Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuli vielä mieleen rinnastuksia. Jumalahan ei ollut ihan varma mitä Sodomassa tapahtuu, ja tuli katsomaan. 1 Moos 18:20-21 : "Ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut."
2: Moos 22:22-24 Jumala kertoo mitä tapahtuu, jos: "Älkää sortako leskeä tai orpoa. Sillä jos sorrat heitä, ja huutavat minua avuksensa, niin minun vihani syttyy, ja minä SURMAAN teidät miekalla, niin että vaimonne jää leskiksi ja lapsenne orvoiksi".
Ja Hes 16:49 Jumala sanoo Sodoman synneiksi samantapaista, josta voi päätellä Jumalan pitävän juuri tuollaista pahana: "Ylpeys, eivät auttaneet kurjaa ja köyhää."
Ja kummallista on sekin, että jos kaikki kaupungin miehet olivat muka homoja, niin miksi siitä olisi niin kovasti pitänyt voivotella? Tuskin homoilu ihmisiä saa tuskailemaan. Jumalanhan näkinkin auttamisen puutetta.
Mutta miksi sitten piti surmata Sodomasta kaikki, jos muka vaan miehet olivat syntisiä homoja? Ottakaa järki käteen joskus edes! Taitaa olla turha toivo.
10.01.2012 13:47
Presidentti valitaan kansanäänestyksellä. Jos niin käy, että kansa äänestää Haaviston, niin silloin kansa on jakaantunut kuten EU-äänestyksessä. Mutta eihän toki presidentit ole koskaan olleet kaikkien mieleen. Enemmistö ratkaisee.
10.01.2012 13:10
Tuntuu kuin olisi kaukaa haettua. Siis Jeesus itse oli ja eli niinkuin juutalaiset. Siihen ei kuulu käsittääkseni kastaminen. Sitten olikin samassa yhteisössä Johannes, joka kuitenkin kastoi, ja Jeesuksen myös. Vaikuttaa kuin se olisi ollut tuulesta temmattu juttu, siis keksitty.
Miten tämä nyt on? Eihän UT:ssä monet muutkaan asiat pidä paikkansa.
10.01.2012 13:04
Hehe heh hehhehe hehehh hahah hooo! Olet kyllä.... profetiaproffa!
10.01.2012 12:57
Huomaan, "Näin menee", että turha jatkaa. Vai se, että Jeesus vietiin samaan aikaan Egyptiin siihen asti kunnes Herodes kuoli, sekä 8 pv ikäisenä Jerusalemiin, ei siis ole toisiaan pois sulkevia seikkoja?
Sun mielestä on varmaan sekin ihan loogista, että Jeesuksen ylösnousun jälkeen opetuslapset olivat koko ajan pyhäkössä, mutta toisen tiedon mukaan he lähtivät heti saarnaamaan kaikkialle. Hei hurraa!!! Uskovat ovat loistavia sokeassa uskossaan!
Jos pystyt mulle näyttämään toteen, että Jumala rankaisi Sodomaa tuholla juuri homouden tähden, niin sitten uskon sinua. Jumalanhan sen tuhon aiheutti. Missä Jumala sanoo homouden syyksi? Hah hah!
09.01.2012 20:26
"Miksi ei". Raamattu jos on Jumalan sanaa, niin sehän ei ole sitten niin tarkkaakaan.
Matteus kirjoitti Jeesuksen viedyn syntymänsä jälkeen Egyptiin ja Luukas, että Jerusalemiin. Ne on ihmisen sanaa, kun eivät ole tarkkaa tietoa. En odotakaan uskovien voivan analysoida Raamattua. Teille kaikki kelpaa, vaikka ei olisi logiikkaa eikä järkeäkään. Eli aivan mahdoton keskustella järkevällä tasolla.
Erittelen kyllä sen, mitä se Jumala on Sodomasta sanonut. Ei luonnottomia lihanhimoja 1. Moos 18, ei 1. Moos 19, ei Jesaja 1, ei Hesekiel 16. Siksi en ymmärrä ollenkaan, että Jumala olisi muka sitä mieltä ollut jossain, että Sodomassa oli homouden synti. Jeesuskin otti Sodoman esimerkiksi, muttei hänkään puhunut luonnottomista lihanhimoista.
Se on kyllä, että nuo kaupungin miehet todellakin olivat julmia haluten häpäistä vieraat miehet. Mutta heille kelpasi kuitenkin vihan kohteeksi myös Loot, joka oli myös tullut sinne muualta.
Raamatun teksitä ilmenee, että miesten raiskausajatukset loppuivat, kun suuttuivat Lootille. Ne kaksi miestä olivat mennet jo sisälle. Vaikea sen perusteella sanoa, että miehiä olisi edes etäisesti ajatellen voinut raiskata. Hehän olivat jo Lootia pahoinpitelemässä. Mutta minähän olenkin hölmö, enkä ymmärrä mitään.
09.01.2012 19:47
En Pertsa näe yhteyttä tuossa, että ne kaksi miestä sokaisivat talon luona olleet miehet siten, että miehet eivät maanneetkaan heitä.
Kaupungin miehethän olivat jo aiemmin suunnanneet aggressionsa Lootiin, ja nuo kaksi miestä sitten pelastivat Lootin. Tuo sokaisu ei ilmaise sitä, että sen takia makaamistakaan ei tapahtunut. Voin olla väärässäkin, mutta näin minä sen luen. Syy-yhteyttä makaamisen estämiseeen ei tekstistä näy. Tekstin perusteella nuo kaksi miestä olivat jo livahtaneet sisään, kaupungin miehet kävivät väkivalloin siinä Lootin kimppuun.
09.01.2012 19:28
Jos Raamattua lukee tarkkaan, huomaa Jumalan suunnitelleen niin, ettei mies ja nainen olisi olleet. 1 Moos 2:18- Jumala sanoo, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin, ja halusi antaa aatamille avun. Niin Jumala alkoi tehdä miehelle eläimiä, mutta ei vaan sopivaa apua löytynyt.
Mutta jos olisi, niin silloin mies ja eläin olisivat meneet "avioliittoon". Ei kai kahden miehen välinen liiito nyt pahempi Jumalalle olisi, tai kahden naisen. Mies ja nainen ei ainakaan ollut Jumalan alkuperäinen suunnitelma. Sen Raamattu kertoo.
09.01.2012 18:46
Mä en vaan PERTSA oo huomannut Jumalan missään puhuneen kuten Juuda on kirjoittanut. Jumala on puhunut täysin eri lailla. Siksi en käsitä miten Juuda nähdään olevan Jumalan sanaa. Sanoiko Jumala liian vähän Sodomasta puhuessaan? Se on kyllä vähän uskomatonta. Eikö Jumala olekaan täydellinen ja virheetön? Ihmisetkö paikkaavat sitten Jumalta unohtuneita asioita?
En mä kuule usko tuollaista ollenkaan. Kyllä Jumalan olisi luullut tienneen Sodoman synnin, kun siitä puhuikin. Ainakin se on sitä mitä itsekin olen ajatellut. Vaikka en olekaan jumala.
Ja " halusivat vierasta" on täysin sinun oma tulkinta. Miksi he eivät sitten maannet heitä, jos niin kiimaisena halusivat vierasta suurella joukolla? Oot niin hakoteillä koko ajan, että logiikkasi pettää pahasti. Tai et yksinkertaisesti ymmärrä yhtään mitään?
09.01.2012 16:18
PERTSAN teksissä ei ollut tuossa mitään järkeä. Tai en sitten tajunnut.
Eli Jumala tarvitsee rakkaudelleen kohteen, ja kutsuu luomassa olevaansa valtakuntaansa kaikkia. Siksi iankaikkinen rakkaus?
Mutta kun Raamattu kertoo, että vaikka Jumala kuinka rakastaa, niin suurin osa maailman ihmisistä ei pääse jumalan valtakuntaan. He eivät kai tunne Jumalan rakkautta mitenkään. Eikö Jumala rakasta tarpeeksi, että vetäisi ihmisiä rakkaudellaan?
Ja suurta julmuutta osoittaa se, että olisi panemassa ne suuret kansanjoukot ikuiseen tuleen. No, se on kristinuskoa, VT:n Jumala ei ole sellaisella uhannutkaan.
09.01.2012 15:56
Tarkoittaako "edesauttamus" Jumalan pyytetöntä rakkautta?
Raamatusta lukemalla selviää, että Jumala rakastaa ja antaa kaikkea hyvää ja onnea, jos tekee KAIKKI mitä hän on käskenyt.
Mutta jos rikkoo yhtäkin käskyä, niin saa kaiken maailman pahaa niskaansa. Jumala on aivan väärä esimerkki pyytettömästä rakkaudesta. Ei sekään ollut rakkautta, kun ihmiset halusivat Jumalalta lihaa, niin hän tappoi he kaikki.
09.01.2012 15:46
Oikein, Kimmo Koo. Tuota massatappamista ei ole todettu. Ja kummallista sekin, että tuo tarina on Luukasella niin, ettei mitään vauvojen vainoa ollutkaan, vaan vanhemmat veivät Jeesuksen kaikessa rauhassa Jersalemiin, kun Jeesus oli 8 pv ikäinen.
Matteuksen mukaan Jeesus oli Egyptissä samaan aikaan Herodeksen kuolemaan asti. Olivat kuulemma sitä vainoa paossa. Hyvin sekavia on Jumala pannut kirjoittamaan Hengen vaikutuksessa. Lieneekö joku paha henki ollut?
09.01.2012 15:39
PERTSA. ooet kyllä jääräpäinen, panet yhä vaan niitä ihmisen sanoja, kun minä puhun Jumalan sanasta.
Luonnottomat lihanhímot Sodoamssa. Ensinnäkin on mahdoton ajatus, että Sodoman kaikki mihet olivat homoja. Mutta jos sun mukaan olivat, niin heillähän oli koko ajan miestä saatavilla, kun kaikki miehet olivat.
Miksi heille kaikille tuli kiima juuri silloin, kun Sodomaan tuli miehiä muualta? Ymmärtökö ollenkaan, että se liitty siihen, kun heidän kiimansa loppui yhtäkkiä, kun tajusivat Lootinkin tulleen Sodomaan muualt asumaan ja vieläpä hallitsemaan. Ja he eivät yhtyneet miehiin, vaan hyökkäsivat väkivaltaisesti Lootin kimppuun.
En näe homoutta, vaan väkivaltaa, vieraanvaraisuuden puutetta ja vihaa vieraspaikkakuntalaisia kohtaan. Siinä sitä luonnotonta lihanhimoa kerrakseen. Eipä ihme, ettei Jumala oo samaa mieltä sun ja Juudaksen kanssa siitä mikä Sodomassa oli vikana. Ei siitä Jeesuskaan noin puhunut, vaan otti aivan toisessa mielessä Sodoman esimerkiksi.
09.01.2012 14:43
sakarjas* Oon itse käsittänyt, että se uusi taivas tulisi taivaasta Jerusalemin paikalle. Se tosin on niin iso, että se vaatii valtavasti suuremman alueen.
Mutta puhut paljon pahuudesta. En tiedä minkälaista elämäsi on, mutta itse en koe pahuutta, ympärilläni on rakastavia ja huolehtevia ihmisiä.
Sitä paitsi Raamatun aikana oli järkyttävästi pahuutta, Mooseskin tappoi suutuksissaan miehen ja Loot ja Nooa joivat känniin ja makasivat lastensa kanssa. Jumala sanoikin jo alussa, että "maa on täynnä väkivaltaa". Näkisin, sakarjias*, että nykyään on elämä varsin onnellista ja rauhaisaa.
Suomen historiakin kertoo sodista, taudeista, köyhyydestä, ihmisten vainoista, surmista ja väkivallasta. Et kai pidä niitä aikoja parempina kuin tätä nykyistä onnen aikaa?
09.01.2012 14:21
Ihmettelen kyllä JeesusOnRakasHerrani. Jos noin on, että tietyt henkilöt julistavat Jumalan sanaa viimeisinä hetkinä. Ja julistat nyt olevan jo kiire, niin viimeiset hetket ovat kysymyksessä.
Miksi en koe laisinkaan, että yhtikäs kukaan julistaa sitä sanaa niin, että minäkin tajuaisin sen olevan "Jeesuksen ääni"?
09.01.2012 14:09
"No ei tietenkään Jumala hyväksy yli itsensä kävelemistä..."
Niin totta! 40 vuotisella erämaavaelluksella (kuvitellaan tästä eteenpäin vuoteen 2052 olla erämaassa), niín ihmiset eivät jaksaneet syödä sitä mannaa joka ikinen päivä. Eräät halusivat välillä lihaakin. Jumala suivaantui todenteolla, kun antamansa safka ei kelvannutkaan, ja aiheutti suuren surman.
Ja samalla vaelluksella oli spitaalisiakin. Jumala määräsi heidät leirin ulkopuolelle. Olisihan nuo voinut parantaakin, jos kerran "Jumala parantaa".
Eli hieman enemmän inhimillisyyttä ja suvaitsevaisuutta, hyvä Jumala!
Ihmisetkin pystyvät parempaan.
09.01.2012 14:00
Tämä jo aika lailla huvittaa. Tässä näkee kuinka vaikeaa on sovittaa kahta eri uskontoa yhteen. VT on kokanaisuudessaan käskyneen kaikkineen tarkoitettu vain israelilaisia varten. Sen on Raamattu ilmoittanut tarpeeksi selvästi. Se on siis juutalaisten uskontoa.
Sitten on kristinusko, ja meillä vieläpä sen haara Luterilaisuus. Ja nyt sitten kun uskonnon perustaja Luther on tehnyt uskontonsa mukaisen teoksen, niin siihen pitäytyviä pidetään harhaoppisina. Todetaan siis, että Lutherin uskonto ei ole oikea oppi, vaan meidän pitääkin noudattaa pelkästään VT:n juutalaisoppeja. En oo huomannut, että katolilaisuuskaan olisi hyväksytty.
09.01.2012 13:48
Jumalahan kuulemma vihaa kaikkea homoutta, joten nyt jo tänään Jumala tulee tuhoamaan koko Israelin. On hän ennenkin tuhonnut koko maan väen ja koko Israelin väen tuosta vaan. Ja silloin ei ole homous ollut edes syynä moisiin massamurhiin. Ja mehän uskomme kaikkeen mitä Raamattu sanoo?
08.01.2012 00:02
Niin. Olin ennen sisäpuolinen uskon piireissä todella kauan aikaa. Nyt olen siis raukka, ulkopuolinen, ymmärrystä vailla, sokea. Ai jaa.
Eli kaikki mitä olin oppinut, on nykyään yhtä tyhjän kanssa. Ai jaa. En tiedä siis enää "toisten pyhästä kirjasta" mitään? Olettepa omahyväisiä, joka on kyllä hyvin tullut huomattuakin uskon piireissä. En oppinut nyt mitään uutta.
07.01.2012 21:36
PERTSA: Se myös on klaari, ettei Jeesus sanonut tuolle naiselle, että menet helwataan tuolla tyyliillä. Jeesus ei ollut asiasta sellaista mieltä. Mutta jokainen voi tietysti tässäkin lisätä muutamia sanoja ja panna ne Jeesuksen suuhun. Sehän on niin tyypillistä pertsoille.
07.01.2012 20:52
541 / 592