a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Tänä lauantaina olen ommellut Tuhkimo pukua. Olen menossa Hallowen naamiaisiin ensi lauantaina ja nyt täytyy saada puku valmiiksi. Aion olla Tuhkimo.
- Oon huipulla lämpöä, läheisyyttä, rakautta, romantiikkaa, rahaa ja maallista mammonaa enmmän kuin koskan nnen...
- ohooo, oletpas sinä reipas. Oikeen kolmas vkl peräkkäin. Keräätkös sinä joululahjarahoja? Vai mitä ajattelit niillä ylityörahoilla hummata?
- Voi kun tulvahti mieleeni ku tuollainen rulianssi pyöri minullakin vielä kahdeksan vuotta sitten. Tuli ihan ikävä pientä suloista ruskeaa villakoiraani...nyyh...
- Mustan pitsishaalin olin saanut valmiiksi neulottua ja sen olen laittanut pingottumaan änään. Synttärilahja työnantajalleni. Sitten värkkäsin hänelle itse tehtyn onnittelukortin. Kierrätyspaperista tehtyyn korttipohjaan leikkasin ovaalin muotoisen ympyrän Beethovenin Pathetique Sonata op.13 nuottipaperista pohjaksi. Siihen sitten neuloin pikkuruisen miniatyyrineuleen puisilla coctaitikuilla, samalla mustalla langalla ku pitsineule. Ne puiset coctailtikut jäivät siihen törröttämään ku neule on ikäänkuin keskeneräinen. Liimasin sit sen pikkuneuleen siihen niiden nuottien päälle.Tekstasin kortin sisälle Neuleen tarinan mustalla calligraphy kynällä. Lanka on Reilun Kaupan tuote ja ehkäisee köyhyyttä.
Välillä laitoin pyykkiä kuivumaan ja välillä tyhjensin robottipölyimurin pölykopan. Kiva askarrella ja tehdä jotain kivaa ku robotti ahkeroi samalla. Mitään sidukkaa tai muuta A- tuotetta en nauti kun huomenna ystäväni lapsi täyttää 16 ja menen synttäreille... - Koulun korkein päämäärä oli tappaa luovuus. Tavallisen kansan ei tule ajatella itsenäisesti ja tehdä omia oivalluksiaan. Kansa haluttiin pitää tottelevaisena ja ahkerana. Koulusta annettiin opetusta, että sinulla tulee olla ylempi auktoriteetti ja sinun tulee totella sitä ja noyrästi kunnioittaa. Nahoissani sain sitä luovuuden tappamista tuntea, niin kotona kuin koulussakin. Taiteellisuus ja luovuus oli kauhea paha asia. Mutta tottelevaista ja nöyrää ei minusta kuitenkaan tullut. Minua eivät saaneet nitistettyä, ei opettajat eikä vanhemmatkaan, vaikka kaikkensa yrittivät. Luovuutta kun ei voi tappaa.
Toivottavasti nykyisin olisi lapsilla koulussa helpompi olla. Tiedä häntä, ehkä se sama meno jatkuu. Tuntuu joskus että nykyisin sitä luovuutta yritetään oikein opettaa. Hienoissa ja kalliissa harrastuksissa kuljetetaan ja luullaan että sitäkautta lapsi oppii luovaksi. Harmi vaan, rahalla sitä ei todellakaan saa.
Itse olen aina halunnut toteuttaa itseäni ja luoda uutta valmiin tuotteen sijasta. Valmistan edelleen paljon vaatteita itselleni ja läheisilleni. Nykyisin se ei ole enää se halvempi vaihtoehto useinkaan, verrattuna orjatyövoimalla tehtyyn kääsään. Lapsena kotonani teimme vaatteet itse siksi kun niitä ei ollut. Asuin kaukana korvessa maalla yksitoista lapsisessa perheessä, joten kaikki tehtiin itse.
Olen aina kapinoinut auktoriteetteja vastaan ja kärsinyt siitä ongelmasta. Onneksi kuitenkin olen aina löytänyt itsenäistä työtä itselleni ja sellaista missä pääsen toteuttamaan ideoitani. Aina se luovuus ei todellakaan ole ollut se ihanteellinen asia...luovat kaudet ovat joskus ehkä olleet raskaita muille läheisille... - Kiitti kommenteista, matka on vasta keväällä, mut nyt on varattu ja jo jännittäää. Ehkä niitä nahkalaukkuja kannattaa katsella. Mausteta n huoli, tykkään suomalaisesta ruuasta.
- Mies jää kotimieheksi...mulle työjuttu toi Turkin reissu.
- hih hih hihh... ja niille kipeimmille sit soitetaan ruumisauto...
Mut kait ne yritää ensin puristaa siltä ne säästöt irti. Muuten ne rikkaudet menee lähisukulaisille. Ja ne kun se on ehtinyt jo niin säästäväiseksi opettaa, niin ne joutuisi taas takas johonki hyvään piiloon... - Niin, olen fyysisesti vajaakuntoinen ja siis koko ajan sairas, mutta mun vikoja ei voi parantaa ja en pysty raskaisiin töihin. Siksi teen osa-aikaista työtä, tällähetkellä kuus-kuus ja puoli per päivä tuntista työtä. En ole koskaan hakenut osa-aikaeläkettä, vaik se mulle kuuluisikin. Onneksi olen huomannut opiskella ja löytänyt sopivan kevyen työn ja ymmärtäväiset työnantajat...
Viime vuonna leikattiin yksi silmä ja ensi vuoden puolella menen toista korjaamaan, todella kalliiksi tulee, hyvä jos palkka riittää voi olla että säästöistä, niistä pahan päivän varoista, joudun ottamaan. Maksusitoumuksia ei tuu mistään päin.... - joo parempi se on potea kunnolla itsensä terveeksi kun mennä puolikuntoisena. Eikä sitä oikein itse osaa arvioida, lääkärit on sitä varten. Tänävuonna en ole ollut edes terveskeskuksessa joten terveyskeskusmaksukin voi tältävuodelta säästyä.
- Se avain on rannekkeessa ja kun se pukukaapin ovi on auki, tarkoittaa se ikäänkuin, että se on se on vapaa. Siis toinen voi omalla rannekkeellaan sen vallata siinä vaiheessa ku toinen on poistumassa, vaikka se ei olisi kokonaan tyhjä. kiireessä ja hämmennyksessä voi rahat avaimet ja kännykkä jäädä ansaan.
Täällä on talot Securitaksen valvonnassa. Joskus tulee vahingossa painettua esim. jotain väärää valokatkasiaa ja sit securitas soittaa. ne soittaa ensin ja pitää antaa nimensä ja salasana. perus juttuja täällä ne vartiointiliikkeiden palvelut. Joskus käy kerjäläisiä ovikelloa soittamassa vartiointiliikkeen merkistä huolimatta. Röyhkeitä ne on ja arvelevat ehkä, ettei ne aina ole päällä. - Jep niin oon käsittänyt. Ja nyt me rehelliset työläset joudutaan heidän takia kärsimään. En tiedä mitä tuollaiset työpaikat ovat, kuin se kunta, jotain isoja firmoja kait?
Mulla on työnantajat lääkäreitä, joten mulla ei ole huolta, työnantaja hoitaa jos tulee pipi. Terve olen ollut ja mitään yhden -viiden päivän lomia en ole tarvinnut, vaan sit enemmän kerralla. - Olen minäkin hankkinut sellaisen rosvohälyyttimen joka roikkuu taskun vetoketjussa kiinni. Kyllä siitä ujellus kuuluu jos sen nykäisee auki. Asun senverta isossa kaupungissa ja kuljen iltaisin yhdeksän jälkeen ulkona.
Yhden kerran uimahallissa yksi kerjäläisnainen löi elektronisella lukolla olevan kaappini kiinni omalla avaimellaan kun olin pukemassa. Hän yritti tehdä jonkun hämäyksen ja hämmennyksen. Olin pukenut jo ja hän oli vahtinut tilannetta, jos mun laukku rahapusseineen olisi ollut viimeisenä, niin se kaappi ei olisi enää auennut mun elektronisella avaimella, ja sillä naisella olisi ollut tilaisuus korjata lompsa itselleen. se oli ansa. Ovela temppu, mutta ei onnistunut. Mutta minä en hämmentynyt. Vaan jotenkin vaiston varaisesti ehdin lompakkoni ottaa.
Tapahtuneesta opin kuitenkin sen, että hankin henkilökohtaisen hälyyttimen. Jos siitä olisi apua ryöstöyrityksessä.. - Meitä raihnasia ikääntyviä työläisiä on niin paljon liikaa, ja siksi ne yrittää tappaa meidät työllä.
No ihan oikeesti, en kyllä tiedä noita sairasloma käytäntöjä, kun itse olen ollut sairaslomalla olen ollut sairaalassa leikkauksissa ja se saikku on annettu sieltä. pyysin vielä et jos sais vaan kaksi viikkoa, niin väkisin tukittii kuukausi. Sama silmäleikkauksen jälkeen, yritin sanoa et jos pelkkä viikko riittäisi, tungettiin väkisin useita viikkoja. Ja työnantaja kyllä sanoi ettei hänelle maksa enenpää ku viikon palkan verran vaik olisin kaksi kuukautta. Itsehän me ne sairaspäivärahat maksetaan...mulla ainaskin lukee tilinauhassa jotain että, sairasvakuutuksen päivärahamaksu 0,82% sisältyy ennakonpidätysprosenttiin...
Ja noista 130 00 lintsaavasta arvelen että jos ne on sellaisia jotka saa itse kirjoittaa itselleen saikkua. En ole varma mut luulen et kaupungin virassa olevat vissiin saa itse kirjoittaa saikkua itselleen kolme päivää....ehkä olen väärässä. - Kuvani on virtuaalimeikattu ja manipuloitu. Ihan kuin meidän Saulinkin kuva. Kuvankäsittelyohjelmalla olen rypyt suoristanut ja tehnyt virtuaalisen kauneusleikkauksen. Minä 56v olen itse kyllä kuvassa, mutta en ihan omalla naamallani...
Kaikki me ollaan erilaisia, toiset tykkää toisenlaisesta työstä ja toiset toisenlaisesta. Mä olen tyytyväinen omaan valintaani. Olen fyysisesti vajaakuntoinen mutta, hyvin jaksan toistaiseksi. - Hienoa jos ei pidä lapsista niin ymmärtää pysyä niistä erossa. Joskus olen tavannut opettajan joka oli selvästi väärällä alalla, ja se on surullista.
Itse pidän lapsista ja lasten asioista huolehtiminen on elämäntehtäväni. - Ihana puku. Musta ja vihreä sopivat hienosti yhteen.
- Hyvä kun muistutit, kesävaatteet ja kesäkengät joutais jo lajitella talvisäilöön.
- Kivat juhlat sulla tiedossa. Millainen puku sulla sinne?