Vapaa kuvaus

Huumorintajuinen, hellä, lämmin ja iso mies. Sähkis [email protected] Koulutus: Ammattikoulu Koulut: Lammun ala-aste 1980,Liperin yläaste 1983,Liperin ammattikoulu 1987 Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: Karjalan jääkäri pataljoona 3/87 Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

21

1. Sanan kirjoituksessasi, sillä olet osunut aivan sinne asian kirkkainpaan ytimeen...Minäkin monta kertaa silmään kustu 40 vuotias mies yritän tässä jotenkin eteenpäin elämässä raahustaa...Täällä itä-Suomen muuttotappio kunnassa asun. Vaimo lähti kesällä makeamman elämän perään ja kokeilemaan omia siipiään. Minulla alkaa terveys mennä, kun penskasta lähtien on niitten raskaampien ja ns. vittumaisten töitten parissa tullut leipä tienattua...Niiden töiden joita TV.n saippuasarjojen päätähdet ei rooleissaan näyttele. Läppäri ei ole minulla töissä mukana ja sähköpostit luen omalla ajallani. Ei ole lounasruokailua vaan "reppueväät" aamulla teen ja paskaisessa vanhan kuorma-auton kopissa ne sitten joskus päivällä nautitaan jos ehditään. Työterveyshuolto on kun omasta lompsasta maksat yksityiselle, kun joku paikka alkaa krenaamaan.
    Vaihda työpaikkaa äläkä urputa, mut vähissä ne on täällä kuoleman korvessa työpaikat. "Mene sinne missä osaamistasi arvostetaan" Mutta, kun tekisi mieli asua muuten kuin jossain parakissa johon palkka vielä riittäisi...Sellaisen perustyötä tekevän miehen osa nyky Suomessa on niin epäkiitollinen ja suorastaan halveksittu, että en ihmettele viinakuolemien lisääntymistä ja että se "kiikku" tehdään lopullisena helpotuksena tähän perusmiehen ahdinkoon omana lopullisena ratkaisuna.
    Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että Suomeen tarvitaan oikeasti Miesasialiike. Sellainen instanssi joka vie tavallisen työtätekevän perusmiehen asiaa eteenpäin. Meillä Suomesta loppuu tällä menolla ammattitaitoinen henkilökunta monella elintärkeällä alalla, kun ajatellaan, että työt hoituvat läppäriä näpytellen maisemakonttorissa...Median vastuu on SUUNNATTOMAN SUURI mielikuvia luodessa ja liian kauan se on mennyt pois todellisesta elämästä...Kiinnostaako sellainen "heinän seivästyksestä" kertova arkinen todelliseen pohjautuva enää ketään, mutta syyllistän tässä median, poliitikot yms. tahot joilla sananvalta ja näkyvyys maassamme on Hirmuisesta karhunpalveluksesta 90 vuotiaalle Suomelle.