Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
isopurje
isopurje
isopurje
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
100
Kommenttia
8603
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja ulkopolitiikkaa hoitaa Suomessa Tasavallan presidentti ja hallitus.
Eipäs mennä sorkkimaan asioita kun Tarja, joka on toiminut SETA:ssa tietää asian ja ulkopolitiikan paremmin kuin me maan matoset, meillä ei ole kompetenssia.
30.03.2006 12:00
hierojaa, en mitään muuta. Piste.
30.03.2006 11:45
mutta kun tuo tuntimäärä on koulussa rajallinen joskin tuntikehysjärjestelmä antaa jonkin verran joustoa.
miksi sitten taide ei voi toimia talkoohengessä kuten aikoinaan nuoriso rakensi urheilukenttiä, kirjallisuuspiirejä ja näyttämötaidetta.
Nyt pitää kaikki saada yhteiskunnan puolesta valmiina.
Voitto on voittoa ja sitä voidaan käyttää tulevaisuudessa esitysten kehittämiseen, ei se tarkoita sitä, että kaikki pannaan heti sileäksi.
30.03.2006 11:42
oli unohtua se. Direktiivin mukaiseti.
1. s-koko
2. L
3. XL
4. XXXL
5. voi hitto
EU:n tai jonkin muun määritelmän mukaan mutta saa olla varovainen ettei riko kartellilakeja.
Lisäksi puolipäiväraha ja km-kunstnnusket.
30.03.2006 11:33
nykyisiä pop-musiikkivideoita jossa kolmessa minuutissa koko maailma.
Ei opettaja pysty tähän, vetämään täälläisen show:n ja sitten taas uusi.
Kouluun tullaan oppimaan ja tuossa mukavuudessa on vähän niin tai näin juttua.
Kyllä esim. matematiikka voidaan opettaa käytännön läheisesti ja mukavasti vaikka menemällä ulos geometrian tunnilla ja konkterisoida pinta-aloja ym.
Miksi tuo hyvä kaupallisuus on taiteessa kirosana?
30.03.2006 11:25
koulusta puuttu "tärkein" aine, nimitän sitä "elämän opiksi" koska sehän taitaa olle meille ihmisille se vaikein pointti.
Tuntemukset taiteet ovat kuuluneet ihmismieleen jo historian alkuajoista lähtien kuten luolamaalaukset ja kivipatsaat-ilman opetusta-miksi?
30.03.2006 11:13
ihminen on itseoppinut, muut ovat opetettuja.
Kyllä nuori ihmenen voi vallan hyvin harrastaa liikuntaa vapaa-aikoinaan kuten monet sen tekevätkin.
Samoin on kuvaamataidon, tanssin ja musiikin.
On kansalaisopistoja ym. kursseja.
Mutta sitä en oiken sulata kun "taiteilija" luo kummallisia performansseja ja installaatioita ja kas hän huudahtaa: suurta taidetta tarvitsen apurahaa.
Kun musiikki, tanssi ja paikallinen kulttuuri yhdistyy sopivasti löytyy myös kaupallinen keitos kuten Riverdance sen hyvin osoittaa.
Vanha hokema opetusmaailmassa on: se tekee joka osaa, joka ei osaa hän opettaa, joka ei osaa opettaa hän johtaa ja kun ei osaan johtaa hän laatii koulutus/opetussuunnitelmia.
Opetushallinnon ylimmistä paikoista aika suuri osuus on naisilla, siis mitkä ovat opetuksen kontekstit?
Pyydän, älä kysy montako % OPM:n hallinosta on naisia, en tiedä, ystävällisesti.
30.03.2006 10:40
ei ole eroa ALV:n suhteen (enää) jos on kyseessä Oy tai toiminimi.
Jotenkin muistan, että jos vuotuinen liikevaihto on alle 8000 €, ei ALV:ia tarvitse maksaa.
30.03.2006 10:20
ammattioppilaaaitokset ovat nykyisin kolmivuotisia ja sen jälkeen usea mies menee vielä inttiin.
Eikä se nuoren työntekijän palkka niin kovian häävi ole.
29.03.2006 22:38
sen oikeuden mukaisena, jos yksinyrittäjältä ei perittäisi ALV-maksuja esim johonkin 30-40 th:n alittavasta liikevaihdista.
Kampaaja ja parturit maksavat ALV:n mutta hieroja ei koska se on luokiteltu hoitohyöksi.
29.03.2006 22:32
maailma ei ole paratiisi.
29.03.2006 22:22
se kuuluisa "lentävä spagettihirviö" jota eräs jenkki käyttää puheissaan ja kirjotuksissaan?
29.03.2006 21:53
Olen joskus kuullut selitettävän, että sianlihan syönti kiellettiin johtuen seuraavista ja ymmärrettävistä seikoista:
- ekologia, sika on tonkijaeläin ja söi puiden ja pansaiden juuret jolloin eroosio kiihtyi.
- sika kantoi lihassaan trikiin loisia. (terveydelliset aspektit).
Mm. näistä seikoista johtuen lihan käyttö kiellettiin.
Syitä voi olla myös muita mutta valistus oli helpompi tehdä uskonnon kautta, joka oli samalla myös valistuskanava.
Vastaavia esimerkkejä löytyy myös kristinuskosta.
Kiitos jos vastaat.
29.03.2006 21:50
mutta hämärä muistikuva??????
brittien Rautarouvan (median nimitys) puoliso Dennis olisi kirjoittanut????
Täytyypä penkoa nettiä.
29.03.2006 21:15
kun loi Aatamin ensin.
Sai olla hetken aikaa rauhassa ja miettiä.
Sen jälkeen luotiin Eeva ja alkoi keskustelu tasa-arvosta:D
29.03.2006 20:07
Tuo ALV se on aina se pahuksen 22%.
Ei auta vastaan pullikoiminen. kun aloitetaan yritystoiminta, menee pitkähkö ajanjakso kun kassavirrat ja asiakkaa tulevat "kotiin".
Varsinkin yksinyrittäjälle se on aika paukku.
Verotoimisto aikoinaan sanoi lakoonisesti, "lisää vain hintaa".
Helppo ohje mutta jos olisi ollut mahdollista niin olisinhan kertonut hinnat vaikka piillä, mutta ei mene läpi.
Jäävät nuo asikkaat tulematta ja kilpailu oli kovaa ja ei niitä ALV-poistoja niin vaan tullut.
Ja ostaa vaikka aluksi 30 000€:n auto, totta poistoja mutta se on myös "tienattava".
29.03.2006 19:53
saataisiin parhaiten aikaan kun Suomessa otettaisiin käyttöön Hyde Park-malli Lontoosta.
Torille puhujapömpeli, jossa niin naiset kuin miehetkin puhuisivat sydämenkyllyydestä, vaikka feminismistä.
Paikalla on oltava Tanen ja JSN:n edustajat, jotka toimisivat kuin potkupallotuomarit.
Keltainen kortti kahdesti- henkilö kylmään suihkuun.
Punainen kortti- jalkapuuhun tunniksi, mutta syyllisen syljeskely on kiellettävä.
29.03.2006 19:05
on Leinon runous, jotka Vesku Loiri toi esiin vuosikausia sitten.
En ole valitettavasti L. Onervaa lukenut mutta niin on jäänyt lukematta monet Finlandia palkitut "marginaalikirjat"
29.03.2006 18:55
maksoi tuon 120 € mutta laskuttiko hän myös aineista:)
29.03.2006 18:36
on onneksi tulossa eteläiseen Suomeen
Se on hyvä asia kulttuurin kannalta.
Mutta mikä tärkempää on se, että myös pissittelyn suhteen tapahtuu orastavaa tasa-arvoa.
Silloin miehet etunenässä näyttävät mallia neitokaisille, että näin meillä menetellään.
29.03.2006 18:27
414 / 431