a.juzka

a.juzka profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 20v sitten
48 aloitusta · 4262 kommenttia
Olen onnellinen.
Annan aina paikkani eläkeläiselle, sairaalle tai vammaiselle. Siis koska minä ymmärrän, että jos on kysymys sairaasta tai vanhuksesta, etteivät he voi seistä ja odotella kauaakaan.

Heillä on ehkä jalat kipeät, selkä väsyy, väsyttää, puristaa sydämestä, hengitys ahdistaa, päivälevon aika, kiire lääkkeitä ottamaan, välipalanaika, kuivaa suuta lääkkeiden vuoksi, virtsan karkailua ym...

Siksi ymmärrän väistää, koska tiedän, että useimmatkaan sairaudet ja vammat eivät näy päällepäin ja että he eivät ehkä halua ongelmastaan minulle kertoa.

Kauppareissut ja virastoreissut ovat pitkiä ja raskaita jos on pientäkin remppaa ihmisellä. Kaupat isoja, välimatkat pitkiä, bussien odotusta, ja penkkejä missä voisi istahtaa ei ole oikein missään. Jos joku kiva penkki tai tuoli on jossain ovat ne yleensä varattuja ja siellä istuu henkilöitä jotka muuten vain kuluttavat aikaansa.

Minulla on aikaa maksaa kassalla ihan rauhassa ja voin antaa kiirellisemmän mennä ensin. Isoissa marketeissa varsinkin on hyvin pitkät välimatkat ja istuimia ei missään. Oma anoppinikin on hyvin väsynyt markettireissuilla ja istumaan pääseminen on tiukassa. Olen usein hänen kanssaan kauppareissuilla ja puuttuvista tuoleista ja penkeistä olen huomautellut, mutta niitä niihin myymälöihin ei tuoda. Pyörätuoli on häpeällinen käyttää, varsinkin sellaisen, joka ei sitä normaalisti käytä. Ja ulkokäyttöistä ruullaattoria ei voi viedä ahtaisiin kauppoihin sisälle.
1940-luvulta.