Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. tukea kaikkea missä on pienikin kipinä Jumalan työtä.
    Nimittäin uskon, että Jumalan rakkaus on ainoa, joka murtaa muurit, kaataa aidat.

    Kristus tukli siksi, että väliaidat kaadetaan.
    Missä on aitoja, siellä ei tunneta Kristusta tarpeeksi.
  2. rautalangasta.

    1. Eräs kaakonkulman mies oli sanonut: Tehkää niin työtä, että se on iloksi lapin vanhimmille.

    2. Nyt tämä lausunto todettiin täällä lähes kirotuksi, koska siitä on monen mielestä ollut niin paljon haittaa.

    3. Lapin suhteissa on ollut takatalvia ja lämpimiä lounatuulia vaihtelevasti.

    4. Kun on ollut suojasää, niin lähetysten yhteydessä on koettu yhteyttä, ehkä jopa Jumalan rakkautta, ja silloin on lohjennut näitä superlatiiveja.

    5. Aina on ollut myös se toinen puoli, joka ei ole hyväksynyt koko yhteyden perusteita eikä niin läheisiä suhteita.

    6. Näitä lapin suhteita on käytetty myös hallinnollisesti puoleen ja toiseen.

    7. Näissä suhteissa on siis paljon inhimillisiä näkökohtia, jotka usein hämärryttävät puhdasta evankeliumia.

    8. Minä koitin selittää ymmärretytäväksi niitä ylisanoja, mistä ne johtuvat ja, että ne kuuluvat siihen kohtaan , mihin ne on sanottu.

    9. Ne lausunnot eivät ole yleispäteviä vaan ajankohtaan sidottuja.

    10. Olen ollut havaitsevinani G J:n "jumalointia" piireissä, jotka eivät siedä nykyjohtoa lainkaan.

    11. Minun tilanteeni tuli väärässä valossa esille, joten oikaisen.

    12. Minä olen ilmoittanut "suuressa tutkinnossa", että uskonharjoitus, jonka pidin oikeana, jatkuu rukoushuoneella tai jos se ei sovi, niin jossain muualla.

    13. Kun sitten tuli ilmoitus, ettei sovi, olin pakotettu johtopäätöksiin.

    14. Juuriani en ole koskaan kieltänyt, mutta sanon nyt muutaman asian:

    15. En hyväksy ahdasta, poissulkevaa seurakuntaoppia, koska siihen ei löydy raamatusta perusteita.

    16. En hyväksy kirkon, pappien, wanhimpien, muiden uskovien perusteetonta arvostelua lähes irvistelyä.

    17. En hyväksy jo edesmenneitten vanhurskaitten tarpeetonta arvostelua, koska eivät ole enää vastaamassa asioihin.

    18. Pidin siis käsittelytapaa sopimattomana ja siksi puutuin.

    19. Minulla olisi ollut mahdollisuus poistaa tämä rimpsu, mutta toivoin järjen voittavan.

    20. Asioista voidaan aina keskustella, mutta tapa saisi olla siivompi.
  3. Pitäkää tunkkinne.
  4. tekee vapaaksi. Kun kumminkin täällä ihmisten sanomiset ja muut toimet saavat suuren huomion, niin ei kai totuuden kaivaminen vahingoita ketään?

    Mielikuvia se voi vahingoittaa.
    Varsinkin sen se tuo nähtäväksi, että Jumala ja Jeesus ja Pyhä Henki ovat ainoat luotettavat.

    Vai Jeesuksesta sana todistaa: Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

    Ei suhteet lappiin kuulu tähän kategoriaan.