Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ensinnäkin, ei tule tämän ajan lisäksi mitään uutta aikaa. Apostoli sanoo:
1.Joh.2:18: "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika..."
Emme hallitse vain symbolista tuhatta vuotta, vaan hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen.
Raamattu puhuu myöskin siitä, että olemme nyt siinä valtakunnassa:
Ilm.1:9. Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden.
Room..5: 17. "Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta." -
Jeesus sanoo myöskin, että "hänellä on kaikki valta taivassa ja maan päällä" (Matt.28:18).
Raamattu myöskin sanoo, että kun evankeliumi on julistettu kaikille kansoille tulee loppu ”(Mat.24:14). Ei tule siis mitään uutta aikaa.
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.
28.03.2006 11:53
uudestikastamista, vaan uudestiuskomista. Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona ja siten Jumalan puolelta aina voimassa (1.piet.3:21).
On totta että ei ole mitään muuta tapaa päästä sovintoveren osallisuuteen kun uskomalla Kristuksen evankeliumin syntein anteeksisaamiseksi. On myös totta että ei voi pysyä uskossa mitenkään muuten kuin yhä uudelleen turvata syntein päästöön.(Käärmeen pää on rikkipoljettu mutta Aadamin myrkky pysyy meissä ja on viemässä syntiin ja epäuskoon)
Kaikille luoduille tulee saarnata evankeliumia. Ei vaan kerran, mutta se on matkasauvana halki koko ajallisen elämän. Uudestisyntyminen tarkoittaa että ihminen saa epäuskon (ja kaikki sen hedelmät) anteeksi. Perisynnin suhteen siinä ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään muutosta, vaan se asuu edelleen lihassa (mika lihasta syntynyt on...) ja ihminen luonnostaan pysyy yhtä turmeltuneena ja kyvyttömänä todelliseen Jumalan pelkoon jne,
MUTTA, kun oot saanut epäuskon ja tekosyntisi anteeksi oot saanut armon palata pienen lapsen puhtaan omantunnon omistajaksi. Ne synnit joita lihassasi tehnyt olet (joista sinä myös tuomitaan) pyyhitään pois ja niitä ei enää ole olemassa.
Kansanomaisesti voisi sanoa että emme tarvitse murehtia Aadamin lankeamuksesta, mutta valvoa siinä että omat syntimme vaihdamme Jumalan armoon. Tähän on yksi armoväline tarjolla: elävä, korvin kuultava ja sydämellä uskottava evankeliumi.
28.03.2006 11:38
Tuollaiset epävarmat henget, ovat itse itsensä tuominneet, niinkuin sana sanoo.
28.03.2006 11:31
Minua ei vakuuta mitkään jumala puhui minulle jutut, vaan mitä Herra sanoo sanassaan. Mutu jutut ei käy opiksi, vaan yksin Raamattu.
Kun sain Parannuksen armon ja uudistuksen kasteen liittoon, minulle ei mikään hurmahenki ole tullut puhumaan, vaan Raamatusta, Pyhä Henki asian kirkasti.
Raamattuhan sanoo: "Ei yli sen mikä kirjoitettu on" (1.kor.4:6).
Vierastan kovasti tuollaista "oman minän oppia", mitä kirjoitat. Olen oppinut Raamatusta, että Jumala on uskon alkaja, pyhittäjä ja päättäjä".
28.03.2006 11:06
apt.22:16. Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.
Tapahtumahan oli seuraava: apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Aivan samoin:
1.Kor.4:15. Sillä vaikka teillä olisi kymmenen tuhatta kasvattajaa Kristuksessa, ei kuitenkaan monta isää, sillä minä teidät synnyttänyt evankeliumia julistamalla Kristuksessa Jeesuksessa.
Paavali oli siis synnyttänyt korintialaiset, evankeliumin sanalla...sillä, hän oli kastanut vain muutaman korintossa.
1.Kor.1:14. Minä kiitän Jumalaa, etten minä ole yhtään teistä kastanut, vaan Krispuksen ja Gajuksen:
15. Ettei kenkään saa sanoa, että minä minun nimeeni ketään kastin.
16. Minä kastin myös Stephanaan perheen; sitte en minä tiedä, jos minä jonkun muun kastanut olen.
17. Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi.
18. Sillä se puhe rististä on niille hulluus, jotka kadotetaan; mutta meille, jotka autuaaksi tulemme, on se Jumalan voima.
27.03.2006 23:41
onhan se uskovainenkin syntinen.
Ps 22: 10. Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
Onko tässä ristiriita ? Daavid oli ihminen ja perisynnin turmelema, siis Ps. 51:7 on totta. Mutta Ps 22 on myös totta, sillä onhan Jumala selvästi (Matt 18:6) esim. Hesekielin kautta ilmoittanut että lapset ovat Kristuksen ansiosta vapaita perisynnin kirouksesta:
2. Mitä te pidätte keskenänne Israelin maalla tätä sananlaskua, ja sanotte: isät ovat syöneet happamia viinamarjoja, mutta lasten hampaat ovat huoltuneet?
3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, senkaltainen sananlasku ei pidä enään oleman teidän seassanne Israelissa.
4. Sillä katso, kaikki sielut ovat minun, isän sielu on niin minun kuin pojankin sielu; se sielu, joka syntiä tekee, sen pitää kuoleman.
Hoh hoiakkaa, taitaa osua omaan nilkkaan.
27.03.2006 23:39
ei se ollut vitsi, vaan ihan totta...Kyllähän sitä monikin, varsinkin vanhempi ihminen pitää käsiä ylhäällä uudestikastettaessa.
Edesmennyt uskovainen Mummani sanoi pojalleen, josta oli tullut helluntaiuskoinen, että ei hän uskaltaisi edes mennä upotuskasteelle: Kun poika häntä kasteelle halusu.
Muistan kuinka mummani itki varmaan 2viikkoa, kun poika meni uudestikastajien pauloihin.
27.03.2006 22:38
Henkeen...Noin selkeästi osasit "puhua".
Raamattuhan sanoo uskosta, ettei sitä ilman ole otollinen Jumalalle (Heb.11:6) ja että me uskon kautta saimme luvatun Hengen (Gal.3:14).
Mutta on varmasti helvetissä myös paljon kastettuja ihmisiä, joilta puuttuu se tärkein, eli usko. Mutta, empä usko helvetissä olevan yhtään uskovaista.
27.03.2006 22:07
Edessäpäin oli myös se mitä Jesaja sanoo jakeessa 20, joka kertoo uudenliiton ajasta täällä maanpäällä. Myös jakeissa 21-25, kuvataan, millaista on olla uudenliiton seurakunnassa ja armonajassa. Seurakunta ei elä orjuudessa pakkotyötä tehden, vaan se saa rakentaa itseään varten ja korjata myös itselleen maan sadon. Nämä ovat kuvia hengellisestä elämästä. Jumalan seurakunta näet kokoontuu rakentuakseen Jumalan sanasta. Se kylvää sanaa ja tuottaa satoa Jumalan valtakuntaan. Kysymyksessä ei ole orjatyö, jolla vieraitten päämääriä eristettäisiin.
Jes.65: 17-20:
On päivänselvää, ettei kyseinen kohta puhu mitään mistään tulevasta 1000 vuotisesta valtakunnasta, sillä tässä ei niin sanota, eikä kerrota, vaan iankaikkisesta ajasta. Jos yhdistellään tekstiin omia (kiliastisia) järjen päätelmiä, saadaan se tietysti siltä kuulostamaan.
Jae. 17-19 ”Sillä katso minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi minä luon Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä
Siis: ”Sitten taivaassa (Jerusalemissa) saamme iloita ja riemuita iankaikkisesti (ei 1000 vuotta, vaan siis iankaikkisesti) , eikä siellä kuulla itkun ääntä: Tosin tämä luominen alkaa jo tässä armonajassa . Niimpä niistä, jotka uskovat, Raamattu sanoo: ”Se Jerusalem, joka on ylhäällä on meidän äitimme” (Gal.4:26). Siis hengellisessä mielessä maan päälläkin saamme riemuita armosta ja autuudesta: ”Jumalan valtakunta on teidän keskellänne” (Luuk.17:21).
Jae.20 ”Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin (alkukieli, nuorukainen) kuolee satavuotiaana ja satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen” Biblia: ”Ei siellä pidä enää lapsia oleman, jotka eivät päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka eivät vuosiansa täytä; sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajan aikaiset syntiset pitää kirotut oleman”.
Siis: ”Taivaassa ei ole lasta joka eläisi muutaman päivän, HUOM: eikä myöskään maanpäällä hengellisessä mielessä, sillä Jumalan kansan lapset eivät kuole, vaan jatkavat elämistä kuoltuaankin (Joh.11:25-26; Saar.12:7).
- Kuten tiedetään, että Jumalan lapset ovat kaikki saman ikäisiä. He eivät vanhene, koska se joka heissä on syntynyt, on uutta, vanhentamatonta: Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun. Se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole, uskotko sen? (Joh.11:25-26).
Tekstin mukaisesti armonajassa vielä kuollaan ruumiillisesti. Kuolema on ajallinen kirous, joka tosin uskovalle kääntyy siunaukseksi ja vastaavasti epäuskoiselle kiroukseksi.
27.03.2006 19:31
meitä ei oo kastettu sillä kasteella minkä Jeesus sai Johannekselta, vaan uudenliiton kasteella, jonka Jeesus asetti (Matt.2819-20), ja teki perustuksen sille kuolemallaan (Room.6:3).
Sekä lapsia, että aikuisia voidaan kastaa. Mitään ikärajoja ei ole, vaan koko perhekunta.
27.03.2006 06:00
Ei ilman uskoa, voi saada kastettakaan.
26.03.2006 22:35
sanoma on tarpeen tänäänkin. Raamattu, Luther ja luterilainen tunnustus opettaa, että pelastus on yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain tekoja. Sentähden vapaantahdon oppi kaikkine erimuotoineen hylätään ja kirotaan turmiollisena harhana.
"Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan, uskon kautta, ilman lain tekoja" (Room.3:28).
Niinkuin pyhä Paavali sanoo: "vaikka me tai enkeli taivaasta toisin julistaisi, hän kirottu olkoot"
26.03.2006 22:28
kirkkopostillat, eikä niissä niin lue kun kerrot,
Anna lähde, tai vaikene. Se tulisi olla rehti peli.
26.03.2006 22:05
oteta, vaan se annetaan, niinkuin uskokin annetaan. Kasteen liitto pysyy voimassa, ettemme tarvitse luopuneenakaan uudesti kastetta, vaan uudesti uskomista.
26.03.2006 21:59
Lueppas vähän vaikka Lutheria jaq samalla Raamattua:
Kastamattomana kuolleet
”Mitä meidän on sanottava kastamattomana kuolleista lapsistamme, jotka jo äidin kohdussa tai synnyttyään, eivät ehdi saamaan kastetta?”
Tähän on helppo antaa vastaus sekä ennen kahdeksan päivän ikää kuolleista juutalaisten lapsista, että meidän ennen kastetta kuolleista lapsistamme. He eivät näet tee syntiä ympärileikkauksen tai kasteen liittoa vastaan. Sillä lain mukaan heidät tuli ympärileikata vasta kahdeksantena päivänä, kuinka Jumala voisi silloin tuomita ne, jotka kuolivat ennen sitä. Sen tähden meidän tulee uskoa heidän pikku sielunsa heidän taivaallisen Isänsä käteen ja tahtoon, joka on armollinen, kuten tiedämme. Tähän kuuluu myös se mitä Paavali sanoo hienolla, lempeällä tavalla niistä, ”jotka eivät ole tehneet syntiä samalla tavalla kuin Aadam” (Room.5:14), ja Jaakobista ja Eesausta hän sanoo: ”ennen kuin he olivat tehneet hyvää tai pahaa” (Room.9:11).
Tosin pikkulapset tuovat mukanaan maailman synnynnäistä perua olevan synnin, jota me sanomme perisynniksi. Mutta on kuitenkin suuri asia, etteivät he vielä ole tehneet syntiä (ympärileikkausta tai kastetta koskevaa) lakia vastaan. Sillä koska Jumala luonnoltaan on laupias ja armollinen, hän ei tuomitse heitä kadotukseen sen vuoksi, että he ovat jääneet joko vanhassaliitossa vaille ympärileikkausta tai Uudessa liitossa vaille kastetta.
Lähde: Luther St. Luisin laitos I, 1040 – Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa, ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.
26.03.2006 21:56
Ei ole tehnyt itse syntiä ei. Lapset ovat syntyessään toki syntisiä (Ps.51:7), mutta Jeesuksessa Kristuksessa sovitettuja (Room.5:18; Mark.18:6). Kasteessa otetaan pieni lapsi uuteen liittoon (Matt.28:19-20) ja Jumalan nimelle. Kasteessa myös siunataan pieni lapsi:
"mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua."(2.Moos.20:24).
Kertomus Mooseksesta ja hänen vaimostaan Sipporasta, sekä heidän pojastaan (2.Moos.4:24-26) antaa puhuttelevan kuvan sakramentin hylkäämisestä. Jumala oli kutsunut Mooseksen Midianin maasta johdattamaan kansaansa Israelia Egyptin orjuudesta. Matkalla yöpaikassa tapahtui, että Herra hyökkäsi Mooseksen kimppuun ja tahtoi tappaa hänet. Silloin Sippora suoritti pojalleen ympärileikkauksen ja kosketti esinahalla Moosesta alhaalta sanoen: "Veriylkä ympärileikkauksen tähden". Tuomio ei kohdistunut lapseen, vaan sakramentin laiminlyöneeseen isään.
26.03.2006 21:37
seuraamasta muita kuin omia paimenia: "menkää sinne minkä oote minkä on luotettavilta miehiltä kuulleet". Etsikkoaikana kävin noissa karismaattisissa tilaisuuksissa, mutta ne eivät kantaneet. Löysin viimmein Jumalan valtakunnan ja halusin tehdä parannuksen nimeltä, vääristä hengellisyyksistä.
26.03.2006 21:11
ei kaikki ole ollut väärää Room. katollisuudessakaan. Luther poisti toki monia sen vääriä oppeja, mutta uudestikastajat ovat taas tuoneet paljon lisäyksiä, jota ei Raamatussa ole. Ennenmuuta Luther toi Raaamatullisen vanhurskauttamisopin, jonka uudestikastajat ovat hyljänneet nallinkalliolle.
Kiitos ei! teitä ei tule kuulla.
26.03.2006 15:58
Lutherin erinäisiä teoksi ja tiedän, ettei hän noin missään ole opettanut, vaan seuraavasti:
"kummien ja seurakunnan kaste saattaa lapset kasteelle, mutta kasteessa lapsella on oma uskonsa..."
Lutheri ei koskaan ole ollut pienten lasten kasteen kieltäjä. Näin olen lukenut ja näin on opetettu.
26.03.2006 15:45
hänen hengen heimolaisiaan ei saa Raamatun mukaan kuulla ensinkään, sillä totuutta se on heille niinkauan kun se pitää yhtä heidän järkensä kanssa. Tämä sana on varma ja sen takana on Raamattu, kuten täällä on monasti osoitettu.
26.03.2006 15:29
579 / 622