Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

  1. Nimittäin kaunis kahden miehen rakkaustarina, Daavid ja Joonatan. Se on sellaista luettavaa, että samaistuin heidän syviin rakkauden tunteisiinsa, koska miehelläni ja minulla on samanlaista. Jumala kun ei tuominnut heitä. Ja en ole vieläkään kuullut enkä löytänyt yhtään Raamatun kohtaa , missä kahden miehen tai naisen välinen rakkaussuhde on kielletty. Se on ihan varmasti yhtä hyväksytty kuin Daavidin ja Joonataninkin suhde. Eli se siitä. Raamattua ei vääristää, vaan lukea niinkuin siellä lukee.
  2. Oon kauan ihmetellyt, että miksi Jumala ei oo kieltänyt pedofiliaa, kun melkein kaikki muu on kielletty. Kun kirjoitin tuosta katolililaisten muovaamasta Raamatusta, niin muistin jälkeenpäin, että tässähän on selvä yhteys kardinaalien pedofiliatapauksiin. He itse saivat valita nekin kohdat, missä Raamattu kieltää sitä sun tätä. Mutta katolilainen yhteisö jätti varmaan tarkoituksella tällaisen heitä häiritsevän lain kohdan suosiolla pois.

    Raamattu vaikuttaa entistä enemmän kirjalta, jota ihmiset ovat muutelleet omien mieltymystensä mukaan. Voi olla jopa niin, että jos me kaikki saisimme ne kaikki kirjoitukset, joita ehdotettiin Raamattuun, ja saisimme muovata niistä oman Raamattumme, niin uskoisin täällä olevan nyt jokaisella ihan ikioma Raamattunsa. Niin eri näköisesti tälläkin palstalla eri ihmiset Raamatusta asioita löytävät tai ovat löytämättä!

    Mutta en todellakaan hyväksy ajatusta, että tämä Raamattu kieltää homouden. Sellaista sanaa siellä ei ole. Tietyn asian se kieltää, jos ei ymmärrä sen ajan Israelia Raamatun kertomusten valossa. Voin siis edelleen jatkaa rakkauselämääni mieheni kanssa. Tälläkin palstalla muutamat ovat "löytäneet" homokieltoja ja panneet homosanoja Jumalan suuhun ihan oman mielensä mukaan, eli totuutta vääristellen. Se jos mikä todistaa, että homous yritetään vaikka väkisin saada näyttämään Jumalan silmissä ja Raamatun valossa pahalta. Miksihän Jumala ja Jeesus eivät homoudesta meteliä sitten nostaneet, niinkuin tämän palstan mestaajat?
  3. Joopa joo. Etkö ole lukenut Raamattua? Ei esiaviollinen seksi ole kiellettyä. Jumala antaa ohjeen esim, ottaa naisen kosioksi, ja sitten maata hänet. Jos sen jälkeen nainen ei miellytkään niin naisen saa hylätä. Se ainakin on esiaviollista seksiä. Ja jos raiskaa neitsyen, niin raiskaajan pitää ottaa raiskaamansa nainen vaimoksi.

    Mietipä sitä, miksi Jumala ja Jeesus eivät yhtään kertaa sanoneet, että homot tai vastaavalla tavalla olevat saavat rangaistuksen . Pidän ainoana sitä että joukkoraiskaajat vain tuomitaan. Vanhassa testamentissa Jumala paasaa esim ympärileikkauksesta ja sapatin pitämisestä vähän väliä. Ja Jeesus ei puuttunut homouden syntiin laisinkaan. Siksi minun aivan mahdoton uskoa, että homous on synti. Muutenhan Jeesuskin olisi paasannut siitä kovin sanoin.

    Mutta tosiasiaksi jää, että ihmiset sanovat jatkuvasti homouden olevan synti. He ovat tuomitsevia, koska Jeesus ei ollut. Siis asia on niin, että ihmiset ovat ottaneet tuomiovallan Jeesukselta itselleen.
  4. Ihan ensiksi pitää Paavali panna syrjään. 1. Kor 4:4 Paavali ilmoittaa, ettei hän ole silti vanhurskautettu. Ja Room 11: 33-34 Paavali sanoo, ettei kukaan tunne Herran mieltä, ja Herran tiet ovat käsittämättömät. (Paavalikaan ei tiedä). Hän on myös kirjoittanut Raamatun vastaisesti, että vain mies on Jumalan kuva ym ym. Eli se siitä puolijumalasta.

    Jeesus ei ottanut kantaa siihen pääsevätkö homot taivaaseen. Mutta Jeesus ilmoitti kyllä monia muita ihmisiä, jotka eivät pääse taivaaseen. Eli täytyy viimeisenä keinona selvittää tämä tapaus Jumalan avulla. Ainoa lause, joka koskee homoutta on se miesten kanssa makaaminen, eli Jeesuksen ja Jumalan ainoa on Moos 3:18.

    Mutta Daavidin ja Joonatanin rakkaustarina on sitten sellainen, josta voi päätellä homosuhteen olevan Raamatun mukaista, koska Jumala ei tuominnut noita miehiä. Ja kun luin tarinaa, se tuntui olevan samanlainen kuin minun ja mieheni suhde, syvää kiintymystä ja rakkautta. Eli hyvä homosuhde.

    Sitten tuo miesten kanssa makaaminen. Raamattu kertoo useassa eri tarinassa Israelissa olleen tavan kohdella kaupunkiin tulleita vieraita miehiä: heidät raiskattiin. Eli kyseessä oli rasismi ja sadismi, ei homous. Siitä todistaisi se, että kaikki kaupungin miehet osallistuivat raiskaukseen. Kaiken järjen mukaan ei kaikki miehet voi olla homoja! Ja Sodomankin syntinä Jumala piti auttamisen puutetta, ei homoutta.

    Minä ajattelen noiden Raamatun kertomusten perusteella, että makaamiskielto tuli noista rasistisista raiskaamisista. Kyllä ne minullekin ovat kauhistus! Myös se, että Raamattu ei kerro muunlaisista, tavallisesta homoseksistä mitään, puoltaisi sitä, että makaamiskieltokin asetettiin miesten raiskauksia vastaan.

    Totuutta etsin, sillä olen kokenut voimakkaalla tavalla saaneeni mieheni rukousvastauksena. Eikä Jumala ole pannut sydämeeni synnintuntoa homouteni takia. Sydämessäni on vain rauha ja rakkaus.