Vapaa kuvaus

Parempi, ryhdikkäämpi, menestyvämpi. Mr. Perfect.

Aloituksia

321

Kommenttia

2374

  1. Ei se mikään "uskomaton suoritus" ole vaan elämän valintoja ja arvomaailmakysymys. Perussuomalaisuus ei ole hengeltään sellaista liberalismia, monikultturismia, taidekultturismia yms., mitkä on vakiintuneita eri kulttuurialojen piirteitä. Perussuomalaisuuden arvot ja ajatukset on muualla yhteiskunnassa.... politiikassa, valtiovallassa, taloudessa, erilaisissa instituutioissa (perhe esim.), perinteisissä arvoissa, suomalaisuudessa jne. Vaikka persuilla on oma kulttuuripoliittinen ohjelma, se on vähän eri luonteista kuin esim. vasemmistoliitolla. Että ei ole persuilla hinkua kulttuuri- ja taideporukoihin. Pitäisikö olla? Jos, niin millä perusteella?
  2. 𝗡𝗮̈𝗶𝗻 𝟵𝟱-𝗼𝗸𝘁𝗮𝗮𝗻𝗶𝘀𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗻𝘀𝗮𝗻 𝗵𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗼𝗻 𝘃𝗮𝗶𝗵𝗱𝗲𝗹𝗹𝘂𝘁 𝟭𝟬 𝘃𝘂𝗼𝗱𝗲𝗻 𝗮𝗶𝗸𝗮𝗷𝗮𝗸𝘀𝗼𝗹𝗹𝗮. Ja kyllä Marininkin aikana sai halpaa bensaa, varsinkin kysyntäromahduksen aikana sai alehintaista koronabensaa. Eikä se Orponkaan porukan aikana nyt niin halpaa ole ollut.

    Suluissa tiedossa olevien yksittäisten huoltoasemien tai tankkauspisteiden absoluuttinen alin ja ylin litrahinta. Pieniä virheitä saattaa olla, mutta muuten tilastokeskuksen yms. vahvistamaa dataa.

    --------------------------------------
    Perskeko
    --------------------------------------
    2015: 1,50 - 1,70 (1,40 / 1,90)
    2016: 1,40 - 1,70 (1,35 / 1,85)
    2017; 1,40 - 1,75 (1,35 / 1,95)
    2018; 1,40 - 1,80 (1,35) / 2,0)
    2019: 1,44 - 1,50 (1,30 / 1,70) tammikuu-kesäkuu
    ---------------------------------------
    Potilas Rinne & Kesärata-Barbi
    ---------------------------------------
    𝟮𝟬𝟭𝟵: 𝟭,𝟱𝟬 - 𝟭,𝟱𝟱 (𝟭,𝟰𝟬 / 𝟭,𝟳𝟬) kesäkuu-joulukuu
    𝟮𝟬𝟮𝟬; 𝟭,𝟮𝟴 - 𝟭,𝟳𝟬 (𝟭,𝟭𝟵 / 𝟭,𝟳𝟱) korona/kysynnän romahdus -> alebensa
    𝟮𝟬𝟮𝟭: 𝟭,𝟯𝟴 - 𝟮,𝟭𝟬 (𝟭,𝟮𝟬 / 𝟮,𝟴𝟱) korona/kysynnän romahdus -> alebensa
    𝟮𝟬𝟮𝟮: 𝟭,𝟵𝟬 - 𝟮,𝟲𝟬 (𝟭,𝟱𝟬 / 𝟮,𝟵𝟱) 👈🏻💀
    𝟮𝟬𝟮𝟯: 𝟭,𝟵𝟬 - 𝟮,𝟬𝟬 (𝟭,𝟲𝟬 / 𝟮,𝟭𝟬) tammikuu-kesäkuu
    ---------------------------------------
    Orzpo & Torspot
    ---------------------------------------
    2023: 1,80 - 1,90 (1,55 / 2,10) kesäkuu-joulukuu
    2024: 1,75 - 1,90 (1,55 / 2,00)
    2025; 1,76 - 1,80 (1,70 / 1,90) Arviot. Ei vielä vahvistetut.
  3. Sinulle, ystävä hyvä, haluan osoittaa syvät pahoitteluni ja myötätuntoni, koska olet yhteiskuntaamme vakavasti uhkaavan manipuloinnin uhri. En syytä sinua hyväuskoisuudesta tai heikkomielisyydestä, joihin et välttämättä ole itse syyllinen. Haluan vain herätellä harkintakykyäsi, sekä erityisesti kykyä nousta mediaretoriikan, populismin ja yleensä internetissä leviävän tiedon yläpuolelle. Itsenäiseksi ja riippumattomaksi ajattelijaksi, joka haluaa nähdä totuuden öykkämöykän alla. Jos loputtomiin annat virtojen viedä itseäsi, mentaalisesti masturboiden joukossa kaikella kiihottavalla, sinä zombifioidut osaksi tahdotonta hyödyllisten idioottien laumaa.

    Lue tämä ajatuksella:

    Suomenmaassa, jota IltaIehti käytti lähteenään, kirjoitetaan näin:

    "Putin ylisti Kirkiä sankarina ja totesi, että hänet surmattiin, koska hän edisti samoja konservatiivisia arvoja, jotka Venäjäkin jakaa."

    Iltalehti taas uudelleenmuotoili Suomenmaan tekstin näin:

    "Putin: Charlie Kirk tapettiin, koska hän ajoi Venäjän arvoja."

    Ja vielä molempien lähteiden syvimmät motiivit:
    Suomenmaa + Iltalehti = Putinia kohtaan vallitsevan inhon ja vihan ilmapiirin johtaminen oikeistovaikuttaja Charlie Kirkiin.

    Huomaatko, miten semantiikkaa käytetään väärin ohjelmoimaan ihmisten mieliä ja mielipiteitä näkemään ja kokemaan asioita, jotka eivät ole totta, tai joita ei ole koskaan tapahtunut? Ketä tällainen manipulointi palvelee? Mitä sillä halutaan saavuttaa?

    #kulttuurisota #vallanhimo #polarisaatio #ideologineninfektoituneisuus #korruptio

    Suomenmaan alkuperäinen versio:
    https://www.suomenmaa.fi/uutiset/putin-charlie-kirkista-sankari-joka-edisti-samoja-arvoja-kuin-venaja/

    Iltalehden klikkitarina, eli muunneltu houkuttelevammaksi:
    https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/696582b1-90a7-4e39-9d42-49e02de8df2b

    Koetko edelleenkin, että "Putin oli oikeassa", vai että sinua on käytetty hyväksi, viitaten avauksesi retoriikkaan ja näkemyksiin?
  4. Sun pitää huomioida kokonaiskuva, ei pelkästään yksittäisten sopivien vertailukohteiden luomaa kuvaa, koska se vääristyy helposti.

    Sota on pääasiassa politiikan jatke, ja maailmanpolitiikka on eri vallanhakuisten toimijoiden yhteinen toimialue, jossa he kilpailee omasta asemastaan ja omista hyödyistään. Tällä alueella syntyy konfliktit, joita pahimmillaan ratkotaan pyrkimyksillä eliminoida itselleen epämukavan toimijan vaikutusvalta. Sen vuoksi miljoonat ihmiset menettävät henkensä, perheensä, lapsensa, vanhempansa, kotinsa, elantonsa, turvansa, ja lisäksi luonto saastuu, köyhyys lisääntyy jne., .... tämä on se eri tahojen maailmanpoliittisten päämäärien hinta.

    Juuri tällä hetkellä mm. Kiina valtaa markkinoita, sekä kasvattaa militaristisen vaikutusvaltansa jalanjälkeä. Tällaisen toiminnan seurauksena on usein kauppasota (joka on juuri meneillään USA:n ja Kiinan välillä), joka voi pahimmillaan edetä poliittisiksi jännitteiksi, jotka taas pahimmillaan voivat laukaista aseellisen konfliktin.

    Ts. USA, Venäjä ja Kiina luovat yhdessä koko maailmaa uhkaavan imperialistisen poliittisen ja militaristisen vaikutusalueen.