Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+Jeesus+tule+ristiltä+kenenkään+luokse,+muutoin+kun+sanan+ja+sakramenttien+kautta.+Näinhän+Paavalille+sanottiin:+"Ja+mitäs+nyt+viivyttelet?+Nouse+ja+anna+sinus+kastettaa+ja+pestä+pois+sinun+syntis,+ja+huuda+avuksi+Herran+nimeä."+(apt.22:16).
13.07.2016 21:47
Mitä+täällä+on+tuollaisia+höpö,+höpö+uskovaisia,+jotka+vaan+riitelee+keskenäänkin?
Olkaas+hiljaa,+ja+luetaan+yhdessä+Raamattua+kasteesta+ja+ehtoollisesta:
Joh.3:5+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+hän+ei+pääse+Jumalan+valtakuntaan."+[Ef.+5:26;+Tit.+3:5;+1.+Piet.+3:21]
apt.22:16+"Älä+vitkastele.+Huuda+avuksi+hänen+nimeään,+nouse+ja+anna+kastaa+itsesi,+anna+pestä+syntisi+pois."
weha:+Sana+antaa+mitä+lupaakin+kasteessa.
1.kor.11:29+"Se,+joka+syö+ja+juo+ajattelematta,+että+kysymys+on+Kristuksen+ruumiista,+syö+ja+juo+itselleen+tuomion."
Matt.26:26+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+
27+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+
28+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.
weha:+"Asia+on+juuri+noin+kun+kristuksen+suu+sen+lausuu,+eikä+hän+saata+valehdella,+eikä+pettää."
13.07.2016 21:37
Eihän+venäjälle+tarvitse+lähetystyötä+tehdä,+koska+siellä+on+ortodoksisuus.+Lahkolaiset+ja+uudelleenkastajat+pysyköön+kaukana+sieltä.
13.07.2016 20:44
Eikö+uudelleenkastajat+nyt+tulkitsekkaan,+että+ne+ovat+vain+saarnaajan+katkeria+valituksia,+kuten+tulkitsevat+ps.51:7.+Aivan+oikein,+siellä+hyväksytään+Ortodoksisuus.
10.07.2016 11:37
Kasteessa,+aina+uskoon+missäpä+muussa?
06.07.2016 20:26
Eihän+venäjä+ole+koskaan+hyökännyt+nato+maahan....
06.07.2016 20:14
Raamattu+yksin;+ei+yli+sen+mitä+kirjoitettu+on.
06.07.2016 16:49
Turha+kehuskella...
venäjä+puhuu+toista+kun+tekee...
06.07.2016 14:00
Rasistisena+minäkin+pidän+monia+sen+juttuja.+Eikös+se+ole+muutenkin+venäläismielinen?
06.07.2016 13:21
UK:+JOS+olisit+ollut+Raamatunmukainen+uudestisyntynyt+uskova+et+olisi+koskaan+sellaista+epäjumalanpalvelijaa+tontillesi+hommannut!
weha:+Suurempia+epäjumalanpalvelioita+on+suurin+osa+suomalaisista,+mukaan+lukien+kaikki+eksyttävät+ns.+kristilliset+lahkot.
06.07.2016 13:19
UK:+Näinkö+julistettiin+kasteen+merkitys+vauvoille?
"38+Pietari+vastasi:+"Kääntykää+ja+ottakaa+itse+kukin+kaste+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen,+jotta+syntinne+annettaisiin+anteeksi.+Silloin+te+saatte+lahjaksi+Pyhän+Hengen".+
+"Ja+mitäs+nyt+viivyttelet?+"Nouse+ja+anna+sinus+kastettaa+ja+pestä+pois+sinun+syntis,+ja+huuda+avuksi+Herran+nimeä"+(apt.22:16).""+
weha:+"Ei+kun+meille+aikuisille,+että+tietäisimme+kasteen+merkityksen+ja+siksi+lapsetkin+tulee+kastaa+osalliseksi+Jeesuksen+kuolemaan+ja+ylösnousemukseen:
Room.6:3+"Vai+ettekö+tiedä,+että+me+kaikki,+jotka+olemme+kastetut+Kristukseen+Jeesukseen,+olemme+hänen+kuolemaansa+kastetut?+...5+Sillä+jos+me+olemme+hänen+kanssaan+yhteenkasvaneita+yhtäläisessä+kuolemassa,+niin+olemme+samoin+myös+yhtäläisessä+ylösnousemuksessa"
06.07.2016 13:15
Luther+oli+se+ilmestyskirjan+enkeli,+joka+saarnasi+iankaikkista+evankeliumia,+kaikille+kansoille.+Hän+käänsi+mm.+Raamatun+kansankielelle,+paavinkirkon+pimityksestä,+ettei+ollut+laiska+mies.++
Juutalaisiin+hän+suhtautui+evankeliumin+vihollisina,+ja+toivoi+heidän+kääntyvän.
06.07.2016 12:08
On+suuri+asia,+että+saa+uskoa,+niin+kuin+on+kirjoitettu,+vaikka+aivan+pienenkin+joukon+keskellä.+Ei+tarvitse+ottaa+vastaan+muunlaisia+opetuksia-
06.07.2016 10:45
Kiitos+lappix+oikeista+ja+ihan+hyvistä+Raamatun+kohdista+ja+painan+nekin+sydämeeni.+Hyvää+päivän+jatkoa...
06.07.2016 09:54
Siis+näin+Raamattu+sanoo+tuossa+kohden:+38+Pietari+vastasi:+"Kääntykää+ja+ottakaa+itse+kukin+kaste+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen,+jotta+syntinne+annettaisiin+anteeksi.+Silloin+te+saatte+lahjaksi+Pyhän+Hengen".+
weha:+"kasteen+lupaus+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen,+antaa++synnit+anteeksi+ja+Pyhän+Hengen+lahjan".
+Toinen+kohta+sanoo+saman+kasteen+merkityksestä:+"Ja+mitäs+nyt+viivyttelet?+"Nouse+ja+anna+sinus+kastettaa+ja+pestä+pois+sinun+syntis,+ja+huuda+avuksi+Herran+nimeä"+(apt.22:16).
Apostoli+jatkaa:+"Teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu".+(apt.2:38).+Jeesus+on+kuollut+myös+pienten+lasten+puolesta,+ja+siksi+uskovaiset+vanhemmat+haluavat+viedä+pienokaiset+kasteessa+Vapahtajan+luokse".
06.07.2016 09:34
Luuletko+weha,+että+vapaitten+seurakuntien+jäsenet+eivät+olisi+syntyneet+vedestä+ja+Hengestä?+He+ovat+nimenomaan+uudestisyntyneet+(ylhäältä+Hengestä)+ja+kastetut+(vedestä).+Mikä+siinä+oikein+sinun+mielestäsi+sitten+mättää?+
weha:+Teillä+on+opetus+väärää,+kaikessa:+"vanhurskauttamisoppi,+kasteopetus,+perisynnin+kieltäminen,+ehtoollinen,+tuhatvuotisoppi+ym.
06.07.2016 09:14
Juuri+uudelleenkastajat,+eivät+tunnusta+perisyntiä.+Rehlisyys+ja+sisälukutaito+on+hukassa.+Ihminen+ei+tule+syntiseksi,+alkamalla+tekemään+syntiä,+vaan+ihminen+on+syntinen+jo+syntyessään,+niin+kuin+monet+Raamatunkohdat+kertovat.+"Synnin+palkka+on+kuolema",+vauvakin+kuolee+ja+tuo+tarkoittaa+myös+hengellistä+kuolemaa.+Siksi+sanotaan+Raamatussa+näin+selvästi:
"Niin+kuin+siis+yhden+ainoan+rikkomus+tuotti+kaikille+ihmisille+kadotustuomion,+niin+riittää+yhden+ainoan+vanhurskas+teko+antamaan+kaikille+ihmisille+vanhurskauden+ja+elämän."(Room.5:18).
weha:+Miksi++tuli+yhden+lankeemuksesta+kaikille+ihmisille+kadotustuomio,+jos+perisyntiä+ei+ole?+Kaikella+tavalla+yritätte+vesittää+Raamattua.
Joh.3:6++on+myös+hyvin+selkeä:+"mikä+lihasta+on+syntynyt+on+liha",+siksi+Jeesus+sanoo+näin:+
"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+hän+ei+pääse+Jumalan+valtakuntaan.+[Ef.+5:26;+Tit.+3:5;+1.+Piet.+3:21]
weha:+Tässä+kohta+tarkoittaa,+elävää+vettä,+siis+kristillistä+kastetta.+Näin+kohdasta+kasteena+opettaa,+siis+Raamattu,+apostolit,+alkukirkko,+varhaiset+kirkkoisät,+kirkon+perimätieto,+uskonpuhdistus,+luterilaisen+kirkon+tunnustuskirjat.
06.07.2016 09:09
Psalm+51:7+Katso,+minä+olen+synnissä+syntynyt,+ja+äitini+on+minut+synnissä+siittänyt.+
+Uusukäännös+:+"Syntinen+olin+jo+syntyessäni,+synnin+alaiseksi+olen+siinnyt+äitini+kohtuun."+
"Mikä+lihasta+on+syntynyt+on+liha"+(Joh.3:6).
weha:+"Edelleen+tekemällä+ei+tule+syntiseksi,+vaan+ihminen+on+syntinen+jo+syntyessään"
06.07.2016 07:57
Perisynti+on+selvä+Raamatussa.+Ihminen+ei+tule+syntiseksi+tekemällä+syntiä,+vaan+hän+on+jo+olemukseltaan+syntinen.
Perisynti+Raamatussa:
+Perisynti+on+vain+uskottava+pyhän+Raamatun+ilmoituksen+perusteella:
+Room.5:12+Sentähden,+niinkuin+yhden+ihmisen+kautta+synti+tuli+maailmaan,+ja+synnin+kautta+kuolema,+niin+kuolema+on+tullut+kaikkien+ihmisten+osaksi,+koska+kaikki+ovat+syntiä+tehneet-
+Room.3:10+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Ei+ole+ketään+vanhurskasta,+ei+ainoatakaan,+
+11+ei+ole+ketään+ymmärtäväistä,+ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa"
+"olimme+luonnostamme+vihan+lapsia+niinkuin+muutkin"+(Ef.2:3).
+Ps.51:7."Syntinen+olin+jo+syntyessäni,+synnin+alaiseksi+olen+siinnyt+äitini+kohtuun."
+Joh.3:5+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti:+jos+ihminen+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+hän+ei+pääse+Jumalan+valtakuntaan.+[Ef.+5:26;+Tit.+3:5;+1.+Piet.+3:21]+
+6+Mikä+on+syntynyt+lihasta,+on+lihaa,+mikä+on+syntynyt+Hengestä,+on+henkeä.+[1.+Kor.+15:50;+Ef.+2:3]
05.07.2016 21:44
Ääripäät,+oli+sitten+kyse+mistä+asiasta+tahansa,+ovat+aina+huonoja+vaihtoehtoja.+On+olemassa,+kuten+tiedetään+äärioikeistolaisia+tukevia+rasisteja,+jotka+ilmaisevat+maahanmuuton+aina+nekatiivisesti+ja+paatoksella.+Omiin+kansalaisiin,+duunareihin,+työttömiin+ja+eläkeläisiin+äärioikeisto+suhtautuu+suvaitsemattomasti.+Pysykää+pois+rasistit+Espanjasta,+Thaimaasta,+tai+muista+maista+ja+jättäkää+se+espanjalaisille+tai+thaimaalaisille+tms.+jos+kerran+ette+hyväksyä+muualta+tulijoita+ollenkaan.+Luin+noita+James+Hirvisaaren+juttuja,+ja+ne+tuntuivat+aluksi+ihan+hyvillekin,+mutta+sitten+rupesi+jo+mielestäni+ns.+"menemään+kovaa".+Sisustakin+erotettiin,+kun+riitaantuu+Halla-ahon+kanssa.+Voi+olla,+ettei+ole+tämä+ole+tänne+sopivaa+tekstiä,+mutta+rajansa+kaikella.+Rasisti+voi+olla+rasisti,+vaikkei+sitä+itse+näe+ja+tunnista,+eikä+tunnusta.+Sen+voi+peitellä+myös+päteviin+korvasyyhyyn+sopiviin+lauseisiin.+Rasistille+mikään+puhe+ja+käyttäytyminen+ei+muka+ole+väärin.
05.07.2016 21:36
30 / 622