Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. Olen+siis+siirtynyt+Esikoislestadiolaiset+ry:n+piiristä+noin+20+vuotta+sitten.+Koin+silloin,+etten+voi+alistua+siihen+mitä+raamia+laitettiin.++Olen+nähnyt+alhaalta+ylös+asti+miten+asioita+hoidetaan+eikä+se+sopinut+minulle.+Saman+havaitsin+kirkon+piirissä,+että+Raamatun+arvovalta+on+kadotettu+ja+ihmisten+kosiskelu+on+tullut+sijalle.+En+hyväksu+savuavia+alttareita+ilman+tulta+enkä+rokin+tahdissa+hyppiviä+pappeja.+Kun+sitten+kyselin+asiasta+niin+asiakas+syyllistettiin.+Järjestelmät+eivät+siedä+eriävää+mielipidettä+eikä+järjestelmä+koskaan+pyydä+anteeksi+syntejään,+koska+syyllistä+ei+löydy,+kun+aletaan+etsimään.+Yksi+asia+oli+se,+että+osallistuin+maallikkoehtoollisiin+ja+joskus+olen+itsekkin+toimittanut,+mutta+kirkon+ulkopuolella+tomittuna+en+riko+kenenkään+arvovaltaa.Nyt+olen+vapaa+ja+voin+olla+jokaisen+Jumalanlapsen+ystävä+ei+tarvitse+kantaa+minkään+systeemin+kaunoja+selässäni.
  2. Näillä+avauksilla+ja+komenteilla+on+varmaankin+hyvä+tarkoitus.+Rosvotkin+toimivat+omasta+mielestään+älyllisesti+omaksi+hyväkseen.++Luin+jostain+kirjasta+päätelmän:+Jos+jossain+varastossa+on+500+kirjoituskonetta+ja+sieltä+otetaan+ilmaiseksi+yksi+pois,+niin+eihän+se+nyt+kovin+merkittävä+lovi+ole.++Me+yleisesti+hyväksymme+sanonnan:+Maassa+maan+tavalla!+Viime+vuosituhannella+Ruotsiin+omalla+autolla+matkustaneet+vaihtoivat+puolta+siinä+rajasillan+paikkeilla+välillä+Tornio-Haaparanta.Viime+vuosituhannen+ehkä+suurin+onnettomuus+lestadiolaisuudessa+oli+päätös,+joka+määrää+kaikissa+paikoissa+samat+käytännöt.+Ei+enää+vaikuta+paikallinen+kulttuuri+eikä+elintasoero,+vaan+pitää+olla+niinkuin+käsketään+vaikka+joutuisi+ihan+inhimillisen+eroavaisuuden+vuoksi+naurunalaiseksi.++Suomessa+suomalaiset+ovat+kirkon+auktoriteetin+alla,+jos+kirkkoon+kuuluvat.+Silloin+kuuluu+Jumalan+sanan+mukaan+noudattaa+sen+vallan+tahtoa,+jonka+alle+Jumala+on+laittanut.+Siis+kirkkoon+kuuluva,+joka+ryhtyy+hänelle+kuulumattomiin+on+kapinassa+esivaltaa+vastaan+ja+näin+tekee+syntiä.+Kun+eroaa+kirkosta+voi+olla+itse+itselleen+laki+ja+toimittaa+hyvällä+omallatunnolla+sakramentteja.Kun+ihminen+menee+maan+rajojen+ulkopuolelle,+eivät+vastuut+ja+velvoitteet+seuraa+mukana+niin,+että+eläisi+suomalaisen+normin+mukaan,+vaan+varsinkin+hengellisissä+yhteyksissä+henkilö+alistuu+sen+paikkakunnan+ja+seurakunan+auktoriteettiin+niin,+ettei+ala+tehdä+vallitsevalle+järjestykselle+väkivaltaa.+En+tunne+noiden+matkojen+tapahtumia+enkä+kohdemaiden+säännöstöä,+mutta+niiden+puitteissa+suomalainen+on+esim+Saksassa+Sakasan+sääntöjen+alainen+eikä+tee+syntiä,+jos+toimii+toisin+kuin+kotimaassaan.
  3. Miten+pitkä+se+hiontakausi+pitäisi+olla?+Riittäskö+30+vuotta?