Onko rasismi ongelma Suomessa?

Anonyymi-ap

28

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole rasismi. Vaan tyhmyys.

      • Anonyymi

        .


    • Anonyymi

      Rasismi on ongelma sekä periaatteessa että käytännössä.

      Ensinnäkin rasismi on sovittamattomasssa ristiriidassa länsimaisten arvojen ja demokratian ydinajatussten kanssa.

      Käytännössä rasismi on merkittävä hidaste ja este maahanmuuttajien kotoutumiselle, mikä haittaa koko Suomen talouden kehitystä. Lisäksi rasismin takia paljon osaamista jää käyttämättä. Pahimmillaan työhakemus tyssää jo sukunimeen.

      • Anonyymi

        Alit ja Mullahit tippuu listalta välittömästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alit ja Mullahit tippuu listalta välittömästi

        Olen IT-alalla ja kolleeganani oli nainen, jonka isä oli turkkilainen ja äiti suomalainen. Hän oli käynyt suomalaiset koulut peruskoulusta AMK:hon, mutta hellä oli isänsä sukunimi eikä töitä löytynyt - ei päässyt edes haastatteluun. Hän meni naimisiin ja otti miehensä suomalaisen sukunimen ja alkoi tulla kutsuja haastatteluihin ja löytyi myös työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen IT-alalla ja kolleeganani oli nainen, jonka isä oli turkkilainen ja äiti suomalainen. Hän oli käynyt suomalaiset koulut peruskoulusta AMK:hon, mutta hellä oli isänsä sukunimi eikä töitä löytynyt - ei päässyt edes haastatteluun. Hän meni naimisiin ja otti miehensä suomalaisen sukunimen ja alkoi tulla kutsuja haastatteluihin ja löytyi myös työpaikka.

        Outoa, kai sen piti käydä naamansa näyttää ennen palkkausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen IT-alalla ja kolleeganani oli nainen, jonka isä oli turkkilainen ja äiti suomalainen. Hän oli käynyt suomalaiset koulut peruskoulusta AMK:hon, mutta hellä oli isänsä sukunimi eikä töitä löytynyt - ei päässyt edes haastatteluun. Hän meni naimisiin ja otti miehensä suomalaisen sukunimen ja alkoi tulla kutsuja haastatteluihin ja löytyi myös työpaikka.

        Firmat saa ihan vapaasti valita työntekijät, ei se mitään rasismia ole jos valikoi nimien perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firmat saa ihan vapaasti valita työntekijät, ei se mitään rasismia ole jos valikoi nimien perusteella.

        Sehänmon riskien hallintaa. Pertit ja Irmelit ei välttämättä tuu juttuun Ahmedin tai Muhamedin kanssa. Liekö yhteistä kieltä? Mites kehityspäivät tai saunaillat jatkossa?


    • Anonyymi

      Suomalaisten syrjintä alkaa olla jo ongelma.

      • Anonyymi

        (Suomalaisten syrjintä alkaa olla jo ongelma).
        Olen samaa mieltä.


      • Anonyymi

        Suomalaisia terveydenhoitajia irtisanotaan ja samalla tuodaan ulkomailta matalapalkka hoitajia tilalle. Tämä on rasismia Suomalaisia kohtaan


    • Anonyymi

      Maahanmuuttajiin kohdistuvasta rasismista on tullut vuosi vuodelta suurempi ongelma suomessa.

    • Anonyymi

      Ei rasismi ongelma. Vaan se, että vasurit tekevät joka asiasta rasismiongelman.

    • Anonyymi

      USU voi työntää kyselynsä sinne minne aurinko ei paista.

      Rasismia ei ole kuin silloin kun on aihetta

    • Rasismi itsessään on Suomessa vähäinen ongelma. Sen sijaan antirasismista on tullut poliittis-ideologinen hyödyke, keppihevonen ja riesa, koska nykymuotoisessa formaatissa sen harjoittamisesta on tullut epideeminen mentaalinen infektio, jonka vuoksi rasismia "nähdään" kaikkialla sellaisissa ihmisissä, poliitikoissa, politiikoissa, kohteissa, tavoissa, keinoissa, kritiikeissä, sanoissa jne., jotka eivät sitoudu esim. punavihreisiin ehdottomuuksiin maahanmuutosta, afrikkalaisista, musIimeista ja isIamista.

      Antirasismilla on myös osuutensa polarisoitumisessa, jonka vuoksi paitsi ihmiset, myös puolueet ovat etääntyneet toisistaan ja luoneet viholliskuvia mielipide- ja näkemyserojen vuoksi. Se on myös rapauttanut demokratiaa ja moraalia.

      Siksi maahanmuuttokriittisyys tunnetaan harhaoppisesti "rasismiksi", ja siksi myös erityisesti Perussuomalaiset tunnetaan harhaoppisesti "rasistisena" puolueena. Manipulointi on ollut niin tehokasta, että osa kansasta oikeasti uskoo tällaisiin valheellisiin valtapyrkimyksiin ja siksi myös kokevat syrjinnän ja eriarvoistamisen "perustelluksi" ja "oikeutetuksi". Tällä aIustallakin sitä näkee päivittäin, kuin myös Facebookissa ja äXässä.

      Suomi on äärimmäisen hyvä esimerkki yhteiskunnasta, joka ei kestä, eikä siedä itseään. Ihme, että sisällissota jäi ainoaksi, mutta toisaalta nyt sitten soditaan netissä, toiset Suomen puolesta, toiset jonkin muun puolesta. Eihän tämä Suomen tie hyvältä näytä. Jos tarkkaan tähyilee tien päähän, niin siellä näkyy jo hautakivi.

    • Anonyymi

      Ongelma suomessa on rasismin käsitteen löperö käyttäminen.

      Suomessa on AINA kohdattu ongelmia, jos olet köyhä, väärästä suvusta, väärä pärstäkerroin tai murre, väärä mielipide, vääränmerkkiset lenkkarit jne... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

      Kuitenkin monen maahanmuuttajan päähän mahtuu vain ihan oma rotuoppi.

      Jos kohtaa ongelmia, jotka ovat tavalliselle suomalaiselle hyvin tavanomaisia, niin aina syynä on olevinaan rasismi. Uhriutuminen kun on helpompaa kuin oman elämänsä hallitseminen.

      • Anonyymi

        Ei ole rasismi ongelmaa Suomessa missään tapauksessa.


      • Anonyymi

        Rasismin olemassaolo on Suomessa jo fakta. Fakta ei muutu enemmän faktaksi henkilön, joka on osa ongelmaa, tekemillä esimerkeillä.


    • Anonyymi

      Jokseenkin samaa mieltä 60%;sesti.

      Eli itseasiassa en edes ole samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Olen Persu , meillä ei ole rasisimia harjoitettu, mutta vasemmisto ja mamut kohdistaa meihin rasismia.

      Mm. kieltävät sanoja ja haukkuvat julkisesti.

      • Anonyymi

        Voihan, kommentin alku oli lupaava 'Olen persu, meillä ei ole rasismia harjoitettu,'

        Jatko olisi voinut olla : jokainen on syytön, kunnes toisin todetaan
        Ei kannata ennakkoluulojaan yleistää. Toki aina sanon takaisin, kun maahanmuuttaja haukkuu ja nimittelee minua ilman mitään syytä, vain ihonvärini takia!


    • Anonyymi

      Kyllä sitä rasismia yritetään kaikin tavoin ylläpitää vaikka sitä ei tosiasiassa ole maassamme! On vain ihmisiä ja medioita, jotka tahtovat nähdä sitä joka asiassa !

    • Anonyymi

      vasurihörhöt lääkkeissään ja huumeisaan näkevät jo uniakin persuista.
      Käyvät jo kimppuunkin, aivan syyttä jos on roteva ...työmies.

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole rasismia.


    • Anonyymi

      Se on ongelma vain vihervassareille, kun jaksavat jauhaa sitä päivästä toiseen, kuukaudesta kuukauteen, vuodesta toiseen.

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole rasisimia kuin suomalaisia kohtaan, mutta sitä ei voi oikein sanoa, kun tutkija kääntää sen päinvastoin.

    • Anonyymi

      Se on ongelma, koska sitä on. Se on isompi ongelma kun sitä on päässyt eduskuntaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe