Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo, joo, tuollaisia juttuja on pilvinpimein ja yritetään vielä todistella muille noita huuhaita...tuo ei edes ole mikään ihme, vaan joutava tarina ja ketä se auttaa vaikka se olisi muka tottakin? Pahaa mieltä saavat vain aikaan moisilla jutuilla...
23.11.2015 12:41
Päinvastoin, Jeesuksen opetuslapset eivät olleet omavanhurskaita, eivätkä sekoitaneet lakia ja evankeliumia, kuten te uudestikastajat tänäkin päivänä. Kyllä liha tykkää, mutta pelastus on Raamatussa ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjoissa 100% Jumalan työ.
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä" (Joh.15:4).
Joh.3:12 "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
23.11.2015 12:16
Jos toinen ihminen tekee oman uskonratkaisun ja toinen ei, niin eikös vaan, tuolla toisella on oma ansio Jumalan edessä, ja hänet vanhurskautetaan sen tekojen ja oman ratkaisun tähden. Ihan oikein ja raamatun mukaisesti sanoo uskontunnustuksemme: "Minä uskon, etten voi omasta järjestäni ja voimastani uskoa, enkä tulla Kristuksen luokse, vaan hän on valistanut minua lahjoillaan".
Joh.6:63 "Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä. "
Maailma on täynnä omavanhurskaita uudestikastajia, hurmahenkiä, jotka harrastavat okkultismia ja spiritismiä, uskonnon sekoittamista, läpikiitosta ja muuta peljättävää huuhaata.
23.11.2015 11:34
Siis usko ei vanhurskauta ketään, vaan uskon kohde. Usko, ottaa vastaan kasteessa tarjotun pelastuksen.
22.11.2015 22:41
Lyhyesti: hurmahenkisyyden tauti on Aadamissa ja hänen lapsissaan piilevänä maailman alusta sen loppuun, vanha lohikäärme on sen itiöt heihin istuttanut. Se puhkeaa voimallisesti ja väkevästi esiin kaikenlaisena kerettiläisyytenä, kuten paavilaisuutena ja muhamettilaisuutena. Meidän täytyy siis pitää lujasti kiinni siitä, että Jumala ei tahdo olla tekemisissä ihmisten kanssa millään muulla tavalla kuin sanan ja sakramenttien välityksellä. Kaikki se, mitä ilman sanaa ja sakramentteja Henkenä ylistetään, on itse Perkeleestä...
Uudestikastajien opit taas on ihan oma lukunsa ja mielestäni tosi imeliä, jossa kehutaan itseä ja otetaan ansio itselle malliin: "Olin sellainen ja sellainen juoppo ennen, sitten mä tein ratkaisun ja tulin kunnolla uskoon". Oikeassa Raamatullisuudessa mielenmuutos ja katumus on yksin Pyhän Hengen teko, eikä ihmisen 0maavanhurskautta. Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.
22.11.2015 22:35
Otin esiin ihan Raamatusta apt.3:28-29, jolle ei yksikään uudestikastaja , voi yhtään mitään. Pietari puhui omille aikalaisilleen, että heidän lapsilleen kuuluu myöskin kaste. Tässä käytetään lapsista sanaa "tekna", joka käsittää myös silloin eläneet pienet lapset, että tulevat lapset. Jeesus (Aabrahamin siemen) ja armo kuuluu lapsillekkin, kasteessa.
Gal.3:27. Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28. Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29. Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Kuinka montaa kertaa pitää sanoa pyhän Raamatun perusteella, kuinka kaste on pikemminkin uskoontulevien kaste, kuin uskovien kaste esim. apt.2:38-39. Uudestikastajat ei usko, että kaste tapahtuu syntien anteeksisaamiseksi (apt.22:16), vaikka niin Raamatussa lukee ja on apostolinen uskontunnustuskin.
Kaikki Raamatun tekstit kasteesta olisi lööperiä ns. vapaiden suuntien mukaan ja oltaisiin ratkaisukristittyjä, eli oma kääntymys ja ratkaisu olisi pelastuksen ratkaisu. Iljettävä oppi on mielestäni synergismi (ihmisen oma kyky), eikä sillä ole armon kanssa mitään tekemistä.
1.kor.2:14. "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Kaste kohtaan voisi mielestäni täsmentää ihmisen oman muistin ja ymmärryksen, ratkaisun pelastuksen ja uudestisyntymisen takeena ja ehtona- Eli hurmahenkisyyden. Kaste kohtaan voisi täsmentää, että Mielen ja tahdon uudistus sanasta, ei ole sama kuin kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen.
22.11.2015 22:26
Vanhurskas ihminen ei tarkoita oikeamielisyyttä, eikä mitään muutakaan ratkaisukristillisyyttä, vaan pelastuksesta osallisuutta. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3).
21.11.2015 20:01
Voi hyvänen aika mitä lakiuskoa ja omavanhurskautta palstalla esiintyy. Eihän tuo ole mitään armonevankeliumia, mitä opetatte, vaan silkkaa lain ja evankeliumin sekoittamista, hyvin kohtalokkaalla tavalla. Noin saarnataan kaikissa pakanauskoissakin.
Kun tarkkaamme heti helluntain opetusta, jossa ihmiset tulivat synnintuntoon (lain kautta tulee synnin tunto), he kyselivät Pietarilta, mitä heidän tulisi tehdä, että he pelastuisivat?. Tähän kysymykseen ja omavanhurskauteen on jääneet, siis uudelleenkastajat, jotka opettavat vain tekoja ja ratkaisuja. Mutta mitä sanookaan Pietari? Muuttakaa mielenne ja ottakoon kukin teistä kasteen, että teidän syntinne annetaan anteeksi ja te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sitten Pietari jatkaa, että teidän lapsillekin on tämä kasteen lupaus annettu. Onko kovin vaikea ymmärtää tässä kasteen merkitystä? joka kuuluu lapsillekin.
apt.2:37 "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 "Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
21.11.2015 14:35
Siis lähetyskentillä kastetaan, ne vanhemmat, jotka haluavat pelastusta, siis kasteen Kristukseen ja heidän lapsilleenkin kuuluu tämä kasteen lupaus syntien anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjasta, kuten apostoli selvästi sanoo (apt.2:38-39). Raamattua tulee uskoa paljon ennemmin, kuin uudelleenkastajia, jotka sanovat: "näin minä koen ja näin minä tunnen".
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh.6:63); Kun näin on, uudelleenkastajien omavanhurskaus tulee hyljätä.
21.11.2015 10:04
Alpo Aholalla on Raamatullinen kasteen merkitys, eli armo ja uudelleenkastajilla on väärä kasteen merkitys, eli oman ratkaisunteon ja kuuliaisuuden merkki.
Samoin Alpo Aholalla on Raamatullinen vanhurskauttamisoppi, eli "yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman yhtään lain työtä". Uudelleenkastajat voivat käyttää kyllä samoja sanoja kuin Raamattu ja siis myös luterilainen oppi, mutta kuitenkin tarkoittavat ihan omia tekoja.
Edelleen Alpo Aholalla, on Raamatun mukainen oppi perisynnistä (Ef.2:3), Sillä eiköhän ne sudenpennutkin oikeita susia ole, mutta uudelleenkastajat syntyvät tänne maailmaan puhtaana kuin pulmuset, ilman uskoa.
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin"(Ef.2:3).
20.11.2015 21:19
"Sitten vielä yksi mielenkiintoinen havainto. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa pykii sanasta sanaan tekemään niin kuin apostolit. Miksi hän ei JOKA ASIASSA toimi kuten apostolit??? Esim. "He myivät talonsa ja tavaransa, ja rahoista jaettiin kaikille sen mukaan kuin kukin tarvitsi" (Apt. 2:45). Miksei uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa myy taloaan ja tavaroitaan? Eikö apsotolien esimerkki kelpaa tässä? Missä apostolit käskivät muuttaa tätä alkuseurakunnan tapaa? Eikö uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole kuuliainen apostolien teoille? Miksei uudestikastaja-inttäjä-eksytäjä näin raamatussa tee näin??? Eikö ole pokkaa??? Siinäpä trollille mietittävää! :DD"
weha: "Uudelleenkastajat seuraavat jeesusta, niin kuin se sopii heidän korvasyyhyynsä."
17.11.2015 08:28
Niin, lasketaanko lestadiolaiset luterilaisiksi?
17.11.2015 08:25
Siis uudelleenkastaja, hengellisessä mielessä tuhlaajapoika palasi jälleen isän kotia, sillä hänhän sanoi tehneensä syntiä menneen pois isän luota, jolloin hän sanoi tehneen syntiä isää ja myös taivaan Isää vastaan.
Luuk.15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
"Kastetta ei saa aikaan vesi, vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa ja se kaste/Jeesus kuuluu lapsillekin"
apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
16.11.2015 16:36
Näin se on, totuus on tää.
16.11.2015 13:35
Jotkut hengellisyydet vetoavat joihinkin, etenkin vanhantestamentin kohtiin. Kun lapset ovat Herran lahja, niin mikäpä siinä. Varsinaisesti asianyhteyden mukaan, tuossa ei puhuta mitään sellaista mitä, jotkut omaa oppiaan kuvitellen jatkavat. Tosiasialliset opinkohdat sanotaan ihan suorasti. Olen viitannut joihinkin uudentestamentin kohtiin: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoataakaan" (Room.3:10); Olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin" (Ef.2:3); "Mikä lihasta on syntynyt on liha"(Joh.3:6); "Synnin palkka on kuolema"(Room.5:12) Jne.
16.11.2015 10:49
Jari Laurila, kaste ei ole uskon varassa, vaan usko Jumalan sanan ja kasteen varassa. Uskot tulee ja menee, mutta kaste Kristukseen(Gal.3:27) pysyy ja on aina määrällisesti vain yksi kaste. "Ahkeroiden tulee säilyttää Hengen luoma ykseys, johon kuuluu myös yksi kaste" (Ef.4). Samoin Jumala on uskollinen liittolainen, vaikka kaikki ihmiset olisivat valheellisia, siksi kasteen liitto on Jumalan puolelta aina voimassa(1.Piet.3:21). Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä Kristillisen uudenliiton kasteen uusimisesta. Se on syntiä, josta tulee tehdä parannus ja palata siihen ensimmäiseen kasteeseen.
Tuhlaajapojan aikana, kun ei ollut kristillistä uudenliiton kastetta olemassakaan, koska Jeesus vasta ylösnousemuksensa jälkeen sääti kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20). Tätä ennen Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3), mutta tuhlaajapoika sai jälleen palata maallisen isänsä kotia ja näin hengellisessä mielessä myös tekstin mukaan kasteen armoon.
Kaste ei olekkaan Raamatussa merkitykseltään uskovien kaste, vaan pikemminkin uskoontulevien kaste:
apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
16.11.2015 10:38
Vauvojen ja vaarien pelastustie on edelleen sama, uskon kautta. Kun puhumme armosta, puhumme siitä työstä, jonka Jeesus ristillä teki. Jeesus on pelastuksen hankkija ja kaste kaiken tuon hyvän välittäjä (Room.6:3).
15.11.2015 18:59
Perisynnitön uudelleenkastaja kiistää kaikki Raamatunkohdat ja he sanovat, että on väärin lainattu ja irrotettu Raamattua. Tähän vastaan, että nämä kohdat on kuitenkin kaikki Raamatussa ja sieltä otettu ja tosia asioita. Sensijaan väärähengellinen Uk lainaa: Room 3
24 mutta KAIKKI saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi."
weha: "Lue myös asianyhteys ja koko Raamattua ja jo ihan sen yleistietona sanon, että Jeesuksen vapaaksi julistus tarkoittaa tietysti osallisuutta "uskosta ja armosta". Ilman noita ei kukaan pelastu. Kyllä voi voi olla suuria harhahenkiä liikkeellä, siis nämä uudelleenkastajat.
15.11.2015 18:57
Perisynti Raamatussa:
Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
15.11.2015 09:42
Perisynti Raamatussa:
Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
15.11.2015 09:39
56 / 622