Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Pyhä yksinkertaisuus! Miksi kirjoitat valhetta? Kerro hyvä ihminen, missä kohtaa Raamatussa kerrotaan Sodomassa olleen homoja? Hesekiel 16: 49-50 ja Jesaja 1 kertovat asian ihan toisin! En kohta enää jaksa noiden ns. uskovien valheellisuutta! Ja Paavaliin vedotaan, vaikka hän ei omien sanojensa mukaan ollut edes vanhurskautettu ja saatana esti hänen vierailunsa. Puolijumala? Vaikea uskoa! Heh!

Ja jos haluat Raamattua toteuttaa oikein kunnolla, niin eiköhän orjuus, moniavioisuus ja sadistiset tappamiset pitäisi sinunkin ottaa sitten elämääsi. Se on Raamatun mukaista. Homovihaan ei ainakaan Jeesus kehoittanut, vai milloin Jeesus antoi ohjeeksi seuraajileen alkaa vainoamaan homoja? Vai onko se Paavalin keksintöä? Onko tämä kristinusko vai Paavali-uskonto?
  2. Kuulepa nyt. Mua ei ole helppo vakuuttaa, jos yritän ajatella asioita omalla järjelläkin. Eli sanon, etten ymmärrä sun perusteluita, kuten epäilitkin.

Ajattelet, että enimmäkseen ollaan avioliitossa miehenä ja naisena ja loput elävät selibaatissa. Silläkö selität, ettei voi olla pedofilikieltoa? Varmaan oli silloisessa Israelissa kuten nykyisessä Suomessa aikuisia, joilla ei ole puolisoa. Silloin vapaana on ihmisiä, joiden ei tarvitse olla uskollisia puolisolleen. Näille naimattomille sopii nuo lukuiset muut määräykset, paitsi uskollisuus ei koske heitä. Ja juuri heitä varten Jumalan olisi aivan ehdottomasti pitänyt asettaa myös pedofeliakielto, jos muut sitten tiukasti noudattavat Jumalan käskyjä. Vai onko sinulla jotain mitä en tiedä, esimerkiksi Jumalan määrämä selibaatti? Sellaisesta en ole kuullut. Onhan Raamatussa esiaviollista seksiäkin, Jumalan antamien ohjeidenkin perusteella.

En ole kuullut siitäkään, että seksi olisi tarkoittu vain naisen ja miehen välille. Sen johtopäätöksen voi tehdä vain sillä perusteella, että Raamatussa ei ole muuta esimerkkiä. Silti en usko sitäkään, ettei Raamatun aikaan olisi ollut homoja. Varmaan oli, mutta sellaisesta seksistä ei kerrota Raamatun lehdillä. Siksi on vaikea tietää, miten Jumala olisi suhtautunut. Ainakaan Hän ei saarnannut homoudesta eikä tuominnut yhtään homoa, vaikka Jumala muuten valitteli ja varoitteli ja saarnasi ihmisille koko ajan. Mutta ei homoudesta. Olisi ollut helpompi kaikille, jos Jumala olisi sanonut: "HOMOUS ON SYNTI, HOMOT JOUTUVAT HELVETTIIN". Mutta ikävä kyllä Jumala eikä Jeesuskaan sanonut niin. Monista muista asiosta Jumala ja Jeesus sanoivat suunnillen noin.

Mun homouteen et puutu muuta kuin yhteiskunnallisella tasolla. No, voisitko ystävällisesti kuitenkin kertoa, mitä pahaa esimerkiksi minun ja mieheni rakkaussuhde aiheuttaa sinulle tai yhteiskunnalle. Minä olen aika ääliö, kun en keksi ainuttakaan seikkaa. Sinun mielestäsi ei ainakaan ole juurikaan hyvää sanottavaa.
  3. Niinpä! Olisin antanut juutas.elle useammankin pisteen. Olikohan monikaan kirjoittaja, joka on saanut sepustuksensa Raamattuun, alunperin ajatellut kirjoittavansa Jumalan sanaa? Senverran naurettavuuksia ja ristiriitaisuuksia Raamattussa on, että pidän ihmeenä, jos Jumala olisi niinkin omituisia juttuja aikaansaanut. Luultavasti ne typeryydet ovat syntyneet kirjoittajien omassa päässä. Kirjoituksiahan oli tuhansia, joista jonkun piti valita, varmaankin itselle mukavimmat kirjoitukset Raamattuun. Ja kun ne kirjoitukset ovat todellakin tuhansia vuosia vanhoja, eikä edes meidän maahamme tarkoitettuja, niin hyvin vaikea niitä on soveltaa nykyiseen Suomeen, kuten huomattu on!

Ja tuo Paavali, monen pahan alku ja juuri! Hän oli todella ahdasmielinen, sovinistinen, omahyväinen ja puritaaninen mies. Paavali on kaikkea sitä, mitä en haluaisi ihmisissä olevan, eikä varsinkaan Herran palvelijoissa. Pöyristyisin, jos joku esittäisi mulle samanlaisia asioita kuin Paavali aikoinaan esim. naisista. Tai, jos joku kirkon edustaja sanoisi mulle kuten Paavali, ettei ole vanhurskautettu, tai saatana etsi tulemasta kylään. Menisi kyllä luottamaus sellaiseen kirkon työntekijään! Mutta tosiasia on, että tuon 2000 vuotta sitten eläneen IHMISEN (ei Jumala) ajatusmaailmaa seurataan yhä uskovien piirissä kuin jotkut pirua. Ja ne Paavalin "lainaukset" VT:stä ovat vertaansa vailla, niin pahasti pielessä hänen lainauksensa ovat. Ja eivät siten mitenkään voi olla Jumalan sanaa!