kun on palon kysytty

ark.

Koska meillä on mahdollista , niin miksi emme valitsisi joka kylään , EsikoisKristillistä vanhinta , tai useanpia jos on suuri kylä? . Ja miksi ei meillä valtakunnallisia vanhimpia ole? Jos joku tietää esteitä voisiko kertoa .

15

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ark.

      piti olla ," paljon "

    • Aiemmin oli yleisessä tiedossa henkilö/löt, joka/jotka sanoivat asioihin viimeisen sanan.

      Siinä on vain sellainen heikkous, että yksi ymmärrys vaihtuu henkilön myötä ja linjasta saattaa tulla polveileva.

      Sitten kuviteltiin, että sellainen tasapäisyys olisi hyvä. Kuitenkin tuppaa käymään niin, että joku sitä valtaa kuitenkin käyttää.

      • teutatess

        Vaikka linja olisi poveileva , ei haitaisi , nyt se on äkkijyrkkä ja monesti alaspäin ( käskytys)

        Tasapäisyydellä on se huono puoli, että kaikki voivat olla huonolla puolella , kuten nyt jos katsomme OV. ja L apin van.


    • Nimetön

      Vääriä valintoja, sillä nämäkin asiat ovat kaikkivaltiaan käsissä ja hän kyllä asettaa omia työmiehiänsä ihmisille valaisemaan mistä tie vie taivaaseen, ja heidän kauttansa julistetaan samaa oppia kuin Herra Jeesus itse opetti, sillä ei sanan julistus oikein ole ihmisen vallassa.

      Vanhin on sama kuin uudestisyntynyt kristitty, joka omien kokemusten valossa tuo esille siitä Jumalan suuresta armotyöstä jonka on itse kohdannut, mutta ihminen voi asettaa vanhinmaksi sellaisen joka ei sitä todella ole.

      • teutatess

        Nekin voisi olla parenpia , kuin nahka päätökset , jotka ei ketään lohduta .

        Ei se ole meidän päätettävissä mistä tie kulkee Taivaaseen , vaan JUMALAN ja Raamatun .

        Loppu kaneettisi on hyvä


      • ark.

        "Mutta ihminen voi asettaa vanhimmaksi sellaisen, joka ei sitä ole ,"

        Siis kuka , etkai tarkoita noita uudesti syntyneitä , joita mainitsit , mehän olemme kakki kristityt uudesti, syntyneitä!
        Jos näin ei olisi emme olisi kristittyjäkään.


      • Nimetön
        ark. kirjoitti:

        "Mutta ihminen voi asettaa vanhimmaksi sellaisen, joka ei sitä ole ,"

        Siis kuka , etkai tarkoita noita uudesti syntyneitä , joita mainitsit , mehän olemme kakki kristityt uudesti, syntyneitä!
        Jos näin ei olisi emme olisi kristittyjäkään.

        Rakastavat korkeita virkoja ja haluavat kunniaa ihmisten silmissä.

        Maanpäällinen seurakunta on niin elävä et siellä on fariseuksia, kirjanoppineita, julkijumalattomia, ja armoitettuja eli uudestisyntyneitä.


      • ark.
        Nimetön kirjoitti:

        Rakastavat korkeita virkoja ja haluavat kunniaa ihmisten silmissä.

        Maanpäällinen seurakunta on niin elävä et siellä on fariseuksia, kirjanoppineita, julkijumalattomia, ja armoitettuja eli uudestisyntyneitä.

        Mutta , minä olen huntsinut vanhimmat saarnaajista , jotka jo ovat viroissa , olkoon korkeita eli matalia, mutta virka kuitenkin .

        Maanpäällinen seurakunta .
        Voihan sen noinkin nimittää .
        Sanoisin mieluummin Jumalan seurakunta .
        Tai ainakin Jeesuksen Kristuksen kirkko .


      • bvcfd
        Nimetön kirjoitti:

        Rakastavat korkeita virkoja ja haluavat kunniaa ihmisten silmissä.

        Maanpäällinen seurakunta on niin elävä et siellä on fariseuksia, kirjanoppineita, julkijumalattomia, ja armoitettuja eli uudestisyntyneitä.

        Aika rumalla tavala nimetön moittii vanhimpia.
        oletko leeviläisiä?


      • Nimetön
        bvcfd kirjoitti:

        Aika rumalla tavala nimetön moittii vanhimpia.
        oletko leeviläisiä?

        Sillä en minä vanhimpia moiti, vaan ihmisen erehtyväisyyttä ja kannattaa tutkia edesmenneittenaikojen uskovaisien edesottamuksia, sillä tänä aikana toistuu samat asiat.

        Ei siis mitään uutta tämän taivaanalla.

        Uskovaisilla tarkoitan niin fariseusta, kirjanoppineita, julkijumalattomia ja armoitettuja, näissä ihmisten uskossa vain on se ero et armoitetut ovat saaneet uskon lahjan Jumalalta ja siksi heitä kutsutaankin Jumalan-lapsiksi sillä he tuntevat Isän ja todistavat hänestä.


      • Nimetön
        bvcfd kirjoitti:

        Aika rumalla tavala nimetön moittii vanhimpia.
        oletko leeviläisiä?

        Olenko Leeviläisiä? Voin vastata, en vaan Esikoislestadiolainen ja luonnolliseen seurakuntaan on minut liitetty syntymästäni asti, mutta katumuksen ja parannuksen armon vasta kun olin 37 vuotta kulkenut seuroissa ja tätä katumuksen ja parannuksen armoa kutsutaan myös ahtaaksiportiksi, sydämenympärileikkaukseksi jota ei ole käsillä tehty, taivaanisänkuritukseksi, Jumalanmielenmukaiseksi murheeksi josta kaikki ovat osalliset olleet, mutta voi sitä poikaa joka ei Isän kuritusta ota vastaan, sillä ei se ole lapsi vaan äpärä.

        Kyllä saan ihmetellä myös itse kirjoituksiani ja tutkia niitä Pyhän-raamatun valossa, joka ainoa oikia ohjenuora on sillä se todistaa kaikissa Jumalan suurta armotyötä ihmisessä ja Jumalan johdatuksesta hänen armovaltakuntaansa.

        Ja myös vanhimpien kautta olen saanut kallista neuvoa siitä mikä on Jumalan tahto. Tämänkään kirjoitukseni takia ei minun tarvitse pyörtää noita aikaisempia kirjoituksiani.


      • Autuas Kristitty
        Nimetön kirjoitti:

        Olenko Leeviläisiä? Voin vastata, en vaan Esikoislestadiolainen ja luonnolliseen seurakuntaan on minut liitetty syntymästäni asti, mutta katumuksen ja parannuksen armon vasta kun olin 37 vuotta kulkenut seuroissa ja tätä katumuksen ja parannuksen armoa kutsutaan myös ahtaaksiportiksi, sydämenympärileikkaukseksi jota ei ole käsillä tehty, taivaanisänkuritukseksi, Jumalanmielenmukaiseksi murheeksi josta kaikki ovat osalliset olleet, mutta voi sitä poikaa joka ei Isän kuritusta ota vastaan, sillä ei se ole lapsi vaan äpärä.

        Kyllä saan ihmetellä myös itse kirjoituksiani ja tutkia niitä Pyhän-raamatun valossa, joka ainoa oikia ohjenuora on sillä se todistaa kaikissa Jumalan suurta armotyötä ihmisessä ja Jumalan johdatuksesta hänen armovaltakuntaansa.

        Ja myös vanhimpien kautta olen saanut kallista neuvoa siitä mikä on Jumalan tahto. Tämänkään kirjoitukseni takia ei minun tarvitse pyörtää noita aikaisempia kirjoituksiani.

        Katuminen tulee lain kautta, ja parannus tapahtuu silloin kun Jeesus tulee syntisen Vapahtajaksi USKON ja PYHÄN KASTEEN kautta.

        Jos Kristukseen kastettu elää epäuskon tilassa, lankeemuksessa, niin hänen uudelleen kääntymystään parannukseen ja uskoon sanotaan kasteen armoliittoon palaamiseksi.


      • teutatess
        Autuas Kristitty kirjoitti:

        Katuminen tulee lain kautta, ja parannus tapahtuu silloin kun Jeesus tulee syntisen Vapahtajaksi USKON ja PYHÄN KASTEEN kautta.

        Jos Kristukseen kastettu elää epäuskon tilassa, lankeemuksessa, niin hänen uudelleen kääntymystään parannukseen ja uskoon sanotaan kasteen armoliittoon palaamiseksi.

        Pelastaa , aivan oikein ,Autuas Kristitty .
        Hallelujaa .


    • Tämä ei kuulu asiaan,

      mutta onko ark. = Teutatess?

      • Psst!

        Luin jostakin että se on Teun sivupersoona, auttaa vaikeissa kysymyksissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe