Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No johan oli tehokasta eheytymistä! Ja täysin luonnollisella tavalla? Jos sitten heterona kuitenkin käy joskus oma sukupuoli mielessä, niin lisää shokkihoitoa vaan! Eiköhän pysy synnittömänä.
04.11.2010 22:48
Miten saat tuon Pietarin sanan koiran oksennuksesta ja sain rapakossa näyttämään, että kyse on homoista. Ei Pietarin teksistä sellaista saa millään. Sehän voi koskea myös heteroita yhtä hyvin, vai mitä suoraselkä? Selitystä kaivaten, helsinkijokkeri.
04.11.2010 17:13
Lahtari Ari todisti olevansa Raamatun vääristelijä, kuten ne kaikki muutikin. Eihän Sodoman synti mikään homous ollut, vaan kun eivät olleet auttavaisia ja olivat vain omaan napaan tuijottelijoita. Ei Jumala maininnut homutta tuhon syyksi. Mutta lahtari ari sanoo, koska hän tietää paremmin kuin Jumala.
UT on sama kuin Paavali. Hän ei omien sanojensa todistama ole hengen mies ollenkaan, mutta silti häntä pidetään Jumalana. Outoa! Jeesus syrjäytetään kummallisesti, ehkä tarkoitushakuisesti. Jeesushan ei tuominnut homoja, Lahtari Ari sun muut, jos haluatte lyödä raamatulla päähän, niin kertokaa edes oikeaa asiaa eikä teidän omia väännöksiänne. Olen tuohtunut!
04.11.2010 16:36
Nyt sinun on vakavasti pohdittava, että haluatko olla Paavali-uskovainen vai Jeesus-uskovainen. Nimittäin nämä kaksi herraa ovat opeiltaan hyvin erilaisia. Ja minä huomaan, että olet tällä hetkellä Paavali-uskovainen. Jeesushan ei yhtään kertaa tuominnut homoa helvettiin. Sen sijaan esimerkiksi ihminen, joka ei auta lähimmaisiään, ei Jeesuksen mukaan pääse taivasten valtakuntaan.
Eli sinun pitää tutkia nyt minkälainen mies Paavali oikein on, kuten minäkin olen tutkinut. Kun sitten olet tarkasti lukenut Paavalin kirjoituksia, niin oletko yhä sitä mieltä, että juuri Paavali on se oikea Jumala? Minun mielestäni sellaiselta mieheltä ei pidä ottaa mitään uskonnnollisia neuvoja, joka valehtelee olevansa roomalainen, sanoo Raamatun vastaisesti, että vain mies on Jumalan kuva, pitää vanhaa testamenttia muinaisuskontoon kuuluvana, kertoo saatanan estäneen vierailunsa, ei kyennyt yhtään aasialaista käännyttämään kristinuskoon, sanoo vaimon pelastuvan vain, jos synnyttää lapsia, sanoo kirjoittavansa oman mielen mukaan, kerskasi itsestään ja kiivaili sekä haukkui muita, mutta tekopyhästi kehoitti muita olemaan sävyisiä eikä kerskailijoita.
Tässä ei ollut kuin muutama yksittäinen jae, mutta asiayhteydet kertovat selvää kieltään Paavalin pyhyydestä tai minusta näyttää olevan ihan tavallinen pulliainen vaan. Tai nykymaailmassa tuollaista pidettäisiin aika naurettavana pellenä.
Jeesus ei ollut tällainen. Häneen verratuuna Paavali vaikuttaa hyvin tekopyhältää omassa voimassaan ja varsinkiin mielessään toteuttavan itseään, ei Jeesuksen oppeja.
Mutta jos yhä haluat seurata Paavalia niin ole hyvä vaan. Luulen vaan, että Paavalia seuraamalla menee pahasti väärään suuntaan. Jeesus menee ihan muualla päin!
04.11.2010 14:54
En jaksa enää! Miksi minun piti syntyä näin syntiseksi! Miksi Jumala mulle teki niin järkyttävän teon, voi miksi! Jumala on tyranni ja halusi mun vaan kärsivän homoudesta. Jumala pilasi minun elämäni jo syntymässä. Parempi olisi ollut syntyä vaikka vammaisena, vaikka Raamatun mukaan Jumala ei hyväksy heitäkään. Voi minua syntymästään syntistä ihmistä! Miten syntymästään voi tehdä parannuksen? En osaa. Olisi ollut parempi olla syntymättä!
04.11.2010 14:20
Kerro minullekin joku hyvä ohje Raamatusta. Vaikka itsekin oon lukenut, niin en muista yhtään hyvää ohjetta. Sotaohjeita muistan, mutta niitä en tarvitse. En muista siunauksiaan kuin isrelilaisille. Myös se tunnettu " Herran siunaus" on Raamatussa Jumalan siunaus Israelin kansalle.
Vai oliko kirjoítuksesi provo?
03.11.2010 22:56
Anteeksi, kun en heti ollut vastaamas.
Katsopa 3. Mooses viimeinen lause. Ja muutenkin tuo kirja toistaa samaa Israelia, ja siitä nuo lukuisat käskyt ja säännöt löytyvät.
03.11.2010 21:31
Raamatussa ympärileikkaus on vain 8 päivän ikäisille pojille. Ja se on sukupolvesta sukupolveen ikuisena liittona israelilaisen ja Jumalan välillä Egyptistä pääsyn muistoksi. Ja rangaistus noudattamatta jättämisestä on kuolema. Sille pojalleko? En tiedä. Näin on Jumala ilmoittanut. Muutenkin olen miettinyt, että miten kaikki säännöt onkin otettu meille, kun ne olivat tarkoitettu vain israelilaisille. Niin Raamatussa lukee monen monta kertaa.
No, eipä tätä ympärileikkaustakaan noudateta ja lakikin sen meillä kieltää sadistisena, mutta yhä vaan homous silti halutaan säilyttää kiellettynä, vaikka kaikki muu on jo sallittua tai Raamatun ohjeiden vastaisesti nykypäivän Suomessa. Kuten esim. orjuus ja lapsiseksi. Ne ovat Suomessa laittomia, ei Raamatussa.
03.11.2010 17:20
Niin . "Tässä kohtaa ei kerrota naiparin tai miesparin välisestä liitosta."
Ai miksikö oli edes pitänyt? Jeesukseltahan kysyttiin vain, onko miehen lupa hyljätä vaimonsa.
Joka tapauksessa Raamatussa on Daavidin ja Joonatanin rakkaussuhde ainakin jollain lailla esitettynä. Siinä on kahteen kertaan tehty liitto myös Jumalan edessä, Joonatan aikoi olla Daavidin rinnalla, jos Daavidista tulee kuningas, Joonatanin isä Saul piti Daavidia vävynään. Kun luin tätä tarinaa, ei mulle tullut muuta mielikuvaa kuin että se on suunnilleen sellaista rakkautta kuin mun ja mieheni välinen homosuhde. Jumalan tuomio ei kohdannut noita miehiä.
03.11.2010 09:55
Itselle kävi niin, että mitä enemmän luin vanhaa testamenttia, sitä vähemmän ajattelin, että Jumala rakastaa. Vihaa ja sadismia ja epäoikeudenmukaisuutta Jumala antoi ihmisille. Jumalan rakkaus on ehdollista; rakkautta saa, jos tekee kaiken mitä hän on käskenyt. Se oli todella ikävä havainto. Sen perusteella ja lukemattomien epäloogisuuksien vuoksi minun on nyt mahdoton uskoa, että Jumala on Raamatun vaikuttanut. Miksi Hän olisi antanut itsestään mahdollisimman huonon kuvan? Tai miksi sen kirjoittajat ovat halunneet antaa Jumalasta sairaan vaikutelman?
Ja saman koin, kun luin Paavalia tarkemmin. Ei hän todellakaan voi olla hengen vaikutuksessa kirjoittanut, niin Raamatun ja rakkaudenkin vastaisia kirjoituksia on liian paljon. Ja vanhan testamentin kirjoitusten vääristelyä. Ja kun vielä valehteli, niin asia on minun mielestäni aivan selvä. Jeesus ei hyväksy valheellisuutta. Mutta voin sanoa, että tunnen Raamatun aikalailla hyvin.
03.11.2010 00:59
Jeesuksen mukaan taivaaseen ei pääse se, joka ei ota Jumalan valtakutaa vastaan kuin lapsi. Samoin ei pääse se, joka ei ole avulias eikä vieraanvarainen. Eikä sekään, joka ei anna sydämestään anteeksi lähimmäiselleen. Ja monia muita asioita Jeesuksella oli, mutta ei sanonut, että homot eivät peri Jumalan valtakuntaa. Sodomassakin tuli täystuho juuri auttavaisuuden puutteen takia, ei homouden.
Jokainen ymmärtää, että jokaisen on tehtävä aika paljon hommia, että täyttäisi Kristuksen lain. Helpommin se sujuisi, jos keskityttäisiin omaan uskonkilvoitteluun homojen syrinnän sijasta.
02.11.2010 17:51
Netissä oli artikkeli sumerilaisista, joilla oli oma uskontonsa jo ennen Raamatun kertomuksia.
Yllättävää kyllä, sumerilaisilla oli paljon tarinoita ja uskonasioita, jotka myöhemmin on esitetetty Raamatussamme. Heillä oli jumalansa, jotka suojelivat Sumeria. Lisäksi vedenpaisumus ym. samoja tarinoita. Sitten tuli Jumala, joka sanoi olevansa Israelin Jumala. Ja taas vedenpaisumus ym. jutut. Jotenkin sain vaikutelman, että sama uskonto on ikäänkuin toiseen kertaan. Maa vain vaihtui välillä. Siksi tässä voi kysellä kaikenlaista Jumalankin todenperäisyydestä. Sitä paitsi Raamatun Jumala ilmoitti kysyttäessä asuvansa teltta-asumuksessa Jerusalemissa. Uskoako vai eikö?
Eniten olen ihmetellyt kuinka vähän nykyajan uskovat tekevat niitä tekoja, joista Jeesus sanoi hänen seuraajansa tunnettavan. Itse asiassa en tunne sellaisia yhtään ainutta.
02.11.2010 17:09
Hei kaikille! Oon leikkinyt ajatuksella, että tuo Jumalan ainoa lause miesten välisistä seksiasioista olisikin toisin päin. Silloin se olisi heteroille helpompi ymmärtää, mitä Jumala tarkoittikaan.
Eli jos se kuuluisikin näin: "ÄLÄ MAKAA VAIMOSI KANSSA." Ajatteletteko, että vaimo on heti jätettävä, ja elämään selibaatissa, koska yhdessä oleminen on syntiä? Näinhän te ainakin käskette homojen toimia. Itse ajattelisin, että ei siinä yhdessä elämistä kielletä, vain vaimon kanssa makaaminen on kielletty. Näin ajattelen myös "älä makaa miehen kanssa"- kehoituksesta. Seksiäkin on niin monenlaista, sen heterotkin hyvin tietävät. Ei sen tarvitse olla aina panemista.
Ja lähes jokainen kaipaa rakkautta ja rakasta ihmistä, jonka kanssa voisi elää elämänsä onnellisena. Miksi joskut ahdasmieliset haluavat joiltakin tuon onnen ottaa pois? Tilalle lohduton yksinäisyys?
02.11.2010 16:52
Niin, tämä viestisi todistaa, ettei sinun ajatusmaailmasi ja pääsi ole ollenkaan kohdallaan. Koetko,että mies ja lammas voivat rakastaa toisiaan yhtä paljon kuin kaksi homosekuaalia? Kaikki on toki mahdollista, mutta jotain rajaa kuitenkin! Ei mulla muuta.
02.11.2010 16:20
Hah hah hah! Olet kyllä jo aivan naurettava, uskova**! Vääristelet Jumalan sanaa minkä kerkeät! En toivo sinua enää näkeväni näissä ympyröissä. Halveksit totuutta, Raamatun ja Jumalan sanaa.
Teet pilkkaa koko uskovien joukosta tuollaisilla älyttömyyksillä. Yhtään kertaa Sodoman yhteydessä ei Raamattu mainitse homoutta. Vain muissakin yhteyksissä oleva outojen miesten joukkoraiskaus ja alistaminen mainitaan. Ja se on niin kaukana homoudesta kuin olla ja voi! Voi sua, uskova**. olet häpäissyt harhaisuudellasi muidenkin uskovien maineen. Ainahan yleistetään!
En itse ainakaan koe olevani homona yhteiskunnallemme haitaksi ja turmioksi. En tiedä muitakaan sellaisia homoja. Huumeidenkäyttäjät ja tappajat ovat kyllä minun mielestäni suurempi uhka.
01.11.2010 22:43
Paavalia en arvosta uskonnollisten neuvojen antajana, mutta mainitsemasi kohta on puhkikoluttu. Sinä olet edelleen valheellinen, ikävä todeta.
1 Room kuuluu olla: "Nuo heterot, jotka ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa..." Jos kiimaisuus on yksi tekijä, niin en itse kuulu sitten muutenkaan tuohon kategoriaan. Mulle on luonnollista olla miehen kanssa, ei luonnonvastaista.
Miten voit ajatella, että homot vaihtavat naisen mieheen. Niin voivat vain heterot tehdä. Ja miten ne puolijumala Paavalin toilailut? Nainen pelastuu vain lapsia tekemällä, saatana esti vierailun, kirjoitan omassa voimassani, kiivaili ja haukkui ihmisiä, mutta silti tekopyhästi kehoitti muita olemaan sävyisiä, sanoi miehen olevan Jumalan kuva, mutta vaimo on miehen kunnia (Raamatun vastaista), sanoi vanhan testametin käskyjen kuuluvan muinaisuskontoon, eikä niitä käskyjä jaksa kukaan noudattaa, valehteli olevansa roomalainen ym. Miten ihmeessä tuollainen ääliö on saanut puolijumalan aseman ???? Ei hän minulle ole kuin tavallinen pulliainen.
01.11.2010 22:31
Kyseinen nimimerkki taisi juuri tuomita itsensä helvettiin. "Valehtelijat eivät myöskään peri Jumalan valtakuntaa." Syyllistyt valehteluun, kun rinnastat Sodoman tuhon homoiluun. Sanot, että Jumalan sana ei ole muutettavissa. Miksi sitten muutat sitä?
1 Mooses 18: 20 : "Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat." Eli homous? Ei suinkaan!
Jesaja 1: 10-17. "Kuulkaa Herran sana, te Sodoman päämiehet... Peseytykää, puhdistautukaa, pankaa pois pahat tekonne minun silmieni edestä, lakatkaa tekemästä pahaa. Oppikaa tekemään hyvää: harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa." Homous??
Hesekiel 16: 49: "Katso tämä oli Sodman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut." Homousko ????
Eli täällä on aika moni syyllistynyt valehteluun, parjaamiseen, tuomitsemiseen, väärään todistukseen lähimmäisistä... ne lienevät syntejä. Ja Jeesus sanoi, että ne jotka eivät auta lähimmäisiin, eivät peri taivasten valtakuntaa. Se on Raamatun mukaista. Mutta kaikesta teidän pitää vääntää, että se on se homous! Vain sairas mieli voi nähdä kaiken homokieltoina ja vääristellä Raamatun sanaa. Ja Jumala teistä tykkää?
01.11.2010 15:21
Vetoat kovasti Paavaliin, jota kyllä ihmettelen. Ohittaako Paavali itse Jeesuksen? Jos luet Raamattua ja Jeesuksen opetuksia oikein huolellisesti, tulet huomaamaan, että aivan muut asiat ovat tärkeitä, ei homous. Esim lähimmäisen auttamisesta ja rakastamisesta Jeesus puhui paljon, ei homoudesta.
Ja tuo Paavali, huh huh! Olen lukenut Paavalia väsyksiin asti, ja todennut hänet mieheksi, jolta itse en haluaisi uskonnollisia neuvoja! En voi ajetella mitään hyvää miehestä, joka valehtelee olevansa roomalainen, sanoo että saatana esti hänen vierailun, että mies on Jumalan kuva, vaimo miehen kunnia, nainen pelastuu vain lastensynnyttämisen kautta, sanoo kirjoittavansa oman mielen mukaan jne. jne. Lisäksi hänen tekstejään on vaikea lukea, kun hän lainaa aivan mielivaltaisesti Vanhaa testamenttia, vääriä lainauksia ja aivan eri yhteyksistä kuin hän on kirjoittanut omia juttujaan.
Joka tapauksessa et ole, uskova** ,ollenkaan sellainen kuin Jeesus sanoi hänen seuraajistaan. Ja lisäksi Jeesus sanoi, että "älkää ensinkään kadotustuomiota lausuko." Eli ihmettelen tuota hyvin voimakasta Paavaliin uskomista. Hän oli vain tavallinen kuolevainen, joka vihasi homoja.
01.11.2010 12:18
Hellariboy viittasi samanlaiseen kohtaan, jossa Raamattu nimenomaan ei anna pelastusta niille, jotka eivät auta lähimmäisiään. Tästä Jeesuskin puhui monet kerrat. Jeesus sanoi, että ne ihmiset, jotka eivät auta lähimmäisiään eivät peri taivasten valtakuntaa. Ei Jeesus homoista noin jyrkästi puhunut. Eli miettikää Jeesuksen ja Raamatun sanoja, kuka pelastuu ja kuka ei.
Alkuperäisessä kohdassa Sodomasta, 1. Mooses 18 sanotaan vain, että "Sodoman ja Gomorran synnit ovat ylen raskaat." Miten siitä on vedetty johtopäätös, että kyseessä oli homous? Sielläkin olisi pitänyt nille kaupunkiin tulijoille olla hyvä ja ystävällinen, mutta haluttiin olla pahoja eli raiskata alistamistarkoituksessa. Sekin oli synti.
01.11.2010 11:37
Vaikka et haluakaan verrata homoja rikollisiin, niin silti sulla on rivissä sellaisia sekä muita ihmisiä, jotka ovat pahoja lähimmäisilleen. Itse vain rakastan kumppaniani, joka tuskin on rikos tai pahuus Raamatunkaan mukaan. Sellaista tekstiä sieltä ei ole löytynyt. Jos pystyisit kertomaan minulle ja muille homoseksuaaleille, että missä kohtaa Raamatussa Jeesus tai Jumala kieltää kahden miehen tai kahden naisen elämästä yhdessä ja rakastamasta toisiaan. Jeesus ei näistä asiosta puhunut, mutta pyysi kovasti rakastamaan lähimmäisiään. Eikä Jumala kieltänyt kuin makaamisen.
Niin, että mistä on keksitty ettei miehet voi elää keskenään parisuhteessa rakastaen toisaan? Samuelin kirjoissa Daavid ja Joonatan ovat kauniissa rakkaustarinassa sodan ja tappamisen keskellä. Sitäkään suhdetta Jumala ei moittinut millään tavalla.
01.11.2010 00:56
590 / 592