Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. HUOMASIN YHDEN ASIAN, LUMINARSKU. "... YKSISELITTEISESTI OIKEAN, KIELTEISEN KANNAN HOMOUTEEN,"

SE SIIS ON SINUN MIELESTÄSI OIKEIN, ETTÄ HOMOUS KIELLETÄÄN, JA ONNEKSESI RAAMATTU ON SAMAA MIELTÄ KANSSASI. OLET SIIS KUITENKIN LUONNOSTAAN JO HOMOUTTA VASTAAN. SIKSI KIIVAILET ASIASTA HERKEÄMÄTTÄ JOSKUS JOPA KEKSIEN RAAMATUN KOHTIA, JOTKA MIELESTÄSI TARKOITTAVAT HOMOUDEN KIELTÄMISTÄ.

JA TOISAALTA HOMOJEN EI OLE TODETTU TEKEVÄN SEKSUAALIRIKOKSIA TOISIN KUIN KRISTILLISET PIIRIT. OVATKO KRISTITYT SIIS SYNTISEMPIÄ KUIN HOMOT? JA HETEROT VIELÄ EROAVAT, JONKA JEESUS ILMOITTI HUORUUDEN SYNNIKSI.
  2. Niin, KristittyABC. Mun olisi pitänyt jatkaa tuota Jumalan lausumaa: "Jos rikotte yhtäkin minun käskyistäni, niin minä rankaisen....". Rakkaus loppuu kuin seinään yhdestäkin virheestä. Ja kun jokainen rikkoo lukemattomia käskyjä, niin eipä Jumala voi rakastaa ketään, vaan antaa kaikkea pahaa sanansa mukaan.

"Jumalan rakkaus ei salli kaikkea, Ihminen ei voi elää miten haluaa". Tuon esimerkin mukaan ihminen ei voi tehdä MITÄÄN mitä haluaa, vaan vain sitä mitä Jumala on käskenyt tehdä ja olla. Jumala on tosiaankin hyvin tiukka ja armoton. Ja samalla rakkaudeton. Mutta sinun mielestä se on juuri sitä oikeaa rakkautta?

Ajattelet Jumalan rakkautta suurena, vaikka et osannut kertoa yhtään esimerkkiä Jumalan rakkaudesta, muuta kuin Jeesus. En oikein usko,että kaikki rakkaus on Jumalasta peräisin. Eihän hän itsekään osoita muuta kuin julmuutta suurimmaksi osaksi. Itse en ole Herran oma, mutta ihmiset ovat pitäneet mua hyvänä, ja varsinkin kun osaan osoittaa rakkautta niin hyvin. Ilman Jumalaakin ja ilman kristillisyyttä maailma voi olla hyvä ja rakkaudellinen paikka. Mutta tämä on ihan oma kokemus kristillisten piirien ulkopuolelta. Ja olenhan mä ollut sisäpuolellakin, joten osaan verrata.

Ja en edellenkään usko helvett.., Jos sellainen olisi, niin varmasti Jumala olisi siitä puhunut vaikka kuinka paljon Raamatussa. Tämä siksi, että Jumala halusi aina näyttää kuinka julma ja pelättävä hän on. Helvet.. kirjoitettiin ensimmäisen kerran vasta noin v. 70, ainakin mitä Raamatussa on. Jumala oli siitä paikasta autuaan tietämätön, joten en minäkään sillä päätäni vaivaa.
  3. Hah hah! Vai on nähty sellaisena kuin Raamatussa on kerrottu! Onpa yllättävää! Kyllä minäkin näen joskus painajaisia sellaisista asioista, joita on tapahtunut tai olen kuullut. Tuo helv.. varmaan antaa painajaisia herkemmille. Sellaisesta asiasta ei kerrota Vanhassa testamenissa, eikä Johanneksen evankeliumissa.

Ja vaikka KristittyABC olisi oikeassa ja helv olisi, niin sinne menee sitten todella valtavasti ihmisiä, paljon enemmän kuin sinne parempaan paikkaan. Näinhän se on Raamatussa kerrottu.
  4. Niin, LUMINARSKU. Et ole sanonut ymmärtäväsi Raamattua paremmin kuin minä, mutta olet antanut niin ymmärtää! Olen kuitenkin huomannut, että tunnen Raamatun tekstit paremmin kuin moni uskova, joiden kanssa olen keskustellut esim ex- vaimoni ja serkkuni. Ja olinhan mä uskova ennen, mutta kun aloin tarkemmin tutustumaan asioihin ja luin Raamattua enemmän, niin uskoni meni sen sileän tien.

En minä hakemalla hae puolustuksia, vaan luulin itsekin Raamatun olevan homoja vastaan. Mutta sitten luin Samuelia ja hämmästyin: siellä olikin yllättäen erilainen tarina; kaksi miestä rakastavat toisiaan. En hakemalla hakenut, se tuli vaan vastaan, kun luin. Minusta tuntuu. että sinun olisi syytä "sopeutua Raamatun sanaan", ja ottaa se Daavid ja Joonatan todesta.

Paavalista, itse en voisi puhua naisista sillä tavalla. Esim etteivät saa sanoa seurakunnan tilaisuuksissa mitään, vaan vasta kotona miehiltään. Tai että nainen pelastuu vain jos synnyttää lapsia ja uskoo Jumalaan. Tai että naisella pitää rukoillessa olla päähine päässä "vallanalaisuuden merkkinä". Ja että "mies on JUMALAN KUVA, mutta nainen miehen kunnia. Ei kovin Raamatullista. Ja nainen on alamainen sekä Jumalalle että miehelleen, mies vain Jumalalle. Nuo ovat minun periaatteen vastaisia, en voi mitään jos ne ovat sinulle arkipäivää.

Ja itse tunnut hakemalla hakevan kohtia, jotka mielestäsi tuomitsevat homouden. Itse en käsitä miten "älä tee huorin" liittyy homouteen. Minulle rakkauselämä on kaunista, ei huoraamista. Jeesus olisi aivan varmasti puhunut paljon homoille, jos olisi katsonut heidän menevän kohti tuhoa. Miksi Jeesus ei halunnut antaa parannuksen ja varoituksen sanaa homoille? Jeesuksen mielestäkö homot saavat mennä ikuiseen kadotukseen siitä vaan? Vain eikö asia ollut syntiasia ollenkaan? Nyt tuntuu, ettei muuta syntiä olekaan. Uskovat paikkaavat Jeesuksen tekemää virhettä, vai?
  5. Juuri näin, herttainenhertta sekä Paula Kirby.

Mitenkä itsekin olen tullut sellaisen loppupäätelmään tarkoin tutkittuani uskovan vaimoni kautta uskonelämää, että uskominen ei kannata. Kova yritys saada Jumala ja Raamattu todelliseksi, mutta ei vain onnistunut. Olin itsekin ennen uskova. Sitten alkoi minun epäusko nostaa päätään. Tajusin, ettei mitään todellista tapahdu, kaikki tapahtuu kuin totuttuna hokemana, ja että on "pakko" näyttää, että Jumala toimii. Ei vain toimi. Mutta uskova ei usko, että mitään ei tapahdu.

Todellakin, käsitys Jumalasta, Jeesuksesta ja Raamatun tarinoista riippuu aina siitä kuka antaa lausunnon. Se näkyy tälläkin palstalla. Jos haluaa saada selkeän ja varman käsityksen kaikesta kristillisyydestä, niin se ei selviä uskovilta, ei Raamatusta. Kaikki ovat yhtä sekavia tulkitessaan Raamattua ja Raamattu on vielä sitten niin sekava ja ristiriitainen, että siitä ei näytä saavan kuin sanasotaa aikaiseksi. Jokainen käsittää Raamatun omalla tavallaan.

Ja olen huomannut, että Paavalilla on ehkä enemmän seuraajia kuin Jeesuksella. Ja jos homous todellakin olisi niin kamalaa, niin luulisi nyt ainakin Jeesuksen, kristinuskon keskeisimmän henkilön, siitä puhuneen aina uudestaan ja uudestaan varoittamassa hukkumasta synteihinsä. Mutta Jeesus ei sanonut homudesta sanaakaan, ja en nyt halua enää kuulla, että vaikka hän ei puhunut asiasta, niin oikeasti Jeesus tuomitsi homouden jyrkästi muissa kohdissa. Esimerkiksi puolisonsa jättäneet muun kuin huoruuden tähden Jeesus kyllä tuomitsi haureellisiksi. Siitä on selvä sana, homoudesta ei.