Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Sydämen vajaatoiminnasta isänikin kärsi. Alle viiskymppisenä tuli infarktit, ei edes ohitusleikkausta voitu tehdä. Ja vaikka sotaveteraani oli, mitään avustusta hän ei koskaan saanut lääke ja sairaalalaskuihin. Käteen oli haavoittunut sodassa, mutta sydäntautia ei luokitella sodasta johtuneeksi. Yliopistollisessa sairaalassa hoidettiin kuukausikaupalla usein, vuosia yhteensä, ja kaikki maksut hoidettiin itse. Euroakaan en anna sotaveteraanikeräykseen.

Alkoholia ja tupakkaa minun isäni ei käyttänyt lainkaan ja ainoa vika luonteessa oli, että pakkasi vaatimaan paljon, niin muilta kuin myös itseltään.

Aika jännä, että hyvin harvat enää muistavat sodan jälkeisiä sokeita ja raajansa menettäneitä kerjäläisiä. Itse muistan kuin eilisen päivän miten ne kerjäläiset syöksyivät Helsingin rautatieaseman kahvilassa syömään ruokani tähteitä. Viineri oli niin iso, että en jaksanut syödä kaikkea ja ennenkuin kerkesin kääntyä lähtemään, nappasi vammainen kerjäläinen sen lautaseltani.