j4rn0
tyhmä laiska saamaton
Suosikkibändit/artistit: Levyhyllystä löytyy lähinnä heviä ja suomirokkia
Suosikkileffat: komediat on aika varma valinta
Lempikirjat: Dekkarit, veijaritarinat
Vapaa-aikanani: yritän hallita mahankasvua
Katson tv:stä mieluiten: jännitys ja komediasarjoja
Kotieläimet: Villakoiria nurkissa
En pidä: Hyttyset, räntäsade, aamut, Salkkarit
Ruoka & juoma: Pakastevihannekset/keittojuurekset eri lisukkeilla
Koulutus: Ammattikoulu
Koulut: käyty..
Ammatti: Teollisuus/käsityöläinen
Työskentelen: työskentelisinkin..
Ase tai siviilipalvelus: ase
Siviilisääty: Sinkku
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia2 aloitusta · 70 kommenttia
- "Lisääntykää ja täyttäkää maa"
Eikös vanhatpojat ja -piiat jätä tämän käskyn täyttämättä?
En sanoisi murhaajaksi mutta jos kaikki synnit ovat saman arvoisia.. Ja eikös Jumalan käskyn täyttämättä jättäminen ole yhtä suuri synti kuin Jumalan sanaa vastaan rikkominen? - Enkä minä etsi Jumalaa, en enään. Uskovaisten keskuudessa puhutaan etsikkoajasta, luulenpa että se meni minulta ohi joskus 10-15v sitten. Mutta jos sellainen taikatemppu tapahtuisi mikä saisi minut uskomaan niin eipä minulla mitään sitäkään vastaan olisi. Paitsi jossain piireissä voisi saada hörhön maineen...
Viimeaikoina olen pohtinut että mikä saa ihmisen uskomaan, Raamattu antaa monenlaisia neuvoja mutta ne edellyttää että sinulla on usko Jumalaan, edes heikko. Esim tuo Jaakobin kirjeen kohta 4:8 "Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä", miten lähestyä sellaista mihin ei usko? - Meillä on.. mutta jos ei ole? On ollut hetkiä jolloin olen halunnut uskoa Jumalaan, olen rukoillut ja keskustellut asiasta vl-kavereideni kanssa. Olen käynyt seuroissakin, mutta en ole saanut mistään uskoa siihen että Jumala olisi todellinen, eli Pyhä Henki lienee kiertänyt minut.
Koska en keksi miksei Jumala haluaisi minua palvelijakseen (ei kai kukaan ole liian hyvä tai huono uskovaiseksi) olen tullut tulokseen ettei Jumalaa ole. Eli usko perustuu valheeseen. - Eli Jeesus kuolemallaan mahdollisti sen että synnit voi saada anteeksi? Mutta eikö se ole eri asia kuin että Jeesus kuolemallaan sovitti syntimme? Eihän kukaa ole tehnyt syntiä ennen syntymäänsä.
Olenko ihan hakoteillä? - Kerroppa sinä jos siihen uskot.
- Eikös tuota kriisiapua nykyisin anneta jos perunapata tipahtaa lattialle tai musta kissa kävelee tien yli.
- Täällä hieman asiaa islamista:
http://aikapommi.wordpress.com - Yleensä lapsiin kohdistuneet seksuaalirikokset ja muut leimaavat rikokset ovat salaisia. Vaikka se joskus häiritsee uteliaisuuttani niin ymmärrän sen täysin. Mietippä itse jos kaikki tietäisivät että isäsi on käyttänyt sinua seksuaalisesti hyväksi? Tai pakottanut syömään koiran paskaa?
- Vaikea ymmärtää (ilman Pyhää Henkeä) että jokin kauan ennen syntymääni tapahtunut asia on sovittanut jonkin tekemäni väärän teon. Selittäisitkö?
- Mitäs se usko on? Sitä että uskot Raamatun kuvaamat teot tosiksi? Uskot että Jeesus käveli veden päällä ja ruokki tuhat päisen yleisön muutamalla leivällä ja kalalla? Jumala ilmestyi palavana pensaana?
Jos olisi kaikkivoipa Jumala ja Raamattu olisi Jumalan sana, niin eiköhän Jumala olisi muotoillut sen niin ettei ihmisten tarvitsisi kiistellä sen sisällöstä vaan se olisi yksiselitteinen ja ymmärrettävä ilman "viisaiden" tulkintoja.
VL:t voi olla monessa asiassa väärässä, mutta ainakin siinä he ovat oikeassa ettei usko ja järki mahdu samaan päähän. - Samaamieltä abortista osittain, sehän ei ole ehkäisyä vaan raskauden keskeytys. Kaksi aivan eri asiaa. Abortti ei ole mielestäni ole tappo/murha, tosin äidin tahdon vastainen abortti ehkä sellainen onkin.
Mutta itse olen valmis sallimaan abortin sitä haluaville, ei-toivottuja lapsia tässä maailmassa riittää ennestäänkin.
En nyt puhu uskovaisista vaan ihan yleisesti. - Olen vähän odottanutkin millon tämä kohta tuodaan esiin, tähän tekstiin törmäsin ihan vahingossa jokin aika sitten ennen tatä uusinta ehkäisykohua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000004431869
Mielestäni mar-ge antaa ihan hyvän tulkinnan noille jakeille, ja ainakaan niitä ei voi pitää yksiselitteisesti ehkäisyn kieltävinä Raamatun kohtina. - Nuohan ovat Raamatusta, eli ne koskevat kaikkia kristittyjä.
Tuo otsikkosi ei oikein liity tekstin sisältöön. - Eiköhän ne kahvihetket ole tärkeä osa varainhankintaa.
- Olen ymmärtänyt että Jumala antaa synnit anteeksi, siinä vaan käytetään kaveria välittäjänä.
Miksi näin on, en tiedä. Ehkä se on syntiselle lohdullisempaa kun kuulee ääneen että synnit on anteeksi annettu. Tai sitten tällä yritetään vaan pitää uskovaiset tekemisissä keskenään ettei ne pääse erkaantumaan laumasta. - Tuo on kyllä totta, sellaiset mummotkin jotka eivät pysty syntiä edes ajattelemaan pyytelevät syntejään anteeksi.
Näissä anteeksipyynnöissähän ei ainakaan yleensä edes kerrota mitä syntiä halutaan anteeksi.
Joskus lapsena porukalla ihan kiusattiin puhujaa kun vuoron perään kättä nostettiin ja puhuja joutui jokaiselle erikseen saarnaamaan synnit anteeksi, joillekkin useampaan kertaankin ennen kuin tajusi jättää meidät huomiotta. Morottamiseksi tuota sanottiin.
Kyllä ainakin minulle on jäänyt ihan hauskojakin seurakokemuksia vl-nuoruudestani. - Kysyähän voi monella tavalla, älä takerru sanamuotoihin. Et tarvitse keneltäkään lupaa uskoa syntisi anteeksi. Mutta uskoa pitää olla. Et voi saada syntejä anteeksi jos et todella usko Jumalan anteeksiantoon. Teeskentely ei auta sillä uskoa teeskentelevät eivät pääse Taivaaseen.
Siksi maallinen laki on helpompaa, kärsit vain säädetyn rangaistuksen ja asia on selvä. - Niissä oli mukana niin paljon lapsia ettei VT-Jumala laske lukua noin suureksi... UT-Jumalaa ei enään maailman meno kiinnosta, se on siirtynyt seuraavalle pallolle jo aikaa sitten.
Miten tämä liittyy lestadiolaisiin? Mene mesoamaan Maailman menoa-palstalle, tai varmaan täältä löytyy myös juutalais-palsta. - Toisaalta synnit voi saada anteeksi..
- Ainakin tämä juttu on otettu Kotimaa-lehdestä, IL ei ole panostanut asiaan muuten kuin lisäämällä sen omiin uutisiinsa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901178930706_uu.shtml
Jos asian tiimoilta on muita lehtijuttuja olemassa niin otan mielellään linkkejä vastaan.