Sannan aikaan bensaa sai 1,30 euron litrahintaan

Anonyymi-ap

Oli ne aikoja. Silloin jäi tavalliselle kansalle vielä rahaa kuluttamiseen pakollisten autoilukulujen jälkeen. Työmatkatkin sai vähentää reilusti verotuksessa.

Nykyään palkansaajan pitää itse jo maksaakin töissä käymisestään. Kurjaksi on mennyt.

174

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on Purran ja hänen apulaisensa Orpon aika

      • Anonyymi

        Urpon olisi jo aika ripustaa lapaset naulaan, kun ei tule tuosta maan kuntoon laittamisesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpon olisi jo aika ripustaa lapaset naulaan, kun ei tule tuosta maan kuntoon laittamisesta yhtään mitään.

        Näinpä niin.


    • Anonyymi

      AI-yhteenveto
      Bensan hinta oli Suomessa noin 1,30 euroa litralta todennäköisesti noin vuonna 2010 tai sen molemmin puolin, sillä tällöin bensiinin hinta oli monissa lähteissä tällä tasolla tai hieman alle, kuten esimerkiksi Ilta-Sanomien artikkelissa vuodelta 2010 todetaan. Vuonna 2020 hinta oli jo korkeammalla ja vuonna 2000 litra maksoi vain noin euron.

    • Anonyymi

      Niin oli. Silloin ol Suomen kansalaisen hyvä olla omassa maassaan.

      • Anonyymi

        2,5€ l..


        Huh, huh..


      • Anonyymi

        Joo. Jäi tankkaamisen jälkeen vielä rahaa ruokaan. Joka oli sekin halpaa. Kahvipaketti alle 2 euroa, kuten jauhelihapakettikin. Oltermannia sai eurolla 250 grammaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Jäi tankkaamisen jälkeen vielä rahaa ruokaan. Joka oli sekin halpaa. Kahvipaketti alle 2 euroa, kuten jauhelihapakettikin. Oltermannia sai eurolla 250 grammaa.

        Silloin sentään bensa ei maksanut enemmän kuin lounas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2,5€ l..


        Huh, huh..

        Tuolla rahalla sai silloin parisen litraa bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla rahalla sai silloin parisen litraa bensaa.

        80-luvulla tankkasin täyteen alle kahdella kympillä. Eikä jäänyt kortille miinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla tankkasin täyteen alle kahdella kympillä. Eikä jäänyt kortille miinusta.

        Euro tuli suomeen v. 2002.


      • Anonyymi

        Suomi oli vielä puolustamisen arvoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euro tuli suomeen v. 2002.

        Onneksi tuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tuli.

        Persujen linja:

        EU:lle ja rikkaille miljardeja, Rahat pois kansalta, suomalaiset köyhiksi, vihapuheella hajotetaan kansaa eripuraan, kaivostuotto miljardit ulkomaa-firmoille, salaamme kansalta kaiken, halpatyövoimaa tuodaan 200 000 kpl, valheilla hallitsemme kansaa, rikkaat vieläkin rikkaimmiksi, ... jne


    • Anonyymi

      Sanna onkin suomalainen suomalaisten asialla. Ei kannata Venäjää eikä Putinin ylistämiä venäläisiä arvoja.

    • Anonyymi

      AI-yhteenveto


      +1
      Vuoden 2010 aikana Suomea hallitsi Kiviniemen hallitus, jonka pääministerinä toimi keskustan puheenjohtaja Mari Kiviniemi. Hallitus muodostettiin kesäkuussa 2010, kun edellisen pääministerin Matti Vanhasen II hallitus erosi, ja jatkoi aina kesäkuuhun 2011 asti. Kiviniemen hallitukseen kuuluivat Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja Ruotsalainen kansanpuolue.

      • Anonyymi

        Kiviniemen koko nelihenkiselle perheelle järjestettiin syömiset emäntineen Kesärannassa.

        Miksi Liski ei tehnyt asiasta skuuppia?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Muualla ajettiin autolla


    • Anonyymi

      Sannan aikana bensa maksoi yli 2 euroa litralta. Alkuaikoina, kun Sannan hallitus aloitti, niin hinta oli tosiaan 1,3 euroa, mutta veropäätösten myötä nousi huippuunsa.

    • Anonyymi

      Sannan aikana 2,20 euroa, ajelin silloin Puolassa siellä 1,60 euroina, jäi mieleen 0,60 sentin hintaero.

    • Anonyymi

      Muistan myös nuo 1,30 euron litrahinnat. Oli hyvä hallitus meillä silloin.

      • Anonyymi

        Marinia ennen olikin tuo. Sitten kurittivat marinhallituksessa 2,5€/ l.


    • Anonyymi

      Kuinka juovuksissa olit koko Sannan kauden? Autoa et ole tuolloin tankannut.

    • Anonyymi

      Sanna Marin voisi hyvin todeta kuten Pietari Brahe totesi 1600-luvulla kuuluisaan Kreivin aikaan:

      "Kansa oli minuun ja minä kansaan tyytyväinen"

      • Anonyymi

        Päissään kai


    • Anonyymi

      Ilmastonmuutoksen takia kansalaisten suositellaan käyttävän halpoja julkisia kulkuneuvoja.

      • Anonyymi

        Riikka on smoothie-viherhippi.


      • Anonyymi

        Juu, vit kävellä😉


    • Anonyymi

      Miksi muistan lapinreissulla tankanneeni hintaan 2.69 litra, Marin tais silloin olla baarissa.
      Marinin hallitus TUPLASI bensanhinnan.

    • Anonyymi

      Niinhän siinä kävi, että persujen "euron bensa" tarkoittaakin euron kalliimpaa bensaa.

      • Anonyymi

        Nyt hinta 1,70€. Miten se on euron kalliimpaa? Sannan aikana hinta oli mielestäsi 0,70€?!


      • Anonyymi

        Euron bensa taisi jäädä samaan kategoriaan kuin se ilmainen hoitojono. Lupauksia kyllä piisaa.


    • Anonyymi

      Sannafani yrittää levittää valheellista tietoa bensan hinnasta. Totuus on lähempänä kolmea euroa kuin kahta euroa litralta.

    • Anonyymi

      Sannan aikatuli Suomelle kalliiksi, nyt ei naurata.

      • Anonyymi

        Yhä niitä maksellaan😩


    • Anonyymi

      Sannan aikaan kansa maksoi bensasta yli 2€/ l.
      Sen muistamme aina!


      Kannattaa pysyä Totuudessa!

      • Anonyymi

        2,5€/L ex hallituksen polttoainekurituksessa.

        Menee varmaan 3/ L, jos pääsevät uudelleen kurittamaan kansaa.


    • Anonyymi

      Sannan aikaan suomalaisten oli hyvä olla. Bensa ja sähkö olivat halpoja, ja töitä oli käytännössä kaikilla.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ollut halvempaa. Sähkön hinta tosin on noussut edelleen ja sen toimeenpani aikoinaan Haavisto Caruna -kaupoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut halvempaa. Sähkön hinta tosin on noussut edelleen ja sen toimeenpani aikoinaan Haavisto Caruna -kaupoillaan.

        Sannan aikaanhan sähkön arvonlisävero oli 10 prosenttia, mutta nykyinen hallitus nosti sen 25,5 prosenttia.

        Caruna-diili oli Pekalta hyvä temppu. Siitä sai Fortum hyvin rahaa osinkojen maksamiseen. Valtiohan omistaa puolet Fortumista, niin tuolla tavalla saatiin ilmaista rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sannan aikaanhan sähkön arvonlisävero oli 10 prosenttia, mutta nykyinen hallitus nosti sen 25,5 prosenttia.

        Caruna-diili oli Pekalta hyvä temppu. Siitä sai Fortum hyvin rahaa osinkojen maksamiseen. Valtiohan omistaa puolet Fortumista, niin tuolla tavalla saatiin ilmaista rahaa.

        Sähkön alvia alennettiin väliaikaisesti. Sanna päätti samalla milloin hinta nousee takaisin normaaliksi 25,5%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sannan aikaanhan sähkön arvonlisävero oli 10 prosenttia, mutta nykyinen hallitus nosti sen 25,5 prosenttia.

        Caruna-diili oli Pekalta hyvä temppu. Siitä sai Fortum hyvin rahaa osinkojen maksamiseen. Valtiohan omistaa puolet Fortumista, niin tuolla tavalla saatiin ilmaista rahaa.

        Se maksettava hinta näkyy kuluttajan kukkarossa, ei valtion ja osakkeenomistajien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön alvia alennettiin väliaikaisesti. Sanna päätti samalla milloin hinta nousee takaisin normaaliksi 25,5%.

        Riikka irvisti viime vuonna tuon veron 10 prosentista 25,5:een.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riikka irvisti viime vuonna tuon veron 10 prosentista 25,5:een.

        Sähkön alvin noston päivämäärän päätti jo Marinin hallitus kun sääti sen väliaikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riikka irvisti viime vuonna tuon veron 10 prosentista 25,5:een.

        ..jostain ne rahat "sannojen " sun muiden tytteleiden tekemiin "korottomien lainojen " maksuun on revittävä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se maksettava hinta näkyy kuluttajan kukkarossa, ei valtion ja osakkeenomistajien.

        ... valtiota (siis meitä jokaista ) nämä vallan kahvaan ja valtion virkaan takertuneet kuppaavat surutta , osakkeenomistajat taas asustelevat pääosin ulkomailla , astellen hymyillen pankkiin ja ääneen nauraen palatessaan , kiitos tuon "valtionhoitajapuolueeksi" itsensä tituleeranneen koplan ...


    • Anonyymi

      Eikä muuten silloin hävettänyt olla suomalainen. Nykyään joutuu ulkomailla valehtelemaan. Yleensä kerron olevani Ruotsista. Sitä voi todistella pakkoruotsia puhumalla.

    • Anonyymi

      Tankkaaminen alkaa tuntua luksukselta.

      • Anonyymi

        Kallis on kyytimme, vaikka itse ajetaan.


      • Anonyymi

        ?? Siis sen ruotsin ...?


    • Anonyymi

      Muistoja vaan ne halvimmat litrahinnat enää on.

    • Anonyymi

      Virossa? Suomessa hinta oli 2,70 ja nousussa.

    • Anonyymi

      Kokaiinia tuli suomeen ennätysmäärin Sannan kaudella.

    • Anonyymi

      Marinin kaudella ei ollut Venäjälläkään pulaa bensiinistä.

    • Anonyymi

      Eilen 98 makso 1,70 litra, ei paha. Sannan hinnst oli euron päälle ton, Ohisalo uhksili 5 euroo litra hinnoilla...

      • Anonyymi

        ...Ohisalo ajaakin takapenkillä , ei se litrahinta siellä niin pahalta tunnu ...


    • Anonyymi

      Nauratti silloin vielä pylonin hintoja katsellessa. Nyt itkettää.

      • Anonyymi

        Viikonlopun reissu maksaa nykyään kuin pieni ulkomaanmatka ennen.


    • Anonyymi

      Valitettavasti muistoilla ei tankkia täytetä.

      • Anonyymi

        Etenkään valemuistoilla.


    • Anonyymi

      Muistan kun litra maksoi vielä alle viisi markkaa. Autoilu oli silloin koko kansan oikeus.

      • Anonyymi

        Minä muistan vielä tilapäisen väliaikaisen autoveronkin.


    • Anonyymi

      Ajettu on ajalla, kun bensalitra maksoi 0,99 mk. Siinä ei paljoa hinnalla rehvasteltu.

      • Anonyymi

        Mutta oli se valuutan arvokin toista verrattuna tähän päivään. Euroon liittyminen osasyynä, vaikkakin suurin osa.


    • Anonyymi

      Ei saanut maksaa täytyi. Sitten jos ottaa huomioon niin Sannan aikaan Inflaatio nousi 20% eili kuukauden palkka lähti.

    • Anonyymi

      Silloin kun Nesteellä sai vielä palvelun ja bensan samalla pysähdyksellä.

    • Anonyymi

      Vieläkö joku muistaa, kun Essolla sai kahvin ja pullan tankkauksen yhteydessä?

      • Anonyymi

        Autoiltiin ilman huolen häivää. Ralli raikasi ja pensat maksettiin kolikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoiltiin ilman huolen häivää. Ralli raikasi ja pensat maksettiin kolikoilla.

        Silloin ei tarvinnut miettiä, jätetäänkö auto kotiin. Nyt mietitään, jätetäänkö ruokakassi kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei tarvinnut miettiä, jätetäänkö auto kotiin. Nyt mietitään, jätetäänkö ruokakassi kauppaan.

        Sannan aikaan muovikassi maksoi kaupassa 19 senttiä. Riikka tuplasi tuonkin hinnan.


    • Anonyymi

      Muistan kun vanha Corolla kulki kuin unelma ja bensan hinta ei ahdistanut.

    • Anonyymi

      Markkabensa ja tupakka-automaatit – siitä on nykyhetki kaukana.

    • Anonyymi

      Tuli tuossa vanhaa ruutuvihkoa selattua, Pidin kirjaa tankkauksista 2019–2023. Keskimäärin meni 3–5 tankkia per vuosi ja koko ajanjakson keskihinta jäi 1,42 €/l. Vuosi 2020 oli selvästi halvin, silloin sai alle 1,30 jopa useamman kerran.
      Hiljaista ajoa, mutta halpaa se silloin vielä oli.

      • Anonyymi

        En tiedä kävitkö venäjällä tankkaamassa mutta me jotka tankattiin suomessa niin 3€ lähenneltiin ja myös disel taisi olla 2,80 pahimmillaan..


    • Anonyymi

      Ja nyt vielä 25,5 % alv päälle. Kiitos vaan hallitukselle tästä kansan kurituksesta. Kohta bensa luksustuote.

      • Anonyymi

        25,5 % ALV = hallituksen keskisormi autoilijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25,5 % ALV = hallituksen keskisormi autoilijoille.

        Tällä verotuksella kohta kävellään eikä säästösyistä vaan pakosta.


      • Anonyymi

        Mikä järki nostaa arvonlisäveroja, kun kansa jo valmiiksi maksaa enemmän kuin saa? Tankilla maksellaan nyt valtion epäonnistumisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25,5 % ALV = hallituksen keskisormi autoilijoille.

        ALV 25,5 %, ja bensa nousee taas. Mutta ei hätää, hallitus lupasi kiristää vyötä . Meidän kansalaisten vyötähän ne tarkoittivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki nostaa arvonlisäveroja, kun kansa jo valmiiksi maksaa enemmän kuin saa? Tankilla maksellaan nyt valtion epäonnistumisia.

        Mitä seuraavaksi? Bensalitran mukana myyntivero, autovero, käyttövero ja säästövero? Autoilu alkaa olla jo rangaistusmuoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25,5 % ALV = hallituksen keskisormi autoilijoille.

        Voi olla, että Marinin kauden alussa bensan hinta oli 1.30, mutta lopussa bensa oli 2,75.
        Ei kannatta valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä järki nostaa arvonlisäveroja, kun kansa jo valmiiksi maksaa enemmän kuin saa? Tankilla maksellaan nyt valtion epäonnistumisia.

        ...tankilla hyvinnii , sano .. muistatkos mikä kopla se kaikilla kanavilla naureskeli että " ei huolta , velkaa saa lisää eikä korko ikinä nouse ..."


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan lämmittää sydäntä, kun bensapumpulla muistaa maksavansa myös pääministerin lentomatkat ja lobbareiden lounaat.

    • Anonyymi

      Se merkitsee, paljonko hinta on hallituskauden lopussa. Ensimmäisenä päivänä se on vielä edellisen hallituksen aikaansaama hinta.

    • Anonyymi

      Ei tässä enää bensaa tankata, vaan tässä tankataan hallituksen pohjatonta budjettia.

    • Anonyymi

      Kekkosen aikaan bensa oli halpaa, leipä tuoretta ja pomo pelkäsi työntekijää.

      • Anonyymi

        Silloin käytiin Essolla tankilla ja presidentillä oli oikea lippalakki päässä, ei PR-tiimiä ympärillä.


      • Anonyymi

        Kekkonen ei olisi katsellut tämmöistä pelleilyä. Hän olisi vienyt koko hallituksen saunailtaan ja käskenyt tulla järkiinsä.


      • Anonyymi

        Jos joku valitti hinnoista Kekkosen aikana, se lähetettiin Moskovaan 😇


      • Anonyymi

        Kyllä se oli aikaa kun Kekkonen johti ja kansa ajoi Ladoilla. Silti oli hymy herkässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oli aikaa kun Kekkonen johti ja kansa ajoi Ladoilla. Silti oli hymy herkässä.

        Eikä silloin ollut EU:n direktiivejä joka ovenkahvassa. Sai päättää omista asioistaan ihan itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä silloin ollut EU:n direktiivejä joka ovenkahvassa. Sai päättää omista asioistaan ihan itse.

        Työttömyys? Ei tunnettu koko sanaa. Sen sijaan tunnettiin työpaikkaruokala ja palkankorotukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä silloin ollut EU:n direktiivejä joka ovenkahvassa. Sai päättää omista asioistaan ihan itse.

        EU:ta ei ollut sotkemassa asioita, ja maito tuli omalta tilalta eikä Brysselin byrokratian kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku valitti hinnoista Kekkosen aikana, se lähetettiin Moskovaan 😇

        Silloin sai vielä 92-oktaanistakin. On ihan turha maksaa 95-oktaanisesta, koska auto kulkee 92:llakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä silloin ollut EU:n direktiivejä joka ovenkahvassa. Sai päättää omista asioistaan ihan itse.

        .?? Lainaus : " Da.. da.. da ..... .. njet.. da .. da ..." Vartin päästä valtioneuvosto , seisaalaan ympäri pöytää : kuinka uskalsit sanoa NJET ??? ..." toveri kysyi , eikö se käy yksitoikkoiseksi vain myönnellä ..."


    • Anonyymi

      Tästä vuodesta on tulossa autoilijalle ennätyskallis. Polttoaine on nyt hintavinta sitten 1970-luvun. Suomalainen tankkaaja maksaa Euroopan kärkihintoja – kalliimpaa bensa on vain neljässä maassa. Bulgaari ajelee samalla rahalla satoja kilometrejä enemmän. Katso mihin hintaan muualla tankataan.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001730262.html

    • Anonyymi

      Sannan aikaa litra maksoi kaksi ja puoli egee.

    • Anonyymi

      Muistan kun isä osti uuden Nissanin ’84, Bensaa meni mutta kukaan ei valittanut, kun palkalla eli ja säästi.

      • Anonyymi

        80-luvulla Suomi kasvoi, ihmisiä ei syyllistetty autoilusta tai lihansyönnistä. Elettiin eikä selitelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla Suomi kasvoi, ihmisiä ei syyllistetty autoilusta tai lihansyönnistä. Elettiin eikä selitelty.

        Jengi ajoi Datsuneilla ja kuunteli kasetteja. Radiosta tuli Popeda ja bensa maksoi vähemmän kuin tän päivän kahvilatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvulla Suomi kasvoi, ihmisiä ei syyllistetty autoilusta tai lihansyönnistä. Elettiin eikä selitelty.

        Silloin ei ollut Carunaa, sähkösoppaa tai bensaverohimmeliä. Vain työ, leipä ja mahdollisuus pärjätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei ollut Carunaa, sähkösoppaa tai bensaverohimmeliä. Vain työ, leipä ja mahdollisuus pärjätä.

        Silloin oli UKK ja Imatran Voima.


    • Anonyymi

      Muistan kun -95 vielä tankkasin bensaa alle kolmella markalla litra.

      • Anonyymi

        Koko Suomi säästi, mutta silti tankille riitti rahaa. Nyt säästää vaan hallitus ,meidän rahoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Suomi säästi, mutta silti tankille riitti rahaa. Nyt säästää vaan hallitus ,meidän rahoilla.

        Ei ollut euroja eikä etätöitä. Oli markkoja, matalarunkoisia Corolloja ja kahden ja puolen markan bensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut euroja eikä etätöitä. Oli markkoja, matalarunkoisia Corolloja ja kahden ja puolen markan bensa.

        Silloin käytiin R-kioskilla tankkauksen jälkeen. Ei tarvinnut valita bensan ja lihapiirakan välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut euroja eikä etätöitä. Oli markkoja, matalarunkoisia Corolloja ja kahden ja puolen markan bensa.

        Ennen EU:ta sai vielä valita itse mitä maksaa. Nyt joku muu päättää, ja aina kalliimman kautta.


      • Anonyymi

        Tankkasin -96 viimeisen kerran alle 3 mk litrahintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin käytiin R-kioskilla tankkauksen jälkeen. Ei tarvinnut valita bensan ja lihapiirakan välillä.

        Aho otti käyttöön sen typerän tuulilasitarran. 300 markkaa vuodessa R-kioskin kautta. Siitä se autoilijoiden nyhtäminen oikein kunnolla alkoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aho otti käyttöön sen typerän tuulilasitarran. 300 markkaa vuodessa R-kioskin kautta. Siitä se autoilijoiden nyhtäminen oikein kunnolla alkoi.

        Muistan hyvin kun piti maksaa R-kioskille käyttöoikeus omalle autolle. Kiitos vaan Aho, siitä se alamäki alkoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan hyvin kun piti maksaa R-kioskille käyttöoikeus omalle autolle. Kiitos vaan Aho, siitä se alamäki alkoi.

        Ahon hallitus keksi, että R-kioski voisi myydä verot. Siitä lähtien autoilija on ollut valtion lypsylehmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aho otti käyttöön sen typerän tuulilasitarran. 300 markkaa vuodessa R-kioskin kautta. Siitä se autoilijoiden nyhtäminen oikein kunnolla alkoi.

        300 markkaa köyhän selkänahasta ja autot kuitenkin samoilla montuilla. Aho teki selväksi, että autoilusta saa maksaa , aina vaan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Suomi säästi, mutta silti tankille riitti rahaa. Nyt säästää vaan hallitus ,meidän rahoilla.

        Ja tuhlaa ne säästöt ulkomaille tai rikkaille


    • Anonyymi

      Ei tässä enää jaksa edes suuttua. Vuosi vuodelta sama kaava: lupauksia ennen vaaleja, leikkauksia niiden jälkeen.

      • Anonyymi

        Väsyttää tämä maa. Väsyttää tämä hallitus. Väsyttää tämä loputon maksaminen.


    • Anonyymi

      Kaikki toivo meni viimeistään silloin, kun bensasta tehtiin ylellisyystuote ja työstä rangaistus.

      • Anonyymi

        Enää ei edes odota parempaa. Toivoo vain, että ei tulisi pahempaa. mutta aina tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää ei edes odota parempaa. Toivoo vain, että ei tulisi pahempaa. mutta aina tulee.

        Ensin vietiin työt, sitten vietiin toivo. Nyt viedään vielä viimeinen eurokin tankilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin vietiin työt, sitten vietiin toivo. Nyt viedään vielä viimeinen eurokin tankilta.

        Tuntuu että tämä maa ei ole enää meitä varten. Se on lobbareita, konsultteja ja laskutusta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että tämä maa ei ole enää meitä varten. Se on lobbareita, konsultteja ja laskutusta varten.

        Ei ole enää bensan hinnasta kyse. Kyse on siitä, ettei tässä enää pärjää millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää bensan hinnasta kyse. Kyse on siitä, ettei tässä enää pärjää millään.

        Aina ajattelin, että vielä tästä noustaan. Nyt ei enää ajattele mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ajattelin, että vielä tästä noustaan. Nyt ei enää ajattele mitään.

        Jos vielä joku jaksaa uskoa, hän ei ole tankannut viime aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että tämä maa ei ole enää meitä varten. Se on lobbareita, konsultteja ja laskutusta varten.

        ..on ne vielä ne "kunniakansalaiset" pois tuosta luettelostasi ..


    • Anonyymi

      Kun katsoo taaksepäin, näkee virheitä. Kun katsoo eteenpäin, näkee lisää samaa.

    • Anonyymi

      Ennen käytiin töissä tienaamassa. Nyt käydään töissä, jotta voidaan maksaa töissä käymisestä.

      • Anonyymi

        Tämä on sitä työn tekemisen vapaata riemua: yli puolet palkasta menee siihen, että pääsee paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on sitä työn tekemisen vapaata riemua: yli puolet palkasta menee siihen, että pääsee paikalle.

        Päivän saldo: +8 h töitä, -120 € tililtä. Kiitos hallitus, taas oli kiva tehdä velaksi duunia.


      • Anonyymi

        Käyn töissä, jotta voin maksaa verot, että voin käydä töissä, jotta voin maksaa verot.


    • Anonyymi

      Mua ei enää bensahinta kiinnosta, mutta ne hemmetin pöntöt!
      Marinin kaudella niitä nousi kuin sieniä sateella. Ei voi ajaa kylilläkään ilman että joku kamera vahtii olan takana.

      Pönttö-Pentti

      • Anonyymi

        No joo, ja ne pöntötkin on tietysti osa tätä. Maksat ensin bensasta, sitten sakkona jos uskallat ajaa yli 40 km/h alamäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, ja ne pöntötkin on tietysti osa tätä. Maksat ensin bensasta, sitten sakkona jos uskallat ajaa yli 40 km/h alamäessä.

        Niin just! Ja mä ajan vielä hyvin! Osaan kyllä itse katsoa tilannenopeuden ilman että joku automaattikamera laskee mulle sekunteja!
        Liikenne ei ole mikään labra.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin just! Ja mä ajan vielä hyvin! Osaan kyllä itse katsoa tilannenopeuden ilman että joku automaattikamera laskee mulle sekunteja!
        Liikenne ei ole mikään labra.

        Pönttö-Pentti

        Ennen vanhaan sai vielä ajamisesta nauttia. Nyt se on pelkkää maksamista ja pelkäämistä, milloin sakko, milloin vero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen vanhaan sai vielä ajamisesta nauttia. Nyt se on pelkkää maksamista ja pelkäämistä, milloin sakko, milloin vero.

        Nimenomaan! Eikö jo yksi ajokoe riittänyt todistamaan, että osaan ajaa?
        Mutta ei, valvontapönttöä pitää pelätä kuin suurta jumalaa joka mutkan takana.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Eikö jo yksi ajokoe riittänyt todistamaan, että osaan ajaa?
        Mutta ei, valvontapönttöä pitää pelätä kuin suurta jumalaa joka mutkan takana.

        Pönttö-Pentti

        Meille ei enää jää mitään. Työstä ei käteen rahaa, autoilusta ei vapautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille ei enää jää mitään. Työstä ei käteen rahaa, autoilusta ei vapautta.

        Ei vapaudesta tietoakaan. Pönttö iskee, vaikka olisit yksin tiellä ja keli kuin postikortti.
        Onko siinä muka järkeä? Kysy vaan, minä vastaan: EI.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vapaudesta tietoakaan. Pönttö iskee, vaikka olisit yksin tiellä ja keli kuin postikortti.
        Onko siinä muka järkeä? Kysy vaan, minä vastaan: EI.

        Pönttö-Pentti

        Kohta joudutaan ottamaan pikavippi että pääsee tankille ja silti pelätään, että pönttö nappaa matkalla kotio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta joudutaan ottamaan pikavippi että pääsee tankille ja silti pelätään, että pönttö nappaa matkalla kotio.

        Nyt on joka mutkassa pönttö kyttäämässä kuin naapurin Riitta verhot raollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on joka mutkassa pönttö kyttäämässä kuin naapurin Riitta verhot raollaan.

        Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi, ei tulkittaviksi.
        Nopeusrajoitukset eivät ole suosituksia, vaan turvallisuuden minimi.
        Jos kaikki ajaisivat kuten Pönttö-Pentti, ei tulisi kuin kolareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi, ei tulkittaviksi.
        Nopeusrajoitukset eivät ole suosituksia, vaan turvallisuuden minimi.
        Jos kaikki ajaisivat kuten Pönttö-Pentti, ei tulisi kuin kolareita.

        Jaa vai niin. Ettäkö minä, 40 vuotta ajanut ilman kolareita, olen nyt turvallisuusuhka?
        Taidat olla juuri se tyyppi, joka painaa jarrua ennen kameraa vaikka tiellä ei ole ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa vai niin. Ettäkö minä, 40 vuotta ajanut ilman kolareita, olen nyt turvallisuusuhka?
        Taidat olla juuri se tyyppi, joka painaa jarrua ennen kameraa vaikka tiellä ei ole ketään.

        Jos sinulla ei ole mitään salattavaa, ei valvontaa tarvitse pelätä.
        Valvontakamerat suojelevat meitä, myös sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole mitään salattavaa, ei valvontaa tarvitse pelätä.
        Valvontakamerat suojelevat meitä, myös sinua.

        "Jos ei ole mitään salattavaa..." kuulostaa suoraan jostain valvontayhteiskunnan käsikirjasta!
        Taidat seuraavaksi ehdottaa, että liitetään kaikki autoon kiinni nopeusrajoittimella ja seurannalla.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi, ei tulkittaviksi.
        Nopeusrajoitukset eivät ole suosituksia, vaan turvallisuuden minimi.
        Jos kaikki ajaisivat kuten Pönttö-Pentti, ei tulisi kuin kolareita.

        Sinun mielestä varmaan bensakin voisi maksaa 5 euroa litralta, kunhan kaikki ajaa 40 km/h ja vilkuttaa kauniisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestä varmaan bensakin voisi maksaa 5 euroa litralta, kunhan kaikki ajaa 40 km/h ja vilkuttaa kauniisti.

        Tässä maassa on kaksi ongelmaa:

        1. Liikennepöntöt
        2 .Ihmiset, jotka puolustavat liikennepönttöjä

        Pönttö-Pentti kuittaa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä maassa on kaksi ongelmaa:

        1. Liikennepöntöt
        2 .Ihmiset, jotka puolustavat liikennepönttöjä

        Pönttö-Pentti kuittaa taas.

        Liikenne ei ole tunteilla ajamista. Se on sääntöjen noudattamista.
        Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenne ei ole tunteilla ajamista. Se on sääntöjen noudattamista.
        Piste.

        Kyllä minä mieluummin ajan liikennettä kuin elän liikennesäännöissä.
        Ihminen ajoi ennen sääntöjäkin . eikä ollut pönttöjä. Mietippä sitä.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä mieluummin ajan liikennettä kuin elän liikennesäännöissä.
        Ihminen ajoi ennen sääntöjäkin . eikä ollut pönttöjä. Mietippä sitä.

        Pönttö-Pentti

        Just näin, Pentti!
        Mä oon ajanut vuodesta -78, eikä ole tullut vielä yhtään kolaria, vaikka kaasujalka on raskas ja kello käy aina vähän etuajassa!

        Kaasujalka-Kalevi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin, Pentti!
        Mä oon ajanut vuodesta -78, eikä ole tullut vielä yhtään kolaria, vaikka kaasujalka on raskas ja kello käy aina vähän etuajassa!

        Kaasujalka-Kalevi

        Kuulostaa lähinnä onnenpotkulta. Tien päällä ei ole sijaa hurjastelulle.
        Nopeusrajoitukset ovat suurin sallittu nopeus , ei automaattisesti sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa lähinnä onnenpotkulta. Tien päällä ei ole sijaa hurjastelulle.
        Nopeusrajoitukset ovat suurin sallittu nopeus , ei automaattisesti sopiva.

        No toiset ajaa, toiset odottaa että liikennevalo muuttuu vihreäksi vaikka ollaan hiekkatiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin, Pentti!
        Mä oon ajanut vuodesta -78, eikä ole tullut vielä yhtään kolaria, vaikka kaasujalka on raskas ja kello käy aina vähän etuajassa!

        Kaasujalka-Kalevi

        Puhut asiaa. Me ajetaan kuin ihmiset. Tuo kotipoliisi ajaa kuin Excel.
        Pönttöjä pelkäävät ne, jotka ei osaa ajaa.

        Pönttö-Pentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennesäännöt on tehty noudatettaviksi, ei tulkittaviksi.
        Nopeusrajoitukset eivät ole suosituksia, vaan turvallisuuden minimi.
        Jos kaikki ajaisivat kuten Pönttö-Pentti, ei tulisi kuin kolareita.

        ..ja silti , huolimatta salakähmäisestä kontrollista ja vaitonaisesta valvonnasta , lehtikioskin mainoksista saa lukea kuinka joku harakka valittelee "alinopeutta ajavista tientukoista "....


    • Anonyymi

      ..ei tainnut tulla aloittajalle mieleen että nyt maksamme sitä loppuhintaa silloin poltetusta bensasta , se alennus kun rahoitettiin velkarahalla ...

    • Anonyymi

      Muistat väärin sannan aikaan dieseö maksoi 2,50€€/l

    • Anonyymi

      Marinin viisikko nosti bensan hintoja. Radiossa kuulin, kun joku noista puhui: Ajamiselle pitää saada kunnon hintalappu.

    • 𝗡𝗮̈𝗶𝗻 𝟵𝟱-𝗼𝗸𝘁𝗮𝗮𝗻𝗶𝘀𝗲𝗻 𝗯𝗲𝗻𝘀𝗮𝗻 𝗵𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗼𝗻 𝘃𝗮𝗶𝗵𝗱𝗲𝗹𝗹𝘂𝘁 𝟭𝟬 𝘃𝘂𝗼𝗱𝗲𝗻 𝗮𝗶𝗸𝗮𝗷𝗮𝗸𝘀𝗼𝗹𝗹𝗮. Ja kyllä Marininkin aikana sai halpaa bensaa, varsinkin kysyntäromahduksen aikana sai alehintaista koronabensaa. Eikä se Orponkaan porukan aikana nyt niin halpaa ole ollut.

      Suluissa tiedossa olevien yksittäisten huoltoasemien tai tankkauspisteiden absoluuttinen alin ja ylin litrahinta. Pieniä virheitä saattaa olla, mutta muuten tilastokeskuksen yms. vahvistamaa dataa.

      --------------------------------------
      Perskeko
      --------------------------------------
      2015: 1,50 - 1,70 (1,40 / 1,90)
      2016: 1,40 - 1,70 (1,35 / 1,85)
      2017; 1,40 - 1,75 (1,35 / 1,95)
      2018; 1,40 - 1,80 (1,35) / 2,0)
      2019: 1,44 - 1,50 (1,30 / 1,70) tammikuu-kesäkuu
      ---------------------------------------
      Potilas Rinne & Kesärata-Barbi
      ---------------------------------------
      𝟮𝟬𝟭𝟵: 𝟭,𝟱𝟬 - 𝟭,𝟱𝟱 (𝟭,𝟰𝟬 / 𝟭,𝟳𝟬) kesäkuu-joulukuu
      𝟮𝟬𝟮𝟬; 𝟭,𝟮𝟴 - 𝟭,𝟳𝟬 (𝟭,𝟭𝟵 / 𝟭,𝟳𝟱) korona/kysynnän romahdus -> alebensa
      𝟮𝟬𝟮𝟭: 𝟭,𝟯𝟴 - 𝟮,𝟭𝟬 (𝟭,𝟮𝟬 / 𝟮,𝟴𝟱) korona/kysynnän romahdus -> alebensa
      𝟮𝟬𝟮𝟮: 𝟭,𝟵𝟬 - 𝟮,𝟲𝟬 (𝟭,𝟱𝟬 / 𝟮,𝟵𝟱) 👈🏻💀
      𝟮𝟬𝟮𝟯: 𝟭,𝟵𝟬 - 𝟮,𝟬𝟬 (𝟭,𝟲𝟬 / 𝟮,𝟭𝟬) tammikuu-kesäkuu
      ---------------------------------------
      Orzpo & Torspot
      ---------------------------------------
      2023: 1,80 - 1,90 (1,55 / 2,10) kesäkuu-joulukuu
      2024: 1,75 - 1,90 (1,55 / 2,00)
      2025; 1,76 - 1,80 (1,70 / 1,90) Arviot. Ei vielä vahvistetut.

    • Anonyymi

      Suomen kahjoimman pääministerin, Sanna Marinin aikana 95E bensiini maksoi 2022 kesäkuussa 2,57€/litra.
      https://aut.fi/markkinatilastot/hintakehitys/

      Nykyisellä Riikka Purran valtakaudella autoilija saa bensaa sopuisaan 1,67 € litrahintaan.

      • Anonyymi

        niinpä , mutta pahin ongelma kun valheen levitys sallitaan ja sdp rikosleiristä tulevaa aloitusta valheineen eivät poista?


    • Anonyymi

      Kävin tänään Nesteellä tankkaamassa 1,47€/ litra dieseliä, viikin Prisman vieressä…

    • Anonyymi

      ..niinpä niin , eikös vain ollutkin halpaa .. muistatko , paljonko sait työttömyyskorvausta ... vai sossustako kävit lapun siihen aikaan ?

    • Anonyymi

      Marinin hallitus ei autoilevaa duunaria rankaissut, toisin kuin tämä nykyinen Suomen työtätekevää kansaa vihaava äärioikeistohallitus.

      • Anonyymi

        Nimenomaan Sanna Marinin naishallitus ei antanut minkäänlaista armoa taikka ymmärrystä pienipalkkaiselle, naisvaltaiselle sairaanhoitajien alalle.
        https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hoitajat-eivat-unohda-pakkotyolaki-jattaa-syvat-haavat

        Sairaanhoitajat muistavat ikuisesti sen, kuinka täysin sydämetön ja säälimätön Sanna Marin pakotti sairaanhoitajat lain voimalla pakkotöihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan Sanna Marinin naishallitus ei antanut minkäänlaista armoa taikka ymmärrystä pienipalkkaiselle, naisvaltaiselle sairaanhoitajien alalle.
        https://www.tehy.fi/fi/tiedote/tehy-hoitajat-eivat-unohda-pakkotyolaki-jattaa-syvat-haavat

        Sairaanhoitajat muistavat ikuisesti sen, kuinka täysin sydämetön ja säälimätön Sanna Marin pakotti sairaanhoitajat lain voimalla pakkotöihin.

        Autoilevalle duunarilla Marinin hallinto oli taivaan lahja. Työmatkavähennyksen enimmäismäärää nousi 7000 eurosta 8400 euroon ja myös kilometimetrikohtaista vähennystä korotettiin 0,30 euroon per kilometri, kun se aiemmin oli vain 0,25 euroa per kilometri.

        Minäkin aloin käymään silloin töissä pelkästään huvin vuoksi.

        Oli ne upeaa aikaa meille autoileville. Nyt tuo kaikki on menetetty ja apatia vallannut mielen. Minäkin olen ollut saikulla kohta pari vuotta.


      • Anonyymi

        ...edellisten ... siis EDELLISTEN. hallitusten vastuuttomat taloudelliset ratkaisut ja järjetön velaksi eläminen ovat aiheuttaneet nykyisen tilanteen.. mammuttitaudin pöhöttämä julkinen sektori vielä , ideologiansa mukaisesti , jarruttaa , hidastaa ja sabotoi kaikkia säästö - ja järkeistämistoimia myönnellen auliisti , sormet selän takana ristissä ...


    • Anonyymi

      Toivottavasti saamme vastaavanlaisen kansan hyvää ajavan hallituksen uudelleen, johti sitä kuka tahansa. Pääasia on teot, ei ne ketkä ovat tekemässä.

    • Anonyymi

      Kekkosen aikaan 60-luvulla litrahinta oli 60 penniä euroiksi muutettuna 10 centtiä litra.

      • Anonyymi

        Ja paljonko oli duunarin palkka?


      • Anonyymi

        ...mikä se on se semmoinen inflaatio , oletko kuullut sanaa koskaan ?


    • Anonyymi

      Kokoomus ja persut juovat duunarin ja työttömän verta.

      • Anonyymi

        Vihervassut ovat aiheuttaneet haitallisen maahanmuuton joka maksaa kymmenen miljardia euroa vuodessa. Siitä olisi hyvä lohkaista kansalle hilloa mutta kun punikeilla on vitunmoinen tarve jokainen halukas maahan ikuisia kissanpäiviä viettämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihervassut ovat aiheuttaneet haitallisen maahanmuuton joka maksaa kymmenen miljardia euroa vuodessa. Siitä olisi hyvä lohkaista kansalle hilloa mutta kun punikeilla on vitunmoinen tarve jokainen halukas maahan ikuisia kissanpäiviä viettämään.

        Saada siis jokainen halukas maahan ikuisia kissanpäiviä viettämään.


    • Anonyymi

      Niin silloin Sannan aikaan ennenkuin Sannan hallitus oli ehtinyt hintaan verotuksella vaikuttaa, niinkö? Hallitus ei muuta voi polttoaineen hinnalle tehdä kuin muuttaa verotusta. Minä muistelen sellaista että se hallitus vaan halusi nostaa polttoaineen veroja ilmastovouhotukseen vedoten.

    • Anonyymi

      Suomalaisille pitää palauttaa oikeus autoilla.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe