Vapaa kuvaus

Moi:) niin et ei muuta ku kommaamaa Linkit: http://www.aapeli.com Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Kyllä vielä joku päivä

Aloituksia

11

Kommenttia

85

  1. Juu kiitos sinulle vielä kerran! Lukemisen arvoinen se oli!

    (Nyt olen laittanut arvion kirjat ja novellit osastolle kirja-arvostelujen kohtaan.)
  2. Tästä huippumallin miessuosiosta. (minä kun tiedän näistä asioista kaiken, heh!) Yleensä huppumallit justiinsa ovat sellaisia, joiden ympärillä just poikia hyrrääkin, mutta oikeasta avioelämästä ei tule useinkaan mitään. Onhan se toki vaikea valita, mikä on oikea mies, kun mitä kiihottavimpia vaihtoehtoja tulee vastaan. Mutta, yleensä ne miehet, jotka lähtevät tällaisen naisen perään, ovat justiinsa sellaisia, että täyttävät haaveitaan ihannenaisensa ulkonäöstä, sisällisyys on siinä vaiheessa ulkopuolinen seikka. Kaksi vuotta (tai ei aina sitäkään) huippumallin luonne on jo niin arkipäivää, että se ärsyttää oikein: "eikö sulla oo muuta tekemistä ku ehostaa itseään", "miks mein kaikki rahat menee johonki maailman kalliinpiin meikkeihin", "miks tuo ei voi tehdä pienintäkään kotiaskaretta" ja kun vuosi ollaan menty eteenpäin (siis nyt puhun kärsivällisimmistä miehistä) hampaat irvessä taistelusta tehdään loppu, jättämällä huippumalli oman onnensa nojaan. Ja seuraava mies on jo varmasti oven takana odottamassa. Tällaista jättämisen pettymistä se huippumallin elämä on. Minusta ei kovin kadehrittavaa!

    Tavallisena maantallaajana on todennäköisempää, että toisella on joku muukin tarkoitus, kuin ulkonäköön perustuva. Mutta, onhan nykyään modernista ehtiä käymään niin monessa aviossa kuin suinkin (eikä aviotkaan nykyään enää ole muodissa, yhden yön avopuolisot vain).

    No siinä minun mielipiteeni, mutta minä ainakin olen tässä asiassa niin vanhan aikainen, että haluan jatkaa elämänkiertoa siinä missä edeltäjänikin, yksi ainoa perhe, yksi ainoa elämä!
  3. En ole ikinä ollut läski, enkä koulukiusattu, mutta yksi juttu, mikä täsmää sinun kanssasi, on se, ettei minulla ole kavereita. Sisaruksia lukuunottamatta minulla ei ole koskaan ollut ainuttakaan kaveria. Mutta. En edes kaipaa kavereita. Äikän ope sanoi minulle aikoinaan että sinun tarvitsisi hakeutua ikäistesi seuraan ja ystävystyä ihmisiin. En ole sitä tehnyt, vaikka uskon lujasti, että minä saisin niitä, jos vain haluaisin. Jotenkin minä vaan viihdyn paremmin yksikseni. En edes varmaan osaisi olla tarpeeksi hyvä, jos minulla olisi kaveri.

    Mutta. Jos tunnet itsesi yksinäiseksi ja hyljätyksi, toki kannattaa etsiä kavereita ja ystäviä. Siihen ei kuitenkaan auta mikään laihdutuskuuri (kuin ehkä sivullisesti). Sinun pitää sosiaalisesti osata lyöttäytyä joukkoon. Siis hymyillä, ja tuntea itsesi tarpeelliseksi ja hauskaksi. Ota pieniä askeleita kerrallaan, niin ei tarvitse yhtäkkiä ottaa vastaan mitään “pyörremyrskyä”.

    Koulukiusaamiseen saa parhaiten lopun tahtomalla. Älä alistu kiusaajien sanoihin, vaan nosta pää pystyyn, tiedä ja anna itsesi sisäisesti tietää, että sinäkin olet ihminen. Sinä olet samalla tasolla kuin muutkin. Lyö sanoillasi vastustajaa takaisin!

    Minun ajatusmaailmaani kuuluu, että jos itse luottaa itseensä, niin kyllä muutkin pian alkavat luottamaan. Älä anna toisten huomata heikkoa itsetuntoasi, sillä silloin sinua aletaan helposti nälvimään (jopa sillä uhalla, että kiusaaja torjuu itsensänälvimisen).

    Tässä minun ajatukseni asiasta.
  4. Tiedän, et suuttuisit, jos en vastais, joten teen sen vaan pikasesti. Sait viimisen sanan munpuolest. Tee se vaikka kirjotustuonelaani, mutta älä tänne. Mää lopetin nyt. onhan tää pässimäistä kilpail ny yhestä sanasta.

    Mut hei, ootko tosiaan huipputasoa kärsivällisyydessä? Etten vaan häviä kellekää luuserille?
  5. On perjantai-ilta. Kävelen kotiin koulusta. Päätän mennä keskustan kautta, ja ostaa kioskista jäätelön. Syön sen kaikessa rauhassa, ja jatkan sitten taas kävelyäni. Keskusta on hiljainen, en näe juuri ketään missään. En osaa edes aavistaa, mikä minua odottaa.

    Tuskin olen päässyt keskusta-aluetta ohi, kun äkkiä huomaan hahmon. Räksy! Minut valtaa pakokauhu. Mitä minä teen? Minne piiloudun? Näkeekö kukaan? Onko missään auttajia?

    Räksy kulkee kohti ja peittää minulta tien. Hän sanoo jotain ja räkättää päälle, mutta en kuule mitään, sillä olen suunniltani. Minulla on vain yksi ajatus päässä: Miten pääsen pois? Pakoon!

    Räksy tarttuu hihaani, eikä oikein itsekään tiedä, mitä sillä hetkellä haluaa tuolta tytöltä. Minä käännähdän ympäri pelon valtaamana, ja koetan juosta karkuun. Räksy meinaa horjahtaa, mutta saa ihmeenkaupalla tukea, ja lyö minua kasvoille.

    Voihkahdan, ja olen samantien maassa. Näen räksyn kasvot. Haistan sen hengestä vahvan viinan tuoksun, ja sillä pienellä hetkellä hoksaan, että pahoinpitelijä onkin nuori, eikä ollenkaan sellainen vanhus, kuin äkkiä olin päätellyt hänen näöstään.

    Saan uusia iskuja, ja vaivun lopulta tajuttomuuteen. Viruan siinä tunnin, ennen kuin kukaan huomaa minua. Vihdoin minut viedään ambulanssilla sairaalaan.

    Media on paikalla: on tapahtunut ennennäkemätön pahoinpitely. Lehdet “hehkuttaa” tapauksesta. Omassa turvallisessa kotipilttuussaan Räksy lukee hymy suupielessään juttua: “nuori tyttö pahoinpidelty. Syyllisestä ei ole pienintäkään jälkeä.” Räksyllä välähtää. “Olipas hyvät humalat. Miksiköhän en tekisi jotain vielä rajumpaa? Pääsisinhän oikein lehteen, ja saisin hauskuutta elämääni. Nyt laitankin vähän suuremman jutun tulemaan, niin että saan hesareiden päällikannenkin! Nyt äkkiä baariin.”

    Aikaa kuluu. Minä toivun haavoistani. Muistiini jää harmaa kuva siitä tienkulmasta. En uskalla mennä ulos enää yksin, joten pyydän kaverin kanssani iltalenkille.

    Samaanaikaan Räksy päättää lähteä kaljalle. “Elämä on yhtä hittoa”, hän tuumii, ja päättää samalla, että tänään niistä ei murehdita. “Työpaikka menetettiin, mutta se ei saa tätä jätkää hätkähtämään! Pyh!”

    On tiistai-iltapäivä. Kuljen keskustan liepeillä kaverini kanssa, ja juttelen lepposia. Entisestä pelosta ei ole enää tietoakaan. Saatan nauraa menneelle, ja vetää vitsiä, kunnes äkkiä alkaa taas painajainen! Tunnen veitsen kurkullani ja kuulen ystäväni hätäisen kiljunnan. Silmäni loksahtavat selälleen, kun kuulen räksyn tutun äänen ja naurunrähinän, ja sillä hetkellä kaadun maahan. Ajatukseni sumenevat, ja äkkiä olen poissa.

    Helsingin sanomat kertoo: “Suomen suurin pahoinpitely tapahtunut. Kaksikymmentä henkilöä kuollut, ja useita loukkaantunut. Tapahtumasarjan aikaan saaja pahasti alkoholin vaikutuksessa.”

    Olisikohan tässä tulevaisuutesi? Aijotko koskaan käsittää, miten alkoholit vaikuttavat elämääsi? Sitä vastoin, kun poistavat hetkellisesti murheita, tuovat niitä kaksinverroin enemmän!