Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Tuli vielä mieleen rinnastuksia. Jumalahan ei ollut ihan varma mitä Sodomassa tapahtuu, ja tuli katsomaan. 1 Moos 18:20-21 : "Ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut."

2: Moos 22:22-24 Jumala kertoo mitä tapahtuu, jos: "Älkää sortako leskeä tai orpoa. Sillä jos sorrat heitä, ja huutavat minua avuksensa, niin minun vihani syttyy, ja minä SURMAAN teidät miekalla, niin että vaimonne jää leskiksi ja lapsenne orvoiksi".

Ja Hes 16:49 Jumala sanoo Sodoman synneiksi samantapaista, josta voi päätellä Jumalan pitävän juuri tuollaista pahana: "Ylpeys, eivät auttaneet kurjaa ja köyhää."

Ja kummallista on sekin, että jos kaikki kaupungin miehet olivat muka homoja, niin miksi siitä olisi niin kovasti pitänyt voivotella? Tuskin homoilu ihmisiä saa tuskailemaan. Jumalanhan näkinkin auttamisen puutetta.

Mutta miksi sitten piti surmata Sodomasta kaikki, jos muka vaan miehet olivat syntisiä homoja? Ottakaa järki käteen joskus edes! Taitaa olla turha toivo.
  2. Tämä jo aika lailla huvittaa. Tässä näkee kuinka vaikeaa on sovittaa kahta eri uskontoa yhteen. VT on kokanaisuudessaan käskyneen kaikkineen tarkoitettu vain israelilaisia varten. Sen on Raamattu ilmoittanut tarpeeksi selvästi. Se on siis juutalaisten uskontoa.

Sitten on kristinusko, ja meillä vieläpä sen haara Luterilaisuus. Ja nyt sitten kun uskonnon perustaja Luther on tehnyt uskontonsa mukaisen teoksen, niin siihen pitäytyviä pidetään harhaoppisina. Todetaan siis, että Lutherin uskonto ei ole oikea oppi, vaan meidän pitääkin noudattaa pelkästään VT:n juutalaisoppeja. En oo huomannut, että katolilaisuuskaan olisi hyväksytty.