Vapaa kuvaus

Olen vm.-62 ja kahden aikuisen lapsen äiti. Elämänmyönteinen ja tulevaisuuteen valoisasti katsova luonnonläheinen ihminen. En turhaan stressaa ja otan vastaan sen, mikä eteen tulee. Suosikkibändit/artistit: HIM, Nightwish, Sonata Arctica, Amorphis, Apocalyptica, kelttiläinen musiikki Suosikkileffat: Gilbert Grape, Pirates Of The Caribbean trilogia Lempikirjat: Stephen Kingin kirjat Vapaa-aikanani: Ulkoilen, Luen, Nautin luonnosta, musiikin kuuntelu Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: kaikki mahdollinen, josta saa aikaan keskustelua Katson tv:stä mieluiten: ulkolaisia sarjoja, True Blood, ulkolaiset leffat Kotieläimet: Kissa En pidä: eläinrääkkääjistä Parhaat matkakohteet: Irlanti Ruoka & juoma: ei ole lempparia Koulutus: Lukio Koulut: rakennusalan opisto Helsinki, Someron lukio Ammatti: Muu Työskentelen: keittiöhommissa Yhdistykset/kerhot: eläinsuojeluyhdistys Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Hakusanat: kissat, Johnny Depp, him, Nightwish

Aloituksia

8

Kommenttia

98

1. Helppo sinun on siinä pullistella, kun olet johtotehtävissä ja todennäköisesti hyvää palkkaa nauttiva. Minä olen tavallinen kunnan naisvaltaisella alalla huonoa palkkaa saava duunarinainen. Hiki hatussa painan töitä ja hyvä että laskut saan maksettua. Mies on sairas ja työtön ja ei todellakaan saa yhteiskunnalta oikein mitään, sillä minun pieni palkkani vie häneltä sen pienenkin korvauksen. Hän on kyllä joskus painanut töitä itsekin hullun lailla. Ihan naurettava väite tuo, että maatalous on yhteiskunnan tuki. Miten se voi olla, jos sitä täytyy tukea, että se pysyy pystyssä? Itselläni on maanviljelijöitä ihan lähipiirissäkin. He rakentelevat komeita taloja, ostelevat uusia autoja ja suunnittelevat vain tilansa laajentamista. Ovat perineet tilansa, joten ei ole hirveästi tarvinnut uhrata, että on päässyt alkuun. Lähipiirissäni on myös kuljetusalan yrittäjiä. Heille ei kukaan maksa tukia ja korvauksia,kun auto hajoaa ja jää ajot ajamatta. Ei ainakaan mitään tukiaisia ole tarjottu. Saisi sitä tasapuolisuutta olla hieman enemmän. Itse maksan pienestä palkastani jos jonkinmoista maksua ja veroa. Takuuvarmasti teen töitä paljon enemmän, kuin saan palkkaa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ilman duunareita ei mikään täällä toimi. Kukapa maajussien viljalla ja elukoilla mitään tekisi, jos duunari ei niitä jalostaisi eteenpäin ja valmistaisi ruokaa kouluille, vanhainkoteihin ja päiväkoteihin jne. Puhumattakaan metalli-, rakennus- ja kuljetuspuolen ja muiden alojen duunareista. Yrittäjiäkin on niin monella alalla ja varmasti aivan yhtä tärkeitä tukipilareita kuin maajussitkin!
  2. Tiedän miltä tuntuu, kun lapsi sairastuu skitsofreniaan. Tyttäreni sairastui murrosiässä ja kesti vuosia ennenkuin hänellä diagnosoitiin paranoidinen skitsofrenia. Häntä kiusattiin koulussa ja rehtori vain puolusti kiusaajia ja syyllisti häntä. Kiusaajat olivat varakkaista perheistä ja rehtorin perhetuttuja. Jälkeenpäin virkavallan kanssa puhuessamme meille sanottiin, että voisimme nostaa syytteen, mutta luulen, että se ei olisi parantanut tyttäremme tilannetta, vaan päinvastoin. Diagnoosi oli oikeastaan helpotus, sillä nyt saimme sille kaikelle tuskalle nimen ja voitiin lähteä häntä "parantamaan". On ollut sairaalajaksoja, mutta nyt hän asuu tukiasunnossa kissansa kanssa ja voi hyvin. Hän on saanut uusia ystäviä ja työntekijät siellä ovat aivan ihania. Tärkeintä on kuitenkin omaisten tuki. Sitä jos jotakin sairas läheinen tarvitsee. Tyttäreni on nyt päälle kahdenkymmenen ja ollaan menossa hyvään suuntaan. Hän oli välillä auto-onnettomuudessa ja oli vähällä menettää jalkansa. Useiden leikkausten ja sairaalaviikkojen jälkeen hän kävelee nyt hyvin. Hän kesti kaiken urheasti ja tuntuu, että se kaikki vahvisti häntä. Olen huomannut, että pikkuhiljaa alkaa tulla esille niitä vanhoja ihania piirteitä, joita hänellä oli ennen sairastumista. Se sama rehevä nauru on tullut kuvioihin ja muuta sellaista. Sinun omaisillesi on tapahtunut kamalia, mutta uskon , että ne sairaudet voi voittaa.Tue heitä 100%:sti ja pidä huoli myös itsestäsi!
  3. Jos ihmiseltä katkeaa jalka, eikö hänkin saa apua verorahoista? Skitsofrenia on sairaus siinä kuin muutkin. Olenpahan tässä itsekin maksellut veroina herrojen pröystäilyä ja terveiden eläkkeitä sun muuta sellaista. Sillä avulla, jota läheiseni saa, yritetään tehdä hänestä vielä veronmaksajaa. Itse en ole veromarkkoja tuhlaillut, vaan töitä koko ikäni ahkerasti tehnyt. Joten olen varmasti omaiseni hoitoja maksellut, sillä itse en ole sairaanhoidosta tai sossusta mitään hakenut. Hyvin huomaa, ettet tiedä mitä kirjoitat, sillä et varmasti itsekään avusta kieltäydy, jos sairastut.Tajuatko miten kalliiksi tulee yhteiskunnalle, jos sairaat jätetään hoitamatta. Psyykesairaiden hoito laitoksissa se vasta kallista hommaa on. Lapseni olisi paljon mieluummin terve ja opiskelisi ja kävisi töissä. Tyhmä hän ei ole. Vaihtaisitko paikkaa hänen kanssaan? Toivottavasti pysyt terveenä, ettei tarvitsisi käyttää verorahoja.