Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Mä teen kuusi ja puoli per päivä. En ole työllistetty vaan normaali toistaiseksi työsopimus. Olen käsittänyt että kuusi ja puoli lasketaan jotenkin kokopäiväiseksi työnantajan maksuissa, en tiedä kun en ole työnantaja. Ainakin niissä työllistämistöissä ja kun vajaakuntoisesta työnantaja saa jotain etuja, vaaditaan, tai ainakin muutama vuos sitten vaadittiin, justsa toi kuusi ja puoli.

Tää työaika on sopinut kaikille, mulle ja molemmille työnantajilleni. Laskennallisesti toki tulee pitempiä päiviä ja pe lyhyempi, mutta viikkotunnit olemme sopineet täsmäämään. Joskus, aika harvoin, tulee ylitöitä ja ne on taas erillisellä korvauksella.

Samoin meilläpäin kaupanalalla teettävät vallan vajaita tunteja. Mahtaakohan sitä matalapalkkatukea enää olla? Se oli aikaisemmin jouku sellainen ikään sidottu juttu ja siihen piti olla vähintään yli kuusituntia työtä ja palkka ole märitelty, joku ehkä kakstonnia alle. Kannattaa katsoa Kelan ja Työkkärin sivuilta ja kysellä, sit sitä voi itse ehdottaa työnantajalle.