Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Niin, sanot että "Raamatun kirjoittajat ovat kirjoittaneet pyhän hengen inspiroimina". Nyt minun on pakko ihmetellä, että ei varmaankaan Raamatun Jumalan hengessä. Sodomasta Jumala sanoo aivan eri tavalla kuin esim. lainaamasi Juuda. Kuka on oikeassa?

1 Mooses 18 Jumala: "Heidän syntinsä ovat ylen raskaat".
    Jesaja 1 Jumala: "Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet: ... pankaa pois pahat tekonne minun edestäni. oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa".
    Hesekiel 16:49-50 Jumala: "Tämä oli Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo, mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. He korskeililivat ja tekivät kauheuksia".

Tuossa ei ole mitään mitä Juuda kirjoitti samasta aiheesta. Tuo on vain yksi esimerkki siitä miksi ihmettelen sitä miten Raamattua pidetään kokonaan Jumalan sanana. Eihän Juudakaan ollut Jumalan sanaa, vaan Juudan omaa sanaa.
  2. Niin, en tiedä Jumalan mielipidettä homoudesta, koska Raamatussa siitä ei ole mitään sanaa. Ainoa mitä Jumalan sanaa on, että alä makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Ei siitä voi tietää muuta kuin että makaaminen on kielletty. Jos joku käsittää, että rakastaakaan ei saa niin, sitten se on sitä kuuluisaa tulkintaa, joka ei perustu ainakaan Raamattuun. Paavalikin kirjoitti Room 1 vain heteroista, jotka ovat syttyneet kiimoissaan samaan sukupuoleen. Ei kieltänyt homoilta parisuhdetta eikä rakkautta. Ja eri asia on sitten koko Jumalan olemassaolo. Missä on? Vaeltaako yhä Israelissa asustaen teltassa, kuten hän ilmoitti Raamatussa?

Elän rekisteröidyssä rakkaussuhteessa miehen kanssa, sitä ei ole Raamatussa kielletty. Ei kukaan eikä koskaan Raamatussa. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jos emme "makaa" niin kaikki on hyvin, ja rakkautta ja normaalia parisuhdetta ei ole missään kielletty. Rakkautta taitaa olla maailmassa liian vähän muutenkin, en halua lisätä rakkaudettomuutta tähän maailmaan. Siksi minulle on niin hieno tarina Raamatussa se Joonatanin ja Daavidin rakkaus.

Kirjoitat "homojen tekojen oikeutus", mitä se on? Onko homojen teot pahempia kuin heteroiden? Raamatun sanalla on kielletty avioerot ja myös aviorikos, pettäminen heteroiltakin. Onkohan se sujunut Raamatun mukaisesti ja esimerkillisesti? Homoille oppia? Olet havainnut isän poissaolon olevan monen homon taustalla. No, miten ne avioerolapset? Onko heistä tullut suurimmaksi osaksi homoja? Itseltä sellainen on jäänyt huomaamatta. Eikä kukaan ole koskaan epäillyt minulla olevan "tunne-elämän kehityshäiriötä". Olen vain rakastava, ja se sitten on tässä tapauksessa suuri synti, vai?
  3. Asiayhteydestä otetut lainaukset Paavalilta eivät juurikaan muuta Paavalin tarkoitusta.
    Tämä 1 Timoteus 2:9-15 on täynnä naista huonompana pidettynä lauseita. Esim. "oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin ALISTUVAISENA, en salli että nainen opettaa, sillä Aadam luotiin ensin, eikä Adamia petetty, vaan nainen petettiin. MUTTA HÄN ON PELASTUVA LASTENSYNNYTTÄMISEN KAUTTA, jos pysyy siveydessä ym..."
    Mulle tämä on jatkumo naista pitämänä kuin orjan asemassa. En taida sopia kristityksi, kun en ymmärrä tällaista sovinistia. En tiedä miten Paavali olemalla sovinisti torjuu harhaoppeja. Tai miten tuo liittyy "Jeesuksen ihmiseksi tulemiseen", kuten juhani arvelee. Miksikähän Jeesus suhtautui naisiin todella ystävällisesti ja arvostavasti, mutta Paavali ei osoita?

Siinä toisessa kohdassa 1. Kor 11:7 Paavali sanoo "koska MIES ON JUMALAN KUVA ja kunnia, mutta vaimo on miehen kunnia". Siis vaimo ei ole Jumalan kuva. Alussa "Jumala loi IHMISEN omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi hän heidät loi". No, ei silloin vielä ollut naista, mutta se siitä ristiriidasta ja huonosta kirjoituksesta. Annetaan Jumalalle anteeksi töppäys!
    juhani1965 ymmärsi, että "Paavali puhuu luomisjärjestyksestä". No siinä tapauksessa Paavali syyllistyi ainakin Raamatun väärennökseen. Eikä todellakaan ole ainoa väärennös häneltä!

juhani1965 kirjoitti mulle muutenkin uskomattoman Raamatun vastaisen vastineen. Miten voit "suojella" Paavalia esim Room 1 lopun kirjoituksesta, jossa hän koko ajan käyttää sanoja HE, HEIDÄT, NUO, (heterot, jotka alkoivat olla saman sukupuolen kanssa). "HE ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä ym ym". Ei se todellakaan "kuvaa ihmistä yleensä", vaan Paavali syyllistyi vahvasti syntiin, väärään todistukseen lähimmäisistä. Eipä siitäkään Jeesuksen toiminta tule mieleen!

Mulla on luettuna se vanha 1933 Raamattu, joten kaikki ei niinkuin uudessa käännöksessä. Esim 1 Kor 4:4 asiayhteys ei selviä, kun siinä on: "Mutta en minä silti ole vanhurkautettu, vaan minun tuomitsija on Herra". Pakko vaan uskoa, ettei hän ole vanhurkautettu. juhani1965 halusi ajatella, "ettei ihmiset käännytä", kun Paavali ei saanut aasialaisia pitämään ja kääntymään. Miksi Paavali ei toteuttanut JEESUKSEN KÄSKYÄ? Matt 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksi...". Katson, ettei Paavalilla ollut Jeesuksen henkeä eikä voimaa. Siten hän ei voi olla Jeesuksen lähettämä, siinä Raamattu erehtyy pahemman kerran.

Vai miten Paavalia pitäis ymmärtää? Sinä pidät häntä "sivistyneenä", ja minä pöllönä sovinistina. Ja 1 Kor 7:19 on aivan Jumalaa vastaan: "Ei ympärileikkaus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen". Sehän on naurettavaa! Jumalan ikuinen käsky sukupolvesta sukupolveen oli nimenomaan ympärileikkaus pojille kuoleman uhalla. Paavali kumosi Jumalan!

Kun Paavali sanoi, 1 Kor 7: 29-31 että TÄSTEDES pitää elää kuin ei olisikaan puolisoa, niin hän kuvitteli väärin, että maailmanloppu kohtaa jo pian. Mutta Paavalin käsky on ikuinen: TÄSTEDES, aina ja ikuisesti! Niin pääsi käymään, kun Paavali erehtyi taas! Asiayhteys on siis todellakin ne lopun ahdistukset... Mutta ne eivät voi Jeesuksen mukaan tulla ennenkuin sanoma Jeesuksesta on saatettu kaikille kansoille. Voi, voi tyhmää Paavalia!

Kirjoitat, että VT sanoo "pyhien tulevan tuomitsemaan maailman", kuten Paavalikin sanoi. En tiedä Raamatussa sellaista asiaa. Jumala tuomitsee aina ja ikuisesti. Miten se olisi siirretty Paavalille ja kumppaneille? Vaikea uskoa miehestä, jota saatanakin esti 1 Tess 2:18. Jeesushan torjui saatanan tehokkaasti, joten tästäkään ei saa Jeesusta ja Paavalia olemaan samaa pataa. Paavali on tavallinen ihminen ja Jeesus Jumalan voimassa. Vai mitä?

Kun en saa millään Paavalia sopimaan Jeesuksen oppiin, niin juhani1965:n arvelu, että Paavalin helvetin tuomiot ovat samat kuin Jeesuksella, niin sitä on aivan mahdoton uskoa tämän selvityksen perusteella. Jeesuksen tuomiot ja Paavalin tuomiot ovat niin paljon erilaisia, ettei heitä voi pitää mitenkään saman opin kavereina. Paavali kehuskelee itseään sen verran paljon, että se jo antaa mulle huonon vaikutelman. Varsinkin kun hän käskee muita olemaan kehumatta esim. 1 Kor 5:6. En osaa muuta sanoa, mutta Paavali on vain ihminen, aika toope ainakin nykyaikana.
  4. En aliarvioi Paavalia, mutta miten voi ottaa hengellisiä neuvoja mieheltä joka sanoi, ettei ole edes vanhurskautettu, ei saanut aasialaisia käännytetyksi, saatana esti kahdesti hänen matkansa, sanoi Jumalan vastaisesti vain miehen olevan Jumalan kuva ("nainen on miehen kunnia"), käski elämään puolisonsa kanssaa kuin häntä ei olisikaan, kehuu itseään, mutta tekopyhästi käskee muita olemaan kehumatta itseään,

sanoi pyhien, myös itsensä tuomitsevan maailman!, hah hah!, sanoi kirjoittavansa oman mielensä mukaan kuin mieletön, nainen pelastuu vain jos synnyttää lapsia, piti VT:n käskyjä MUINAISUSKONTOON kuuluvina, kiivastui, mutta käski muita olemaan sävyisiä taas tekopyhästi, ei muka tehnyt itse syntiä, vaan synnin tekijä oli synti itse (aika paksua!), sanoi Jumalan vastaisesti ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa.

En ainakaan itse menisi sellaisen papin luo, joka olisi noin pöllö kuin Paavali. Ja lisäksi Room 1 lopussa on lista, jonka mukaan kaikki heterot, jotka ovat vaihtaneet parinsa omaan sukupuoleen, ovat rikollisia ja täynnä kaikkea pahaa. Ja sehän selkeää panettelua ja väärää todistusta lähimmäisistä. En ainakaan usko, että kaikki sellaiset heterot olisivat niin pahoja kuin Paavali älyttömyydessään sanoi.

Ja tämän lisäksi Paavali luetteli ne ihmiset, jotka hänen mielestään eivät peri taivasten valtakuntaa. Ihan huvin vuoksi voi tutkia oliko Jeesuksen lista sama. No, ei todellakaan ollut! Ja väität, että Jeesus antoi Paavalille valtuudet. Ei oikein vaikuta siltä! Vai miten Paavalista ei tule mieleen Jeesuksen toiminta? Paavali on tavallinen tallaja, josta Jeesuksen opit ovat kaukana.
  5. Kiitos! Olemme tainneet päästä vähän lähemmäs....
    Olen kertoillut itsestäni avoimesti aina ja täälläkin palstalla aiemminkin. Olen itsekin ollut 21 vuotta avioliitossa, 2 poikaa siitä. Kuitenkin jätin perheeni ja lähdin elämään homona 2006. Se, jos mikä oli tuhoisaa minun sukulaissuhteilleni ym. Sanon tämän siksi, ettei kukaan luule homoksi alettavan siksi, että se on niin mukavaa. Jos haluaa elää normaalia elämää ilman helvetin tuomioita ja ihmisten vihoja niskassaan, on parasta elää heterona avioliitossa. Homona on vaikeaa saada hyväksyntää , kuten tunnettua on.

En tiedä Jumalan mielipidettä homoudesta, en tiedä edes onko Jumalaa olemassakaan. Ei ole kuulunut eikä näkynyt. Jumala esiintyy vain Raamatussa ja niistä ajoista on jo tuhansia vuosia. Kyllä sellainen henkilö olisi kiva olla olemassa muuallakin kuin vain kirjassa. Jumala ei kuitenkaan ehtinyt Raamatussa kieltämään homosuhteita eikä Jeesus liioin kieltänyt homoutta laisinkaan. Se ei siis ole ainakaan kovin suuri synti. Lisäksi Raamatussa on kaunis kahden miehen rakkaustarina Daavid ja Joonatan. Se on kuin minun ja mieheni rakkauden tunteita täynnä oleva suhde. Siitä voisi päätellä homouden olevan sallittua Raamatussa.

Tässä homokeskustelussa on pääasiana ollut yleisen hyväksynnän saaminen tuomiohengen sijaan. Olemme ihmisiä siinä kuin muutkin. Emme halua olla pahennukseksi. En tiedä mistä mielikuva vaaleanpunaisesta homoudesta on tullut, kun emme esitä olevamme parempia ja ihanmpia kuin muut, vaan haluamme pelkkää hyväksyntää olemassaololollemme. Eikä kenestäkään tule homo, jos näkee homoja tai heistä kerrotaan. Homoksi tulee vain, jos tykkää miehistä eikä naiset sytytä. Lapsesi saavat olla omia itsenäisiä itsejään.