Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
helsinkijokkeri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi
Liittynyt 21v sitten
9
aloitusta ·
11831
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta Jeesuksen sana on ja pysyy riippumatta siitä kuka sitä lukee. Jos uskova sivuuttaa ne, niin silloin ne ovat "kuollut kirjain" heille.
24.01.2015 19:42
Muistaisin JEESUKSEN sanoneen, että hän esittää asiansa vertauksilla, joita sitten aika lailla onkin. Mutta uskovilla on se tapa, että selittävät sitten lähes kaiken olevan vertauskuvaa. Ja siten heillä ei ole mitään todellista, mitä voisi tehdä.
24.01.2015 19:40
Ateistit ovat siis yleensä Raamatun linjolla. Ja uskovat omilla linjoillaan. Tämä oli kai se pointti?
24.01.2015 19:36
Roomalaiskirje ei ole kirjotettu minun miehelleni, sillä hän ei ole koskaan olut naisten kanssa. eikä ole siis VAIHTANUT. Lisäksi hän ja minä emme pieninä edes ajatelleet Jumalaa, kun kiinnostuimme miespuolisista. Paavalin alku ei siis koske meitä.
Eikä loppukaan, sillä emme ole täynnä murhaa ja väkivaltaisuutta, vaan elämme hyvin rauhallisesti ja sopua hakien kaikkien kanssa.
Koita PERTSA jostain löytää juuri minulle ja miehelleni sopiva Raamatun kohta, jos vastaat minulle. Nyt hakkaat vain turhaan päätäsi seinään, ja menee turhan jankkaamiseksi. Opi jo Raamatusta ja minusta edes välttävästi.
24.01.2015 19:30
Paavali on "asettanut". Nainen ei saa PUHUA seurakunnassa, ei saa olla seurakunnan PAIMEN. Raamatussa ei muut aseta noin tiukkoja käskyjä naisille.
Paavali on asettanut senkin, että koska aikaa on vain vähän ja maailma muuttumassa, on aviomiesten elettävä kuin heillä ei vaimoja olisikaan. Kieltämättä nuo kaikki ovat mielestäni hulluja käskyjä, ja ei niitä Suomessa edes noudateta ainakaan kovin yleisesti. Ne ovat hullua myös muiden mielestä.
24.01.2015 19:20
TUO SAVONAROLA on kai pöpi.
Ei VT:ssa käsketä sanallakaan, eikä ole mitään esimerkkiäkään, että homot olisi pitänyt "kivittää kuoliaaksi". Mutta se on, että ne miehet pitää surmata jollakin konstilla, jotka makaavat miehen kanssa. Tunnen sellaisia ukkomiehiä, ja tiedän sellaisia homoja, jotka eivät makaa.
Eli moni ukkomies menee helwataan, mutta moni homo taas taivaaseen. Ja jos Jeesus olisi kuin nämä USKOVAT, niin Hän ja Jumala olisivat puhuneet homouden kauhistuksesta lakkaamatta ja alituiseen. Mutta he olivat hiljaa.
24.01.2015 18:14
Jeesus antoi monta tapaa pelastua; yksi on uskoa ja ottaa kaste. Toinen tapa myydä kaikki mitä on ja auttaa köyhiä, ja saada lopulta paikan Jumalan valtakunnassa.
Kolmas on se, että ottaa kotiinsa tuntemattomia, auttaa puutteessa olevia, ja käy katsomassa sairaita ja vankeja. Siinä tapauksessa toinen vaihtoehto on "ikuinen kärsimys". Siis siinä vain teot ratkaisevat kohtalomme. Tai tekemättä jättämiset; uskoa ei kysytä.
On kuitenkin monta koulukuntaa, ja moni ottaa itselleen sen helpoimman tien: uskoa ja ottaa kaste.
KERETTILÄISTÄKÖ. Juurikin. Meillä on pitkät jonot isoihin sairaaloihin, ja köyhyys taas lisääntyy. Uskovien tehtävät ovat poissa näkyvistä. Kaikki vaan uskovat, ja pelastuvat? Ei mene minun kaaliin.
Suurin osa Jeesuksen opeista on tekemättä:: arabeillekin pitäisi mennä levittämään sanomaa Jeesuksesta, ja tekemään heidän Hänen opetuslapsikseen. Muuten Jeesus ei koskaan tule takaisin.
24.01.2015 17:57
En tiedä missä se nyt on. Se oli vastaiskuna niille, jotka vaativat Mäkisen eroa. Olisi toki pitänyt tarkistaa asia. Silloin joka tapauksessa Mäkisen puoltajat olivat selvästi niskan päällä. Se on selvä jo katsomalla Mäkisen erottajien määrää: 4500. Ei päätä huimaa, eikä aiheuta toimenpiteitä. Pieni porukka pitää suurta meteliä.
24.01.2015 17:40
Loistava juttu, mutta on käynyt ilmi, ettei ole käsiä ja silmiä revitty.... Eikö ole runkattu, eikö ole katsottu himoiten? Vai onko synninteko niin mukavaa, että menee mielellään sinne minne; tiedätte kyllä paikan.
24.01.2015 17:35
Niin, anteeksi että menin vastaamaan, vaikka minulta ei erikseen pyydetty vastausta. Oli siis etikettivirhe.
Mutta vastaan silti taas: olen pahatapainen. Suomen laki ei perustu Raamattuun sen enempää kuin Koraaniinkaan. Mutta kaikissa uskontojen kirjoissa on varmaan jotain sellaista, joka on hyväksi.
10 käskyä on hyvä yleisneuvo, vaikka moni varmaan on opetettu muutenkin kunnioittamaan muita ja olemaan varastelematta ja himoitsemasta toisen vaimoa ja taloa. Tai jos on johonkin sortunut, niin on oppinut, ettei niin kannata tehdä. Eli lakia ei aina tarvita siihen, että ihminen toimii oikein.
24.01.2015 17:32
Kerropa minulle sitten miten asia on. Minä olen lukenut mitä Jumala ja Raamattu asioista sanoo, siinä se vakavuus ja asian ymmärtäminen. Ihmisillä on tapana panna asiat vinoon, ja Jumala sivuun.
24.01.2015 17:24
Itse tein näin. Koska ajattelen asioita paljon rakkauden kautta, uskossani alkoi tulla outo tunne; en tuntenut Jumalan rakkautta, vaikka sanottiin Jumalan olevan rakkaus. Sen sijaan tunsin erittäin hyvin ihmisten rakkauden. Loogistesti ajatellen päädyin siihen, että ihmiset ovat olemassa, mutta Jumala ei.
Mutta oli siinä sitten sitäkin, etten ollut saanut ainuttakaan vihiä Jumalasta, ja kukaan ei pysynyt parantamaan sairaita, vaikka se on Jeesuksen tärkein arkinen tehtävä uskoville. Minäkin jäin esimerkiksi kaikille siitä, ettei uskovilla ole Jumalan voimaa.
Ja myöhemmin Raamattua lukemalla selvisi monta asiaa, joita en uskossa ollessa ollut huomannutkaan: Jumala ei ketään paranna, eikä sano rakastavansakaan. Lisäksi Jumala näytti olevan ihminen: Israelin Jumala asui Jerusalemissa, jonne hänelle tuotiin kultaa ja hopeaakin.
Oli siis alusta loppuun sitä, ettei Jumalaan olisi kannattanut koskaan uskoa. Mutta ajattelin ratkaisun tehtyäni, että Jumala olisikin totta ja rankaisee minua pahasti. Mutta elämäni muuttui vähitellen paljon paremmaksi. Nuoruuden tyhmyydestä tavallaan sakotettiin uskon muodossa.
24.01.2015 17:20
TAAS MENTIIN; yritit varmaan parhaasi, mutta et selvästikään TIEDÄ mitä homous on.
Raamatussakin kaksi miestä rakastivat toisiaan. joidenkin mukaan "hyvinä ystävinä", mutta he silti suutelivat, tekivät, liiton, toisen isä pii poikaansa häpeänä, ja toinen piti miehen rakkautta ihanamana kuin naisen rakkaus on. Kuinka moni pystyy tai kokee samalla lailla, jos on hetero, vaikka ei seksikään ole mukana?
Homous ei ole sitäkään. että työntää moloa takamukseen; kaikki homot eivät pidä koko ajatuksesta, ja kertakokeilun jälkeen moni ei enää halua sitä. Ja se on se "Raamatun kanta" tähän homouteen liittynen, ja paremminkin niin, että ne MIEHET ovat syntisiä, jotka makaavat miesten kanssa; tiedän sellaisia ukkomiehiä, mutta tunnen myös homoja, jotka eivät niin makaa.
Homous on "seksiin perustuva asia" siinä kuin biseksuaalisuus ja heterous; mutta seksi ei ole koko elämä; ei moni jaksa kuin pari kertaa viikossa; mutta muukin aika ollaan heteroja, biseksuaalisia, ja homoja ja lesboja.
Voi silti olla, että olen NIIN NAIIVI, kun olen rakkaussuhteessa mieheni kanssa, ja voi olla, että olen sokeakin. Mutta se ei vie pois sitä, että elämme toisimme rakastaen. En voisi rakastaa ja olla samoin kenenkään muun kanssa; ne ovat erilaisia. Ja Daavidin sanoin: miehen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus; siitä on minulla ja Daavidilla kokemus.
FAKTA on se, että homous liittyy siihen, ettei homot ja lesbot tykkää vastakkaisesta sukupuolesta kuin kavereina; sama sukupuoli kiinnostaa.
24.01.2015 13:37
PERVERSIOINA mainittiin pedofilia, sukurutsaus, eläimiin sekaantuminen, moniavioisuus: Noista ainakin kahta Raamatussa kerrotaan tehneen Jumalan suosikkimiehet. Ja Jaakob teki vielä lapsiakin orjattaren kanssa.
Homous sitten ei kuulu joukkoon, kun ajatellaan asiaa avioliiton kannalta. Homot ovat samanvertaisia keskenään: nuo muut esimerkin miehet ovat tilanteessa, jossa tasavertainen yhteiseen sopimukseen ja keskinäiseen rakkauteen perustuva liitto ei tule kysymykseen.
Avioliittoon kuuluu mielestäni kaksi toisiaan rakastavaa ja elämänsä yhdessä elävää haluavaa aikuista. Sellaisia on homoissa, lesboissa. biseksuaalisissa, ja heteroissa. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa?
24.01.2015 13:14
Raamatussahan tosiaan on jumala jokaiselle kansalle, ja kun "Israelilla ei ollut johtajaa, he valitsivat uusia jumalia".
Voi olla, että toinen jumala on antanut ohjeita ja toiminut toisin kuin joku toinen jumala, joten sekasotku näkyy Raamatun lehdillä.
24.01.2015 12:57
Paavali käskee; harhaoppista karta; ei sentään Jeesus. Mutta Jeesus oli sitä mieltä, että uskovat tunnetaan "keskinäisestä rakkaudesta", ainakin ne opetuslapset. Mutta aika riitaista porukkaa ovat keskenään, kuten täälläkin on nähty, ja siitä kuinka palon ero lahkoja on perustettu.
Mutta tosi on, että uskovat ovat monesti omissa porukoissaan, joihin ei suvaita edes muita uskovia, joten aika hankalasti he suhtautuvat ihmisen, joka ei näytä edes kääntyvän uskoon. He ovat sitten ilmaa. Tavallinen kristitty kirkon jäsen toki suhtautuu ihmisiin positiivisesti. ehkä juuri liberaalina.
24.01.2015 12:50
No siis Mäkisen eroa vaatii 4500 ihmistä, joka on aika pieni määrä kirkon jäseneniin verrattuna (4 miljoonaa). Ei ollutkaan sitä listaa, jossa Mäkisen virassa pysymistä kannatetaan; olisiko poistettu?
Mutta vertailun vuoksi: Päivi Räsäsen eroa ministerin virasta vaatii 91 000 henkilöä.
24.01.2015 12:40
Mihin 70 % maailman kansojen laeista perustuu? Ei ainakaan Raamattuun. Myös suhtautuminen eroihin vaihtelee sen mukaan mitä lakia missäkin noudatetaan. Ei siis välttämättä mitä uskonnolliset kirjat sanovat.
24.01.2015 12:29
Itseasiassa Jumala on pannut kiellon miehen kanssa makaamiselle, ei tarvitse puhua väkivallan ja rakkaudellisuuden eroavuudestakaan. Siis se riittää JUMALAN edessä, että on lesbo tai homo, joka ei makaa miehen kanssa. Heillä on siis oikeus mennä homoavioliittoon, koska Jumala ei ole ollut sellaista vastaankaan.
Ja itseasiassa Mooses 5. kirjassa käy läpi menneitä ja Jumalan antamia lakeja, ja siinä hän otti vain tämän koskien maksullista seksiä: temppelipoika eikä haureellinen nainen saa tuoda ansaitsemaansa rahaa temppeliin; se on Herralle kauhistus. Siinä ei sitä rakkautta tietenkään olekaan.
Ja jos JUMALA on sanonut vain sitä, että tuo maksullinen seksi ja miehen kanssa makaaminen ovat "iljettäviä", niin kaikki muu on ihanaa myös Jumalan silmissä. On siis aivan sama mitä PERTSA on asioista mieltä. Niitä ei Jumala kysy.
24.01.2015 12:26
KOPITTELIJA007 ei sitten keksinyt mitään järkevää sanottavaa. Raamatun siteeraus meni tässä täysin penkin alle, eikä selittänyt lainkaan Jumalan ja Raamatun kirjoittajien tekemiä naurettavuuksia.
"Tulkoon valkeus" eli tulkoon Jeesus. Tuo on aikamoinen heitto, eikä selitä mitään mitä ilmi-antaja pyysi.
23.01.2015 23:35
8 / 592