Täällä on joissakin keskusteluissa esiintynyt mielipiteitä, että matalapalkkaisen naisen olisi muka "pakko" mennä naimisiin tai alkaa elää miehen kanssa, koska ei muuten millään pärjää taloudellisesti.
Kyllä parisuhteeseen mennään yleensä aivan muista kuin taloudellisista syistä: rakastutaan, halutaan elää yhdessä ja saada ehkä lapsia, perustetaan perhe. Vain toista hyväkseen käyttävät siivelläeläjät hakeutuvat suhteisiin rahan takia.
Parisuhteesta ja rahasta
45
1639
Vastaukset
- avoliitto
"Vain toista hyväkseen käyttävät siivelläeläjät hakeutuvat suhteisiin rahan takia."
Vieläpä avioliittoon, sillä avoliitto ei suo samanlaista rahastamisen meininkiä kuin avioliitto elatusvastuineen plus tasinkoineen!
Naisten suosiossa on aina ollut avioliitto, lieneekö peräti mainitusta syystä?- Sanelma
avioehtoa, mikäli on merkittävästi varakkaampi toista osapuolta.
Naiset kenties suosivat avioliittoa kahdesta syystä; vanhastaan vain avioliitto takaa turvan liitosta syntyville pennuille. Nykyisin laki on muuttunut, monet silti katsovat avioliiton paremmaksi lasten tehdessä tuloaan.
Ja se tärkein syy - oletkos nähnyt kevään uusia morsiuspukumalleja :D - Supi S.
Sanelma kirjoitti:
avioehtoa, mikäli on merkittävästi varakkaampi toista osapuolta.
Naiset kenties suosivat avioliittoa kahdesta syystä; vanhastaan vain avioliitto takaa turvan liitosta syntyville pennuille. Nykyisin laki on muuttunut, monet silti katsovat avioliiton paremmaksi lasten tehdessä tuloaan.
Ja se tärkein syy - oletkos nähnyt kevään uusia morsiuspukumalleja :DKomeat häät on tietysti yksi syy mennä naimisiin - ja ilman häitä jäisivät ne polttaritkin pitämättä...
- jorojukka-kukka
Mistäs toiminnasta sellainen on peräisin???
- jorojukka-kukka
Sanelma kirjoitti:
avioehtoa, mikäli on merkittävästi varakkaampi toista osapuolta.
Naiset kenties suosivat avioliittoa kahdesta syystä; vanhastaan vain avioliitto takaa turvan liitosta syntyville pennuille. Nykyisin laki on muuttunut, monet silti katsovat avioliiton paremmaksi lasten tehdessä tuloaan.
Ja se tärkein syy - oletkos nähnyt kevään uusia morsiuspukumalleja :DToisaalta vain pöljä nainen valitsee puolisokseen tyhjätaskun! Näin ainakin minua opetettiin koko kylän voimalla lapsena.
- Supi S.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Toisaalta vain pöljä nainen valitsee puolisokseen tyhjätaskun! Näin ainakin minua opetettiin koko kylän voimalla lapsena.
Eräs tapa järjestää raha-asiat avioliitossa tai muunlaisessa yhteiselossa on se, että kummallakin on omat tilit ja rahat, joihin toinen ei lainkaan kajoa. Ja kuten Sanelma kirjoitti, avioehto kannattaa tehdä aina, jos toinen on selvästi varakkaampi kuin toinen. Tällöin hyväksikäytön mahdollisuus jää minimaaliseksi.
- avoliitto
jorojukka-kukka kirjoitti:
Mistäs toiminnasta sellainen on peräisin???
http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvastuu.html
- jorojukka-kukka
avoliitto kirjoitti:
http://www.laki24.fi/pepe-puolisovaratelatus-elatusvastuu.html
Elatusvastuun voi siis sopia puolisoiden kesken erikseen.(?) Itseasiassa en koskaan ole kuullut, että eron tapahtuessa puoliso elättää entistä puolisoaan. Kuulostaa joltain ihmejäänteeltä menneiltä vuosisadoilta. :)
- jorojukka-kukka
Supi S. kirjoitti:
Eräs tapa järjestää raha-asiat avioliitossa tai muunlaisessa yhteiselossa on se, että kummallakin on omat tilit ja rahat, joihin toinen ei lainkaan kajoa. Ja kuten Sanelma kirjoitti, avioehto kannattaa tehdä aina, jos toinen on selvästi varakkaampi kuin toinen. Tällöin hyväksikäytön mahdollisuus jää minimaaliseksi.
Tähän "omat tilit ja omat rahat" törmäsin parissakin eri nuoruussuhteessani. Käytännössä se tarkoitti sitä, että kumppani käytti kokonaan omat rahansa ja siinä sivussa myös minun rahani.
Mutta noista suhteista on jo todella paljon aikaa, eikä nykyisen puolisoni kanssa ole koskaan ollut rahasta muuta kiistaa kuin, että hän on paljon tuhlaavaisempi kuin minä. No omiaanhan tuhlaa ja jäähän siitä vielä minullekin kosolti. En voi valittaa. - Supi S.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Tähän "omat tilit ja omat rahat" törmäsin parissakin eri nuoruussuhteessani. Käytännössä se tarkoitti sitä, että kumppani käytti kokonaan omat rahansa ja siinä sivussa myös minun rahani.
Mutta noista suhteista on jo todella paljon aikaa, eikä nykyisen puolisoni kanssa ole koskaan ollut rahasta muuta kiistaa kuin, että hän on paljon tuhlaavaisempi kuin minä. No omiaanhan tuhlaa ja jäähän siitä vielä minullekin kosolti. En voi valittaa.Kuinka sinä, oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon järkkymätön puolustaja, syntymästäsi saakka feministi, nuorena annoit jopa toistuvasti höynäyttää itseäsi tuolla tavoin?
- jorojukka-kukka
Supi S. kirjoitti:
Kuinka sinä, oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon järkkymätön puolustaja, syntymästäsi saakka feministi, nuorena annoit jopa toistuvasti höynäyttää itseäsi tuolla tavoin?
Aivan pelkästään kiltteyttäni. Sitä vastaan taistelu minussa itsessäni jatkuu edelleen... :)
- avoliitto
jorojukka-kukka kirjoitti:
Tähän "omat tilit ja omat rahat" törmäsin parissakin eri nuoruussuhteessani. Käytännössä se tarkoitti sitä, että kumppani käytti kokonaan omat rahansa ja siinä sivussa myös minun rahani.
Mutta noista suhteista on jo todella paljon aikaa, eikä nykyisen puolisoni kanssa ole koskaan ollut rahasta muuta kiistaa kuin, että hän on paljon tuhlaavaisempi kuin minä. No omiaanhan tuhlaa ja jäähän siitä vielä minullekin kosolti. En voi valittaa.jokaisella on oikeus omiin rahoihinsa. Jokainen maksaa omat velkansa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Avioliittolakikin tuo vasta sitten yhteiset tilit, kun aletaan eroamaan. Siihen asti vallitsee erillisyysperiaate, kuitenkin tietyin ehdoin. Avoliitossa tätä ei ole. - Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Toisaalta vain pöljä nainen valitsee puolisokseen tyhjätaskun! Näin ainakin minua opetettiin koko kylän voimalla lapsena.
tuon kyllä pystyi hyvin lukemaan siitä aikaisemmasta lausunnostasikin :)
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Elatusvastuun voi siis sopia puolisoiden kesken erikseen.(?) Itseasiassa en koskaan ole kuullut, että eron tapahtuessa puoliso elättää entistä puolisoaan. Kuulostaa joltain ihmejäänteeltä menneiltä vuosisadoilta. :)
Elatusvelvollisuus on laadittu turvaamaan kotiäitien tulevaisuus. Jos nainen on ollut koko ikänsä kotona ja mies lähtee, niin eihän naisella ole edes kunnon eläketurvaa vanhuuden varaksi.
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
tuon kyllä pystyi hyvin lukemaan siitä aikaisemmasta lausunnostasikin :)
Niin aikaisin jo!
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
Elatusvelvollisuus on laadittu turvaamaan kotiäitien tulevaisuus. Jos nainen on ollut koko ikänsä kotona ja mies lähtee, niin eihän naisella ole edes kunnon eläketurvaa vanhuuden varaksi.
Mutta eikö tuo tarkoita jotakin leskeneläkettä?
- Nimetön
jorojukka-kukka kirjoitti:
Mutta eikö tuo tarkoita jotakin leskeneläkettä?
ei tarkoita
- jorojukka-kukka
Nimetön kirjoitti:
ei tarkoita
En koskaan ole kuullut mistään elättämisvastuusta eron jälkeen.
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Mutta eikö tuo tarkoita jotakin leskeneläkettä?
Minä luin oikeustiedettä vain sivuaineenani, mutta sen verran jäi korvien väliin, että lain tarkoitus on turvata kotirouvan asema erotilanteessa. Siis onhan se aika tylyä, jos vaimo on ollut koko ikänsä lasten kanssa kotona ja erotilanteessa hän putoaa täysin tyhjän päälle ilman ammattia ja duunia.
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
En koskaan ole kuullut mistään elättämisvastuusta eron jälkeen.
Mistäs sinä siitä tietäisit vaikka kaiken tiedätkin?
tämä ei ole mikään suomalainen keksintö. Eräs brittiläinen kollegani kertoi, että hänen vaimonsa lähti toisen miehen matkaan ja hän joutuu maksamaan eksälleen 2.000 ekeä joka kuukausi. Loppuikänsä! - Sanelma
jorojukka-kukka kirjoitti:
En koskaan ole kuullut mistään elättämisvastuusta eron jälkeen.
Suomessa tapa on hyvin harvinainen, ja silloinkin yleensä kestää vain parisen vuotta, jossa ajassa kotirouvan odotetaan järjestävän elämänsä siihen malliin, että kykenee elättämään itsensä.
- Kurre_Orava
Sanelma kirjoitti:
avioehtoa, mikäli on merkittävästi varakkaampi toista osapuolta.
Naiset kenties suosivat avioliittoa kahdesta syystä; vanhastaan vain avioliitto takaa turvan liitosta syntyville pennuille. Nykyisin laki on muuttunut, monet silti katsovat avioliiton paremmaksi lasten tehdessä tuloaan.
Ja se tärkein syy - oletkos nähnyt kevään uusia morsiuspukumalleja :DAvioehto on molempia osapuolia suojeleva keksintö. Sillä tavallaan taataan se, että toinen ei voi rahastaa toista. Minusta aivan itsestään selvä asia.
Jos toinen ei suostu avioehtoon hänen motiiveitaan on syytä epäillä.
- jorojukka-kukka
Monta kertaa käy niin, ettei nainen eroa miehestään juuri taloudellisista syistä. Valitettavasti näin on. Olen tähän törmännyt pitkän elämäni aikana todella monta kertaa ja se tekee minut surulliseksi sekä saat***nan vihaiseksi. :(
- Antsux
tullut selväksi! Ja se saatanallinen viha on tehnyt sinusta feministin, niinhän?
- jorojukka-kukka
Antsux kirjoitti:
tullut selväksi! Ja se saatanallinen viha on tehnyt sinusta feministin, niinhän?
Olen syntymäfeministi.
Ja vihani on lyhytkestoista laadultaan ja esiintyy vain tapauskohtaisesti. Eli ole vaan ihan rauhassa. - Supi S.
Se että joku laskelmoi, kannattaako erota miehestään vai ei, ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että valinnan vapaudesta on tässäkin kysymys. Jokainen aikuinen ihminen voi itse päättää, elääkö liitossa vai yksin.
Mies ansaitsee paremmin kuin nainen - miehen syy?
Nainen ei eroa parempipalkkaisesta miehestään - miehen syy?
- Jack
Heh, sellaista sammakkoa en ole aikoihin täällä nähnyt. Yritin etsiä sitä tänään, mutta valitettavasti en enää löytänyt. Ei ihan heti uskoisi feministin lausumaksi, tai no kun ottaa huomioon lausujan, niin ei se tietenkään mikään mahdottomuus ole :)
- jorojukka-kukka
Puolisoni on täysin tasa-arvon kannattaja ja on tiedostanut naisen aseman heikkouden. Yksi päivä ihmettelin hänelle, että miten ihmeessä pienipalkkaiset naiset saavat asuntolainaa, koska asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat niin päätä huomaavat ja pankit vaativat asumiskustannusten jäävän nettotuloista 1/3 tasolle. Tähän puolisoni sanoi silmät kirkkaana, että no joo, mutta nyt puhut yksinäisistä naisista. Naisethan yleensä ottavat lainaa puolisonsa kanssa. Eli tällainen käsitys nykypäivästä on jopa omalla tasa-arvoisella puolisollani, eikä hän pitänyt sitä niin kummallisenakaan. Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON.
Eli oma mielipiteeni nyt kaikkien nähtäviksi, että olen todella sitä mieltä, että jokaisen ihmisen palkka on riitettävä myös kohtuullisen kokoisen asunnon ostoon sp riippumatta. NAISET EIVÄT SAA OLLA TALOUDELLISESTI RIIPPUVAISIA MIEHISTÄ. - Ripa
jorojukka-kukka kirjoitti:
Puolisoni on täysin tasa-arvon kannattaja ja on tiedostanut naisen aseman heikkouden. Yksi päivä ihmettelin hänelle, että miten ihmeessä pienipalkkaiset naiset saavat asuntolainaa, koska asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat niin päätä huomaavat ja pankit vaativat asumiskustannusten jäävän nettotuloista 1/3 tasolle. Tähän puolisoni sanoi silmät kirkkaana, että no joo, mutta nyt puhut yksinäisistä naisista. Naisethan yleensä ottavat lainaa puolisonsa kanssa. Eli tällainen käsitys nykypäivästä on jopa omalla tasa-arvoisella puolisollani, eikä hän pitänyt sitä niin kummallisenakaan. Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON.
Eli oma mielipiteeni nyt kaikkien nähtäviksi, että olen todella sitä mieltä, että jokaisen ihmisen palkka on riitettävä myös kohtuullisen kokoisen asunnon ostoon sp riippumatta. NAISET EIVÄT SAA OLLA TALOUDELLISESTI RIIPPUVAISIA MIEHISTÄ....minä olen kuvitellut, että en voi saada merinäköalalukaalia Kaivopuistosta, koska asumismenoni tulisivat olemaan 'hieman' yli 1/3 tuloistani (tai pikemminkin varmaan tuloni tulisivat olemaan hieman alle 1/3 asumismenoistani). Nyt sait silmäni avautumaan sille tosiasialle, että patriarkaalinen yhteiskunta noin julmalla tavalla kyykyttää paitsi naisia niin myös meitä ei-ihan-yhteiskunnan-ylimillä oksilla keikkuvia. Siis polkee minunkin oikeuksiani ostaa asunto sieltä mistä haluaisin! Ei kun barrikadeille!
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Puolisoni on täysin tasa-arvon kannattaja ja on tiedostanut naisen aseman heikkouden. Yksi päivä ihmettelin hänelle, että miten ihmeessä pienipalkkaiset naiset saavat asuntolainaa, koska asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat niin päätä huomaavat ja pankit vaativat asumiskustannusten jäävän nettotuloista 1/3 tasolle. Tähän puolisoni sanoi silmät kirkkaana, että no joo, mutta nyt puhut yksinäisistä naisista. Naisethan yleensä ottavat lainaa puolisonsa kanssa. Eli tällainen käsitys nykypäivästä on jopa omalla tasa-arvoisella puolisollani, eikä hän pitänyt sitä niin kummallisenakaan. Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON.
Eli oma mielipiteeni nyt kaikkien nähtäviksi, että olen todella sitä mieltä, että jokaisen ihmisen palkka on riitettävä myös kohtuullisen kokoisen asunnon ostoon sp riippumatta. NAISET EIVÄT SAA OLLA TALOUDELLISESTI RIIPPUVAISIA MIEHISTÄ.Laitetaan setelipaino kolmivuorotyöhän ja tehostetaan seteleiden painamista. Sitten riittä rahaa kaikille, eikös? Tai siis sen on pakko riittää, vai mitä. toinen vaihtoehto voisi olla se, että pakotetaan kaikki myymään asuntonsa Stadin keskustassa 500 ekeä/neliö. Mitäs sanot? Saatiin tämäkin ongelma kerralla hoitaan :)
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Puolisoni on täysin tasa-arvon kannattaja ja on tiedostanut naisen aseman heikkouden. Yksi päivä ihmettelin hänelle, että miten ihmeessä pienipalkkaiset naiset saavat asuntolainaa, koska asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat niin päätä huomaavat ja pankit vaativat asumiskustannusten jäävän nettotuloista 1/3 tasolle. Tähän puolisoni sanoi silmät kirkkaana, että no joo, mutta nyt puhut yksinäisistä naisista. Naisethan yleensä ottavat lainaa puolisonsa kanssa. Eli tällainen käsitys nykypäivästä on jopa omalla tasa-arvoisella puolisollani, eikä hän pitänyt sitä niin kummallisenakaan. Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON.
Eli oma mielipiteeni nyt kaikkien nähtäviksi, että olen todella sitä mieltä, että jokaisen ihmisen palkka on riitettävä myös kohtuullisen kokoisen asunnon ostoon sp riippumatta. NAISET EIVÄT SAA OLLA TALOUDELLISESTI RIIPPUVAISIA MIEHISTÄ.Eihän naiset ole taloudellisesti riippuvaisia miehestä, miten he muka olisivat? he ovat täysin riippumattomia, jos tyytyvät alempaan elintasoon. Vai oletko "tasa-arvonaisena" sitä mieltä, että jos on naimisissa, naisella on kaksi kertaa enemmän rahaa :)
- naurukuolio
jorojukka-kukka kirjoitti:
Puolisoni on täysin tasa-arvon kannattaja ja on tiedostanut naisen aseman heikkouden. Yksi päivä ihmettelin hänelle, että miten ihmeessä pienipalkkaiset naiset saavat asuntolainaa, koska asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat niin päätä huomaavat ja pankit vaativat asumiskustannusten jäävän nettotuloista 1/3 tasolle. Tähän puolisoni sanoi silmät kirkkaana, että no joo, mutta nyt puhut yksinäisistä naisista. Naisethan yleensä ottavat lainaa puolisonsa kanssa. Eli tällainen käsitys nykypäivästä on jopa omalla tasa-arvoisella puolisollani, eikä hän pitänyt sitä niin kummallisenakaan. Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON.
Eli oma mielipiteeni nyt kaikkien nähtäviksi, että olen todella sitä mieltä, että jokaisen ihmisen palkka on riitettävä myös kohtuullisen kokoisen asunnon ostoon sp riippumatta. NAISET EIVÄT SAA OLLA TALOUDELLISESTI RIIPPUVAISIA MIEHISTÄ."Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON. "
Ihan vaan tiedoksi sinulle ettei myöskään persaukisella miehellä ole oikeutta ostaa asuntoa.
mutta sehän nyt ei tietysti ole mikään ongelma
ps. meitä on on täällä iso kööri jotka kuorossa nauraa näille sun ihanan naisellisille tokaisuillesi. IHANAA HUUMORIA ;-) - tehkö
naurukuolio kirjoitti:
"Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON. "
Ihan vaan tiedoksi sinulle ettei myöskään persaukisella miehellä ole oikeutta ostaa asuntoa.
mutta sehän nyt ei tietysti ole mikään ongelma
ps. meitä on on täällä iso kööri jotka kuorossa nauraa näille sun ihanan naisellisille tokaisuillesi. IHANAA HUUMORIA ;-)naisellisuudesta pilkkaa. Typeryys tuossa mittakaavassa ei ole mitenkään naisellista.
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
Laitetaan setelipaino kolmivuorotyöhän ja tehostetaan seteleiden painamista. Sitten riittä rahaa kaikille, eikös? Tai siis sen on pakko riittää, vai mitä. toinen vaihtoehto voisi olla se, että pakotetaan kaikki myymään asuntonsa Stadin keskustassa 500 ekeä/neliö. Mitäs sanot? Saatiin tämäkin ongelma kerralla hoitaan :)
Ei tässä nyt enää auta kuin alkaa seteleitä painamaan. Ja painetaankin samalla kaikki maailman köyhyys veke! :)
- jorojukka-kukka
Jack kirjoitti:
Eihän naiset ole taloudellisesti riippuvaisia miehestä, miten he muka olisivat? he ovat täysin riippumattomia, jos tyytyvät alempaan elintasoon. Vai oletko "tasa-arvonaisena" sitä mieltä, että jos on naimisissa, naisella on kaksi kertaa enemmän rahaa :)
Suorastaan köyhyysrajalla 8 h työpäivällä ja 40 h viikkotyömäärällä. Ei minulta ainakaan enää löydy yhtään vitsiä tähän.
- jorojukka-kukka
naurukuolio kirjoitti:
"Piti oikein jyrkkään malliin kysäistä, että EIKÖ YKSINÄISELLÄ NAISELLA OLE OIKEUTTA ASUNNON OSTOON. "
Ihan vaan tiedoksi sinulle ettei myöskään persaukisella miehellä ole oikeutta ostaa asuntoa.
mutta sehän nyt ei tietysti ole mikään ongelma
ps. meitä on on täällä iso kööri jotka kuorossa nauraa näille sun ihanan naisellisille tokaisuillesi. IHANAA HUUMORIA ;-)Kyllä miehellä on varaa jo pelkän parin vuoden ammattikoulutuksella sellaista palkkaa, että kyllä sillä asunnon irti saa. Naisilla vastaavaa mahdollisuutta ei aina ole.
Kaikella on aikansa ja paikkansa. Naurulla etenkin. - jorojukka-kukka
tehkö kirjoitti:
naisellisuudesta pilkkaa. Typeryys tuossa mittakaavassa ei ole mitenkään naisellista.
Mikä tuossa nyt niin typerää oli?
jorojukka-kukka kirjoitti:
Kyllä miehellä on varaa jo pelkän parin vuoden ammattikoulutuksella sellaista palkkaa, että kyllä sillä asunnon irti saa. Naisilla vastaavaa mahdollisuutta ei aina ole.
Kaikella on aikansa ja paikkansa. Naurulla etenkin.ammattioppilaaaitokset ovat nykyisin kolmivuotisia ja sen jälkeen usea mies menee vielä inttiin.
Eikä se nuoren työntekijän palkka niin kovian häävi ole.- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Kyllä miehellä on varaa jo pelkän parin vuoden ammattikoulutuksella sellaista palkkaa, että kyllä sillä asunnon irti saa. Naisilla vastaavaa mahdollisuutta ei aina ole.
Kaikella on aikansa ja paikkansa. Naurulla etenkin.no jos se tolla ratkeaa, niin sitten tyttöjenkin pitää mennä niihin amitsuihin. Niin tai naida se rikas mies.
- Ripa
jorojukka-kukka kirjoitti:
Kyllä miehellä on varaa jo pelkän parin vuoden ammattikoulutuksella sellaista palkkaa, että kyllä sillä asunnon irti saa. Naisilla vastaavaa mahdollisuutta ei aina ole.
Kaikella on aikansa ja paikkansa. Naurulla etenkin.Sen kun hankkii sitten samanlaisen ammattikoulutuksen. Vai onko nainen mielestäsi jonkinlainen kummajainen, jos ei hakeudukaan vaikkapa sosiaali- tai terveysalalle ja sitten jälkikäteen vingu huonoa palkkaustaan?
- jorojukka-kukka
Ripa kirjoitti:
Sen kun hankkii sitten samanlaisen ammattikoulutuksen. Vai onko nainen mielestäsi jonkinlainen kummajainen, jos ei hakeudukaan vaikkapa sosiaali- tai terveysalalle ja sitten jälkikäteen vingu huonoa palkkaustaan?
Olen täällä koko eilisen päivän kirjoittanut, etteivät KAIKKI TYTÖT VOI KOULUTTAUTUA MIESTEN AMMATTEIHIN. Siitähän seuraisi älytön lopputulema.
- Jack
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olen täällä koko eilisen päivän kirjoittanut, etteivät KAIKKI TYTÖT VOI KOULUTTAUTUA MIESTEN AMMATTEIHIN. Siitähän seuraisi älytön lopputulema.
Riittä kun vain ne kouluttautuvat, jotka arvostavat korkeita tuloja siistin sisätyön sijaan. Kukaan ei tienaa niin paljoa kuin putkimies PKSlla
- Ripa
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olen täällä koko eilisen päivän kirjoittanut, etteivät KAIKKI TYTÖT VOI KOULUTTAUTUA MIESTEN AMMATTEIHIN. Siitähän seuraisi älytön lopputulema.
Rajanahan on oppilaitosten aloituspaikkojen määrä. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että lopputuleman järkevyys olisi aika kyseenalaista. Mutta esim. hoitotyön arvostus todennäköisesti nousisi huoimasti, jos alan työvoimatarjonta hieman notkahtaisi. Nykyäänkin joihinkin maihin rekrytoidaan hoitsuja aika isollakin rahalla.
Vai onko ajatuksesi takana feministille tyypillinen haluttomuus ottaa vastuuta omista valinnoista?
- yksinkertainen
rahat menevät yhteiselle tilille, jolle molemmilla on käyttöoikeus. Vain vuorokautinen nostoraja sekä visamme luottorajat ovat rajoitteina.
Samaiselle tilille menevät myöskin molempien palkat ihan sellaisenaan. Tililtä menee jo suurin osa laskuista suoravelotuksella, lainat sun muut kulut mitä sitä elämässä siunaantuu. Molemmat maksavat samansuuruista eläkesäästöä omiin nimiinsa ja kuolemantapauksessa edunsaajana on vastapuoli.
Olemme siinä mielessä onnellisessa asemassa, että molemmat ajattelevat raha-asioiden olevan elämässä vähemmän tärkeitä. Tämä siis varmaankin työajan ulkopuoleisessa elämässä.
En edes tarkkaan tiedä mitä parempi puoliskoni tienaa ja tuskin hänkään tarkkaan tietää minun tulojani. Ja mitä sillä edes väliä. Yhteiseen elämään ne rahat menevät, yhteistä elämää eletään ja sitä rakennetaan. Jos rahasta on joskus tiukkaa niin molemmat kiristävät vyötä.
Luultavasti monista parisuihteista on hukkunut se yksi sana: yhteinen. - j.pukkila
..ihminen on luotu elämään naisen kanssa, sen sijaan ei välttämättä ökyakan kanssa, yleensä ökyakka on niin kopia luonteeltaan, ettei siihen kukaan koske edes viiden metrin kepillä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 54741
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32673ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175564Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492