Laitaoikeiston palvoma Ruotsila sekoilee: "Kulttuurisesti totta!"

Valitettavasti Iltalehden pitkä juttu trumpistidosentti Markku Ruotsilasta on maksumuurin takana, eikä https://www.removepaywall.com/ ainakaan omalla kokeilullani tepsinyt siihen.

Juttu paljastaa, että kun Make ei pääse suoltamaan etukäteen ulkoa opettelemaansa repliikkivarastoa kuten A-talkissa, hän on aika heikoilla. Semminkin kun pätevällä toimittajalla on aikaa tarkistaa jokainen väite juurta jaksain.

Ruotsila lanseeraa jutussa upouuden totuuden käsitteen: kulttuurisesti totta! Se tarkoittaa suunnilleen sitä, että kun väite tuntuu ihmisestä todelta, se on "kulttuurisesti" totta. Kiesus!

Ja tämä mies on useammankin yliopiston dosentti...

"Suomessa Ruotsila esiintyy usein mediassa USA-asiantuntijana. Hänen ominta alaansa on se, miten USA:n presidentti Donald Trumpin kannattajat ajattelevat.

Ruotsila on tehnyt pitkän uran tutkijana, ja hänellä on ollut useita eri virkoja suomalaisissa ja ulkomaisissa huippuyliopistoissa.

Tällä hetkellä hän toimii tutkijana sekä vierailevana professorina Liettuassa Klaipėdan kaupungissa LCC International Universityssä. Kyseessä on amerikkalainen, kristillisiä arvoja noudattava yliopisto. Lisäksi Ruotsilalla on kirkkohistorian dosentuuri Helsingin yliopistolla sekä Yhdysvaltain ja Ison-Britannian historian tutkimuksen dosentuuri Tampereen yliopistolla.

Aiemmin hän on tehnyt tutkijan työtä muun muassa arvostetuissa Cambridgen, Oxfordin ja Stanfordin yliopistoissa.

Ruotsilan monista meriiteistä huolimatta osa suomalaisista tutkijoista kokee, ettei häntä pitäisi päästää esiintymään USA-asiantuntijana eri foorumeille siten kuin nyt tehdään. Iltalehden haastattelemien kollegoiden mukaan Ruotsila on useasti toistanut julkisuudessa täysin vääriä väitteitä.

– Hänen vallitseva toimintatapansa on mielestäni se, että hän valitsee lähdekritiikittömästi tai jopa sepittää asioita tukemaan propaganda-agendaansa, yksi USA-tutkija sanoo Iltalehdelle.

Välillä julkisissa esiintymisissä tulee kovia väittelyitä muiden keskustelijoiden kanssa – esimerkiksi keväällä Ruotsila otti Ylen A-talkissa näyttävästi yhteen Ulkopoliittisen instituutin johtavan tutkijan Charly Salonius-Pasternakin kanssa. Viime torstaina Ruotsila esitti Ylen A-talkissa USA:n vasemmistosta rajuja väitteitä, jotka eivät kaikilta osin pitäneet paikkansa.

USA:n presidentti Trumpia Ruotsila kommentoi usein hyvin positiiviseen sävyyn. Viime vuonna Ruotsila kohautti kirjoittamalla Trumpin ”sovittaneen kansakunnan synnit”.

Iltalehden haastattelussa hän sanoo, ettei tutkijan tehtävä olekaan tarkastella valtaapitäviä kriittisesti.

– En tunnista tuollaista tehtävää tutkijana, Ruotsila sanoo."

"Ruotsilan mukaan Trump ”empatisoi” tavallisten amerikkalaisten kanssa ja puhuu näille ihmisille tärkeää kulttuurikeskustelua. Tässä ei ole Ruotsilan mukaan tärkeää, ovatko Trumpin sanomat asiat ”faktuaalisesti totta”.

– Trump sanoo asioita, jotka ovat kulttuurisesti totta ja relevantteja näille ihmisille.

– Tavallisilla amerikkalaisilla on paljon parempaa tekemistä kun tutkia sitä, mitä Trumpin sanat eri vivahteissaan voivat tarkoittaa. He elävät ihan omaa elämäänsä ja ovat kiitollisia siitä, että Trump puhuu suoraan. Ei hän ole joku tiedemies, joka sanoo eksaktia asiaa."

69

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Iltalehti haastatteli tämän jutun taustaksi neljää tutkijaa siitä, mitkä asiat Ruotsilan esiintymisissä koetaan ongelmallisiksi. Heille annettiin mahdollisuus kommentoida asiaa nimettömästi.

      Kaksi heistä sanoo, että Ruotsila esittää julkisuudessa toistuvasti väitteitä, jotka eivät pidä paikkansa. Kolmas muotoilee asian niin, että kaikki Ruotsilan väitteet ”eivät kestä kriittistä tarkastelua”.

      Lapin yliopiston politiikkatieteiden dosentti Jouni Tilli kommentoi Ruotsilaa ainoana nimellä ja sanoo, että Ruotsilan julkisissa kommenteissa näkyy kristilliskonservatiivisen ajattelun ylikorostuminen kriittisyyden sijaan. Julkaisuissa taas korostuu ”ymmärtävä ote”.

      Yhdeksi esimerkiksi vääristä väitteistä nostetaan Ruotsilan vuoden 2020 USA:n presidentinvaaleissa MTV Uutisten suorassa lähetyksessä esittämä ennustus, jonka mukaan Trump olisi voittanut vaalit. Tuolloin merkittävän demokraattiosavaltio Pennsylvanian äänet olivat vielä laskematta.

      Ruotsila itse ei koe, että kyseessä olisi ollut huti. Hän pitää ennustustaan yhä oikeana. Iltalehdelle hän sanoo pitäneensä Trumpin voittoa melko selvänä siinä tapauksessa ”jos vain lailliset äänet lasketaan”.

      Muiden tutkijoiden mukaan tämä on täyttä puppua. Yhdysvalloissa on useaan kertaan osoitettu, että mitään laajamittaista vaalivilppiä ei vuoden 2020 vaaleissa tapahtunut."

      • Anonyymi

        Olipa vakuuttavia vastaväitteitä 🤣🤣🤣

        Samanlaisia kuin Eva Bideen ”lukuisat aiheesta tehdyt tutkimukset”, joista ainoatakaan hän ei kykene nimeämään.


      • Anonyymi

        Opettele tiivistämään asiasi, tuollaista satojen rivien poliittista höttöpaskaa ei kukaan viitsi lukea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa vakuuttavia vastaväitteitä 🤣🤣🤣

        Samanlaisia kuin Eva Bideen ”lukuisat aiheesta tehdyt tutkimukset”, joista ainoatakaan hän ei kykene nimeämään.

        Jäikö sinulta huomaamatta, että 2020 "vaalivilpistä" nostettiin monen monta kymmentä oikeusjuttua, jotka kaikki raukesivat tyhjiin? Jos jäi, kysypä tekoälyltä niin saat kattavan raportin nopeasti.

        Onko Bideeltä pyydetty tarkempaa tietoa noista väittämistään tutkimuksista jossain?
        Jos ei, oletko sinä pyytänyt?

        Vasta sitten tiedämme kykeneekö nimeämään, kun joku pyytää. Ei niitä kiireisessä debatissa kukaan luettele.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Jäikö sinulta huomaamatta, että 2020 "vaalivilpistä" nostettiin monen monta kymmentä oikeusjuttua, jotka kaikki raukesivat tyhjiin? Jos jäi, kysypä tekoälyltä niin saat kattavan raportin nopeasti.

        Onko Bideeltä pyydetty tarkempaa tietoa noista väittämistään tutkimuksista jossain?
        Jos ei, oletko sinä pyytänyt?

        Vasta sitten tiedämme kykeneekö nimeämään, kun joku pyytää. Ei niitä kiireisessä debatissa kukaan luettele.

        Fiksu ihminen mainitsisi edes yhden tutkimuksen nimeltä, vaikka sitä ei pyydettäisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele tiivistämään asiasi, tuollaista satojen rivien poliittista höttöpaskaa ei kukaan viitsi lukea.

        Pahoittelen, mutta kun juttu on maksumuurin takana, sitä on sitten pakko lainata ilman omia tiivistyksiä.

        Jos et pysty keskittymään muutamaan kymmeneen riviin suht vetävästi kirjoitettua ammattilaisen tekstiä, voit toki alkaa harjoitella.


      • Anonyymi

        Iltalehden juttu on hölynpölyä.

        Vihervassu toimittaja otti herneen nenäänsä kun Ruotsila jyräsi vasemmiston "asiantuntijat" A-studiossa.

        Ruotsila mokoma meni kertomaan että ääri vasemmisto murhaa ja terrorisoi jenkeissä todistetusti viisi kertaa ääri oikeistoa enemmän.

        Ei sovi Vihervassujen eikä Ylen pirtaan!


    • Anonyymi

      Teemu Keskisarjan A-studio puheet tarkistettiin ja kaikki mitä hän sanoi oli totta.

      Yle ei pyydellyt anteeksi valheitaan.

      • Anonyymi

        Ei muuten ollut, eikä tässä ole puhe Kesksarjasta. Mitä se yle valehteli A-studiossa Teemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ollut, eikä tässä ole puhe Kesksarjasta. Mitä se yle valehteli A-studiossa Teemusta?

        Valahtelu oli Ylen ykkösaamussa Purran haastattelussa. Haastattelija esitti valheellisia väitteitä Keskisarjan sanomisista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valahtelu oli Ylen ykkösaamussa Purran haastattelussa. Haastattelija esitti valheellisia väitteitä Keskisarjan sanomisista

        Eikö Riikka sitten oikaissut niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ollut, eikä tässä ole puhe Kesksarjasta. Mitä se yle valehteli A-studiossa Teemusta?

        YLE on punainen valemedia


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eikö Riikka sitten oikaissut niitä?

        Ei osannut.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eikö Riikka sitten oikaissut niitä?

        Ei sekään tiennyt mitä sen vpj todella oli sanonut.


    • Anonyymi

      Perussuomalaisten kannattaa ottaa heti käyttöön kulttuuriset totuudet.

      • Anonyymi

        Johan ne on ottaneet.


    • Anonyymi

      Ruotsila pitää canceloida ja tilalla pitää käyttää vasemmistolaisia liberaaleja tutkijoita.

      • Anonyymi

        Niitä onkin Ylellä riittänyt vuosikausien ajan oikea armeijallinen


    • Anonyymi

      Korona- kusetus alkaa paljastumaan.
      Sdp- on kohta vaikeuksissa.
      Suomimedia vaikenee
      koska toimittelijat vasureita.

      Myykää Yle kommareille.
      Verorahaa ei saa tuhlata punikkeihin.

      • Ei olisi sinustakaan toimittajaa saatu leivottua vaikka miljoona rahaa olisi pantu koulutukseesi. Veikkaan että kavereittesi tilanne on täsmälleen sama. 😏

        SDP on "kohta" vaikeuksissa, siltähän tuo näyttää, 25 % ja risat. 🤣

        "Korona- kusetuksen" olette "paljastaneet" jo vuosia sitten, eikä ketään vieläkään kiinnosta paskan vertaa. 💩


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ei olisi sinustakaan toimittajaa saatu leivottua vaikka miljoona rahaa olisi pantu koulutukseesi. Veikkaan että kavereittesi tilanne on täsmälleen sama. 😏

        SDP on "kohta" vaikeuksissa, siltähän tuo näyttää, 25 % ja risat. 🤣

        "Korona- kusetuksen" olette "paljastaneet" jo vuosia sitten, eikä ketään vieläkään kiinnosta paskan vertaa. 💩

        Vieläkö muistat kuka oli vihavasemmiston mukaan varma voittaja edellisissä USAn pressavaaleissa? 🤭🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö muistat kuka oli vihavasemmiston mukaan varma voittaja edellisissä USAn pressavaaleissa? 🤭🤣🤣🤣

        En tiedä yhtään mikä on vihavasemmisto, mutta sen muistan että 2020 Ruotsila julisti Porkkana-Donnyn voittajaksi kesken ääntenlaskun.

        Senkin muistan, että viime syksynä mediassa varoiteltiin, että gallupit saattavat näyttää Kauhealle todellista parempia ja Donnylle huonompia lukuja.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        En tiedä yhtään mikä on vihavasemmisto, mutta sen muistan että 2020 Ruotsila julisti Porkkana-Donnyn voittajaksi kesken ääntenlaskun.

        Senkin muistan, että viime syksynä mediassa varoiteltiin, että gallupit saattavat näyttää Kauhealle todellista parempia ja Donnylle huonompia lukuja.

        Et siis muista mitä itsekin olet täällä kirjoitellut niistä vaaleista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis muista mitä itsekin olet täällä kirjoitellut niistä vaaleista?

        No näytäpä ja virkistä muistiani. Täällähän se kaikki on ja pysyy noin yleensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis muista mitä itsekin olet täällä kirjoitellut niistä vaaleista?

        Ja näytä toki myös omat kirjoituksesi, kun piileskelysi vuoksi minä en niitä voi löytää.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No näytäpä ja virkistä muistiani. Täällähän se kaikki on ja pysyy noin yleensä.

        Et tiedä mitä mieltä olet (ollut)?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ja näytä toki myös omat kirjoituksesi, kun piileskelysi vuoksi minä en niitä voi löytää.

        Heti, kun olet näyttänyt ne kaikki omat kirjoituksesi aiheesta.


    • Anonyymi

      Kulttuurisesti on totta, että USA läiset ovat aina tappaneet heikoimpia kuten esimerkiksi intiaaneja .

      • Anonyymi

        Sanotko siis että Intiaanit ovat heikompia kun muut amerikkalaiset?


    • Anonyymi

      Pelle maga heppu on . Silti vaarallinen .

    • Anonyymi

      Ei onnistu Trump diktaattori haaveissaan . USAn kansalla on aivan liian paljon aseita ja räjähteitä käytössään ja herkästi niitä käyttävät .

    • Anonyymi

      "– Trump sanoo asioita, jotka ovat kulttuurisesti totta ja relevantteja näille ihmisille."

      Onko tuossa nyt jotain väärin?

      Jos Trump sanoo nälkäisten haitilaisten syövän vauraampien amerikkalaisten lemmikieläimiä, niin kyllä monet uskovat, koska eivät pidä siitäkään, mitä haitilaiset todella tekevät.

      Monenkin ylipainoisen perusamerikkalaisen silmin katsottuna haitilaiset ovat vain rumpuja paukuttava viidakkoheimo, jotka eivät osaa viljellä edes ruokaa itselleen ilman ruoskimista.

    • Anonyymi

      Oot sie keravan vai järvenpään kaaleita.

      • Anonyymi

        Kurikan .....


    • Anonyymi

      "Hänen vallitseva toimintatapansa on mielestäni se, että hän valitsee lähdekritiikittömästi tai jopa sepittää asioita tukemaan propaganda-agendaansa, "

      Natsi-Saksassa ja Neuvostoliitossa oli (ja venäjällä on) myös yliopistoja, joissa proffia ja dosentteja.

      Tuskin heitä kukaan nykysin lännessä käyttää tieteellisenä ja puolueettomana lähteenä. Vaan ehkä Ruotsila, jos se tukee hänen propaganda-agendaansa.

      • Anonyymi

        Verkko kiristyy, kaikki "väärinpuhujat" vaiennetaan ja ura tuhotaan. Keskisarjankin aika tulee vielä, valitettavasti. hän on vilpitön hyvä tyyppi, oma persoonansa.

        Jos ei Ruotsilalle anneta tilaisuutta puolustautua julkisesti, hän mustamaalaajiensa väitteet saa heittää roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkko kiristyy, kaikki "väärinpuhujat" vaiennetaan ja ura tuhotaan. Keskisarjankin aika tulee vielä, valitettavasti. hän on vilpitön hyvä tyyppi, oma persoonansa.

        Jos ei Ruotsilalle anneta tilaisuutta puolustautua julkisesti, hän mustamaalaajiensa väitteet saa heittää roskiin.

        Niinhän tuo "verkko" näyttäisi kiristyvän tuolla Ruotsilan ihannemaassa USA:ssa.

        Armeijakin rekrytoi jatkossa vain sopivia palvelukseen. Kun kaikki "arjalaisesta" mies-oletetusta poikkeavat karsitaan heti pois, alkaa heikkolahjaisempikin jannu päästä kadetti-kouluun. Kunhan on osallistunut rukousaamiaiselle kymmenen kilometrin aamulenkin jälkeen ja ajanut partansa.

        Keskisarjan "vilpittömyyden" voi uskoa. Se ei hänestä sen enempää "oikeinpuhujaa " tee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Verkko kiristyy, kaikki "väärinpuhujat" vaiennetaan ja ura tuhotaan. Keskisarjankin aika tulee vielä, valitettavasti. hän on vilpitön hyvä tyyppi, oma persoonansa.

        Jos ei Ruotsilalle anneta tilaisuutta puolustautua julkisesti, hän mustamaalaajiensa väitteet saa heittää roskiin.

        Keskarista tulee 2027 puolueensa puheenjohtaja, jolloin hän on äänessä vielä paljon enemmän kuin nyt. Vaientamisesta ei puhettakaan.

        Uskottavuuttaan tutkijana Temu tuhoaa koko ajan ihan itse hyvinkin tarmokkaasti. Sääli, sillä tykkäsin hänen kirjojensa tyylistä.

        Aivan varmasti Iltalehti antaa Ruotsilan kommentoida arvostelijoittensa väitteitä jos Make vain haluaa, sehän tuo yhä lisää lukijoita. Toinen juttu on sitten se, haluaako. Sille ei kukaan voi mitään, jos hän jättää asiat silleen. Makella itselläänhän on asiat hyvin "kristillisen yliopiston" palkkalistoilla.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Keskarista tulee 2027 puolueensa puheenjohtaja, jolloin hän on äänessä vielä paljon enemmän kuin nyt. Vaientamisesta ei puhettakaan.

        Uskottavuuttaan tutkijana Temu tuhoaa koko ajan ihan itse hyvinkin tarmokkaasti. Sääli, sillä tykkäsin hänen kirjojensa tyylistä.

        Aivan varmasti Iltalehti antaa Ruotsilan kommentoida arvostelijoittensa väitteitä jos Make vain haluaa, sehän tuo yhä lisää lukijoita. Toinen juttu on sitten se, haluaako. Sille ei kukaan voi mitään, jos hän jättää asiat silleen. Makella itselläänhän on asiat hyvin "kristillisen yliopiston" palkkalistoilla.

        Kristillisiä ylopistoja on USA:ssa, ei tarvi sitaatteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisiä ylopistoja on USA:ssa, ei tarvi sitaatteja.

        Ruotsila ei työskentele USA:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillisiä ylopistoja on USA:ssa, ei tarvi sitaatteja.

        Mites niissä opetetaan tuosta evoluuttiosta? Onko ikiomat luonnontieteet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän tuo "verkko" näyttäisi kiristyvän tuolla Ruotsilan ihannemaassa USA:ssa.

        Armeijakin rekrytoi jatkossa vain sopivia palvelukseen. Kun kaikki "arjalaisesta" mies-oletetusta poikkeavat karsitaan heti pois, alkaa heikkolahjaisempikin jannu päästä kadetti-kouluun. Kunhan on osallistunut rukousaamiaiselle kymmenen kilometrin aamulenkin jälkeen ja ajanut partansa.

        Keskisarjan "vilpittömyyden" voi uskoa. Se ei hänestä sen enempää "oikeinpuhujaa " tee.

        >Niinhän tuo "verkko" näyttäisi kiristyvän tuolla Ruotsilan ihannemaassa USA:ssa.

        Jos Ruotsila tietää joutuvansa vastaamaan aihetta koskeviin kysymyksiin, hän valmistautuu erittäin huolellisesti ja "todistaa" hyvin vakuuttavasti että näin ei suinkaan ole, vaan vika on kokonaan äärivasemmistossa, jota tosin Yhdysvalloissa ei edes ole olemassa kuin mikroskooppisena.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Niinhän tuo "verkko" näyttäisi kiristyvän tuolla Ruotsilan ihannemaassa USA:ssa.

        Jos Ruotsila tietää joutuvansa vastaamaan aihetta koskeviin kysymyksiin, hän valmistautuu erittäin huolellisesti ja "todistaa" hyvin vakuuttavasti että näin ei suinkaan ole, vaan vika on kokonaan äärivasemmistossa, jota tosin Yhdysvalloissa ei edes ole olemassa kuin mikroskooppisena.

        Totta, äärivasemmistoa ei ole missään, mutta natseja on kaikkialla 😱


    • Anonyymi

      'Ei hän ole joku tiedemies, joka sanoo eksaktia asiaa.'

      Mutta Ruotsilahan on, ja jutut silti kuin mullin ostajalla.

      • Anonyymi

        Ruotsila on tutkija, ja puhuu tutkimistaan aiheista asiantuntijana. Onko hän selostanut mitä henkilökohtaisesti ajattelee? Vasemmistolaisen mielestä mitään oikeistolaista ei saisi olla olemassa eikä siitä saisi puhuakaan. Puhujaa maalitetaan. Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsila on tutkija, ja puhuu tutkimistaan aiheista asiantuntijana. Onko hän selostanut mitä henkilökohtaisesti ajattelee? Vasemmistolaisen mielestä mitään oikeistolaista ei saisi olla olemassa eikä siitä saisi puhuakaan. Puhujaa maalitetaan. Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.

        Eihän se niin ole. Demkrattisessa massa on aika vasemmisto, keskusta ja oikeista. Monipuoluejärjestelmä. Siten kompromissien kautta saadaan mahdollisimman paljon hyvää mahdollisimman monelle.

        Oikeistolaiseilla on mielipiteitä ja niitä saa esittää. Auktoriteettina tänä kirkkohistorian professori ei ole kummoinen faktamaakari.
        Jos Trump valaehtelee 78 kertaa yhden puheen aikana, ei se ole totta. Hienosti sanottuna sen valehtelu on kulttuurisesti totta,jos kansa ne nielee. Adolfkin oli hyvä puhuja, kansa ei oikein tainnut 'tietää' mitä siitä Saksan kansa ensin ajattelusta oikein koituikaan maalla. Täystuho.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsila on tutkija, ja puhuu tutkimistaan aiheista asiantuntijana. Onko hän selostanut mitä henkilökohtaisesti ajattelee? Vasemmistolaisen mielestä mitään oikeistolaista ei saisi olla olemassa eikä siitä saisi puhuakaan. Puhujaa maalitetaan. Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.

        >Ruotsila on tutkija, ja puhuu tutkimistaan aiheista asiantuntijana. Onko hän selostanut mitä henkilökohtaisesti ajattelee?

        On: "Ruotsila puhuu mielellään konservatismista ja siitä, miten hän ajattelee maailmasta. Hän sanoo elävänsä menneiden sukupolvien hartioilla. Haluavansa konservoida elämäntapaa, joka oli ennen."

        >Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.

        Wadda fuck? Meillä on oikeistolainen pääministeri ja oikeistosta valittu presidentti. Pääministeri on henkilö, jonka puheita siteerataan julkisuudessa kaikkein eniten ja jos hän haluaa median koolle juttujensa merkeissä, se on koolla välittömästi. Sama pätee presidenttiin.

        Joten mitä ihmettä horiset?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Ruotsila on tutkija, ja puhuu tutkimistaan aiheista asiantuntijana. Onko hän selostanut mitä henkilökohtaisesti ajattelee?

        On: "Ruotsila puhuu mielellään konservatismista ja siitä, miten hän ajattelee maailmasta. Hän sanoo elävänsä menneiden sukupolvien hartioilla. Haluavansa konservoida elämäntapaa, joka oli ennen."

        >Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.

        Wadda fuck? Meillä on oikeistolainen pääministeri ja oikeistosta valittu presidentti. Pääministeri on henkilö, jonka puheita siteerataan julkisuudessa kaikkein eniten ja jos hän haluaa median koolle juttujensa merkeissä, se on koolla välittömästi. Sama pätee presidenttiin.

        Joten mitä ihmettä horiset?

        Puhutko sinä vasemmiston suulla?

        Eli kaikkien vassareiden puolesta? 😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko sinä vasemmiston suulla?

        Eli kaikkien vassareiden puolesta? 😳

        Olipa outo kysymys arvon Anonyymilta. Puhun tietenkin vain omasta puolestani.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Olipa outo kysymys arvon Anonyymilta. Puhun tietenkin vain omasta puolestani.

        Onpa outoja viestejä sulla… onko niissä milloinkaan logiikkaa?

        ”>Pitää olla rohkea puhuakseen oikeiston suulla.

        Wadda fuck? Meillä on oikeistolainen pääministeri ja oikeistosta valittu presidentti. Pääministeri on henkilö, jonka puheita siteerataan julkisuudessa kaikkein eniten ja jos hän haluaa median koolle juttujensa merkeissä, se on koolla välittömästi. Sama pätee presidenttiin.”


    • Anonyymi

      Vain vasemmistolaisille tutkijoille ovat omat mielipiteet sallittuja.

      Puolueetonta politiikan tutkijaa ei taida olla olemassakaan…

      • Anonyymi

        Ei paskan puhuminen ole mikään mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paskan puhuminen ole mikään mielipide.

        Oletko aivan varma?

        Ja tuo ei siis ollut mielipiteesi? 🤭🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Miten Ruotsila selittää sitten Trumpin yli 10 000 valhetta virassaan....?

    • Anonyymi

      Noin se äärivasemmisto tuon asian kokee…

      • Oliko se niin, että ainakin demarit, vasurit ja vihreät ovat kaikki äärivasemmistoa tällä sinun pitämälläsi poliittisten käsitteiden kurssilla?

        Taisi osa kepua ja kokkareista ainakin Sirpa Pietikäinen olla myös? Ja tietysti Eeva Biudee.


      • Anonyymi

        Kaikki, jotka eivät ole venäjä/MAGA-mielisiä, ovat "äärivasemmistoa".

        No, olihan USA:n edellinen presidenttikin kommunisti, teidän mielestänne.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Oliko se niin, että ainakin demarit, vasurit ja vihreät ovat kaikki äärivasemmistoa tällä sinun pitämälläsi poliittisten käsitteiden kurssilla?

        Taisi osa kepua ja kokkareista ainakin Sirpa Pietikäinen olla myös? Ja tietysti Eeva Biudee.

        Joo, ja kaikki muut ovat natseja.


    • Anonyymi

      Ap ei ainakaan ole ollut tekemisissä niiden ruohonjuuritason amerikkalaisten ja heidän kulttuurinsa kanssa. Eri lähteet puhuu samaa asiaa, jopa vasemmisto vaikka tietysti ilkeämmin sanakääntein. Ap haluaa tehdä vasemmistolaista käännytystä.

      • Ruohonjuuritason amerikkalaisilla on vaikka kuinka monta erilaista kulttuuria, kuule. Tähän saakka ne on saaneet kukkia hyvinkin vapaasti.


    • Anonyymi

      Ruotsila on yksi, joka yrittää palopuheillaan käännyttää kansaa. Voihan se jopa tehota niihin, joilla ei kaikki kammarit ole lämmite 😎

      • Anonyymi

        Eli odotettavissa on demujen käännytyksiä?


    • Anonyymi

      Ruotsila on syvällä lahkolaisuudessa. Ei pysty kommentoimaan objektiivisesti USA:n kristillistä äärioikeistoa.

      • Kenen mielestä? Mikä/kuka määrittelee tässä tapauksessa sen, mikä on objektiivista?


      • Anonyymi
        Mr.Perfect kirjoitti:

        Kenen mielestä? Mikä/kuka määrittelee tässä tapauksessa sen, mikä on objektiivista?

        Objektiivisuutta ei edes voi määritellä. Eihän siinä ole kyse mielipiteistä.


    • Anonyymi

      Onko Ruotsila eturivin asiantuntija vai sittenkin takarivin äärioikeistolainen?

      Veikkaisin jälkimmäistä, sen verran asenteellista juttua häneltä tulee...

      • Ruotsilan maailmankuvassa määräävin pointti näyttää olevan kiihkeä kristillisyys, jolle hän löytää kavereita erittäin paljon enemmän Yhdysvalloista kuin Suomesta, ja he taas ovat käytännössä aina jyrkän laidan oikeistolaisia.


    • Ihmiset jaksaa leikkiä näillä trendikkäillä nimityksillä ja lokeroinneilla, samalla kun tekopyhyys, itsekkyys, egoismi ja ylivertaisuusharha hyväilee sukueIimiä. Kliimaksi on arvokasta voimavaraa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe