Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Oon huipulla lämpöä, läheisyyttä, rakautta, romantiikkaa, rahaa ja maallista mammonaa enmmän kuin koskan nnen...
  2. Koulun korkein päämäärä oli tappaa luovuus. Tavallisen kansan ei tule ajatella itsenäisesti ja tehdä omia oivalluksiaan. Kansa haluttiin pitää tottelevaisena ja ahkerana. Koulusta annettiin opetusta, että sinulla tulee olla ylempi auktoriteetti ja sinun tulee totella sitä ja noyrästi kunnioittaa. Nahoissani sain sitä luovuuden tappamista tuntea, niin kotona kuin koulussakin. Taiteellisuus ja luovuus oli kauhea paha asia. Mutta tottelevaista ja nöyrää ei minusta kuitenkaan tullut. Minua eivät saaneet nitistettyä, ei opettajat eikä vanhemmatkaan, vaikka kaikkensa yrittivät. Luovuutta kun ei voi tappaa.

Toivottavasti nykyisin olisi lapsilla koulussa helpompi olla. Tiedä häntä, ehkä se sama meno jatkuu. Tuntuu joskus että nykyisin sitä luovuutta yritetään oikein opettaa. Hienoissa ja kalliissa harrastuksissa kuljetetaan ja luullaan että sitäkautta lapsi oppii luovaksi. Harmi vaan, rahalla sitä ei todellakaan saa.

Itse olen aina halunnut toteuttaa itseäni ja luoda uutta valmiin tuotteen sijasta. Valmistan edelleen paljon vaatteita itselleni ja läheisilleni. Nykyisin se ei ole enää se halvempi vaihtoehto useinkaan, verrattuna orjatyövoimalla tehtyyn kääsään. Lapsena kotonani teimme vaatteet itse siksi kun niitä ei ollut. Asuin kaukana korvessa maalla yksitoista lapsisessa perheessä, joten kaikki tehtiin itse.

Olen aina kapinoinut auktoriteetteja vastaan ja kärsinyt siitä ongelmasta. Onneksi kuitenkin olen aina löytänyt itsenäistä työtä itselleni ja sellaista missä pääsen toteuttamaan ideoitani. Aina se luovuus ei todellakaan ole ollut se ihanteellinen asia...luovat kaudet ovat joskus ehkä olleet raskaita muille läheisille...
  3. Hyvä kun muistutit, kesävaatteet ja kesäkengät joutais jo lajitella talvisäilöön.