Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. Lupasin avata uuden aloituksen Alfa-kurssista, mutta ei tarvinnutkaan, mun oli jo avattu.
    On hyvä, että tämä asia käsitellään erillään muista skismakysymyksistä.

    Hakusana antaa paljon tietoa kyllä ja varmaan löytyy maanlaajuisesti alkavat kurssit ja ilmoittauttumisajat.

    Alfia ei ole seurakunta eikä oppijärjestelmä. Se on johdatus kristinuskon perusteiden ymmärtämiseen.
    Sre on synynyt Englannissa ja on levinnyt kaikkialle samansisältöisenä.
    Illan rakenne on sellainen, että siinä ensin nautitaan jonkinasteinen ateria, koska se on monissa kulttuureissa sellainen vapauttava ja yhdistävä tekijä. Siinä koetaan tasa-arvoisuutta. Kurssi on tarkoitettu kailenlaisille ihmisille ihan epäilijöistä alkaen.

    Siinä voi olla pientä yhteislaulua ja sitten illan aiheesta 30-45 min luento.
    Luennon jälkeen ryhmä koosta riippuen jakautuu 4-6 hengen ryhmiin keskustelemaan. Jokaisessa ryhmässä on henkilö, joka tuntee asian ja voi johdattaa keskustelua esim pysymään asiassa.

    Kertakesto on 2 tuntia., josta pidetää kiinni niin ,ettei illat veny kohtuuttomasti.

    Kurssi kestää 10 viikkoa ja kokoonnutaan kerran viikosa.
    Siinä käsitellään Jeesuksen historiallista totuutta, että Hänestä kerrotaan riittävästi voimme siis uskoa asian todeksi.
    Miksi Hän kuoli?
    Miksi rukoilen?
    Miten voin uskoa?
    Miksi luen raamattua?
    Miten viettäisin loppuelämäni hyvin?
    Tässä joitakin aiheita. Kurssiin liittyy yksi viikonloppu, jonka aikana ovat luennot ja keskustelut Pyhästä Hengestä.

    Itse olen ollut mukana järjestämässä kursseja erityisryhmille. Esin näkövammaisille ja vankilassa. Toki on myös muita ihan tavallisia kurseeja.
    Jokaisella kurssilla oppii aina jotain uutta ja pitkäänkin uskossa olleelle avautuu aina uutta. Sana on elävä ja voimallinen.

    Mikäli jossain päin on kiinnostusta asialle, kannattaa pitää sellainen tutustumistilaisuus, jossa joku asiaa tunteva voi kertoa tarkemmin. Monissa eri seurakunnissa on otetty kurssit ohjelmaan ja heiltäkin voi kysellä asiasta. Itsekkin olen valmis palvelemaan, jos tarvetta esiintyy.

    Tässä ei ole siis mitään outoa, vain opitaan kristinuskon perusteita sitten ihminen voi tehdä omat ratkaisunsa onko usko vastaanottamisen arvoinan sitten kun Jumala kutsuu.
  2. Et siis ymmärtänyt analogiaa.

    Kuuba oli UAS:lle ongelma, koska siinne rakennettiin ohjusalustoja. Ja Neuvostoliitto aseisti Kuubaa.
    USA eristi eli saartoi Kuuban ja uhkasi ydinosdalla, jos N-liiton alukset pyrkivät sinne.

    Gaza on Israelille ongelma, koska rauha ei ota syntyäkseen jostain syystä, jota en lähde edes arvailemaan.
    Isreael saartaa Gazan ja koittaa valvoa saartoa. Yhtäläisyyksiä on kyllä, mutta muuta ei kannata sanoa.

    Sen voi sanoa, että yksi on hyeena yhdelle ja toinen toiselle.