei ota niin kuin siinä lukee. Minulle kun ei kelpaa teidän omat selittelyt eikä se, että katsotte itse mitä haluatte pitää tärkeänä, ja mitä vain MINUN KIUSANTEKONA. Valikointi ei sovi: pitää ottaa kaikki tai hylätä Raamattu kokonaan. Se on minun järkkymätön linjani.
15.01.2015 16:49
En tiedä mitä tarkoitat, että miten tässä olisi pitänyt vastata. Minä ainoastaan kerroin miten meni Aabrahamilla, miten on asiat uskonnoissa, ja miten olen itse nämä jutut kokenut ja nähnyt. Ei kai ollut edes mitään vastattavaakaan ainakaan tässä ja nyt?
Muistaakseni vastaisin tuohon kyselyysi eilen, mutta en ole varma, koska oli aika paljon niitä ketjuja ja kyselyjä. Minä en siis ala kinamaan, vaan pysyn siinä mitä Raamattu sanoo. En itse tykkää jos Raamattua aletaan selittämään omin sanoin ja panemaan omia ajatuksia "Jumalan tahdoksi".
15.01.2015 13:25
12 / 592