Vapaa kuvaus

Olen vm.-62 ja kahden aikuisen lapsen äiti. Elämänmyönteinen ja tulevaisuuteen valoisasti katsova luonnonläheinen ihminen. En turhaan stressaa ja otan vastaan sen, mikä eteen tulee. Suosikkibändit/artistit: HIM, Nightwish, Sonata Arctica, Amorphis, Apocalyptica, kelttiläinen musiikki Suosikkileffat: Gilbert Grape, Pirates Of The Caribbean trilogia Lempikirjat: Stephen Kingin kirjat Vapaa-aikanani: Ulkoilen, Luen, Nautin luonnosta, musiikin kuuntelu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: kaikki mahdollinen, josta saa aikaan keskustelua Katson tv:stä mieluiten: ulkolaisia sarjoja, True Blood, ulkolaiset leffat Kotieläimet: Kissa En pidä: eläinrääkkääjistä Parhaat matkakohteet: Irlanti Ruoka & juoma: ei ole lempparia Koulutus: Lukio Koulut: rakennusalan opisto Helsinki, Someron lukio Ammatti: Muu Työskentelen: keittiöhommissa Yhdistykset/kerhot: eläinsuojeluyhdistys Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Hakusanat: kissat, Johnny Depp, him, Nightwish

Aloituksia

8

Kommenttia

98

1. Eipäs yleistetä!!! Kyllä meillä menee ruoan terveellisyys ja maku muiden asioiden edelle. Meillä on tarkat suositukset ruoan laadusta ja ravintoarvoista. Koko ajan teemme työtä reseptien parantamiseksi ja olemme onnistuneet siinä.
    Emme todellakaan tee rasvaista pikaruokaa. Ruokalistaamme kuuluvat tavalliset keitot, makaronilaatikko, makkarat, jauhelihakastikkeet jne. Teemme 800:lle asiakkaalle jauhelihamurekkeenkin itse. Se on valtava urakka, mutta mitä emme tekisi lasten ja vanhusten eteen.
    Kauhea haloo kouluruoasta, mutta kukaan ei puhu mitään siitä, mitä lapset syövät kotona. Ei kouluruoka ole se ainoa ateria, joka lapsen kuuluu syödä.
    Tietäisittepä vaan, mitä lapset joskus sanovat syöneensä kotona.
    Pitäisikö meidänkin uskoa se sinisilmäisesti?
    Olen todella pahoillani, jos jossakin on asiat huonosti. Ei pidä kuitenkaan yleistää!
  2. Ihmettelenpä vaan, millä keittiöllä on varaa tarjoilla kuorrutettua kalaa noin useasti, sillä muut kuorretut kalat kuin kalapuikot, ovat todella kalliita. Porkkanaraaste ja makaronilaatikko ovat ruokia edullisimmasta päästä, joten ihmettelen, miksi niitä ei tarjoilla. Aika omituiselta kuulostaa.
    Meidän keittiössä (olen siis köksä itse ) on porkkanaraastetta kerran viikossa ja salaatit eivät tule valmiina, vaan teemme ne itse. Silti teemme ruokaa 800 ihmiselle vauvasta vaariin.
    Kannattaisiko suhtautua lasten kertomuksiin hieman varauksellisesti. Kun oma poikani oli perhepäivähoidossa, ei hän omien sanojensa mukaan saanut kuin nakkeja joka päivä. Onneksi osasin suhtautua hänen puheisiinsa järjellä, enkä uskonut ihan sinisilmäisesti.
    Makkarastakin vielä, että meillä saa syödä 2kpl ja koko ajan pyrimme eroon rajoituksista. Se ei vain oikein onnistu, kun kukaan ei valvo lasten syömistä. He ottavat ruokaa lautasella älyttömiä määriä ja kun eivät jaksa syödä, niin heittävät roskiin. Siinä menee rahaa hukkaan ja se voitaisiin muuten käyttää heidän ruokansa hyväksi. Olisiko vanhemmilla ja opettajilla hiukan petraamista tässä asiassa?
    Terveystarkastaja käy muuten meidän keittiössämme, eikä ole löytänyt
    huomautettavaa.
    Oletko käynyt siellä koulun keittiössä ja puhunut ruokapäällikön kanssa, vai ovatko nämä vain kuulopuhetta ja lasten kertomaa? Tajuat kai itsekin, että ota asioista ensin selvää ja tuomitse vasta sitten! Tämä on kokemuksen opettamaa!!! Arvostetaan kouluruokaa, sillä se on etuoikeus, jota muualla ei ole.