"Suomen malli vanhustenhoidosta on köyhä ja karsittu versio Pohjoismaiden versiosta." sanoo professori, joka tutkii vanhusten hoitoa eri maissa,
Mikähän täällä tämän hallituksen aikana olisikaan hyvin.
Professorin haastattelu, jossa hän kertoo vanhusten hoidosta eri maissa:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011431053.html
Suomessa vanhusten hoito on retuperällä
57
329
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä hallitus yrittää edes tehdä haitalliselle maahanmuutolle jotain eli kiristää maahanmuuton ehtoja. Seuraava äärimmäisen vasemmistolainen hallitus tulee palauttamaan kaiken ennalleen eli höllentämään maahanmuuttoa mahdollisimman paljon. Silloin rahaa palaa valtavat summat lisää kun maahan tulee erästä porukkaa joka ei halua kotoutua koska heidän säännöt kieltävät sen.
- Anonyymi
Kaikki lopulta nivoutuu maahanmuuttoon.
Raha pyörittää maata, eikö niin. Kun yhä suurempi porukka ulkomailta tulee osille ilman mitään hätää tai pakkoa, se on aina meidän köyhiltä sairailta vanhuksilta sotesta pois.
Milloin vassut tämän totuuden myöntää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lopulta nivoutuu maahanmuuttoon.
Raha pyörittää maata, eikö niin. Kun yhä suurempi porukka ulkomailta tulee osille ilman mitään hätää tai pakkoa, se on aina meidän köyhiltä sairailta vanhuksilta sotesta pois.
Milloin vassut tämän totuuden myöntää?Vassuilla aina mopo keulii kun puhutaan maahanmuutosta. Heillä ei ole mitään rajaa kuinka paljon tänne saa tulla porukkaa. Jos joku ei halua rajatonta maahanmuuttoa, hän on automaattisesti rasisti vassujen mielestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassuilla aina mopo keulii kun puhutaan maahanmuutosta. Heillä ei ole mitään rajaa kuinka paljon tänne saa tulla porukkaa. Jos joku ei halua rajatonta maahanmuuttoa, hän on automaattisesti rasisti vassujen mielestä.
En voi ymmärtää että kuinka tämä voisi liittyä rasismiin että halutaan valtion rahojen riittävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi ymmärtää että kuinka tämä voisi liittyä rasismiin että halutaan valtion rahojen riittävän.
Käänteisesti ajatellen, eikö se ole rasismia oman kansan sairaita, vanhuksia kohtaan kun heidän hoito kärsii tulijoiden etuisuuksien vuoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassuilla aina mopo keulii kun puhutaan maahanmuutosta. Heillä ei ole mitään rajaa kuinka paljon tänne saa tulla porukkaa. Jos joku ei halua rajatonta maahanmuuttoa, hän on automaattisesti rasisti vassujen mielestä.
Perussupmalaisten vahtivuorolla maahan on tullut ennätysmäärä maahanmuuttajia. Orpon hallituksen aikana jo yli 130 000. Miten se voi olla vassujen syytä? Kyllähän se syy on Orpon hallituksessa, jonka hallitusohjelmaan on EK:n toivomuksesta kirjoitettu ulkomaalaisten halpatyöläisten houkuttelu Suomeen. EK on sanonut haluavansa tänne vähintään 50 000 ulkomaalaista vuosittain.
Ulkomaalaisten halpatyöläisten tuloa on pohjustettu perussuomalaisten avustuksella mm. potkulailla, joka alentaa suomalaisen duunarin irtisanomissuojaa. Suomalainen duunari voidaan irtisanoa helpommin ja ottaa ulkolainen halpatyöläinen tilalle. Samaa ajaa myös aikuiskoulutustuen lakkauttaminen. Eihän suomalaisia kannata kouluttaa aloille, joista saisi helpommin töitä. Uusi valmisteltava lomautuslaki on myös suomalaisen duunarin asemaa heikentävä. Kokoomuksen apupuolue perussuomalaiset saavat tämänkin menemään läpi. Siinä voidaan lomautuksesta ilmoittaa vain viikkoa etukäteen, eikä lomautuksen jälkeen työntekijää tarvitse ottaa takaisin töihin vaan tilalle voidaan palkata halvempi ulkomaalainen.
Eihän se ole työnantajan ongelma, että halpatyöläisen palkka on niin huono, ettei sillä tule toimeen ilman kela-tukia. Siitä on kuitenkin turha syyttää vassuja kun perussuomalaiset ovat saaneet tilanteen aikaan myötäilemällä kokoomusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussupmalaisten vahtivuorolla maahan on tullut ennätysmäärä maahanmuuttajia. Orpon hallituksen aikana jo yli 130 000. Miten se voi olla vassujen syytä? Kyllähän se syy on Orpon hallituksessa, jonka hallitusohjelmaan on EK:n toivomuksesta kirjoitettu ulkomaalaisten halpatyöläisten houkuttelu Suomeen. EK on sanonut haluavansa tänne vähintään 50 000 ulkomaalaista vuosittain.
Ulkomaalaisten halpatyöläisten tuloa on pohjustettu perussuomalaisten avustuksella mm. potkulailla, joka alentaa suomalaisen duunarin irtisanomissuojaa. Suomalainen duunari voidaan irtisanoa helpommin ja ottaa ulkolainen halpatyöläinen tilalle. Samaa ajaa myös aikuiskoulutustuen lakkauttaminen. Eihän suomalaisia kannata kouluttaa aloille, joista saisi helpommin töitä. Uusi valmisteltava lomautuslaki on myös suomalaisen duunarin asemaa heikentävä. Kokoomuksen apupuolue perussuomalaiset saavat tämänkin menemään läpi. Siinä voidaan lomautuksesta ilmoittaa vain viikkoa etukäteen, eikä lomautuksen jälkeen työntekijää tarvitse ottaa takaisin töihin vaan tilalle voidaan palkata halvempi ulkomaalainen.
Eihän se ole työnantajan ongelma, että halpatyöläisen palkka on niin huono, ettei sillä tule toimeen ilman kela-tukia. Siitä on kuitenkin turha syyttää vassuja kun perussuomalaiset ovat saaneet tilanteen aikaan myötäilemällä kokoomusta.Varmasti tulee myös sitäkin enemmän seuraavan äärimmäisen vasemmistolaisen hallituksen ollessa vallassa. Se hallitus avaa portit ja sitten pojat maksetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tulee myös sitäkin enemmän seuraavan äärimmäisen vasemmistolaisen hallituksen ollessa vallassa. Se hallitus avaa portit ja sitten pojat maksetaan.
Jatkan. Haluatko sinä maksaa tulijoiden elämän täällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussupmalaisten vahtivuorolla maahan on tullut ennätysmäärä maahanmuuttajia. Orpon hallituksen aikana jo yli 130 000. Miten se voi olla vassujen syytä? Kyllähän se syy on Orpon hallituksessa, jonka hallitusohjelmaan on EK:n toivomuksesta kirjoitettu ulkomaalaisten halpatyöläisten houkuttelu Suomeen. EK on sanonut haluavansa tänne vähintään 50 000 ulkomaalaista vuosittain.
Ulkomaalaisten halpatyöläisten tuloa on pohjustettu perussuomalaisten avustuksella mm. potkulailla, joka alentaa suomalaisen duunarin irtisanomissuojaa. Suomalainen duunari voidaan irtisanoa helpommin ja ottaa ulkolainen halpatyöläinen tilalle. Samaa ajaa myös aikuiskoulutustuen lakkauttaminen. Eihän suomalaisia kannata kouluttaa aloille, joista saisi helpommin töitä. Uusi valmisteltava lomautuslaki on myös suomalaisen duunarin asemaa heikentävä. Kokoomuksen apupuolue perussuomalaiset saavat tämänkin menemään läpi. Siinä voidaan lomautuksesta ilmoittaa vain viikkoa etukäteen, eikä lomautuksen jälkeen työntekijää tarvitse ottaa takaisin töihin vaan tilalle voidaan palkata halvempi ulkomaalainen.
Eihän se ole työnantajan ongelma, että halpatyöläisen palkka on niin huono, ettei sillä tule toimeen ilman kela-tukia. Siitä on kuitenkin turha syyttää vassuja kun perussuomalaiset ovat saaneet tilanteen aikaan myötäilemällä kokoomusta.Millähän planeetalla vaikutat? Persut ovat puhuneet koko olemassaolonsa ajan halpatyövoimaa vastaan eikä se ole mihinkään muuttunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millähän planeetalla vaikutat? Persut ovat puhuneet koko olemassaolonsa ajan halpatyövoimaa vastaan eikä se ole mihinkään muuttunut.
Tässäkin asiassa perussuomalaiset valehtelevat, kun tilastot osoittavat muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussupmalaisten vahtivuorolla maahan on tullut ennätysmäärä maahanmuuttajia. Orpon hallituksen aikana jo yli 130 000. Miten se voi olla vassujen syytä? Kyllähän se syy on Orpon hallituksessa, jonka hallitusohjelmaan on EK:n toivomuksesta kirjoitettu ulkomaalaisten halpatyöläisten houkuttelu Suomeen. EK on sanonut haluavansa tänne vähintään 50 000 ulkomaalaista vuosittain.
Ulkomaalaisten halpatyöläisten tuloa on pohjustettu perussuomalaisten avustuksella mm. potkulailla, joka alentaa suomalaisen duunarin irtisanomissuojaa. Suomalainen duunari voidaan irtisanoa helpommin ja ottaa ulkolainen halpatyöläinen tilalle. Samaa ajaa myös aikuiskoulutustuen lakkauttaminen. Eihän suomalaisia kannata kouluttaa aloille, joista saisi helpommin töitä. Uusi valmisteltava lomautuslaki on myös suomalaisen duunarin asemaa heikentävä. Kokoomuksen apupuolue perussuomalaiset saavat tämänkin menemään läpi. Siinä voidaan lomautuksesta ilmoittaa vain viikkoa etukäteen, eikä lomautuksen jälkeen työntekijää tarvitse ottaa takaisin töihin vaan tilalle voidaan palkata halvempi ulkomaalainen.
Eihän se ole työnantajan ongelma, että halpatyöläisen palkka on niin huono, ettei sillä tule toimeen ilman kela-tukia. Siitä on kuitenkin turha syyttää vassuja kun perussuomalaiset ovat saaneet tilanteen aikaan myötäilemällä kokoomusta.Yksi ero vassuilla ja persuilla on että vassujen iltohimo on täyttää maa tulijoilla, etenkin eräällä porukalla joka ei kotoudu. Persut ovat tätä vastaan.
Kuinka selität sen kun vassut syyttää jokaista automaattisesti rasistiksi joka ei ole samaa mieltä kuin he tästä asiasta? Tämä todistaa että se on heidän intohimo jonka he törkeästi maksattavat veronmaksajilla jotka eivät kannata haitallista maahanmuuttoa eli rajatonta maahanmuuttoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi ero vassuilla ja persuilla on että vassujen iltohimo on täyttää maa tulijoilla, etenkin eräällä porukalla joka ei kotoudu. Persut ovat tätä vastaan.
Kuinka selität sen kun vassut syyttää jokaista automaattisesti rasistiksi joka ei ole samaa mieltä kuin he tästä asiasta? Tämä todistaa että se on heidän intohimo jonka he törkeästi maksattavat veronmaksajilla jotka eivät kannata haitallista maahanmuuttoa eli rajatonta maahanmuuttoa.Kyllä on ihme porukkaa nuo vassut. Syyttävät hallitusta näistä vyöryistä vaikka Persut varsinkaan ei tuo tänne ketään hakemalla kuten edellisessä hallituksessa eräs ukko toi maailman vaarallisimman terroristijärjestön edustajia, ja vaikka vassujen henki ja elämä on saada ukkoja tänne rajattomasti. Miksi syytätte kun kerran haluatte koko maailman tänne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on ihme porukkaa nuo vassut. Syyttävät hallitusta näistä vyöryistä vaikka Persut varsinkaan ei tuo tänne ketään hakemalla kuten edellisessä hallituksessa eräs ukko toi maailman vaarallisimman terroristijärjestön edustajia, ja vaikka vassujen henki ja elämä on saada ukkoja tänne rajattomasti. Miksi syytätte kun kerran haluatte koko maailman tänne?
Olkaa onnellisia. Sitäpaitsi varmaan valtaosa tulleista oli työtä pelkäämättömiä ukrainalaisia jotka valtaosin lähtevät pois.
- Anonyymi
Harmi vaan että kaikissa muissa pohjoismaissa on maahanmuuttajia enemmän kuin Suomessa ja myös vanhusten palvelut paremmin järjestetty, kuten tässä uutisessa juuri lukee Joten ei oikein täsmää tuo logiikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on ihme porukkaa nuo vassut. Syyttävät hallitusta näistä vyöryistä vaikka Persut varsinkaan ei tuo tänne ketään hakemalla kuten edellisessä hallituksessa eräs ukko toi maailman vaarallisimman terroristijärjestön edustajia, ja vaikka vassujen henki ja elämä on saada ukkoja tänne rajattomasti. Miksi syytätte kun kerran haluatte koko maailman tänne?
Purra houkuttalee virolaisia Suomeen töihin poetimees lehden haastattelussa:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5
Satonen Filippiineillä ja Vietnamissa rekrytoimassa Suomeen väkeä. Pohjanmaalle meni 25 kielitaidotonta hoitajaa ja väkiluku lisääntyi sadalla kun toivat perheensä mukanaan. Eli 25 töissä ja 75 elättää valtio:
https://tem.fi/-/tyoministeri-satonen-filippiineille-ja-vietnamiin-tavoitteena-edistaa-osaajien-rekrytointia-suomeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra houkuttalee virolaisia Suomeen töihin poetimees lehden haastattelussa:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/923aa9fa-9f87-4bb1-aa3b-942ace6381b5
Satonen Filippiineillä ja Vietnamissa rekrytoimassa Suomeen väkeä. Pohjanmaalle meni 25 kielitaidotonta hoitajaa ja väkiluku lisääntyi sadalla kun toivat perheensä mukanaan. Eli 25 töissä ja 75 elättää valtio:
https://tem.fi/-/tyoministeri-satonen-filippiineille-ja-vietnamiin-tavoitteena-edistaa-osaajien-rekrytointia-suomeenEn tiennytkään, että Purra ja Satonen ovat vassuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vaan että kaikissa muissa pohjoismaissa on maahanmuuttajia enemmän kuin Suomessa ja myös vanhusten palvelut paremmin järjestetty, kuten tässä uutisessa juuri lukee Joten ei oikein täsmää tuo logiikka.
Italiassa on hyvin järjestetty vanhusten hoitoraha. Sillä voi palkata maahanmuuttajan, omaishoitajan tai ostaa palvelutalosta palvelut.
Purra vei meillä vanhuksilta kotitalousvähenyksen sen osan, jolla olisi voinut ostaa palveluita kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi vaan että kaikissa muissa pohjoismaissa on maahanmuuttajia enemmän kuin Suomessa ja myös vanhusten palvelut paremmin järjestetty, kuten tässä uutisessa juuri lukee Joten ei oikein täsmää tuo logiikka.
Kymmenen miljardia joka vuosi on haitallisen maahanmuuton hinta. Tällainen raha kankkulan kaivoon joka vuosi. Siitä olisi hyvä lohkaista vanhuksille ja köyhille, työllisyyteen parempina palkkoina että suomalainenkin lähtisi töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiennytkään, että Purra ja Satonen ovat vassuja.
Persut ovat kymmenen vuotta tai enemmän vaatineet että oma kansa pitää työllistää ensin
Mutta eihän ne lähde sohvilta töihin koska saman saa luukulta tekemättä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat kymmenen vuotta tai enemmän vaatineet että oma kansa pitää työllistää ensin
Mutta eihän ne lähde sohvilta töihin koska saman saa luukulta tekemättä mitään.Tämä on äärimmäisen kestämätöntä valtion talouden kannalta. Punikkien aikaansaannosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on äärimmäisen kestämätöntä valtion talouden kannalta. Punikkien aikaansaannosta
Tällainen ihminen siellä sohvilla kuluttaa valtion rahaa eikä tuota sitä työllään ja verojen muodossa valtiolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen miljardia joka vuosi on haitallisen maahanmuuton hinta. Tällainen raha kankkulan kaivoon joka vuosi. Siitä olisi hyvä lohkaista vanhuksille ja köyhille, työllisyyteen parempina palkkoina että suomalainenkin lähtisi töihin.
Uskokaa nyt, ettei se Purra raota kukkaron nyöriä vanhustenhoitoon tai mihinkään suomalaisille. Purra jakaa verorahat yrityksille jotka palkkaavat duunarit nälkäpalkalla ja jakavat tuet osinkiina osakkeenomistajille. Mm natsitaustainen saksalainen Meyer laivanvarustamo on saanut 10 miljardia finvera rahaa jolla se palkkaa puolalaisia halpatyöläisiä.
Velkarahalla Purra järjesti isotuloisille veronalennukset, jolla itsekin sai 500 euroa kuussa puhtaana käteen. Eläkeläisiltä rosvottiin miljardi ja kelalta säästöt. Edullisten ARA asuntojen rahoituksesta vietiin 2,4 miljardia. Posti myydään, joten niistäkin tuloista päästään eroon tällä kaudella. 8% alkoholimyynnin salliminen kauppoihin verotti Alkon myynnin tuloja. Perusuomalaiset haluaa nekin pienentää lisää alkoholin kotiinkuljetuksella.
Samaan aikaan järjestöt, jotka toimivat alkoholihaittojen hoitamisessa joutvat supistamaan toimintaansa Purran leikkausten takia. Puhumattakaan muista järjestöistä jotka täydentävät puutteellista terveydenhoitoa. Mm sydänliitolla ei ole enää varaa ylläpitää valtakunnallista sydäniskureiden paikkatietojärjestelmää. Sydäniskurilla maallikkokin pystyy elvyttämään sydänpotilaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat kymmenen vuotta tai enemmän vaatineet että oma kansa pitää työllistää ensin
Mutta eihän ne lähde sohvilta töihin koska saman saa luukulta tekemättä mitään.Perussuomalaisen valtiovarainministerin toimien johdosta työttömyys on noussut yli kaksinkertaiseksi Marinin hallituksen jälkeen (Nyt 360 000). Samaan aikaan avoimien työpaikkojen määrä on romahtanut. Avoimia työpaikkoja on vain 48 000. Vain perussuomalaisten matematiikalla tuo 48 000 riittää 360 000 työttömälle. Että ei tartte muuta kuin vain mennä töihin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki lopulta nivoutuu maahanmuuttoon.
Raha pyörittää maata, eikö niin. Kun yhä suurempi porukka ulkomailta tulee osille ilman mitään hätää tai pakkoa, se on aina meidän köyhiltä sairailta vanhuksilta sotesta pois.
Milloin vassut tämän totuuden myöntää?Mitä varten te syytätte vassuja maahanmuutosta? Kyllä ne on yrittäjät, jotka haluavat tänne maahanmuuttoa, että saavat halpoja työntekijöitä. Ei heille merkitse mitään se, että heidän maksamallaan palkalla ei tule toimeen ilman valtion tukia. Riistokapitalismi kukoistaa täällä. Siitä on osoituksena marjanpoimijoidenkin eläimellinen kohtelu. Piian ammattikin on tullut takaisin, kun eliittirouvat houdattavat lapsensa ja kotinsa maahanmuuttajilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti tulee myös sitäkin enemmän seuraavan äärimmäisen vasemmistolaisen hallituksen ollessa vallassa. Se hallitus avaa portit ja sitten pojat maksetaan.
Eihän niitä porttia tarvitse avata, kun perussuomalaiset pitävät niitä auki. Työministerikin reissaa verorahoilla ympäri maailmaa testaamassa tänne houkuteltuja tyttösiä etukäteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen miljardia joka vuosi on haitallisen maahanmuuton hinta. Tällainen raha kankkulan kaivoon joka vuosi. Siitä olisi hyvä lohkaista vanhuksille ja köyhille, työllisyyteen parempina palkkoina että suomalainenkin lähtisi töihin.
Ei se Purra jaa rahaa kuin hyvätuloisille. Olisi se jo pitänyt huomata. Eikä töihin voi mennä jos ei ole työpaikkoja.
Työttömyystiedot työ- ja elinkeinoministeriön sivulta:
https://www.tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx
"Kuntien työllisyyspalveluissa oli elokuun lopussa 311 100 työtöntä työnhakijaa, mikä on 31 500 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.
Kaikkiaan elokuun aikana oli avoinna 55 800 työpaikkaa," - Anonyymi
Ettekö haista totuutta? Suomesta ollaan tekemässä orja valtiota! Kun vanhukset ja sairaat tapetaan hoidon puutteeseen ja köyhtyvällä kansalla ei ole varaa lisääntyä niin miten käy. Maa täytetään ulkomaisilla orjilla joilla ei ole työehtoja.
Mutta kärsii siinä varmasti riistäjä porvaritkin.
Joutuvat hankkimaan panssaroidut autot ja asumaan muurien takana.
Kehitysmaiden brutaalit tavat tuodaan muuttajien mukana se on varma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vassuilla aina mopo keulii kun puhutaan maahanmuutosta. Heillä ei ole mitään rajaa kuinka paljon tänne saa tulla porukkaa. Jos joku ei halua rajatonta maahanmuuttoa, hän on automaattisesti rasisti vassujen mielestä.
Valtion ensisijainen tehtävä on huolehtia omasta kansasta. Nyt se on täysin unohdettu.
Kun saavat härkittyä typeryydellään sodan tähän maahan niin kyllä sitten kelpaa herroille
tykin ruoaksi! Muuta ihmisarvoa ei taviksilla enää ole.
- Anonyymi
Ei onnela sittenkään?
- Anonyymi
Lapset hoitamaan vanhuksiaan. Nyt kun mummolta on viimeinenkin euro kupattu lapsille ja lastenlapsille, niin mummo joutaa hoitolaitokseen. Katse peiliin.
- Anonyymi
Mummosta on hyötyä niin kauan, kun se antaa lastenlapsilke rahaa, ostaa vaatteita ym mukavaa.
- Anonyymi
Useimmilla on vanhusten ja lasten välillä monta sataa kilometriä matkaa. Nuorten aikuisten on tarkoitus tehdä itselleen lapsia ja hoitaa niitä sekä käydä töissä. Ei siinä riitä aikaa matkustella tuntikaupalla vanhusten luo. Vanhusten palvelut on tehty siksi, että työkuntoiset ihmiset voisivat käydä töissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmilla on vanhusten ja lasten välillä monta sataa kilometriä matkaa. Nuorten aikuisten on tarkoitus tehdä itselleen lapsia ja hoitaa niitä sekä käydä töissä. Ei siinä riitä aikaa matkustella tuntikaupalla vanhusten luo. Vanhusten palvelut on tehty siksi, että työkuntoiset ihmiset voisivat käydä töissä.
Kaksi Saludo-pakettia vuodessa saa riittää, jouluna ja äitienpäivänä.
- Anonyymi
Moni vanhus ei ymmärrä tyhmyyksissään tuhlata omaisuuttaan itsensä hyväksi viimeisinä elinvuosinaan.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat onnellisimmillaan muita pohjoismaita köyhempinä ja huonommin palveltuina.
- Anonyymi
Millä köyhää kansaa voisi palvella paremmin? Velkarahallako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä köyhää kansaa voisi palvella paremmin? Velkarahallako?
Eiköhän suomalaispäättäjillä ole nyt aivan muut rahoituskohteet mielessä kuin Suomen kansan hyvinvointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän suomalaispäättäjillä ole nyt aivan muut rahoituskohteet mielessä kuin Suomen kansan hyvinvointi.
...viron puollustusministeröstä paljastunut täysin edesvastuuton rahankäyttö on vasta jäävuoren huippu kaikesta iitä tuhlauksesta, kun sitä rahaa syydettään massiivisia määriä ehdoitta yhteen asiaan. Joka on jo suomessakin ns. maan tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän suomalaispäättäjillä ole nyt aivan muut rahoituskohteet mielessä kuin Suomen kansan hyvinvointi.
Monikansalliset yhtiöt pyörittää bisneksiä ja rahat valuvat Suomesta pois. Eikö Suomi kykene itse hoitamaan omia vanhuksiaan. Jossain on vikaa.
- Anonyymi
Ei pidä valittaa verojen suuruutta, jos palvelut ei toimi. Tuloveroihin muutama %-yks lisää.
- Anonyymi
Eläkeläisillä on korkeampi veroprosentti ja isompi sairasvakuutusmaksu.
- Anonyymi
Jutun perusteella muualla asiat eivät ole ratkaisevasti Suomea paremmin. Vanhus tarvitsee muita enemmän sairaanhoitoa, mutta terveyspalvelujen saaminen on kiven takana ainakin Suomessa. Kun kaikki on viety nettiin, on järjestettävä jokaiselle mahdollisuus palvella itseään netissä. Arjessa selviytymiseksi on muutettava kaupan viereen. Kun sähköt menevät, ei toimi mikään.
- Anonyymi
Ulkomailta haalittava halpatyöntekijäjoukko polkee palkat,on "hyvä väylä" surkastuttaa liitot jotka pitää duunarin puolta,hyvä keino vaientaa mielenosoitukset,eli tätähän hallitus toivoo.
- Anonyymi
Totta. Kokoomuksen märkä päiväuni ammattijärjestöjen surkastuttamisesta toteuruu sekin perussuomalaisten toimesta kun ammattijärjestöjen jäsenmaksujen verovapaus poistuu. Rurha nyyhkiä ulkomaalaisten halpatyöläisten palkkojen polkemisesta kun perussuomalaiset ovar itse edesauttaneet asiaa nuolemalla Orpon kengänpohjatkin.
- Anonyymi
Korruptiopetteri hoitaa.
- Anonyymi
Ei vanhusten hoidon ongelmat johdu maahanmuutosta vaan vasemmistolaisesta yhteiskunnallistamisen ideologiasta.
Vanhus pakkosiirretään 187 km: n päähän vaikka lähistöllä on 25 vapaata vanhuspaikkaa, joista vanhukselle yhteiskunta voisi ostaa hoivapaikan jopa halvemmalla.
Mutta ei.
Ei sovi ideologiaan, johon kuului mm. toimivan yksityisen työterveyshoidon lopettaminnen työikäisiltä.
Tai tappaavan, kulovalkean tavoin leviävän, koronaepidemian, johon ei vielä ollut mitään hoitoa, testaaminen kaikin voimavaroin ( julkinen ja yksityinen), koska ideologia esti yksityisen käytön ("haluttiin pitää omissa käsissä").
Mitä yksi vanhus merkitsee, jos uhka tuhansien, jopa satojen tuhansien hengestä ei painanut mitään (tulevaisuuden yhteiskunnallistettua onnelaa rakennettaessa) yhteiskunnallistamisen eli sosialisoinnin ideologiaa vastaan (ei painanut Neuvostoliiton maatalouden pakkokollektivisoinnissakaan edes miljoonien henki). - Anonyymi
Vanhusten kasvava määrä ja mm. hoivalaitosten tarve on tiedostettu jo kolmekymmentä vuotta sitten. Puheita on pidetty, niitä on to del la pidetty, mutta mikä on tulos. Suomi on niiiiiiiiiiin hel*etin byrokraattinen maa, ettei toista löydy. Asioista tehdään tieten tahtoen raskaita ja mutkikkaita himmeleitä, jolloin punainen lanka, ydinajatus hämärtyy. Näin on käynyt vanhusasioidenkin kohdalla. Kukin hallitus sorkkii asioita omaan malliin ja moittii edellistä.
Miksi ei perusteta kerrankin pelkästään asiantuntijoista koostuvaa työryhmää vailla politikointia, joka alkaisi purkaa byrokratian himmeleitä ja viedä hallitusti vanhusasioita oikeaan terveempään suuntaan.- Anonyymi
Suomessa on tälläkin hetkellä vanhusten hoivapaikkoja tyhjillään ja osa pienemmistä yksityisistä toimijoista on jopa joutunut lopettamaan toimintansa houdettavien vanhusten puutteen vuoksi.
Jos tähän ei liittyisi SDP:n yhteiskunnallistamispolitiikkaa, jossa yksityinen terveydenhoito on tuhottava, sivullinen olettaisi, että Suomessa on liian vähän vanhuksia verrattuna hoivapaikkojen määrään.
Byrokratia tässä tarkoittaa sitä, että se on valjastettu yksityisen puolen toiminnan hankaloittamiseen vanhuksista välittämättä. - Anonyymi
Tarvitaan virkamies hallitus ilman mitään ideologiaa!
- Anonyymi
Vanhusten terv.hoito puuttuu kokonaan . Eli lekureilla terv.kesk. Erikoisen helppo virka . Eivät reagoi mihinkään vaivoihin. Todettu asia esim. Porvoossa !
Kokoomuslainen globalistinen tuottavuuskeskeinen politiikka näkyy talouspoliittisissa painotuksissa;
Panostus: (suur- ja pörssi)yritykset, varakkaat, eturyhmät...
Resurssien vähentäminen/siirto: työttömät, sairaat, iäkkäät...
Näin menestyjät menestyy ja heikko-osaisten kärsimykset kasvaa.- Anonyymi
Eikö kukaan ole vielä keksinyt että voidaan vanhuksetkin myydä ulkomaille. Samoin kuin työpaikat kin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kukaan ole vielä keksinyt että voidaan vanhuksetkin myydä ulkomaille. Samoin kuin työpaikat kin.
Hoitolaitokset on jo myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitolaitokset on jo myyty.
Rahat sijoitettu tuotavasti kynsihoitotutkimukseen !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat sijoitettu tuotavasti kynsihoitotutkimukseen !
Pitäisi tuo n.s vale tietellinen manikyyritutkimus johtaa siihen jotta Suomeen tehdään Hömppätieteen - Johtava Maailman Ainoa kynsimanikyyri Yliopisto . Jossa kuten kaikissa ulkomaiden ihmeet saavat ilmaiseksi opiskella .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahat sijoitettu tuotavasti kynsihoitotutkimukseen !
Paljonko tuottaa osinkoja vuodessa ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871890
- 1131033
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473