Vapaa kuvaus

Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.

Aloituksia

322

Kommenttia

2384

  1. Onko sulla kipuja, vai mikä ton uIinan aiheuttaa?
  2. Rasismi itsessään on Suomessa vähäinen ongelma. Sen sijaan antirasismista on tullut poliittis-ideologinen hyödyke, keppihevonen ja riesa, koska nykymuotoisessa formaatissa sen harjoittamisesta on tullut epideeminen mentaalinen infektio, jonka vuoksi rasismia "nähdään" kaikkialla sellaisissa ihmisissä, poliitikoissa, politiikoissa, kohteissa, tavoissa, keinoissa, kritiikeissä, sanoissa jne., jotka eivät sitoudu esim. punavihreisiin ehdottomuuksiin maahanmuutosta, afrikkalaisista, musIimeista ja isIamista.

    Antirasismilla on myös osuutensa polarisoitumisessa, jonka vuoksi paitsi ihmiset, myös puolueet ovat etääntyneet toisistaan ja luoneet viholliskuvia mielipide- ja näkemyserojen vuoksi. Se on myös rapauttanut demokratiaa ja moraalia.

    Siksi maahanmuuttokriittisyys tunnetaan harhaoppisesti "rasismiksi", ja siksi myös erityisesti Perussuomalaiset tunnetaan harhaoppisesti "rasistisena" puolueena. Manipulointi on ollut niin tehokasta, että osa kansasta oikeasti uskoo tällaisiin valheellisiin valtapyrkimyksiin ja siksi myös kokevat syrjinnän ja eriarvoistamisen "perustelluksi" ja "oikeutetuksi". Tällä aIustallakin sitä näkee päivittäin, kuin myös Facebookissa ja äXässä.

    Suomi on äärimmäisen hyvä esimerkki yhteiskunnasta, joka ei kestä, eikä siedä itseään. Ihme, että sisällissota jäi ainoaksi, mutta toisaalta nyt sitten soditaan netissä, toiset Suomen puolesta, toiset jonkin muun puolesta. Eihän tämä Suomen tie hyvältä näytä. Jos tarkkaan tähyilee tien päähän, niin siellä näkyy jo hautakivi.
  3. Tanska menestyy, koska sen päättäjätasolla, finanssipolitiikassa, yritysmaailmassa, kehitystyössä jne. tehdään pitkäjänteisiä ja harkittuja ratkaisuja, panostetaan innovaatioihin kuten lääketeollisuuteen, ylläpidetään joustavia työmarkkinoita, julkista taloutta pidetään terveenä mm. matalalla velkaantumisella jne. Tällaista johtajuutta ja strategiointia ei voi kuin ihailla.

    Suomessa taas osattu "innovoida" romuttamista ja panostettu poliittisen perseilyn taitoon (manipuloiva populismi); Tehdään lyhytjänteisiä ja virheellisiäkin päätöksiä, jotka alkaa rapauttamaan rakenteita. Tällaiset rakenteelliset ongelmat on jätetty korjaamatta, mikä on vaikuttanut laajasti mm. tuottavuuteen, kysyntään, vientiin, tuontiin, innovointiin, investointeihin, työllistymismahdollisuuksiin, palkkakehitykseen, valtion verotuloihin jne. Kaikella tällaisella perseilyllä on romutettu talouden kasvumahdollisuuksia, sekä valtion kykyä kestää kansainvälisiäkin muutoksia. Näin Suomi on ajautunut tietoisesti tilanteeseen, jossa ongelmiin on vastattu mm. laastariratkaisuilla ja velkarahalla, eikä kestävästi korjaamalla ja uudistamalla.

    Yksi vakavimmista ongelmalähteistä on myös se, että moni puolueemme vaikenee todellisista ongelmista, eikä ole syystä tai toisesta ns. ottanut härkää sarvista. Sen sijaan onkin jätetty korjausliikkeet ja uudistuminen tekemättä ja populistisesti projisoitu syyt suuriin ikäluokkiin, "työperäisen maahanmuuton" puutteeseen, "työvoimapulaan" jne. Ikään kuin näihin asioihin puuttumalla ja panostamalla saataisiin Suomi nousuun. Yksi ainoa puolueemme on toiminut toisin; se on laatinut arkitodellisuuteen nojaavan poliittisen ohjelman, jossa ei kaunistella mitään, ei peitellä mitään, eikä vääristellä mitään, sekä nostanut julkiseen keskusteluun näitä todellisia ongelmia. Sen seuraukset olemme nähneetkin: vihan ja katkeruuden vääristämiä naamoja, kiistämistä, demonisointia, maalittamista... Miksi? Koska totuus aiheuttaa sietämätöntä kipua!

    Meillä siis puhutaan kirjaimellisesti silmät suut täyteen paskaa, ei myönnetä tosiasioita, tuhlataan aikaa, rahaa ja energiaa poliittis-ideologiseen valtataisteluun, manipuloidaan äänestäjiiä erilaisilla voimakkailla mielikuvilla, kuten äärioikeistouhka, fasismi, woke, poliittis-ideologis-kaupallistettu homokarnevaaIi (eli pride), poliittis-ideologis-kaupallistettu ilmastoalarmismi, suuret ikäluokat, työvoimapula, luodaan hyvinvointiharhaa aiheuttavia velkakulisseja, jne... Moni suomalainen on pahasti irti todellisuudesta siksi, että heitä johdetaan vahvojen tunne-elämysten ja kliimaksien harhamaailmaan.

    Miksi siis Suomi voi taloudellisesti ja sosiaalisesti pahoin, ja miksi Tanskassa voidaan paksusti? Ja miksi äänestäjämme tulevat toistamaan samaa iänikuista virhettä myös 2027 ja odottavat taas kerran eri lopputulosta?
  4. Ei ole mitään "josta viimeisin kahakka alkoi". Kahakointia on ollut jostain n. 700 eaa lähtien, kun juutaIaisia ryhdyttiin karkottamaan alueeltaan. Kaikki nämä nykyisetkin kahakat on sitä samaa kahakkaa, jonka perustana on aina ollut etniset, uskonnolliset ja poliittiset erimielisyydet. Tosin paljon aiemmin oli kyse myös valloitussodista, kuten mm. Rooman vallan levittäminen Palestiinankin yli.